Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Edelstenen & Mineralen.

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 24 Nov 2015 11:01

Re: Edelstenen & Mineralen.

Waar staat tijgeroog dan voor?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem237

Bericht 24 Nov 2015 19:46

Re: Edelstenen & Mineralen.

Zelfinzicht. :)
Het is een beschermende steen die de aandacht naar binnen richt en geeft inzicht in jezelf en ook in anderen. Volgens mij is het ook een fijne steen voor mensen met een persoonlijkheidstoornis.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 24 Nov 2015 20:29

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ik heb dit topic al vele malen doorgelezen en vind het erg interessant. Ik heb er wat over gelezen en heb 'de gouden driehoek' besteld. 1 setje gladde stenen voor mij en 2 setjes ruwe stenen voor in de slaapkamers voor mijn kinderen.
Ik zag dat het morgen volle maan is en wil ze dan gaan opladen vanaf achter het glas.

Ik heb ook gelezen dat huisdieren ook reageren op edelstenen en heb een hanger besteld voor onze kat. Zij is vaak erg onrustig en dominant, ik heb voor haar een rozenkwarts hanger besteld. Deze is vandaag binnen gekomen maar vind m best groot voor aan de halsband..even kijken wat ik ermee ga doen.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 24 Nov 2015 20:49

Re: Edelstenen & Mineralen.

Wat leuk Puckini!
De nacht ervoor, de nacht van de volle maan en de nacht erna zijn alle drie heel geschikt voor het opladen. Als je een volle maan mist heb je dus nog een kans.
Mijn katten reageren enorm op de Rozenkwarts. Ik heb een vrij grote steen in de woonkamer liggen en daardoor zijn ze in het hele huis heel rustig. Je zou het steentje ook op haar favoriete plekje kunnen leggen, dan voelt ze de steen ook. Bij honden ligt de steen bijvoorbeeld het beste in de mand. Ben benieuwd hoe ze erop reageert! :)
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 24 Nov 2015 20:56

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ze ligt het liefste op de bank haha dat is niet zn handige plek. Misschien op een plankje vlakbij de bank oid.
Klopt het dat de stenen voor het opladen eerst nog gereinigd moeten worden? Ik wou ze een paar minuten onder stromend water onder d4 kraan houden.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 24 Nov 2015 21:02

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ja, als je een nieuwe steen in je bezit krijgt is het belangrijk om eerst te reinigen. De stenen die jij nu hebt kunnen goed onder stromend water gereinigd worden.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 24 Nov 2015 21:10

Re: Edelstenen & Mineralen.

Fijn,bedankt voor je reactie!
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Nov 2015 09:54

Re: Edelstenen & Mineralen.

Forumster schreef:Zelfinzicht. :)
Het is een beschermende steen die de aandacht naar binnen richt en geeft inzicht in jezelf en ook in anderen. Volgens mij is het ook een fijne steen voor mensen met een persoonlijkheidstoornis.


Apart... want ik heb geen persoonlijkheidsstoornis. Laten we het er maar op houden dat ik 'm mooi vind en 'm daarom af en toe draag.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem237

Bericht 25 Nov 2015 13:21

Re: Edelstenen & Mineralen.

KOL schreef:Apart... want ik heb geen persoonlijkheidsstoornis. Laten we het er maar op houden dat ik 'm mooi vind en 'm daarom af en toe draag.
Als je hem hebt gekocht omdat je hem mooi vindt, heb je waarschijnlijk puur naar het uiterlijk gekeken en dan is het helemaal niet zo gek dat de werking misschien niet helemaal bij je past.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 28 Nov 2015 08:12

Re: Edelstenen & Mineralen.

Weet iemand een link/boek waarin staat welke stenen je samen kunt dragen en welke niet?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem237

Bericht 28 Nov 2015 14:25

Re: Edelstenen & Mineralen.

Daar is niet echt een "regel" voor. Wat voor de één een goeie combinatie is, werkt voor een ander misschien averechts. Een richtlijn is niet meer dan 3 stenen tegelijk dragen en het is belangrijk om geen stenen te dragen die een tegenovergestelde werking hebben. Als je weet welke werking je steen heeft, kun je aan de hand daarvan de bijpassende steen erbij zoeken. Stenen uit dezelfde familie kunnen vaak goed samen gedragen worden en stenen die in de natuur samen gevonden worden ook.
<<

Anoniem237

Bericht 28 Nov 2015 14:27

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ik heb deze gekregen :love::



Een hanger voor de 7 chakra's.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 29 Jan 2016 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem237

Bericht 02 Dec 2015 12:00

Re: Edelstenen & Mineralen.

Hoe is het nu met de werking van de stenen Puckini? :)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Dec 2015 13:12

Re: Edelstenen & Mineralen.

Wauw die is gaaf Forumster!! :heart: :heart:
<<

Anoniem201

Bericht 02 Dec 2015 13:28

Re: Edelstenen & Mineralen.

Zelda schreef:Wauw die is gaaf Forumster!! :heart: :heart:


Idd ja ik wilde net hetzelfde zeggen.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Dec 2015 13:29

Re: Edelstenen & Mineralen.

Aurora schreef:
Zelda schreef:Wauw die is gaaf Forumster!! :heart: :heart:


Idd ja ik wilde net hetzelfde zeggen.

Hebbennnnnn haha
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Dec 2015 15:18

Re: Edelstenen & Mineralen.

Wauw Forumster, die vind ik echt heel mooi! :love:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem237

Bericht 02 Dec 2015 16:34

Re: Edelstenen & Mineralen.

Thanks! :D Ben d'r ook heel blij mee.
<<

Puckini29

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 30 Aug 2015 09:36

Bericht 11 Dec 2015 18:48

Re: Edelstenen & Mineralen.

Forumster schreef:Hoe is het nu met de werking van de stenen Puckini? :)


Beetje late reactie maar ik draag de gouden driehoek in een zakje in mijn broekzak. Ik heb het gevoel of ik er wat rustiger van wordt ofzo. Misschien zit het tussen mn oren maar dat maakt mij ook niet uit haha.
Ik kwam er vanochtend trouwens achter dat er 1 steentje kwijt is van de 3..De bergkristal. Ik heb nog niet goed gezocht maar zat in ieder geval niet meer in het zakje of mijn broekzak.

De onrustige kat lijkt wat rustiger te zijn geworden. Ik heb in de woonkamer een kleine rozenkwarts liggen.
Over de kinderen kan ik niet iets zinnigs zeggen. Mijn zoon is op het moment in de nacht erg onrustig maar dat komt door hoesten.
Mn dochtertje lijkt wat vaster te slapen.
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 13 Dec 2015 13:20

Re: Edelstenen & Mineralen.

Als je dat gevoel hebt, zal dat toch wel kloppen want daar draait het tenslotte om. :)
Misschien kun je de driehoek eens in huis leggen, daar komt tie het beste tot z'n recht.
<<

Anoniem237

Bericht 30 Dec 2015 21:09

Re: Edelstenen & Mineralen.

Omdat de hanger zo goed bevalt, heb ik deze zelf gekocht. Ben heel benieuwd naar de werking. :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 21 Mrt 2018 22:06

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ik up dit oude topic weer omdat ik er zelf steeds meer interesse in begin te krijgen. Zijn de dames van dit topic nog steeds hier actief mee?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Mrt 2018 08:58

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ik heb er niet echt verstand van, hoewel ik het erg interessant vind. Voor R hebben we een armbandje van barnsteen, die hij draagt wanneer er tandjes doorkomen waar hij last van heeft. Dit helpt dan heel goed, echt zo fijn!

Mijn schoonmoeder weet er veel vanaf en wanneer ik wat meer rust aan mijn hoofd heb, wil ik zeker graag in de leer bij haar.
10.04.17
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Mrt 2018 09:16

Re: Edelstenen & Mineralen.

Ik lees nu iets over rozenkwarts en katten. Volgens mij heb ik ergens op zolder nog een rozenkwarts liggen. Eens kijken of ons dominante katje er rustig van wordt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Mrt 2018 18:35

Re: Edelstenen & Mineralen.

Saga schreef:Ik heb er niet echt verstand van, hoewel ik het erg interessant vind. Voor R hebben we een armbandje van barnsteen, die hij draagt wanneer er tandjes doorkomen waar hij last van heeft. Dit helpt dan heel goed, echt zo fijn!

Mijn schoonmoeder weet er veel vanaf en wanneer ik wat meer rust aan mijn hoofd heb, wil ik zeker graag in de leer bij haar.
Waar merk je dat dan aan?
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi

cron