Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezocht: vakantiebestemming

<<

Anoniem249

Bericht 25 Feb 2018 18:42

Gezocht: vakantiebestemming

Wij zijn op zoek naar een vakantiebestemming. Heb jij goede tips?

De criteria:
- Mooie natuur
- Mag moeilijk bereisbaar zijn, daar hebben we geen problemen mee
- Budget speelt (nog even) geen rol
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Feb 2018 22:41

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Myanmar.
Vietnam (dan wel samen met Cambodja of Thailand)
Tanzania (safari) in combinatie met Zanzibar.
Zuid Afrika. (die weet ik qua temperatuur dan alleen niet, rest is wel warm)
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Feb 2018 00:08

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Vietnam valt in die periode qua temperatuur af, het is daar dan kouder. Zeker als je voor mooie natuur gaat, moet je in noord en centraal Vietnam zijn, waar het minder warm is dan zuid Vietnam. Thailand is wel een goede optie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Feb 2018 06:28

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Ja dat is waar, noord Vietnam was niet zo heel warm in deze periode. Maar in zuid Vietnam hebben we het echt zo bloedheet gehad in januari/februari. Maar de mooiere natuur ligt inderdaad noordelijk.
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Feb 2018 06:45

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Cuba!
<<

Anoniem249

Bericht 26 Feb 2018 14:52

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Leuk dat jullie meedenken! We zaten inderdaad ook al even naar Zuid Afrika te kijken. Verder dachten we nog aan India of Indonesie. Tanzania nog niet naar gekeken, ga ik even doen, dank!!
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Feb 2018 14:55

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Ik weet niet of je rond wilt reizen of juist op één plek wil, maar Zuid-Afrika zou je kunnen combineren met Mozambique!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Feb 2018 14:55

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Maleisië?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Feb 2018 14:56

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Sri Lanka is ook een prachtig land trouwens.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Feb 2018 14:57

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Ja graag veel reizen!
Verschillen Mozambique & Zuid Afrika veel qua natuur of lijkt het een beetje op elkaar?
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Feb 2018 14:59

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Claire**** schreef:Leuk dat jullie meedenken! Cuba, Myanmar, Vietnam en Thailand zijn we al geweest. We zaten inderdaad ook al even naar Zuid Afrika te kijken. Verder dachten we nog aan India of Indonesie. Tanzania nog niet naar gekeken, ga ik even doen, dank!!



Mocht je Tanzania serieus overwegen zou ik je aanraden om te kijken naar een combinatie van Zanzibar en het natuurpark Selous. Is veel minder bekend dan de Serengeti of Ngorongoro Krater maar veel authentieker qua safari ervaring. Je zit in meer open jeeps en het is veel en veel minder toeristisch. Daar kwamen we misschien twee keer per dag een andere jeep tegen terwijl je in die andere parken soms in de rij stond. Ook mooi maar wel echt anders.
Bisq heeft er vorig jaar nog een topic over geopend mocht je meer willen weten.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Feb 2018 15:05

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Volgens mij ga je naar Mozambique voor de prachtige stranden en Zuid Afrika voor oa het Kruger park natuurlijk. Ik ben er zelf niet geweest, maar mijn vriend heeft de combi wel gedaan. Ik zal hem es vragen, maar volgens mij was de combi een aanrader.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Feb 2018 19:46

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Als je nog niet in India bent geweest, is dit wel een goede periode om te gaan. :) Gezien je reiservaring ben je wat gewend en het land heeft fantastische bezienswaardigheden!
<<

Anoniem249

Bericht 26 Feb 2018 19:56

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Lijkt me echt een interessant land Guattari!

Het enige wat me tegenstaat aan India is het eten (ik hou niet zo van Indiaas eten). Ben je veel ziek geweest van het eten/slechte hygiene daar of viel het mee?
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 15 Apr 2018 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Feb 2018 20:14

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Claire**** schreef:Lijkt me echt een interessant land Guattari! En zou dan graag een combi met Buthan en/of Nepal willen doen, maar daar is t dan wel mega koud geloof ik.

Het enige wat me tegenstaat aan India is het eten (ik hou niet zo van Indiaas eten) en ik begreep dat er niet veel anders is. Ben je veel ziek geweest van het eten/slechte hygiene daar of viel het mee?


Ik ben in 2016 nog 3,5 week geweest en doordat het zo'n hectisch land is, was ik blij dat ik het niet combineerde met andere landen. Als ik dat had willen doen, was ik veel langer gegaan. Mocht ik weer gaan, zou ik ook de Andaman eilanden bezoeken. Schijnt super te zijn!

Ik herkende het land amper terug qua voorzieningen. Overal is nu een Indian & European deel. Zelfs in de treinen. Ook op menukaarten in restaurants. En ik moet bekennen in NL ook geen fan te zijn van Indiaas eten, maar het is echt niet te vergelijken met het eten in India. Of bedoel je dat je echt niet van pittig eten houdt? Ook dan kun je terugvallen op de Europese kaart, maar het eten daar vond ik heerlijk!

Nope, niet ziek geweest in 2016. Maar door emetofobie let ik ook heel goed op; dat maakt denk ik wel een verschil met een gemiddelde toerist. Ik ben heel bang misselijk te worden, dus ben continu alert. In 2005 was ik doodziek, want toen had ik een paar ijsklontjes in een milkshake en ik wist niet dat het niet de ijsklontjes waren die ik normaal gesproken in m'n drinken kreeg (ik verbleef in een tehuis, waar al het water 2x werd gekookt voor mij). Als je echt alert bent, word je niet ziek.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Feb 2018 20:37

Re: Gezocht: vakantiebestemming

We hebben redelijk veel tijd. Ik hou inderdaad niet zo van pittig en ook niet zo van al die kruiden, maar goed dat overleef ik wel.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Feb 2018 20:59

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Claire**** schreef:We hebben redelijk veel tijd. Ik hou inderdaad niet zo van pittig en ook niet zo van al die kruiden, maar goed dat overleef ik wel.


Ga anders een keer eten bij Saravana Bhavan in A'dam. Je moet er echt niet naartoe gaan voor de ambiance, maar dit is wel het eten zoals in India. :) Dan weet je meteen of je het trekt qua pittigheid.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Feb 2018 21:45

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Goede! Ga ik doen!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Mrt 2018 11:04

Re: Gezocht: vakantiebestemming

Claire**** schreef:Ja graag veel reizen! We blijven meestal niet langer dan 2 dagen op 1 plek.
Verschillen Mozambique & Zuid Afrika veel qua natuur of lijkt het een beetje op elkaar?


Ik heb mijn vriend nog even gevraagd en hij is dus in z-a in het krüger park geweest en in Mozambique naar het strand. In Mozambique heb je ook tropisch regenwoud en mooie mangroves. Maar ik weet niet of je daarvoor echt naar beide landen moet. Mijn vriend heeft van beide landen ook maar een beperkt deel gezien. Maar wat hij vooral goed vond aan de combi is de verschillende culturen. Z-a natuurlijk de apartheid en alles wat daarbij komt en nog steeds een grote rol speelt daar. Mozambique is een voormalig Portugese kolonie, met een hele ander cultuur en andere mensen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers