Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mrt 2018 11:35

Re: foodies topic

Marin, wat ziet het er prachtig uit zeg! Die sinaasappel is echt leuk gedaan.

Ons diner was lekker hoor en had veel weg van een van onze favo's Bij Teus. Ze hadden geen wijnkaart en de goedkoopste was best duur vind ik. Ze gaven geen wijnkoeler. Ze hadden geen eens groene ijsthee en c.c. zero dat in deze tijd!
Ik had als hoofd oa wortels met nog een beetje groen eraan daar heb ik echt zo'n hekel aan. Het staat niet mooi en is niet te vreten. Het kraakte bij een alsof het zand was.
Het voorgerecht van mij had groter gemogen. Het is blijkbaar gebruikelijker om 5 of 6 te nemen ipv 3 dus dan snap ik dat de porties kleiner zijn. Nu wij 3 hadden was het beter geweest als ze het hadden aangepast.
De rekening vond ik dan ook aan de te hoge kant voor wat je kreeg. Nee géén aanrader, maar het zag er wel leuk uit en op het terras ook en zal vast leuk zijn zo in de zon.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Mrt 2018 22:13

Re: foodies topic

Wij hebben 1,5 week terug bij de basiliek gegeten en ik ben echt helemaal om. Ik vond het doodeng om geen controle te hebben over wat er op mijn bord kwam maar het was allemaal lekker. Van de 8 gerechten die we hadden staan er 2 nu niet op de kaart de andere 6 waren deze. Ik zit nu alweer te kijken naar goede restaurants hahaha. J gaat vanaf april elke 2 weken een nacht naar mijn ex dus hebben wij ook meer tijd om uit eten te gaan.

Skrei
Dun gesneden Skrei kabeljauw met pittige mango, boerenyoghurt, gebrande avocado en iets koriander

Ganzenlever
Kogel van ganzenlever met muesli, zure chocolade, onrijpe banaan en brioche

Zeeduivel
Gebakken filet van zeeduivel met oester, Pata Negra, prei bereidingen en Granny Smith appel

Langoustine
Gebakken langoustine met kippendij, gestoofde spinazie, ijspeen en zwarte knoflook

Winterpeen en bloedsinaasappel
Krokante wortel met crème van sinaasappel, rode peper, tonkabonen en kurkuma

Chocolade
Parfait van chocolade met Passievruchten, warme chocolade crème en stracciatella kwark
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 09:31

Re: foodies topic

Klinkt heerlijk Minx en leuk dat het zo goed beviel.
Bijzondere combinatie met de ganzenlever. Die zie ik niet zo, de rest kan ik zo in m'n mond proeven.
Leuk ook dat er Tonka bonen bij zaten. Die heb ik net voor het eerst in het echt gezien op de Borough Market in Londen. Waar wij weer onwijs hebben ingeslagen qua gedroogde chilipepers die je in Nederland bijna niet kan krijgen. Ook dat is foodie toch?
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mrt 2018 14:01

Re: foodies topic

Ja dat is super tof toch!

Ja dat met ganzenlever was echt heel erg lekker. Kan het niet goed omschrijven maar het was echt iets waar je van door kon eten. Knapperig maar die kogel was weer heel zacht. En banaan en chocola is natuurlijk altijd goed. Het was echt lekker.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2018 14:37

Re: foodies topic

Marin schreef:Klinkt heerlijk Minx en leuk dat het zo goed beviel.
Bijzondere combinatie met de ganzenlever. Die zie ik niet zo, de rest kan ik zo in m'n mond proeven.
Leuk ook dat er Tonka bonen bij zaten. Die heb ik net voor het eerst in het echt gezien op de Borough Market in Londen. Waar wij weer onwijs hebben ingeslagen qua gedroogde chilipepers die je in Nederland bijna niet kan krijgen. Ook dat is foodie toch?


Nou die pepers kan je hier anders makkelijk krijgen hoor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 14:39

Re: foodies topic

Je weet toch niet over welke pepers ik het heb? Die namen heb ik niet genoemd. Maar als je toevallig een adresje weet met veel pepers, dan hoor ik 't graag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Mrt 2018 15:24

Re: foodies topic

Hee Marin, komen jullie eigenlijk wel 's op de Bazaar voor dingen als pepers?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 15:40

Re: foodies topic

Ik ben er wel eens geweest maar niet specifiek op pepers gelet. Wel hele lekkere worsten haha.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2018 16:19

Re: foodies topic

Marin schreef:Je weet toch niet over welke pepers ik het heb? Die namen heb ik niet genoemd. Maar als je toevallig een adresje weet met veel pepers, dan hoor ik 't graag.


Dat klopt die heb je niet genoemd. Ik dacht gelijk aan spaanse rode pepers die je vaak zo gedroogd ziet aan een bosje net als met knoflook. Sorry heb je verkeerd begrepen. Misschien eens kijken bij turkse / marokkaanse winkels?

Denk dat je op de Beverwijkse markt wel kan slagen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 16:21

Re: foodies topic

Ja wel een goeie, een uitje naar de markt is nooit een straf. Maar voorlopig hebben we wel voldoende :angel:
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2018 16:24

Re: foodies topic

Marin schreef:Ja wel een goeie, een uitje naar de markt is nooit een straf. Maar voorlopig hebben we wel voldoende :angel:


Jij misschien interesse in 2 kaartjes met korting voor de veganbeurs in Utrecht dit weekend?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 16:28

Re: foodies topic

Nee sorry.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem231

Bericht 08 Mrt 2018 21:33

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Ja wel een goeie, een uitje naar de markt is nooit een straf. Maar voorlopig hebben we wel voldoende :angel:


Jij misschien interesse in 2 kaartjes met korting voor de veganbeurs in Utrecht dit weekend?


Je ging toch met een oud klasgenoot, gaat dat niet door?

Ik zou willen dat wij een grote markt in de buurt hadden.
Minx klinkt apart die gerechten, wel lekker. Fijn dat je binnenkort meer mogelijkheden krijgt.

Hebben jullie nog echt geweldige kookboeken op de plank staan die je zeker niet mag missen? Zoek nog wat tips :smile:
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mrt 2018 21:48

Re: foodies topic

Lang verhaal, maar het gaat gewoon door hoor.
<<

Anoniem231

Bericht 09 Mrt 2018 06:04

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:Lang verhaal, maar het gaat gewoon door hoor.


Gelukkig! Zoiets is gewoon leuk. Veel plezier alvast.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Mrt 2018 09:59

Re: foodies topic

Pollepel schreef:
caribbeanlover schreef:Lang verhaal, maar het gaat gewoon door hoor.


Gelukkig! Zoiets is gewoon leuk. Veel plezier alvast.



Dank je
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Mrt 2018 16:45

Re: foodies topic

Waar vinden jullie goede restaurants. Ik Google me suf maar echt duidelijke lijsten geen idee
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2018 17:08

Re: foodies topic

Minx schreef:Waar vinden jullie goede restaurants. Ik Google me suf maar echt duidelijke lijsten geen idee


Ik vind de Lekker daar wel handig bij. En in mijn eigen woonplaats hoor ik veel van vrienden enzo.
Wat voor iets zoek je? En waar?
<<

Anoniem335

Bericht 18 Mrt 2018 17:15

Re: foodies topic

Paar maanden geleden met een klant bij Restaurant Bougainville in Amsterdam gegeten. Is een nieuw restaurant met oud sterrenkok Pascal Jalhay en ze willen er ook weer een sterrenrestaurant van maken. Zaten aan chefs table met uitzicht over het Rokin. Vanaf het restaurant heb je uitzicht op de dam. Echt super leuk/lekker en zeker een aanrader. Ik wil er graag nog een keer heen. Ik heb echt erg genoten.

http://www.restaurantbougainville.com/
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 18 Mrt 2018 17:32

Re: foodies topic

Minx schreef:Waar vinden jullie goede restaurants. Ik Google me suf maar echt duidelijke lijsten geen idee


Ik zoek bij luxere restaurants vaak op Gault Millau punten.
http://www.kokswereld.nl/gaultmillau/index.html

Deze lijst kun je ook selecteren op Michelinsterren of plaats in de Lekker, maar ik ben fan van Gault Millau haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2018 17:46

Re: foodies topic

ViaMichelin.nl
Niet de meest efficiënte website overigens.

Klinkt lekker Kexter.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2018 20:11

Re: foodies topic

Marin schreef:ViaMichelin.nl
Niet de meest efficiënte website overigens.

Klinkt lekker Kexter.


Oh, die website, wat een verschrikking inderdaad! Ik heb m weleens gebruikt voor het zoeken van een goed restaurant in Frankrijk, niet te doen man. Maar goed, uiteindelijk vind je het wel.

Als het gaat om ‘gewoon’ een sterrenrestaurant of Bib in NL, die lijstjes vind je heel gemakkelijk online.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mrt 2018 20:19

Re: foodies topic

Kexter schreef:Paar maanden geleden met een klant bij Restaurant Bougainville in Amsterdam gegeten. Is een nieuw restaurant met oud sterrenkok Pascal Jalhay en ze willen er ook weer een sterrenrestaurant van maken. Zaten aan chefs table met uitzicht over het Rokin. Vanaf het restaurant heb je uitzicht op de dam. Echt super leuk/lekker en zeker een aanrader. Ik wil er graag nog een keer heen. Ik heb echt erg genoten.

http://www.restaurantbougainville.com/


Ze kunnen er wel een sterrenzaak van willen maken, maar dat is natuurlijk niet aan de eigenaren zelf!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mrt 2018 07:55

Re: foodies topic

Haha dat dacht ik ook al CBL maar dacht al wel dat ze 't ook op die manier bedoelde. Anders zou 't beetje gek zijn natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Mrt 2018 08:58

Re: foodies topic

caribbeanlover schreef:
Kexter schreef:Paar maanden geleden met een klant bij Restaurant Bougainville in Amsterdam gegeten. Is een nieuw restaurant met oud sterrenkok Pascal Jalhay en ze willen er ook weer een sterrenrestaurant van maken. Zaten aan chefs table met uitzicht over het Rokin. Vanaf het restaurant heb je uitzicht op de dam. Echt super leuk/lekker en zeker een aanrader. Ik wil er graag nog een keer heen. Ik heb echt erg genoten.

http://www.restaurantbougainville.com/


Ze kunnen er wel een sterrenzaak van willen maken, maar dat is natuurlijk niet aan de eigenaren zelf!


Het uiteindelijke eindoordeel niet maar het is toch gewoon het formuleren van de doelstelling. Als ik zeg dat ik graag een administratieve baan wil vinden ligt dit ook niet 100% aan mij. Dit is mijn doel maar de uiteindelijke doorslag geef ik niet zelf. En zo is dit toch ook het doel is er een sterrenzaak van maken en ze willen er alles aan doen dit te bereiken.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers