Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #8

<<

Anoniem246

Bericht 16 Mrt 2018 19:37

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Vooropgesteld: We kunnen geen kant op! Maar ik heb vandaag mijn droomwoning gevonden! Woning uit de 19e eeuw, dichtbij de grens met Duitsland, christelijk als de pest, dus zondagopening van supermarkten zit er niet in, maar in alles gewoon echt perfect. Als ik iets wil dan krijg ik het voor elkaar, maar ik moet ook mijn verlies nemen en me realiseren dat ik niet altijd maar alles voor elkaar kan krijgen. Maar chips, dit is zo'n mooie woning!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mrt 2018 19:52

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Jullie huidige woning is dus nog niet verkocht? Ik dacht gelezen te hebben dat iemand mogelijk wilde kopen.

Stuiter, wat fijn. Gefeliciteerd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem231

Bericht 16 Mrt 2018 20:26

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Linnie hoe is het nu?
<<

Anoniem246

Bericht 17 Mrt 2018 04:52

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Lady, de intentie om te willen kopen was er wel. De daadkracht om te kunnen kopen bleek te ontbreken. De makelaar heeft het er echt heel erg druk mee gehad, maar heeft achterhaald dat hij niet kan kopen en ook niet kan verhuizen uit de instelling waar hij zat en zit. Het blijkt dat hij hetzelfde bij meerdere makelaren heeft geprobeerd. De meeste huizen zijn hier opgekocht door één en dezelfde huisjesmelker, maar wij zitten vooralsnog met ons huis en hij wil de onze kennelijk niet hebben. :(
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mrt 2018 07:40

Re: Wat wil je even kwijt? #8

De oma van mijn vriend ligt inmiddels 1.5 week in het ziekenhuis. Ze is al gekatheteriseerd en zou gister gedotterd worden. Nu is het dotteren gestopt; vernauwing kan daar niet mee worden verwijderd. Volgende optie is een open hart operatie met bypass... nu hopen dat ze haar snel kunnen helpen. Ze mag voorlopig niet naar huis
08/2018
05/2021
<<

Anoniem316

Bericht 17 Mrt 2018 11:16

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Jeetje, dat wordt een heftige operatie. Sterkte.

Ik wil kwijt dat ik een weekend weg ben zonder man en kind. Dat heeft geresulteerd in veel wijn en 2 uur slaap maar ik ben zo aan het genieten haha.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 17 Mrt 2018 11:17

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat enorm rot voor jullie!
Begrijp ik hieruit dat je je man er nog niet mee geconfronteerd hebt?
Of doet hij alsof z’n neus bloedt?

Edit: ik mis een pagina zie ik, mijn reactie was voor Linnie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2018 10:36

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Lekker toch een keertje Dee.

Ik wil kwijt dat ik uitkijk naar een vriendin die volgende week voor een weekje naar Nederland komt. Afgelopen zomer is ze geëmigreerd naar Curaçao. Ze wil ook gelijk babykleertjes met mijn gaan komen. Ze hebben besloten om voor een kind te gaan en alles is daar heen duur, dus ze gaat nu vast inslaan haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mrt 2018 13:55

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik vraag me iets af, misschien weet één van jullie het. Ik was laatst bij de tandarts en toen wilde ze een rubberen ding gebruiken, een soort soepel bitje, om de boel droog te leggen. Dit paste echter niet goed en bleef niet zitten. Ze probeerde nog een andere maat, maar ook dat werkte niet en uiteindelijk heeft ze de behandeling zonder zo'n ding gedaan. Ik vond het sowieso vrij onzinnig, want ik had het nog nooit eerder gezien en eerdere behandelingen gingen ook gewoon goed zonder dat ding. Nu kreeg ik laatst de factuur en is alles door mijn zorgverzekering vergoed, behalve 'Droogleggen van elementen door middel van een rubberen lapje'. :laughcry: Het is maar 11 euro, maar ik vond het zo vreemd dat ik hier kennelijk wel voor moet betalen, terwijl ze dat ding dus niet heeft gebruikt uiteindelijk (nou ja ze heeft het geprobeerd dus, maar het werkte niet). Het gaat me niet om die 11 euro, maar om het principe. Vinden jullie dat ik dit gewoon moet betalen? Wilde er net over bellen, maar krijg een voicemail (?).
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Mrt 2018 14:51

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Bij hebben ze dat de laatste keer ook gebruikt. Ik denk dat je moet betalen want ze zijn er mee bezig geweest. Ik vind tandartsen sowieso oplichters. Laatste keer trok de assistente mijn spalk kapot, staat er op de rekening €24 voor het repareren ervan. Moest ik zelf betalen omdat het orthodontie was daar heb ik toen wel even contact over opgenomen.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2018 15:00

Re: Wat wil je even kwijt? #8

ik denk dat dat ook wegwerpdingen zijn, dus dat je sowieso moet betalen... wel stom hoor, dat soort dingen.

Ik wil even kwijt dat ik net zo'n babydoos van de Plus heb opgehaald (mennn ik ben echt zo'n sucker voor gratis troep :face: ) en het is echt een vet genereuze doos! Er zitten 3 normale/grote flessen wasmiddel in, een groot pak luiers, fles diksap, potjes, knuffel etc etc, echt tof! En 4 lepeltjes in 2 schattige bewaardoosjes van Hipp. In de doos van de Jumbo zit 1 zo'n lepeltje, zonder bewaardoosje haha! Maar ook in die van de Jumbo zitten weer toffe dingen, echt leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mrt 2018 15:11

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh die van de Plus heb ik nog niet, ga ook eens kijken haha. Ik kom nooit bij de Plus en weet niet eens waar er één zit hier in de buurt, maar dat zal vast niet heel ver weg zijn.
Edit: oh wacht, ik zie dat je 'm ontvangt tegen inlevering van het geboortekaartje én als je de folder ontvangt en dit gaat allebei niet voor mij op.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2018 15:16

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Klote he Bliss, wij hebben ook geen Plus dichtbij genoeg in de buurt :(
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mrt 2018 15:29

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ha ik dacht: er zit er vast wel één in de buurt, maar echt niet dus. Ruim tien kilometer van ons huis. En folders ontvang ik sowieso niet, heb zo'n sticker op de brievenbus.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2018 15:50

Re: Wat wil je even kwijt? #8

ik heb ook geen folder, maar daarmee bedoelen ze denk ik gewoon dat je dus dichtbij genoeg van een plus zit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mrt 2018 16:01

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Oh die kan ik ook nog wel even ophalen dan!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2018 16:08

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ja Burn, doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem229

Bericht 19 Mrt 2018 17:39

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Bliss schreef:Ik vraag me iets af, misschien weet één van jullie het. Ik was laatst bij de tandarts en toen wilde ze een rubberen ding gebruiken, een soort soepel bitje, om de boel droog te leggen. Dit paste echter niet goed en bleef niet zitten. Ze probeerde nog een andere maat, maar ook dat werkte niet en uiteindelijk heeft ze de behandeling zonder zo'n ding gedaan. Ik vond het sowieso vrij onzinnig, want ik had het nog nooit eerder gezien en eerdere behandelingen gingen ook gewoon goed zonder dat ding. Nu kreeg ik laatst de factuur en is alles door mijn zorgverzekering vergoed, behalve 'Droogleggen van elementen door middel van een rubberen lapje'. :laughcry: Het is maar 11 euro, maar ik vond het zo vreemd dat ik hier kennelijk wel voor moet betalen, terwijl ze dat ding dus niet heeft gebruikt uiteindelijk (nou ja ze heeft het geprobeerd dus, maar het werkte niet). Het gaat me niet om die 11 euro, maar om het principe. Vinden jullie dat ik dit gewoon moet betalen? Wilde er net over bellen, maar krijg een voicemail (?).


Ik denk dat je het over een coffer- of rubberdam hebt.
Zeker geen onzin. Althans niet per definitie.
Voor veel behandelingen is het nodig dat het element droog is. Een vulling blijft anders niet plakken, bijvoorbeeld. Nou worden bij vullingen meestal watjes gebruikt om de boel droog te houden; de tandarts die ik assisteerde gebruikte toen heel soms een rubberdam, als het element anders echt niet droog bleef. Doorsnee was dit niet.
Bij wortelkanaalbehandelingen is het nodig omdat het element schoon- en drooggemaakt moet worden en omdat je zo voorkomt dat er viezigheid in de keelholte belandt.
Dit zijn wat voorbeelden.

Je kunt bellen over dat ze het uiteindelijk niet kon gebruiken; soms vind je inderdaad geen passende klem of valt 'ie er vanaf. Ik denk dat het dan een coulance-dingetje is.

En Uffe, niet alle tandartsen zijn oplichters, hoor. Niet in de groepspraktijk waar ik gewerkt heb, in ieder geval. Wel belachelijk dat je iets moet betalen wat jouw tandarts kapot heeft gemaakt. Dat wel. Maar mijn ervaring aan de andere kant is ook dat de patiënt soms niet weet wat er gebeurt en waarom, en er daarom maar vanuit gaat dat het onzin is. Zo heb ik zelf lange tijd gedacht dat mijn tandarts (toen ik nog niet zijn assistente was) vast geld nodig had, totdat ik er langzaamaan achter kwam dat zijn voorganger kennelijk met ogen dicht heeft gewerkt en er achterstallig onderhoud was.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2018 13:47

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Mijn vader zit nu een jaar in de ziektewet en is onlangs afgekeurd. Toen hij nog werkte kwam er eindelijk naar heel wat jaren een nieuwe hal en hij mocht meedenken hoe en wat. En toen de bouw eindelijk begon kwam hij thuis te zitten. En nu is de hal bijna klaar en zal die daar nooit komen werken. Nu hebben mijn moeder en ik en zijn baas bedacht dat hij het mag openen en dat gaat binnenkort gebeuren ben zo benieuwd wat mijn vader daar van gaat vinden. Hij heeft er 42 jaar gewerkt
En toen er eindelijk sprake was van een nieuwe hal zei hij al daar zal ik nooit in komen we werken alsof die het wist
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 20 Mrt 2018 14:03

Re: Wat wil je even kwijt? #8

sarah1985 schreef:Mijn vader zit nu een jaar in de ziektewet en is onlangs afgekeurd. Toen hij nog werkte kwam er eindelijk naar heel wat jaren een nieuwe hal en hij mocht meedenken hoe en wat. En toen de bouw eindelijk begon kwam hij thuis te zitten. En nu is de hal bijna klaar en zal die daar nooit komen werken. Nu hebben mijn moeder en ik en zijn baas bedacht dat hij het mag openen en dat gaat binnenkort gebeuren ben zo benieuwd wat mijn vader daar van gaat vinden. Hij heeft er 42 jaar gewerkt
En toen er eindelijk sprake was van een nieuwe hal zei hij al daar zal ik nooit in komen we werken alsof die het wist


Wat lief bedacht van jullie Sarah!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Mrt 2018 18:26

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fijn dat hij dat mag doen Sarah!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Mrt 2018 20:30

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat mooi Sarah.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Mrt 2018 21:26

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Mooi Sarah!

Ik neem mijn woorden terug Dobby, ik vind het soms lastig te controleren wat ze daadwerkelijk gedaan/gebruikt hebben en wat ze declareren. Zal bij artsen ook zo zijn hoor alleen dan zie ik het niet zo.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem229

Bericht 21 Mrt 2018 21:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

.
Laatst gewijzigd door Anoniem229 op 28 Mrt 2018 05:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem229

Bericht 21 Mrt 2018 21:33

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Uffe schreef:
Ik neem mijn woorden terug Dobby, ik vind het soms lastig te controleren wat ze daadwerkelijk gedaan/gebruikt hebben en wat ze declareren. Zal bij artsen ook zo zijn hoor alleen dan zie ik het niet zo.


Nou, als een assistente iets kapot trekt, vind ik het wel iets anders, hoor.
Echter bij sommige behandelingen zit er enige logica achter, die je als patiënt misschien niet altijd direct volgt. Al zou de tandarts het dan wellicht kunnen uitleggen.
Bij sommige tandartsen heb ik ook wel twijfels, hoor. Een kennis van mij heeft ook een tandarts en mondhygiëniste waarbij ik soms denk: :wtf:
Zo hebben ze bij hem eens een gecompliceerde extractie gedeclareerd, terwijl die kies er nog net niet uitviel door ernaar te kijken. Daar kon ik nog zo pissig om worden. Hij heeft het er echter maar bij laten zitten.
Tja...
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers