Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

<<

caribbeanlover

Bericht 23 Feb 2018 15:14

Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Volgens jou? Heb al een schriftje met van alles en nog wat genoteerd, maar hoor graag ervaringen van hier.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 23 Feb 2018 17:11

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Bali vind ik super! Veel mooie en leuke dingen te zien en doen!
Tips zijn; scooter huren en door Ubud rijden, prachtige rijstvelden en monkey forest is leuk om te zien.
Wij vonden het super leuk om vanuit Lovina met een houten bootje de zee op te gaan op zoek naar dolfijnen.
Gili eilanden zijn prachtig en ook tof om te zien dat er geen auto's rijden.
Wij hebben een hike gedaan door de rijstvelden in het noorden, echt onwijs gaaf!
Wij hebben een aantal dagen een privé villa gehad met eigen kok, zij kunnen de meest lekkere dingen koken!
Verder heb ik er super lekkere tempeh op, zo lekker had ik het nog nooit op.
Zo veel te zien en doen! Geniet ervan!
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Feb 2018 17:39

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Bibi schreef:Bali vind ik super! Veel mooie en leuke dingen te zien en doen!
Tips zijn; scooter huren en door Ubud rijden, prachtige rijstvelden en monkey forest is leuk om te zien.
Wij vonden het super leuk om vanuit Lovina met een houten bootje de zee op te gaan op zoek naar dolfijnen.
Gili eilanden zijn prachtig en ook tof om te zien dat er geen auto's rijden.
Wij hebben een hike gedaan door de rijstvelden in het noorden, echt onwijs gaaf!
Wij hebben een aantal dagen een privé villa gehad met eigen kok, zij kunnen de meest lekkere dingen koken!
Verder heb ik er super lekkere tempeh op, zo lekker had ik het nog nooit op.
Zo veel te zien en doen! Geniet ervan!


Ubud wil ik zeker heen en daar op de Baliswing. Naar de Gili's willen we ook en hadden bijna een hotel daar geboekt.
We willen niks intensiefs doen dus hiken ed vinden we niks. We willen vooral relaxen en lekker eten!

We verblijven eerst 7 nachten in Sanur, dan 6 nachten Nusa Dua en dan 3 nachten met een privezwembad in Jimbaran. Een privekok vind ik niet leuk en we vinden het veel leuker om zelf onze restaurants te vinden.
Zo wil ik naar The Rock Bar, La favela, La Laguna, Motel Mexicola, Finns beachclub, Potatohead beachclub Monkeyforest, Waterbom en vast wel meer dingen.
Het schriftje neem ik uiteraard mee!

Tempeh vind ik echt zo ontzettend smerig (ik eet nog liever tofu wat ik ook niet veel soeps vind), maar dat komt misschien omdat ik het hier nooit lekker heb gegeten.
Sta er zeker voor open op Bali omdat ze het natuurlijk best lekker kunnen maken daar.
Een kookworkshop lijkt me wel wat dus als je een goede weet............................graag!

The Sindhu night foodmarket en andere night markten wil ik graag heen. Vooral die in Sindhu moet heel leuk zijn wat overdag ook een markt is. Lekker goedkoop eten!
Ik hoef zeker niet perse elke avond naar een restaurant, want dat is duurder. Sterker nog ik wil het geen eens! Die streetfoodtentjes zijn juist zo leuk!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Feb 2018 23:47

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik ben vooral van het eten haha. Wij zijn van de plaatsen die je noemt in Ubud geweest en iets ten zuiden van Jimbaran. Dus daarvoor tips qua eten.

Ubud:
Locavore (van te voren reserveren, staat in de top 50 van beste restaurants in heel Azie)
Locavore to go, iets toegankelijker
Spice, by Chris Salans
Watercress

Jimbaran:
Bukit Cafe
El Kabron


Verder vond ik Nusa Lembongan echt heel erg leuk. Wij kregen de indruk dat de Gili's toch wel heel erg toeristisch waren en 'overcrowded' en dat Nusa Lembongan nog wat meer low key was (eiland ten zuiden van Bali).

Mocht je in de buurt zijn van Canggu dan is dat ook nog wel een leuke plek om te eten. Zitten veel vega (en vegan) tentjes.

Heel veel plezier als jullie gaan. Ik vond het echt een fijne plek.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Feb 2018 00:23

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Wij komen ook vn voor het eten hahaha.

Bali is niet groot dus dan zit je altijd wel in de buurt van een bepaalde plaats zoals Canggu die je noemt.
Een scooter huren vind ik een beetje eng. Ze rijden links en verkeersregels zijn er niet. We kennen de weg niet dus ik heb geen idee als we naar een bepaald restaurant willen.Denk dat een privechauffeur meer voor ons is.

Nusa Lembongan ken ik natuurlijk van naam, maar ga het onthouden omdat het de moeite waard is.

In welke plaatsen verbleef jij dan? Hoeveel nachten ben je geweest?

Heel veel plezier als jullie gaan? We gaan ook hahaha, want we hebben alles al vastgelegd.


Leuke restaurants zeg die je noemde heb ze allemaal genoteerd. Locavore heeft wel een kleine kaart....................jammer!

Bukit cafe is in Uluwatu en El Kabron ook en Watercress in Kuta.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mrt 2018 14:33

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie,

Ik las best veel negatieve dingen over de Gili's. Er ligt veel zooi op het strand, het is erg toeristisch er zijn amper locals die het bezoeken, de locals zijn niet vriendelijk als in restaurant ed en de paarden worden misbruikt wat ik nog het ergste vind.
Nusa Lembongan kijk ik nu meer naar en ipv Gili wil ik daar wel heen. Ik wil niet meer naar de Gili vn omdat ik dat paardenleed niet aan kan zien, arme dieren in de bloedhitte die op en neer moeten rijden.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 20 Mrt 2018 17:54

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ik vond Nusa Lembongan echt heel erg leuk, misschien zelfs wel de fijnste plek om te verblijven. Lekker rustig, maar toch genoeg dingetjes om te doen.

Wat ik echt een pluspunt vond aan Nusa Lembongan is dat veel restaurantjes een busje hebben waarmee je opgehaald en teruggebracht wordt (naar je hotel). Je kunt dan gewoon aan de receptie van je hotel vragen of ze het restaurant willen bellen en bijvoorbeeld om 7 uur het busje sturen.

Dit soort busjes. Ook nog leuk dat je dan wat van de omgeving ziet en lekker buiten bent haha. De foto is niet van mij trouwens.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Mrt 2018 21:58

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Ons 2e verblijf is in Nusa Dua, maar omdat we die via het hotel zelf hebben geboekt en pas hoeven te betalen bij aankomst zat ik te kijken naar andere opties. Voor Nusa Lembongan kon ik niet echt iets vinden voor ons budget en wensen. Omdat je zowat dood wordt gegooid met die Trivagoreclame ben ik eens gaan kijken op die site wat ik voorheen niet had gedaan (keek alleen op Booking, maar alleen voor de namen en vervolgens boekte ik dan via het hotel zelf).
Dus vorige week zag ik dat hotel nr 2 bij Expedia op Trivago € 31,00 goedkoper is.
Is niet veel, maar beter iets dan niets toch?!

Het hotel had het al voor ons vast gehouden dus heb ik ze gemaild wat ik heb gezien. Ze mailde dat ze het niet erg vonden, want zij ontvangen het geld immers toch wel.
Overigens hadden we voor hotel 2 keuzes en 1 was die ik vorig jaar had gezien (toen wilde we al naar Bali) wat een super mooi hotel is. Toch hebben we die niet gekozen en de andere gekozen omdat die € 42,00 goedkoper is. Ook niet veel,maar hier ook weer beter iets dan niets. Zo houden we geld over voor vn eten wat wij erg belangrijk vinden.
Totaal hebben we 3 hotels voor € 428,00 wat eerst dus € 468,00 was.
Daarvan is 1 hotel dus de laatste met privezwembad. Vind dat ik het best goed heb uitgezocht al zeg ik het zelf.
Het kan nog goedkoper zo zag ik hotels 6 nachten voor € 90,00, maar dat kan niet veel zijn.
Op de foto's zie het er leuk uit, maar in het echt is de kans groot dat het tegen valt.

Ik had idd vernomen dat veel restaurants gasten ophalen en weer thuis brengen.................ideaal scheelt weer een taxi, fietstochtje of lopen. Mogen ze hier idd ook wel hebben, maar dat gaat nooit gebeuren helaas!
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 21 Mrt 2018 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mrt 2018 22:35

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Heerlijk cbl... en alles wat goedkoper is, al is het maar iets, is toch mooi meegenomen.
Geen tips, nooit geweest. Maar staat nog hoog op m’n lijstje
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Mrt 2018 11:08

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Radler schreef:Heerlijk cbl... en alles wat goedkoper is, al is het maar iets, is toch mooi meegenomen.
Geen tips, nooit geweest. Maar staat nog hoog op m’n lijstje


Idd beter iets dan niets en altijd proberen als je via het hotel zelf boekt om een korting vragen die je vaak dan ook krijgt wat bij Booking ed nooit zo is.
Als ik terug ben, dan komt er natuurlijk een topic. Er wordt van Bali gezegd dat als je eenmaal bent geweest dat je terug keert en ik heb het idee dat wij dat ook gaan doen. Eerst maar eens zien of het echt zo leuk/mooi ed is.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Mrt 2018 10:58

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie, Op Nusa Lembongan rijden geen paard en wagens toch?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Mrt 2018 17:56

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Nee. Ik heb het hele eiland bekeken, met brommer en al rond geweest, in busjes gezeten maar geen paard en wagens gezien. Ook geen losse paarden trouwens. Ik heb alleen kippen gezien die een beetje rondscharrelen op het erf van mensen.
<<

caribbeanlover

Bericht 23 Mrt 2018 09:10

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Nee. Ik heb het hele eiland bekeken, met brommer en al rond geweest, in busjes gezeten maar geen paard en wagens gezien. Ook geen losse paarden trouwens. Ik heb alleen kippen gezien die een beetje rondscharrelen op het erf van mensen.



Ah fijn. Dank je voor de opheldering. Het wordt dus N.L en niet Gili!

Was je wel of niet naar de Gili's geweest? Van wat ik zie zijn beide erg mooi qua zeekleur dus wat dat betreft maakt het niet veel uit waar we heen gaan. Ben erg benieuwd naar N.L.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Mrt 2018 21:07

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Nee, niet op de Gili's geweest. Ik had inderdaad ook gelezen dat het heel toeristisch was en veel nachtfeesten op het strand. Ook vond het te ver met de boot.
<<

Anoniem244

Bericht 24 Mrt 2018 21:53

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

caribbeanlover schreef:
Radler schreef:Heerlijk cbl... en alles wat goedkoper is, al is het maar iets, is toch mooi meegenomen.
Geen tips, nooit geweest. Maar staat nog hoog op m’n lijstje


Idd beter iets dan niets en altijd proberen als je via het hotel zelf boekt om een korting vragen die je vaak dan ook krijgt wat bij Booking ed nooit zo is.
Als ik terug ben, dan komt er natuurlijk een topic. Er wordt van Bali gezegd dat als je eenmaal bent geweest dat je terug keert en ik heb het idee dat wij dat ook gaan doen. Eerst maar eens zien of het echt zo leuk/mooi ed is.


Ben benieuwd :-)
Najaar ga je denk ik?
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2018 01:00

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Nee, niet op de Gili's geweest. Ik had inderdaad ook gelezen dat het heel toeristisch was en veel nachtfeesten op het strand. Ook vond het te ver met de boot.


Vanaf welke plaats ben jij naar N.L. gegaan? Hoe lang was dat met de boot? Is Gili echt zolang met de boot?
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2018 01:04

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Radler schreef:
caribbeanlover schreef:
Radler schreef:Heerlijk cbl... en alles wat goedkoper is, al is het maar iets, is toch mooi meegenomen.
Geen tips, nooit geweest. Maar staat nog hoog op m’n lijstje


Idd beter iets dan niets en altijd proberen als je via het hotel zelf boekt om een korting vragen die je vaak dan ook krijgt wat bij Booking ed nooit zo is.
Als ik terug ben, dan komt er natuurlijk een topic. Er wordt van Bali gezegd dat als je eenmaal bent geweest dat je terug keert en ik heb het idee dat wij dat ook gaan doen. Eerst maar eens zien of het echt zo leuk/mooi ed is.


Ben benieuwd :-)
Najaar ga je denk ik?


September zoals altijd ;). Ik wilde weten wat najaar exact betekende dus heb het opgezocht hahaha.

Sept. t/m dec. , maar er staat ook jaargetijde tussen zomer en winter. September is een deel in de zomer en de herfst.
<<

Anoniem244

Bericht 25 Mrt 2018 16:33

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Haha ja bedoelde idd sept / okt met najaar :-)

Maar lekker hoor
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 25 Mrt 2018 20:23

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

caribbeanlover schreef:
Frankie schreef:Nee, niet op de Gili's geweest. Ik had inderdaad ook gelezen dat het heel toeristisch was en veel nachtfeesten op het strand. Ook vond het te ver met de boot.


Vanaf welke plaats ben jij naar N.L. gegaan? Hoe lang was dat met de boot? Is Gili echt zolang met de boot?


Vanaf Sanur. Het was iets van 20 minuten. We waren er zo, met zo'n overdekte speedboot.
De Gili's zijn volgens mij iets van een uur varen. Ik las ook veel verhalen van mensen die misselijk werden op die boten omdat de zee daar blijkbaar ruiger is. Allemaal dingen die ook meespeelde voor ons om naar Nusa L. te gaan :ja:
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mrt 2018 21:15

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:
caribbeanlover schreef:
Frankie schreef:Nee, niet op de Gili's geweest. Ik had inderdaad ook gelezen dat het heel toeristisch was en veel nachtfeesten op het strand. Ook vond het te ver met de boot.


Vanaf welke plaats ben jij naar N.L. gegaan? Hoe lang was dat met de boot? Is Gili echt zolang met de boot?


Vanaf Sanur. Het was iets van 20 minuten. We waren er zo, met zo'n overdekte speedboot.
De Gili's zijn volgens mij iets van een uur varen. Ik las ook veel verhalen van mensen die misselijk werden op die boten omdat de zee daar blijkbaar ruiger is. Allemaal dingen die ook meespeelde voor ons om naar Nusa L. te gaan :ja:


Aha goed om te weten. Ons 1e verblijf is nl Sanur dus ik denk dat het het handigste is dat we er dan heen gaan alhoewel alles wel dicht bij elkaar ligt dacht ik. Dat scheelt 20 min. of 1 uur wat voor mij ook fijn is aangezien ik wel eens zeeziek wil worden.
Nou klinkt allemaal goed om N.L. te bezoeken.

Even wat vragen misschien wil je ze beantwoorden?

1= Wanneer was jij op Bali?
2= Hoe lang?
3= In hoeveel hotels zat je en nachten?
4= Zou je ooit terug willen?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 25 Mrt 2018 21:52

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

1: In augustus 2016
2: We hadden 2 weken en 3 dagen op Bali zelf en dan nog 2 dagen kwijt aan reizen in totaal.
3: Wij begonnen in een super mooi hotel bij Bingin Beach, Sal Secret spot http://www.salbalihotel.com/
Daarna gingen we naar Anusara luxury villa's in Ubud https://anusaraluxuryvillas.com/
Toen gingen we naar Nusa Lembongan. Daar zaten we in een kleinschalig budget resort http://www.darsanlembongan.com/nl-nl
En als laatste gingen we naar Canggu. Leuke plek met super veel vegan en hippe restaurantjes. Wel heel erg Australisch ik weet niet of ik er nogmaals voor zou kiezen.

4: Ik zou nog wel eens terugwillen naar Bali ja! Dan zou ik wel wat meer het land ingaan en de toeristische dingen wat meer rechts laten liggen.

Hopelijk heb je hier wat aan!
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mrt 2018 08:58

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Dank je. Daar heb ik zeker wat aan. Ik ga de links even bekijken ook al hebben we 3 van de hotels al geboekt (de 3e hoeven we pas over een paar mnd te betalen dus daar zouden we een andere voor kunnen kiezen).

Die 1e is echt te cute! :). Alléén die 2e heeft kamers met een bad, maar ja we willen toch niet in Ubud verblijven. Wij hebben thuis geen bad dus op vakantie moet, ja moet ik die echt hebben! Heerlijk en vooral omdat ik regelmatig rugpijn heb is dat fijn.

Ik las en zag dat een brug op N.L. een aantal jaren geleden is ingestort en dat er doden zijn gevallen. Ik ga erover lezen. Inmiddels is die weer gemaakt neem ik aan, maar ik blijf veilig aan de andere kant. Er is genoeg moois ervoor te zien toch?!
Nusa Ceningan ligt aan de overkant, maar lijkt er denk ik veel op dus echt veel mis ik niet! Je bent toch al op een eiland dus ik hoef niet zonodig naar de andere kant.
Ik dacht net als de Gili's dat het nog steeds Bali was. :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 10:22

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

http://tirtaeningagung.com/ Hier zitten we de 1e 7 nachten.

http://dkubupratama.com/ Dan 6 nachten hier.

http://www.thepohjimbaran.com/ Als laatste 3 nachten hier met privezwembad.

Ik zit te zoeken naar hotels op N.L. met kamers met een bad en die zijn er wel dacht van niet. Het 3e hotel kunnen we nog wijzigen, maar jammer dat er geen hotels op N.L. zijn met privezwembad, want dat is toch wel leuk om mee te maken denk ik.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 27 Mrt 2018 16:47

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Klopt. Die konden wij ook niet vinden.
Nu moet ik zeggen dat ons hotel op Nusa echt een heel fijn zwembad had en dat er maar 4 van de 8 huisjes bezet waren, dus het was heel rustig. We hebben het zwembad ook heel erg vaak alleen gehad. Zwembad lag midden in de zon, zo heerlijk warm geworden water.

Het hotel had als enige nadeel dat ze een haan hadden en dat beest elke ochtend van 5 tot 7 stond te kraaien. Nu zaten wij daar geloof ik 4 nachten en ik werd er wel steeds later wakker van. Maar toch. Wel ontzettend vriendelijke personeel. Ze lieten je fruit proeven uit de tuin en gaven je tips over van alles en nog wat als je daarin geïnteresseerd was.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mrt 2018 17:54

Re: Wat moet ik doen/zien/eten op Bali?

Frankie schreef:Klopt. Die konden wij ook niet vinden.
Nu moet ik zeggen dat ons hotel op Nusa echt een heel fijn zwembad had en dat er maar 4 van de 8 huisjes bezet waren, dus het was heel rustig. We hebben het zwembad ook heel erg vaak alleen gehad. Zwembad lag midden in de zon, zo heerlijk warm geworden water.

Het hotel had als enige nadeel dat ze een haan hadden en dat beest elke ochtend van 5 tot 7 stond te kraaien. Nu zaten wij daar geloof ik 4 nachten en ik werd er wel steeds later wakker van. Maar toch. Wel ontzettend vriendelijke personeel. Ze lieten je fruit proeven uit de tuin en gaven je tips over van alles en nog wat als je daarin geïnteresseerd was.


Bedoel je dat je ze daar niet kon vinden met bad of privezwembad of beide? Met privezwembad kan ik sowieso niet vinden, maar met bad wel alleen kan ik ze ineens niet meer vinden op Booking waar ik keek. Ik kom erop terug als ik ze heb.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers