Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Mrt 2018 16:58

Re: Boodschappen budget

Ja ik vind het zelf wel een goede realisatie en blijf de komende maanden wel kijken of het niet ineens veranderd. Naar beneden mag maar hoger is ook echt niet nodig. Gezien het wel telkens rond hetzelfde uitkomt lijkt het wel in elk geval op consistente uitgaven. En sinds we een kind hebben zal 't ongetwijfeld iets duurder zijn geworden al zijn dat denk ik de echte kosten niet. Ik vind het met name belangrijk dat ik/we bewust zijn van de uitgaven. Veel uitgeven is prima, zolang het maar bewust is.

Ik kom trouwens ook graag bij de Lidl maar die is zo onhandig qua parkeren (luxe probleem, I know) maar soms ga ik er wel speciaal voor naar toe.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mrt 2018 17:03

Re: Boodschappen budget

Normaal €60 per week voor 2 personen en 1 poes. Nu ligt het bedrag wat hoger want ik kom bijna iedere dag in de supermarkt voor aardbeien en nog meer fruit.
En binnenkort kan ik daarvoor eindelijk naar de markt, die is hier op woensdagmiddag en dan werkte ik altijd, maar nu en straks niet meer. Het zit alleen nog niet in m'n systeem dus volgende week poging 1 als ik nog niet bevallen ben.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Mrt 2018 17:12

Re: Boodschappen budget

Afgelopen maand hadden we rond de 450 euro aan boodschappen. Ik heb dan ook nog 100 euro contant. Dit gebruik voor de losse boodschapjes. Daarnaast halen we ook nog wel eens eten.
Hier zitten luiers nog niet bij in. Maar dat is zo'n 25 euro per maand.


We zouden kunnen minderen maar heb ik geen behoefte aan. Maar het is wel even een eye opener.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2018 18:48

Re: Boodschappen budget

hier pin ik als we loon hebben €200,- en daar doen we dan de boodschappen voor. Meestal heb ik per week €30 a €35 bij de jumbo en haal ik nog vla en yoghurt en brood voor mijn man bij de lidl. Hier eten we ook elke dag vers eten niks geen pakjes enzo. Heb een hele voorraad kruiden waar we alles mee maken.

Ik koop wasmiddel altijd in de aanbieding bij bol en dan voor een heel jaar. Wc papier bij de kruidvat of trekpleister 3 pakken voor €5,- of bij de lild als het in de aanbieding is.

Wij hadden laatst wel aso boodschappen bij de lidl €145.- Was ook wel echt een uitschieter maar wel voor 2 maanden kaas en veel vlees voor mijn man. Dat gebeurt anders nooit zoveel

Wij hebben nu wel extra kosten voor de katten normaal vlees bij de jumbo voor €2,96 nu €7,99 en brokjes ook eerst €2,49 en word nu €12,99 maar dat bestel ik eens per 2 maand online.
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Mrt 2018 18:56

Re: Boodschappen budget

Wij gebruiken sinds een jaar wasnoten ipv wasmiddel. We doen al ruim jaar met 1kg waar ik 16 euro voor heb betaald. We kopen dus nooit wasmiddel. Ik wilde, omdat ik vaak jeuk had, neutraal wasmiddel proberen en toen kwam ik dit tegen. 100% ecologisch, goedkoop, neutraal en goed voor je wasmachine.
Schijnt wel iets minder goed te werken dan gewoon wasmiddel, dus met kinderen of vaak vieze, vette was is het misschien niet handig. Of als je wilt dat je was naar bloemetjes ruikt, ook niet. Maar dit hebben wij allemaal niet, dus voor ons is het ideaal nu.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 22 Mrt 2018 20:05

Re: Boodschappen budget

Bedankt allemaal voor de reacties!

Voor groente en fruit vind ik hier de markt duurder en van slechtere kwaliteit dan de groenteboer en de supermarkt. Het meeste haal ik dan ook bij de groenteboer. Vandaag had ik bijvoorbeeld 1 tros bananen, 10 appels, 8 mineola’s, 1 flinke zak cherrytomaten, 2 komkommers, 2 avocado’s, 4 kiwi’s en 1 zakje kastanjechampignons voor €15. Maar hier red ik denk ik net het weekend mee voor fruit en tussendoortjes. Dan heb ik dus nog geen groente voor het avondeten. Ik denk dus dat ik al wel rond de €40 per week kwijt ben aan groente en fruit.

Daarnaast kopen we ook nog wel redelijk wat A-merken dus daar zou ik wel naar kunnen kijken. Brood haal ik bij de bakker en ben ik in totaal rond de €12 per week aan kwijt. Luiers rond de €7,50 per week (€30 per maand). Dat is bij elkaar een totaalbedrag van €60 dus dan zou ik nog €40 over hebben voor alle overige boodschappen.

Marin: ik vind €900 veel voor een driepersoons huishouden waaronder een dreumes. Ik snap dat het in de delicatessen zit maar geniet je daar nog wel van als je dat wekelijks eet?

Joey: wasnoten klinken handig maar voor mijn kids denk ik niet echt een optie. Mijn oudste dochter springt in plassen en rolt in zandkuilen en mijn jongste knoeit echt altijd met haar eten :eyes:

Sarah: knap dat jullie het redden met €200 per maand. Zeker omdat jullie ook nog huisdieren hebben waarvan de kosten binnen dit budget vallen.

Cotton: €60 per week voor twee personen vind ik erg netjes. Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!

Bazinga: jij kent de goedkope adresjes lees ik! Hier in de omgeving kan ik echt niet zo goedkoop aan kwalitatief goed en lekker vlees komen. Nu eten wij niet dagelijks vlees en vaak kleine hoeveelheden dus ik zou echt heel lang doen voordat 2kg op is en ik koop dus eigenlijk nooit zulke grote hoeveelheden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Mrt 2018 20:18

Re: Boodschappen budget

isabel het nieuwe kattenvoer valt buiten het budget van de boodschappen.
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Mrt 2018 20:25

Re: Boodschappen budget

Oef eigenlijk willen wij 500 euro per maand uitgeven incl drogisterij en dus luiers.
Ik zal het eens weer bij gaan houden want ik doe op maandag en woensdag samen al voor in totaal 70 euro boodschappen en op zaterdag vaak ook zoiets. Ik denk dat we momenteel met 1x per week afhaaleten op 160 euro zitten.
700 incl luiers ben ik bang. Maaarr ook wij houden van lekker vers koken en een goed wijntje erbij. Lekker kaasje op zateravond. En uitgaan doen we nooit.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Mrt 2018 20:35

Re: Boodschappen budget

Ik heb echt geen idee momenteel, heel slecht. We bestellen teveel, gaan dagelijks spullen halen en zijn het overzicht even kwijt. Ik doe nu sinds 2 weken bestellingen bij Picnic en maak dan precies een lijst met boodschappen voor een week eten met wat er nog in de voorraadkast & in de diepvries zit. Dat is €70 ongeveer en dan haal ik los brood doordeweeks en dan heb ik nog los luiers + voeding, luiers is €25 per maand & voeding €20 ongeveer.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Mrt 2018 21:06

Re: Boodschappen budget

Ik heb op het moment geen idee. Ik ben super blij dat we weer kunnen koken en daar maken we gretig gebruik van. Ook heeft mijn man sinds kort een pasje van de Hanos/groothandel en daar halen we dan lekkere dingetjes. Zo hebben we afgelopen week coquilles gegeten, vorige week eend en rijdt hij soms heen en weer voor speciale groente. Wijn loop hier tegenwoordig ook wel een stuk harder en dat tikt dan ook wel aan. Ik gok dat we ongeveer 100/120 euro per week kwijt zijn aan boodschappen en extraatjes qua eten (taartje, flesje wijn, naar de bakker, biologische slager).

Het enige wat ik bij ons wel 'gevaarlijk' vindt is dat wij drogisterij artikelen vaak online kopen (haircare producten, opzetborsteltjes en weet ik veel wat nog meer) en dat ik die kosten eigenlijk nooit meeneem in mijn bedenkingen over budget. Misschien eens doen voor het inzicht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Mrt 2018 21:28

Re: Boodschappen budget

Isabel: ja hoor, daar geniet ik zeker van. Het is niet persé zo dat we elk weekend kaasjes of andere uitgebreide borrel m halen, dat doen we eigenlijk alleen als er vrienden/familie mee eten en dan is de borrel het voorgerecht. Maar op vrijdag haal ik vaak eten bij de speciaalzaakjes ipv de supermarkt en dat tikt ook al gauw aan, zo 20 eur bij de visboer of slager bijvoorbeeld. Dat noem ik ook delicatessen, weet niet of het daar echt onder valt maar ik zie het wel als luxe dat dat kan.
Wijn hebben we zoveel van liggen (rond de 200 flessen al wordt het gestaag minder), dat reken ik niet mee in de uitgaven omdat we dat momenteel bijna niet kopen (wel gedaan natuurlijk).

Frankie, drogisterij artikelen kunnen oplopen hè! Dat zijn echt kosten waar ik soms van schrik. Dan loop ik even de Etos in en ben ik zo 40 euro armer voor gewoon producten die we nodig hebben.

Wasmiddel etc koop ik vaak bij het kruidvat wanneer er goede aanbiedingen zijn, van die grote flessen. Lidl schijnt trouwens goede afwastabletten te hebben, die wil ik ook nog steeds proberen. En de koffiebonen van de Lidl, die schijnen ook goed te zijn. We geven ook veel geld uit aan koffie, zo'n 60 euro per maand geloof ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Mrt 2018 21:41

Re: Boodschappen budget

Marin schreef:Isabel: ja hoor, daar geniet ik zeker van. Het is niet persé zo dat we elk weekend kaasjes of andere uitgebreide borrel m halen, dat doen we eigenlijk alleen als er vrienden/familie mee eten en dan is de borrel het voorgerecht. Maar op vrijdag haal ik vaak eten bij de speciaalzaakjes ipv de supermarkt en dat tikt ook al gauw aan, zo 20 eur bij de visboer of slager bijvoorbeeld. Dat noem ik ook delicatessen, weet niet of het daar echt onder valt maar ik zie het wel als luxe dat dat kan.
Wijn hebben we zoveel van liggen (rond de 200 flessen al wordt het gestaag minder), dat reken ik niet mee in de uitgaven omdat we dat momenteel bijna niet kopen (wel gedaan natuurlijk).

Frankie, drogisterij artikelen kunnen oplopen hè! Dat zijn echt kosten waar ik soms van schrik. Dan loop ik even de Etos in en ben ik zo 40 euro armer voor gewoon producten die we nodig hebben.


Wasmiddel etc koop ik vaak bij het kruidvat wanneer er goede aanbiedingen zijn, van die grote flessen. Lidl schijnt trouwens goede afwastabletten te hebben, die wil ik ook nog steeds proberen. En de koffiebonen van de Lidl, die schijnen ook goed te zijn. We geven ook veel geld uit aan koffie, zo'n 60 euro per maand geloof ik.
Zo herkenbaar!

Verder genieten wij gewoon van goed eten en drinken. Ja we geven redelijk veel uit, maar als je het kan betalen en je geniet ervan... waarom niet?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Mrt 2018 21:45

Re: Boodschappen budget

O ik zie nu koffie genoemd worden, die haal ik bij de HEMA zak €7, die reken ik nooit bij boodschappen haha, die koop ik wanneer nodig, net als bv. shampoo / wc papier, dat haal ik gewoon wanneer nodig. Ik ga het denk ik aankomende maand eens bijhouden wat ik allemaal koop en uitgeef.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mrt 2018 21:56

Re: Boodschappen budget

Ik reken wel echt alles mee qua boodschappen. Drogisterij artikelen en wasmiddel, maar ook online bestellingen (bijv. Nakd repen bestel ik online) en afhaal.
Uit eten gaan reken ik niet mee.

Drogist is idd wel altijd duur. Sla meestal in 1x wat aanbiedingen in en dan zit je zomaar op €40 ja.
<<

Anoniem242

Bericht 23 Mrt 2018 06:57

Re: Boodschappen budget

Ik kom nooit bij de drogist. De spullen wat wij gebruiken, dove ect, verkopen ze ook bij de action. Dat is zeker de helft goedkoper. De dove shampoo b.v. Kost bij kruidvat 3,50 zoiets. Bij de action betaal ik 1,79. Tandpasta koop ik altijd in groot verpakkingen. En wasmiddel als het in de aanbieding is. Nu doen we al ruim 3 maanden met een fles van 10,- ook van de action. En dan is dit gewoon robijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mrt 2018 07:38

Re: Boodschappen budget

Ik heb van de abn de app Grip. En daarop mijn boodschappen budget op 200 per maand staan voor 1 persoon. Alles wat boodschappen gerelateerd is wordt onder dat budget automatisch verwerkt. In het begin moet je wel even de pintransacties zelf budgetteren. Nu ik deze app gebruik hou ik mij ook echt aan het budget. Nu had ik deze maand wel €4 over haha. Het is een snelle en gemakkelijke manier om budgets overzichtelijk te houden.
Verder let ik niet heel erg op de kosten etc. Ik wil vooral goede producten hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mrt 2018 07:45

Re: Boodschappen budget

Action valt voor mij ook onder 'drogisterij' als ik het daar haal. Ze hebben daar ook lekkere wasverzachter van Robijn dat in de gewone winkels niet eens verkrijgbaar is.
<<

Anoniem242

Bericht 23 Mrt 2018 09:13

Re: Boodschappen budget

Ja eigenlijk klopt dat wel Cotton. Ja he ik heb nu zo'n voordeel fles van de robijn. Hele fijne en lekker ruikende wasmiddel.
<<

Anoniem294

Bericht 23 Mrt 2018 11:41

Re: Boodschappen budget

Ik laat om de 2 weken voor 25-30 euro houdbare producten (gratis) bezorgen door Stockon
(toiletpapier, wasmiddel, afwasmiddel, rijst, couscous, volkoren pasta, pomodori, koekjes)

Daarnaast maar ongeveer 450 per maand inclusief bestellen/afhalen (1× pw ongeveer). Ik ben echt veel voordeliger uit sinds we hier heen zijn verhuisd. Voorheen waren we toch al gauw 600 pm kwijt (zonder bestellen) en hadden we alleen maar 1x pw mijn ouders te eten. Nu hebben we elke week 3 a 4 keer eters.

We hebben nu de islamitische slager op 3 min afstand en die is elke dag open dus ik koop alleen nog maar vers vlees. Voor een grote bak kiwi's (ongeveer 20 stuks) betaal ik meestal maar 1,-. Ze hebben vaak 3 rijpe mango's voor 1,50. Kaas in mooie dunne plakken 500 gram voor 1.99

De markt is hier ook veel goedkoper. Ik had dinsdag 3 mango's, 2 bakjes aardbeien van 400gr, 30 mandarijnen en 15 sinaasappels, zak met 5 paprika's en zak met 4 witlof voor 9,50!
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 23 Mrt 2018 11:55

Re: Boodschappen budget

Hier nog een big spender...

Ik bestel wekelijks boodschappen bij de jumbo en laat dit thuis bezorgen, dat zit tussen de 100 en 125 euro per week
daarnaast ga ik wekelijks naar de bakker en ben rond de 20 euro kwijt, hele week brood en nog wat lekkers voor het weekend.
Daarnaast om de week naar de kaasboer wat zo 20 euro kost en dan ga ik vaak naar de markt om noten e.d
even langs een goede slager en noem maar op.

Wij zijn met twee volwassenen en drie kinderen en alles bij elkaar dus wel zo'n 150-170 euro per week kwijt, en dit is dan ook nog exclusief drogisterij spullen zoals shampoo enzovoorts :palm:
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 23 Mrt 2018 12:04

Re: Boodschappen budget

Ik denk zo'n 500 euro per maand excl. drogisterij artikelen voor 2 personen. We laten 1 keer per week boodschappen thuisbezorgen á 100 euro en dan los elke week nog wel rond de 25 euro aan dingetjes die we zijn vergeten te bestellen, visboer, kaaswinkel etc.
Laatst gewijzigd door Blunt op 23 Mrt 2018 15:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem317

Bericht 23 Mrt 2018 15:11

Re: Boodschappen budget

Wij zijn ongeveer €500 per maand kwijt aan boodschappen voor 2 personen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 23 Mrt 2018 20:30

Re: Boodschappen budget

Wij zijn nu ongeveer 100 euro per week kwijt aan de boodschappen. Daar reken ik alles gekocht bij de supermarkt onder.

Ik ga 1 keer in de week naar de lidl. Daarvoor maak ik een lijst wat we de hele week eten en met hoeveel personen we de avonden zijn.
Meestal zit ik tussen de 60 en 80 euro.
Daarnaast haal ik brood en sommige a- merken nog bij de AH. Dat is gemiddeld 15 euro per week.
Tussendoor nog wel eens wat vergeten boodschappen.

We zijn met 2 volwassenen en de helft van de week nog 2 kinderen erbij van 4 en 9 jaar.

Kattenvoer bestel ik 1 keer per maand tot 1.5e maand online. Dat is dan 40 euro voor 10 kilo brokken.

Híer schrik ik sinds we alles bijhouden vooral van de overige uitgaves. Daar proberen we dus beter op te letten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 24 Mrt 2018 00:32

Re: Boodschappen budget

Zo tussen de 120 en 150 per maand hier voor eenpersoonshuishouden. Ik schrik echt van de bedragen hier maar ik heb bijna nooit etentjes, drink nauwelijks frisdrank en koop geen a-merken in ieder geval. Ook niet standaard alcohol. Wel veel vers.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 24 Mrt 2018 10:04

Re: Boodschappen budget

Wij hebben een budget van 400 pm voor 2 personen en 2 katten. Hier doen we de boodschappen van en de drogisterij artikelen. We gaan altijd eerst naar de Lidl en halen wat over is op het lijstje bij de Appie. Ik kijk veel op voordeelmuis.nl voor drogisterij artikelen. Die koop ik altijd 1+1 gratis.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers