Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 19 Mrt 2018 17:18

Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Ik ben op zoek naar inspiratie om een aantal weekenden te vullen met leuke dingen doen.

Het gaat om 5 weekenden achter elkaar waarvan ik er al 2 gevuld heb met iets leuks. Voor de andere 3 ben ik nog op zoek naar leuke dingen om te doen in Nederland. Liefst in Gelderland/Utrecht/Noord-Brabant. Limburg mag ook maar niet te zuidelijk, dat is weer te ver.

Dus woon jij in deze provincies en weet je iets leuks om te doen, tell me! Mag ook iets kneuterigs zijn haha :banaan:

1e weekend is gevuld met Interieurshoppen bij Loods 5 (amersfoort) en een lekker etentje.
2e weekenddag is hier in Nijmegen en dan 's avonds bowlen

3e weekend ?
4e weekend ?
5e weekend ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Mrt 2018 18:02

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Nou, ik woon in Utrecht en wat ik dus nog nooit gedaan heb maar écht nog eens moet doen; de Dom beklimmen.
Wat ik hier verder wel een leuk low key uitje vond, is wandelen bij vliegbasis Soesterberg. Niets erg speciaals, maar wel leuk.
https://www.utrechtslandschap.nl/natuur ... oesterberg
Op zondag door een (onbekende) stad wandelen, en daar lunchen of koffie drinken. Amersfoort vond ik daar leuk voor.
Kasteel de Haar in Haarzuilens.
<<

Anoniem231

Bericht 19 Mrt 2018 19:04

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Er zit ergens in de regio breda een restaurant waarbij je eet in het donker. Werken allemaal slechtziende/blinde mensen. Lijkt mij een hele bijzondere ervaring.
Edit: donker heet het.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 19 Mrt 2018 19:45

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Bedankt voor de leuke tips. Dit zijn inderdaad dingetjes waar ik naar op zoek ben!

Eten in het donker heb ik alleen al een keer gedaan haha. Dat is echt een ultiem toffe ervaring. Wie weet ga ik het nog wel eens doen. Breda zelf staat nog wel op mijn lijstje. Het is heel erg lang geleden dat ik daar ben geweest en volgens mij vond ik het toen wel een leuke stad.

De dom beklimmen lijkt me echt heel erg gaaf! Dat ga ik opzoeken. (hahaha serieus! Ik dacht eerst even beklimmen met een touw, vanaf de zijkant :palm: .. maar je gaat gewoon netjes met de trap omhoog. Ook heel tof :lol: )

Amersfoort valt wel een beetje af omdat we dit weekend ook al naar de Loods 5 in Amersfoort gaan en anders rij ik twee weekenden dezelfde kant op.

Iemand wel eens in het Kroller Muller museum geweest de afgelopen periode? Ik ben daar toen ik 14 was een keer geweest maar mijn herinneringen reiken niet verder dan de witte fietsen. Of iemand bekent met het openluchtmuseum in Arnhem?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mrt 2018 19:49

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Openluchtmuseum is zeker leuk om een keer te doen! Ik heb afgelopen weekend een escape room in Arnhem gedaan, ook leuk. Verder: bioscoop, midgetgolfen/glowgolfen, rondvaart?
❤ 7 juni 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Mrt 2018 19:53

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Efteling? :smile:

Haarlem vond ik ook een tof stadje, heerlijk Italiaans gegeten en een leuke rondvaart gehad in een open sloep met enthousiaste gids.

Kröller-Müller vond ik gewoon oké, maar ik ben dan ook geen enorme liefhebber van moderne kunst. Ze hebben wel lekkere taart in het café en de fietstocht erheen over de Hoge Veluwe vond ik ook mooi.

Openluchtmuseum in Arnhem vind ik zelf superleuk, maar is vanaf 30 maart pas weer helemaal open. Leuk met de tram, in al die oude huisjes rondlopen, poffertjes eten... :love:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Mrt 2018 20:13

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Wij zijn pas naar een tropische vlindertuin geweest en dat vind ik ook wel erg leuk! Als je een beetje leuke camera hebt, kun je er ook nog mooie foto’s maken. (Wij zijn naar Someren bij Eindhoven geweest, dat is niet erg groot, maar wel mooi)
Of de dierentuin (Rhenen) of reptielenhuis (oliemeulen Tilburg) .
Of mijn guilty pleasure: zo’n dorpse braderie bezoeken of een rommelmarkt.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 19 Mrt 2018 20:33

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Ja Soleil, dat laatste vind ik ook heel erg tof. Heb jij toevallig ideeen waar je kunt vinden waar die markten of braderieën zijn? Ik weet niet of ik mijn man er heel gelukkig mee maak, maar anders ga ik zelf een keer haha. Dierentuin heb ik ook aan gedacht. De Beekse Bergen of Apenheul lijken me leuk. Ben bij beide dierentuinen nog nooit geweest.

Haha Efteling, super tof. Maar ik denk niet dat ik sta te juichen als ik daar op een zaterdag sta met 1000 andere mensen.

Haarlem vind ik vanaf Nijmegen net wat te ver om even heen te rijden. Maar ik vind dat inderdaad ook echt een leuke stad. Ben er vorig jaar nog een keer met Harrison geweest.

Openluchtmuseum ga ik toch even noteren. Een van de laatste weekenden die ik wil vullen valt in april, dus dan zou het museum al helemaal open moeten zijn.

Escaperoom lijkt me ook heel erg gaaf. In mijn beleving is dat wel altijd met een groep? Of kan dat ook met zijn tweeën?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mrt 2018 20:50

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Het kan vaak vanaf twee personen! Het is alleen wel zo dat je dan in verhouding een stuk duurder uit bent dan met een groep.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2018 21:08

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Op de Veluwe kun je heel mooi wandelen op landgoed Staverden. En aangezien jullie volgens mij ook van lekker eten houden, zou ik het Roode Koper van harte aanbevelen. Wij hebben er vorig jaar een arangement gedaan van diner, slapen en ontbijt, maar je kunt er ook ‘gewoon’ lunchen en erna of ervoor lekker wandelen.

https://www.roodekoper.nl/nl/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2018 21:24

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Is er iets bijzonders met die 5 weekenden? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Mrt 2018 23:08

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Zooparc en/of oorlogsmuseum in Overloon.
Maashorst (wandelen, wisenten zien en/of eventueel mountainbike huren) en daarna ergens in Uden wat gaan eten (veel goede horeca)
Zuiderspel (bordspelletjesbeurs komend weekend in Veldhoven)
Vestingstadjes Heusden, Zaltbommel, Ravenstein of Grave bezoeken.
Voor rommelmarkten is dit een ideale site https://www.meukisleuk.nl

Beekse bergen zou ik tot juni mee wachten. Ik ben daar toevallig afgelopen woensdag geweest en ze zijn de ingang aan het verbouwen. Na mei zou dat samen met het nieuwe resort (huisjes met uitzicht op de dieren) af zijn. Vanuit de safaribus zag dat resort er wel erg gaaf uit!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 20 Mrt 2018 17:51

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Bedankt voor alle tips! Hiermee moet ik die weekenden wel kunnen vullen.

@ Zora, ik zit in een dip zo aan het einde van mijn opleiding en tel echt weken af tot aan de meivakantie. Door elk weekend een leuke dag te plannen heb ik in elke week iets staan om naar uit te kijken zodat de week zelf wat makkelijker door te komen is haha. Na de vakantie hoef ik nog maar 4 dagen stage te lopen, daar kom ik wel overheen haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mrt 2018 21:38

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Wat een slim idee Frankie. Zet ‘m op nog heel even!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Mrt 2018 21:44

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Ik had vandaag echt weer een ontzettende off-day. Ik wilde zo graag een verslag afmaken, maar dat is niet gelukt. Mijn man ging een proefrit maken met een auto voor zijn nieuwe baan straks en ik moest mee. Duurde 2 uur in totaal en echt midden op de dag. Ik zat de hele tijd in de auto aan dat verslag te denken. Voel me dan ook zo lullig naar hem toe, maar het kwam zo slecht uit.

Nu moet ik het verslag dus zondagavond inleveren. Gelukkig heb ik alles al getypt maar ik moet het nog vormgeven. Ik heb inmiddels ruim 6000 woorden en het maximum is 6000 en ik moet nog een evaluatie schrijven. Moet ik alles na gaan lezen en schrappen. Kost allemaal zoveel tijd. Ook vind ik mijn theoretische bronnen te mager, dus zit nog allemaal theorie toe te voegen. En daarna lukte het ook nog eens niet om een ander verslag, waarin ik nog wat kleine aanpassingen moest doen, weer digitaal in te leveren. Echt wel 5 mailtjes heen en weer gestuurd naar een beheerder van dat programma. Wat een gedoe allemaal. Ben er gewoon moe van. En dan morgen weer stage bleehg.

Oh my god haha sorry voor mijn dikke klaagzang. Ik ben zoooo toe aan rust, reinheid en regelmaat :P
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:53

Bericht 21 Mrt 2018 22:16

Re: Vrije tijd (uitstapjes/dateday)

Hee Frankie, wat rot man! Ik heb zelf ook de pabo gedaan en daarna nog een master en cursussen en ik herken echt PRECIES dat een opleiding van tevoren altijd zo’n goed idee lijkt, maar als je er middenin zit, is het vaak echt niet leuk.
Ik wil het verslag wel voor je doorkijken? Misschien doet een frisse blik wel wat. Kan wel pas zaterdag aan het begin vd middag. Verder vind ik wel dat je echt goed bezig bent hoor, je hebt zo’n duidelijke en volgens mij realistische planning. EM dat van dat greenscreen (las ik ergens); hoe tof man! Jouw klas heeft echt geluk met zo’n toffe juf hoor!
Nog even doorbikkelen, zet ‘m op hoor!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers