Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 20 Mrt 2018 12:07

Re: Voor een kindje in 2018

Ik ben de afgelopen tijd door omstandigheden meer meelezer geweest, maar heb voor nu toch even een vraag. Althans.. ik snap er even niet veel van. Ik heb vanaf het verwijderen van mijn spiraal (begin juni 2017) een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Tot en met december. De afgelopen twee maanden was het echter een cyclus van 36 dagen en erna een cyclus van iets van 32 dagen. Ik vermoed deze komende cyclus juist weer een kortere dan 28/29 dagen, omdat ik mijn ovulatie twee dagen eerder heb gevoeld dan 'gepland'. Ik ben, net als mijn cyclus blijkbaar, even in de war hoor :wink: Iemand een idee? Is dit 'normaal'?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Mrt 2018 18:21

Re: Voor een kindje in 2018

Foxes, ik denk dat mijn cyclus inderdaad toch wat in de war is. Had gehoopt van niet omdat ik 5 weken na mijn curretage al ongesteld was geweest.
Ah Maan, wat naar. Ik hoop ook heel erg dat ik in augustus weer zwanger mag zijn, dat maakt het iets minder beladen hoop ik.
Spannend Jip dat jullie er bijna weer voor gaan!

Hier merk ik toch wel dat ik dat hele zwanger worden gebeuren niet zo leuk vind. Al die onzekerheid frustreert me echt mateloos en ik moet echt een manier vinden om daarmee om te gaan. Ik hou heel erg van plannen en ik heb geen geduld dus dat zijn slechte eigenschappen :palm: Had een app op mijn telefoon om mijn cyclus in bij te houden en die ook je eisprong enzo aangafmaar die heb ik eraf gegooid, ik moet even een beetje afstand nemen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 20 Mrt 2018 19:49

Re: Voor een kindje in 2018

Ah Emma, ik snap dat heel goed. Het controle willen hebben en het plannen zijn soms fijne eigenschappen, maar vaak ook niet. In deze situatie helemaal niet. Ik hoop dat wat afstand je uiteindelijk net iets meer rust kan geven.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Mrt 2018 21:28

Re: Voor een kindje in 2018

Maan zo herkenbaar. Vandaag was weer mijn uitgerekende datum. Ik voel me leeg en niet compleet. Ook nog een rot dag op mijn werk en dan ga ik 4 handen op 1 buik zitten kijken. Alleen maar janken.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Mrt 2018 21:30

Re: Voor een kindje in 2018

Parisienne geen idee hoe zoiets kan. Ik blijf het een bijzonder iets vinden een cyclus!

Emma herkenbaar, ik hoop dat het je lukt!
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Mrt 2018 21:54

Re: Voor een kindje in 2018

Oh Uffe, wat een rotdag moet dat zijn voor je!
Ondanks dat ik nooit zo concreet een datum heb gehad, kan ik me de leegte die je voelt wel voorstellen. :hug:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2018 21:55

Re: Voor een kindje in 2018

Ah Uffe, wat een lastige dag voor je. Sterkte.
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Mrt 2018 06:34

Re: Voor een kindje in 2018

Uffe wat een rotdag :hug:
Ik kijk niet meer naar 4 handen op 1 buik, mijn vriend heeft het kaatst uitgezet en wil niet dat ik het nog kijk want ik word er alleen maar boos om :laughcry: hij heeft eigenlijk ook gelijk.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Mrt 2018 21:09

Re: Voor een kindje in 2018

Misschien.moet ik dat ook niet meer doen haha! Vandaag begon slecht maar door een hele drukke dag op mijn werk gaat het weer beter.
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 21 Mrt 2018 22:20

Re: Voor een kindje in 2018

Wat een rotdag had je gisteren, Uffe. Fijn dat het weer wat beter gaat nu.

Emma, dat gevoel van controle willen houden snap ik wel. Knap van je als je het toch weet los te laten. Bij mij lukt dat loslaten vooral de eerste twee-drie weken goed, maar op het moment dat je in de wachtweken zit, vind ik het toch wel lastig hoor.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Mrt 2018 10:18

Re: Voor een kindje in 2018

Maan ik vind het ook lastig hoor! Had van de week een vrije dag en heb een paar keer even flink gehuild en ik voel me stukken beter moet ik zeggen. Probeer nu maar te genieten van de dingen die nog net even wat makkelijker gaan met z’n tweetjes :yes:

Hoe gaat het met jullie allemaal?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 24 Mrt 2018 11:54

Re: Voor een kindje in 2018

Ook wij zijn al sinds mei vorig jaar 'bezig' voor een tweede kind. Ik heb niet eerder meegeschreven omdat ik er niet teveel mee bezig wilde zijn en het eerste half jaar hadden we de instelling van we zien wel hoe het loopt. Maar na een half jaar werd ik toch wat ongeduldiger en ging ik me er sowieso meer mee bezig houden.
Inmiddels de afgelopen twee keer ovulatietesten gebruikt en ik kwam er toen achter dat mijn ovulatie later is dan dat ik dacht. Alleen het het moeten doen omdat je precies weet dat je ovuleert, vinden mijn man en ik echt verschrikkelijk. Ik met name omdat ik weet dat hij er een hekel aan heeft. We hebben dus afgesproken dat ik hem niet meer vertel wanneer het 'moet'. Nu ik zo ongeveer weet wanneer mijn ovulatie is ga ik die testen denk ik ook laten voor wat het is.

Momenteel zitten we in de gezellige wachtweken. Rond 5 april is mijn nod, cyclus is altijd ongeveer 30 dagen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Mrt 2018 14:30

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Meg!
Misschien moet ik ook eens ovulatietesten gaan gebruiken want ik heb werkelijk geen idee. Welk merk heb jij?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 24 Mrt 2018 14:44

Re: Voor een kindje in 2018

Online besteld van 2-besure. Op zich prima testen en goedkoop, alleen zijn het een dipsticks.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Mrt 2018 19:33

Re: Voor een kindje in 2018

Hier gaat het. Vandaag telefonische afspraak gehad met de gynaecoloog, hij belde niet zelf maar zijn assistente. We moeten het gewoon blijven proberen. Mocht ik na 12 maanden niet zwanger zijn mogen we terug komen. Daar ben ik wel teleurgesteld in, eerst allemaal mee willen denken en dan dit. Voel me niet serieus genomen. Ik vroeg ook 12 maanden vanaf? Dat wist ze ook niet...lekker handig dan.

Ik heb wel mijn eisprong weer gevoeld, dag 16 dit keer. Lijkt toch steeds beter te worden. Nu even afwachten hoelang mn cyclus is!

Spannend Meg, dat moeten is inderdaad vreselijk!
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Mrt 2018 20:57

Re: Voor een kindje in 2018

Meh lekker dan uffe, heb je lekker veel aan zo.
Helaas was hier boodschap ook dat ze niet zoveel voor ons konden doen, omdat t zwanger worden toch wel blijkt te kunnen...

Maar die 12 maanden zou ik dus niet zo nauw nemen.
Als jullie er geen goed gevoel bij hebben en graag verder vervolgonderzoek willen, gewoon bellen en een afspraak ‘eisen’, ook als die 12 maanden dan nog niet volledig om zijn.

Maar hoop dat dat allemaal niet nodig is en dat t deze maand gewoon gaat lukken voor jullie!!
<<

Geel

Bericht 26 Mrt 2018 21:02

Re: Voor een kindje in 2018

Oeh Uffe, dat zou ik ook lastig vinden zeg. Twaalf maanden is erg lang. Hoe oud ben je?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Mrt 2018 21:07

Re: Voor een kindje in 2018

Ja, ik ga dus het "normale" ik kan niet zwanger worden traject in dan, terwijl er (voor mijn gevoel) wel wat meer aan de hand is. Ik word 30.

Ik heb trouwens niets gezegd over mijn hele vroege miskraam want dan tellen ze vanaf nu. Ga nu maar uit van augustus, dat was de laatste zwangerschap. Maar inderdaad, als ik eerder terug wil bel ik gewoon weer. Dat mocht ik altijd doen volgens hem. Mijn man wil al naar een ander ziekenhuis, dat hoeft van mij nu nog niet.
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Mrt 2018 11:41

Re: Voor een kindje in 2018

Wat stom Uffe, dat ze het zo ruim nemen en eigenlijk niet echt kijken naar je medische voorgeschiedenis wat betreft zwanger worden/blijven. Wel fijn dat ie cyclus weer wat regelmatiger lijkt te worden. Slik je nog steeds die Zwanger worden capsules van Etos?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Mrt 2018 12:37

Re: Voor een kindje in 2018

Nouja zeg! Wat een niet bevredigend bezoek was dat!

Ik ben de laatste dagen weer wat onrustig in mijn hoofd mbt de keus nog te wachten. Komt mede ook doordat het trainen niet zo lekker gaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Mrt 2018 13:13

Re: Voor een kindje in 2018

Ja die gebruik ik nog Lady, lijkt dus toch zijn werk te gaan doen wat betreft cycluslengte.

Praat erover met je man Jip! Misschien toch niet wachten dan!
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Mrt 2018 13:17

Re: Voor een kindje in 2018

Die is bang dat ik spijt krijg wanneer ik niet nog 1 keer mee doe op korte termijn. Daarom wil hij wachten. Het maakt voor hem verder niet zoveel uit. (Ware het niet dat we met kerst een verre reis doen).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem284

Bericht 27 Mrt 2018 14:54

Re: Voor een kindje in 2018

Train je voor een marathon of iets? Of was het een triatlon? Weet het even niet meer. Je kan de beslissing alleen zelf maken natuurlijk... Maar een triatlon na de zwangerschap is natuurlijk ook nog mogelijk. Nog genoeg jaren daarna om zoiets te doen toch? Hoelang zou je nog gaan wachten nu?
<<

Anoniem284

Bericht 27 Mrt 2018 15:03

Re: Voor een kindje in 2018

Wij zitten al een tijd te dubben over wanneer we beginnen (blijkt ook wel uit mijn posts). We schuiven het steeds verder naar voren ;). Gister besloten dat ik over 4 weken stop met anticonceptie. Ik start morgen met de laatste cyclus anticonceptie en na die stopweek plak ik geen nieuwe meer (ik gebruik een pleister).

Twee vragen:
1. Ik wil mijn cyclus dan bij gaan houden. Moet ik dan straks gaan tellen vanaf de eerste dag van mijn stopweek (ik stop op een woensdag) of moet ik gaan tellen vanaf de eerste dag dat ik echt bloed (dat is meestal op zaterdag)?

2. Wanneer beginnen met foliumzuur/zwanger worden vitamines? En welke adviseren jullie?

P.s. ik ben heel blij met dit soort topics, want ik haal echt veel info van dit forum en ik ga waarschijnlijk nog heel veel vragen. :dance:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Mrt 2018 15:39

Re: Voor een kindje in 2018

Ik train weer voor de hele triathlon. Met 2 kindjes is dat toch allemaal wat ingewikkelder dan nu. Dan zou het pas weer kunnen wanneer ze op school zitten.

We willen nu wachten tot september.

Foliumzuur volgens mij een maand van te voren beginnen. Je cyclus start op de eerste dag van je menstruatie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers