Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plas ophouden op school

<<

Anoniem247

Bericht 22 Mrt 2018 08:57

Plas ophouden op school

Vanochtend hield de juf mij aan en vertelde dat ze dat mijn jongste helemaal niet naar de wc gaat op school. Hij zit sinds deze week op de basisschool en hij is sinds Januari zindelijk. Thuis gaat hij iedere 2-3 uur eigenlijk wel uit zichzelf naar de wc. Op school vraagt de juf een paar keer of er kindjes zijn die moeten plassen en mijn zoon zegt steeds nee. Ook met een beetje aandringen gaat hij nog steeds niet. Hij drinkt voordat hij naaar school gaat een grote beker melk en neemt 2 flesjes ranja mee naar school. Bij elkaar zal het ongeveer eeen halve liter zijn wat hij drinkt tussen 8.00 en 14.30. Als we thuis komen hoeft hij niet gelijk naar de wc. Hij kan gerust nog een half uurtje spelen voordat hij aangeeft te moeten plassen. Dus schijnbaar heeft hij ook geen hoge nood direct uit school. Al komt er wel echt een flinke plas uit als hij eenmaal zit. Maar dit is toch vreemd of niet? En toch ook helemaal niet goed als je zo lang niet plast? Iemand tips wat ik er aan kan doen? En is het misschien herkenbaar voor iemand?
<<

Anoniem248

Bericht 22 Mrt 2018 09:05

Re: Plas ophouden op school

Ik ging vroeger op school eigenlijk ook nooit. Had ook gewoon geen aandrang, die aandrang kwam pas als ik thuis was. Of het slecht is, geen idee (ik heb als kind wel 1 of 2x een blaasontsteking gehad maar of dat daarmee samen hangt? Ik denk het niet), maar ik herken het wel. Ik hou ook gewoon niet van vreemde/onbekende wc’s, nog altijd niet.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Mrt 2018 09:46

Re: Plas ophouden op school

Voordat ik zwanger was gingen er bij mij ook werkdagen van 8,5 uur voorbij zonder dat ik moest.
Als hij ook echt niet hoeft, en het duidelijk is dat hij het niet ophoud terwijl de aandrang er is, geen ongelukjes heeft en niet meteen uit school moet zou ik er verder niet veel aandacht aan schenken. Misschien komt het nog als hij meer gewend is.
Wel zou ik in de avond even de onderbroek ruiken, om zeker te weten dat er geen druppels zijn gelekt door het ophouden die opgedroogd zijn. Dat had het kindje van een vriendin nog weleens.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Mrt 2018 09:57

Re: Plas ophouden op school

Ik zou me er geen zorgen om maken.
Onze oudste gaat sinds 3 weken naar school en plast ook niet of nauwelijks op school.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat alles nieuw is en dat naar de wc gaan misschien nog wat spannend is op school. Wij laten onze dochter plassen vlak voor ze naar school gaat en als ze thuis komt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Mrt 2018 13:01

Re: Plas ophouden op school

Als hij het echt niet op lijkt te houden, dan valt het waarschijnlijk wel mee.

Hier worden de jongste kleuters verplicht een keer naar de wc gestuurd door de juf. Voor mijn zoon vind ik dat goed, want hij kan het best lang ophouden, maar dat wil ik dus niet. Ik zie hem er echt voor aan dat hij te fijn aan het spelen is en het dan ophoudt. Dus ik vind het fijn dat ze hier verplicht moeten gaan (in elk geval even proberen) als ze net beginnen, maar kan me voorstellen dat dit niet voor alle kinderen hoeft te werken. Aan de andere kant wordt dit gewoon gepresenteerd als iets wat erbij hoort als je net in de kleuterklas zit, dus meer een soort gewoontevorming en niet echt sprake van dwang ofzo.
<<

Anoniem247

Bericht 22 Mrt 2018 21:11

Re: Plas ophouden op school

Ik plas zelf echt om de 3 uur en als ik moet ophouden krijg ik last van mijn buik. Vandaar mijn bezorgdheid. Maar zo te lezen hoef ik niet bezorgd te zijn gelukkig! Vandaag heeft hij op school ook in zijn broek geplast. De juf vroeg of hij naar de wc moest en hij zei ja. Toen heeft ze zijn broek los gemaakt en ze zag hem richting de wc lopen. Hij was alleen net te laat.. Maar zo weet ik in ieder geval wel dat hij het gewoon zegt als hij moet en ook echt naar de wc loopt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo