Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Methylfenidaat (kind) vraag..

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Feb 2018 11:19

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Bij Concerta kun je volgens mij alleen weer geen halve pilletjes geven omdat je die pillen echt in z'n geheel in moet nemen, anders krijg je alles in één keer binnen. Dus dan moet je wel tabletjes hebben die al precies goed gedoseerd zijn, je kunt dan niet een heel klein beetje omhoog of omlaag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Feb 2018 11:53

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Scandic schreef:Ava bij Methylfenidaat retard moet je ook bijbetalen, wel minder dan bij Concerta. Het hangt van je aanvullende polis af of de bijbetaling wordt vergoed.

De methylfenidaat die Sawadee zegt is er ook gewoon bij de normale apotheek dus daar hoef je niet voor naar de regenboogapotheek, die apotheek wordt sowieso niet standaard vergoed.


Dat is dan veranderd. Enkele jaren geleden toen ik begon met de ADHD medicatie waren zij volgens de psychiater de enige die het bereidde, net als dexamfetamine retard.
Overigens was het via hun wel een ideale service, kreeg het gewoon thuis gestuurd. Maar via de eigem apotheek is ook net zo handig.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 22 Feb 2018 11:56

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Concerta 36mg kun je doormidden breken, die zijn vrij plat en hebben in het midden een breekstuk. Hoe het zit met de lagere doseringen weet ik niet maar je hebt concerta in drie verschillende doseringen: 18mg, 36mg en 54mg. Dus als je 18mg door midden breekt dan heb je 9, al weet ik niet of je dan dezelfde dosering hebt als wat je bij ritalin hebt omdat concerta langwerkend is. Maar dat weet een arts vast wel :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem247

Bericht 21 Mrt 2018 09:31

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Inmiddels zit mijn zoon nu aan de 7,5 Mg per keer en waarschijnlijk gaat hij morgen naar 10 Mg per keer. We hebben vanmiddag weer een gesprek en dat zullen ze ws wel gaan zeggen. Ik merk alleen dat meneer ontzettend chagrijnig wordt van die Methylfenidaat. Nu heb ik al een collega gehoord dat er een kans is dat hij bij de echte Ritalin dat niet heeft omdat dat net weer een andere samenstelling heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook merken wij en de school ook dat het tabletje ipv 4 uur na 3,5 uur al is uitgewerkt.

Mochten we de juiste dosering hebben gevonden willen we ws toch voor een langwerkend middel gaan zoals Concerta.


Edit ik lees nu dat de zoon van Susan het ook heeft gehad wbt de chagrijnigheid. Toch maar eens vragen om Ritalin vanmiddag..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Mrt 2018 09:44

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Ja, dat klopt, dat was hier ook. Ik merkte echt meteen verschil. Het mooie was dat de kinderpsychiater meteen akkoord ging en een nieuw recept uitschreef, maar dat ik er bij de apotheek íedere keer weer om moest zeuren. Ook al stond het expliciet aangegeven, ze kwamen steeds weer met merkloze methylfenidaat aanzetten, en dan weer zeggen 'maar het is echt precies hetzelfde'. Nee dus, het moet echt Ritalin zijn. En dan kreeg ik het uiteindelijk wel, maar het werd wel irritant.

Ik heb de bijsluiters naast elkaar gelegd. De werkzame stof is inderdaad hetzelfde, maar de hulpstoffen zijn net anders en dat kan blijkbaar toch schelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem247

Bericht 22 Mrt 2018 09:01

Re: Methylfenidaat (kind) vraag..

Nou ik ben gisteren geweest en mag zo Ritalin ophalen. Hij mag vanaf nu 2x per dag 10 Mg en om 16.00 een tabletje van 5 Mg. Ook hebben we het gehad over 3 verschillende soorten langwerkende middelen zoals Concerta. Opzich willen we dat denk ik toch voor hem maar eerst moeten we de juiste dosis hebben. Over 2 weken heb ik weer een belafspraak en dan wordt er weer verder gekeken.

Ik ben benieuwd of ik straks ook echt de Ritalin mee krijgt of ook een merkloze.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers