Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Traphekje

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 21:09

Traphekje

Welk traphekje hebben jullie? Wij willen klemhekjes omdat we niet willen boren. Echter in het dan pas op de 2e of 3e tree bevestigd worden, zou dat erg zijn?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Mrt 2018 21:15

Re: Traphekje

Dat lijkt me geen probleem, je moet er dan alleen wel steeds over stappen. Er zit een stang horizontaal onderhwt hekje waardoor hij klemt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mrt 2018 21:18

Re: Traphekje

Wij hebben 1 klemhekje. Maar we gebruiken dat ding bijna nooit, want de trap is in 'het achterhuis' en dan moet ze eerst 2 deuren door. Ook taalt ze niet naar de trap. Ze blijft zelf al op veilige afstand. Dat deed onze andere dochter ook.

Maar dat hij iets hoger begint, lijkt me niet gevaarlijk. Als ze wel gaat klimmen, kan ze nooit ernstig vallen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 21:19

Re: Traphekje

Ohja dat is waar. Ook niet zo handig.
Of beneden geen hekje en alleen op de overloop. De tussendeur zit toch altijd dicht.

De trap heeft hier wel iets magisch, ze kan er nog niet op klimmen
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2018 21:20

Re: Traphekje

Wij hadden een klemhekje en ik werd er gek van.
Onmogelijk te bedienen met 1 hand. Deze kon je dus wel openen zonder alles los te maken.
Merk weet ik niet want hij zat bij het huis :smile:

Persoonlijk zou ik T niet op de derde tree willen hebben. Hij gaat namelijk ook hangen aan het hekje als ik even snel naar boven ga. Mocht hij loslaten dan valt hij toch best een stukje.
Wij hebben nu de Noma Ikon pure. Bevalt heel goed. Al ben ik er boven een keer in het donker tegenaan gelopen terwijl hij open stond en hij is wel iets ontzet. Maar verder opent en sluit hij erg makkelijk door hem iets op te tillen.
We hebben er dus 2.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2018 21:21

Re: Traphekje

Geen klemhekje, wel een handige, maar weet niet of je er wat aan hebt als 't geen klemhekje is.
https://www.bol.com/nl/p/noma-ikon-safe ... lsrc=aw.ds

Wij hebben er alleen eentje boven aan de trap. Beneden is ie niet geïnteresseerd in de trap. Hij leert nu wel op trapjes klimmen op de babygym maar heeft zelf die link nog niet gelegd met onze trap en ik ga 'm dat zeker niet laten zien. :angel:
Zodra hij hier gaat klimmen, komt er beneden ook eentje.

Zelfde als Salome dus...
Let's discover the world together.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 21 Mrt 2018 21:22

Re: Traphekje

Wij hebben alleen bovenaan de trap een hekje. De trap zit beneden in de gang en daar komt ze niet alleen. En inmiddels kan ze ook al aardig goed de trap op klimmen ( dit doet ze onder onze begeleiding). Een iets hogere bevestiging moet wel kunnen denk ik.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Mrt 2018 21:23

Re: Traphekje

Ons klemhekje kon R met 2 jaar open krijgen. D zou het vast ook lukken maar hij schuift er een stoel voor en gooit zichzelf er over.

Ik heb hem bij de Lidl gekocht en die raad ik dus niet aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 21:24

Re: Traphekje

Ons huis gaat ergens eind dit jaar in de verkoop waarschijnlijk. Vandaar dat we niet willen boren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2018 21:25

Re: Traphekje

Spencer schreef:Ons klemhekje kon R met 2 jaar open krijgen. D zou het vast ook lukken maar hij schuift er een stoel voor en gooit zichzelf er over.

Ik heb hem bij de Lidl gekocht en die raad ik dus niet aan.

Oh jee echt? T klimt wel op zijn speelgoedbakken om iets te kunnen pakken maar zoiets heb ik nog niet gehad :eyes:
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Mrt 2018 21:28

Re: Traphekje

Salome schreef:
Spencer schreef:Ons klemhekje kon R met 2 jaar open krijgen. D zou het vast ook lukken maar hij schuift er een stoel voor en gooit zichzelf er over.

Ik heb hem bij de Lidl gekocht en die raad ik dus niet aan.

Oh jee echt? T klimt wel op zijn speelgoedbakken om iets te kunnen pakken maar zoiets heb ik nog niet gehad :eyes:


Hij stond een paar maanden geleden ook op het aanrecht om snoep te pakken. Gekke kind kent geen angst.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2018 21:28

Re: Traphekje

Een klemhekje bovenaan de trap wordt afgeraden omdat deze los kan schieten als je kind ertegenaan struikelt. Je kind kan dan dus met hekje en al naar beneden vallen. Doe met de informatie wat je wil natuurlijk, maar ik wilde het toch even meegeven.
Wij hebben zelf alleen een hekje bovenaan de trap (wel geboord dus), beneden zorgen we er gewoon voor dat de tussendeur dicht blijft.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 21:31

Re: Traphekje

Goed om te weten elliot!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Mrt 2018 21:45

Re: Traphekje

Wij hebben een open trap in de woonkamer, een wenteltrap, dus ook niet vast tegen de muur zeg maar. Wij hebben met tiewraps latjes vastgemaakt aan de paal waar de trap omheen draait en aan de leuning om daar het traphekje aan te kunnen bevestigen. Bij ons was het dus niet een kwestie van niet wíllen boren, maar niet kúnnen boren. Is zoiets bij jullie misschien een optie?

M heeft trouwens ook al door hoe dat ding open moet, maar ze heeft gelukkig nog niet de motoriek om tegelijk het knopje in te duwen en de hendel omhoog te halen. Maar ze duwt dus wel al op die knop of prutst aan de hendel :palm:
december 2016
juli 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 22:01

Re: Traphekje

Nee dat is geen optie. Het is een vaste trap. Bedankt voor het meedenken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem236

Bericht 21 Mrt 2018 22:16

Re: Traphekje

Smeer je de gaten toch dicht als je verhuisd? Misschien hebben de nieuwe bewoners ook kinderen en nemen ze het over.
Ik zou daar geen rekening mee houden voor de verkoop. Nadeel van klemhekjes is dat je er overheen moet stappen.

Wij hebben bij de jongste alleen een traphek op de overloop gedaan. En in het oude huis de trap naar zolder.
In de woonkamer de klink omhoog en die krijgt hij nu nog niet open maar inmiddels oud genoeg on alleen naar boven te gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Mrt 2018 22:20

Re: Traphekje

De muur wordt wel erg lelijk door de gaten dicht te smeren is mijn ervaring met eerdere gaten.
Ik denk wel dat we er helaas wel voor moeten kiezen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Mrt 2018 22:24

Re: Traphekje

Wij hadden net dat IKEA traphekje gekocht dat toen terug moest. Daarna geen andere meer gekocht. Hadden er ook.alleen 1 voor boven. Beneden zit de deur altijd dicht.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 21 Mrt 2018 22:46

Re: Traphekje

Jip schreef:De muur wordt wel erg lelijk door de gaten dicht te smeren is mijn ervaring met eerdere gaten.
Ik denk wel dat we er helaas wel voor moeten kiezen.


Maar dat is heel cru gezegd toch niet jullie zorg? Je moet het natuurlijk zelf weten maar er zal vast nog nooit een potentiële koper zijn afgehaakt omdat er een hekje aan de muren is bevestigd. (Want die zit er nog in bij bezichtigen van de woning)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2018 22:48

Re: Traphekje

Lotus schreef:
Jip schreef:De muur wordt wel erg lelijk door de gaten dicht te smeren is mijn ervaring met eerdere gaten.
Ik denk wel dat we er helaas wel voor moeten kiezen.


Maar dat is heel cru gezegd toch niet jullie zorg? Je moet het natuurlijk zelf weten maar er zal vast nog nooit een potentiële koper zijn afgehaakt omdat er een hekje aan de muren is bevestigd. (Want die zit er nog in bij bezichtigen van de woning)

Eens hoor, en sowieso valt dat ook wel mee als je het goed dichtsmeert en netjes opschuurt voordat je het schildert.

♥♥
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 22 Mrt 2018 10:09

Re: Traphekje

Toen wij ons huis in de verkoop hebben gezet, hingen er 3 hekjes (geboord, op de overloop en op zolder)
We hebben er niemand over gehoord. 1 geïnteresseerde wilde ze zelf overnemen...
Ik zou zelf persoonlijk zelf nooit kiezen voor een klemhekje bovenaan de trap.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Mrt 2018 15:01

Re: Traphekje

Wij hadden een klemhekje in de deurpost en als je daar een beetje hard tegen duwde dan lag hij er inderdaad vrij makkelijk uit. Die zou ik echt niet bovenaan de trap durven hangen.
2010 2012
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Mrt 2018 17:18

Re: Traphekje

Wij hebben een klemhekje tussen woonkamer en de doorgang naar de keuken (zit geen deur in, dus gekozen voor een klemhekje in de deurpost). Zowel vriend en ik zijn er ('s nachts) weleens met volle vaart tegenaan gestruikeld en dan ligt het hekje er zo uit inderdaad. Dus bovenaan een trap zou ik zeker kiezen voor boren.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Mrt 2018 23:55

Re: Traphekje

Wij hebben 3 dezelfde hekjes, de uitneembare (die helaas niet meer verkocht wordt) A3 babydoor. Ideaal. Vriend wou ook niet boren in de trap, die heeft eigenhandig er een balkje tussen gezet zodat er dan wel in die balk geboord kon worden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Mrt 2018 08:11

Re: Traphekje

Dat balkje moest toch weer ergens aan vast?

We gaan toch maar voor een voor hekje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers