Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


" ergernissen" marktplaats (verbazing)

<<

Anoniem288

Bericht 11 Feb 2018 17:03

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Vreemd, netjes in mijn account mijn eigen postcode ingevoerd. In de advertentie ook gezet dat het artikel in mijn woonplaats op te halen is. Wil iemand het komen halen en stuur ik straat en nr door, krijg ik de vraag: is het niet in Groningen? Ehm, nee? Vraag me af hoe diegene daar bij gekomen is. Wel een beetje balen, want nu ben ik dat ding alsnog niet kwijt :laughcry:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 11 Feb 2018 22:42

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Night Owl schreef:Vreemd, netjes in mijn account mijn eigen postcode ingevoerd. In de advertentie ook gezet dat het artikel in mijn woonplaats op te halen is. Wil iemand het komen halen en stuur ik straat en nr door, krijg ik de vraag: is het niet in Groningen? Ehm, nee? Vraag me af hoe diegene daar bij gekomen is. Wel een beetje balen, want nu ben ik dat ding alsnog niet kwijt :laughcry:


Hier ook gehad met een mobiele airco. Bod geaccepteerd en straat huisnummer enzovoort doorgegeven, bleek het te ver voor die meneer en zag hij ervanaf. We zitten er nu nog mee :thumbdown:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 12 Feb 2018 07:55

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Linnie schreef:
Night Owl schreef:Vreemd, netjes in mijn account mijn eigen postcode ingevoerd. In de advertentie ook gezet dat het artikel in mijn woonplaats op te halen is. Wil iemand het komen halen en stuur ik straat en nr door, krijg ik de vraag: is het niet in Groningen? Ehm, nee? Vraag me af hoe diegene daar bij gekomen is. Wel een beetje balen, want nu ben ik dat ding alsnog niet kwijt :laughcry:


Hier ook gehad met een mobiele airco. Bod geaccepteerd en straat huisnummer enzovoort doorgegeven, bleek het te ver voor die meneer en zag hij ervanaf. We zitten er nu nog mee :thumbdown:


Dat heb ik wel vaker gehad via Facebook en dat mensen dan dingen gratis af mogen halen, vet irritant
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Feb 2018 13:03

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Geen ergernis, maar een situatie en de vraag wat jullie zouden doen.
Ik heb iets gratis op MP gezet. Iemand heeft gereageerd en ik heb een bericht teruggestuurd wat diegene nog niet heeft gelezen. Hij vroeg de afmetingen op, dus ik weet nog niet of hij het wil komen ophalen.
Inmiddels hebben meerdere personen gereageerd waarvan eentje het morgen wil komen halen. Heeft dit dus ook expliciet benoemd.
Wat zou jij doen? Wachten tot de eerste persoon heeft gereageerd of ie het daadwerkelijk wil hebben en komt halen of is het weg is weg (het is immers gratis) en het door de andere persoon laten ophalen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Feb 2018 13:05

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Aangezien je niet weet of de eerste het wil hebben, maar het kennelijk ook niet zo dringend nodig heeft, zou ik het lekker weggeven aan diegene die het wel wil halen.

Met iets waarvoor ik geld vroeg heb ik overigens een keer iemand een soort deadline gesteld en toen daar niet op gereageerd werd het na het verstrijken van de deadline aan de volgende verkocht.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 15 Feb 2018 09:32

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

We zijn met de tweede reageerder verder gegaan en maar goed ook, want de eerste wilde het niet omdat het niet paste. De tweede is ook al afgehaakt en nu zijn we met de derde bezig. Een bed gratis af te halen en nog zijn er mensen die reageren en vervolgens niets meer laten weten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem288

Bericht 20 Feb 2018 12:34

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 24 Feb 2018 20:54

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik kwam deze advertentie tegen en vond ‘m wel een beetje apart, gelet op de andere advertenties van deze meneer:
http://link.marktplaats.nl/m1257758226? ... ios_tablet
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Feb 2018 21:08

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Nou inderdaad haha!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 15 Mrt 2018 21:43

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Hier een vervelende situatie. We hebben inmiddels 3 weken geleden een iets oudere Miele wasmachine verkocht die nog werkte toen we hem een aantal weken daarvoor loskoppelden. Vier dagen nadat de kopers hem hadden opgehaald kreeg ik een bericht dat de machine niet werkte, het water werd na het programma niet afgepompt en de deur ging niet open. Ik heb toen meteen gezegd dat ik dat ontzettend vervelend vond en we boden aan de machine terug te nemen en het aankoopbedrag van 50 euro terug te betalen. Toen kreeg ik bericht terug dat ze dat aardig vond, maar dat haar vriend waarschijnlijk geen zin had om weer met de machine te gaan slepen. Maar mooi niet dat ik geld ga terugstorten als zij de machine houden! Ik heb gezegd dat ik niet meer kon aanbieden dan dit en dat me dat heel schappelijk leek.
Ik hoorde een hele week niets en toen mailde ze dat ze over 4 dagen de wasmachine zouden terugbrengen. Tegen die tijd zouden ze de machine al 2 weken in hun bezit hebben, mijn man zei toen dat hij nog maar 35 euro zou terugbetalen, we wisten immers niet wat er met de machine gebeurd was in die tijd. Na die 4 dagen kwamen ze niet opdagen. Dat is nu alweer bijna een week geleden en nu mailt ze net dat ze er een monteur naar hebben laten kijken en dat de reparatiekosten 400 euro zijn. Ik heb eigenlijk zin om er helemaal niet meer op te reageren, ik zou niet weten wat ze nu nog wil dat ik doe. Na 3 weken hoef ik de machine in mijn ogen niet meer terug te pakken, in principe hoefde ik dat na die eerste 4 dagen al niet.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind het oprecht vervelend hoe het loopt :-( Wat zouden jullie doen?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mrt 2018 21:52

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik zou terugsturen dat je aangeboden hebt de wasmachine terug te nemen en het geld terug te geven, en dat zij daar niet mee akkoord gingen. Vervelend dat de reparatie zo duur uit valt, maar dat is niet meer jullie probleem, jullie hebben je schappelijk opgesteld. Misschien vinden ze nog een andere, wel werkende wasmachine via marktplaats.

En komop, wat verwachten ze van die €400? Dan kun je ze net zo goed een nieuwe wasmachine cadeau doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mrt 2018 09:03

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Eens met Maple. Ze wisten dat ze voor 50 euro een niet nieuwe aanschaf hebben gedaan en dat dit risico’s met zich meebrengt. Jullie hebben hem in goede staat verkocht en dat hij daarna kapot is gegaan staat daar verder los van. Via Mp heb je geen garantie zoals wanneer je iets in een winkel koopt. Dat weten zij ook. Daarbij hebben jullie je zeer schappelijk opgesteld en verschillende mogelijkheden geboden. Dat ze daar niks mee hebben gedaan, is hun eigen fout. Ik zou helemaal niet meer reageren nu. Voor hetzelfde zijn het gewoon een stel oplichters hè, dat kan ook.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Mrt 2018 11:08

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ja, daar dacht ik ook al aan. Daarom wil ik sowieso geen geld teruggeven als zij de machine niet terugbrengen. Dat ze dan twee keer moeten rijden, moeten ze maar voor lief nemen. Blij dat jullie er ook zo over denken, ik ga gewoon een net berichtje terugsturen en hoop dat daarmee de kous af is.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Mrt 2018 13:26

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik zou niks meer terug sturen. Het lijkt wel oplichting. Wie gaat een wasmachine die je voor €50 hebt gekocht voor €400 laten repareren? Dan hadden ze dus net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2018 14:02

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Pff ik vind dat je je schappelijk genoeg hebt opgesteld en dat het nu klaar is hoor. Maar ik zou dezelfde twijfel hebben als jij op de een of andere manier krijg je bij dit soort gedoe altijd toch een beetje een schuldgevoel. Ik dan. Mp is echt irritant wat dat betreft haha

Ik heb ook een probleempje. Wij hebben een defecte, 3 jaar oude, vaatwasser op Mp staan. Net buiten de garantie. Hij doet het eigenlijk nog maar de sproeiarmen niet meer. Als je de vaat niet driedubbeldik op elkaar stapelt wordt het meestal nog gewoon schoon, verder is ie in perfecte, nette staat. Maar goed, wel defect dus. Wij hebben inmiddels een nieuwe en proberen deze voor nog iig iets te verkopen. Maar er wordt gewoon niet eens meer dan 5,- geboden! Is het heel gek dat ik verwacht had dat er nog wel iéts voor gegeven zou worden? Dat ding is nieuw iets van 600,- ofzo, en dus pas 3 jr oud.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Mrt 2018 14:27

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Zora, volgens mij zitten er hier in Stad meerdere bedrijven die defecte witgoed apparaten inkopen voor een redelijke prijs. Kan je geen namen geven helaas, maar ze zijn vast via Google wel te vinden en bieden vast meer dan die €5!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2018 14:39

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Is 't niet een kwestie van een nieuwe sproeiarm er in zetten? En heb je dat ook vermeld in je advertentie dan? Anders even googlen naar witgoedhandelaren ja!

@Pineco, klinkt als oplichting. Volgens mij werkt de gemiddelde wasmachinemonteur niet echt met no cure no pay en ben je dan al meer kwijt aan het laten langskomen van zo'n vent, dan dat ze in beginsel kwijt waren. En hee, voor 't zelfde geld was je er wel ingetuind en zouden ze een gratis wasmachine hebben!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2018 15:07

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Oh kak dat je even niemand kan bedenken Lilou haha want we konden niet echt iemand vinden.

Baz, als je die units weer aan het draaien wil krijgen moet er een nieuwe motor in. Dat kost bij de fabrikant 200,- maar dat kan een klusser/particulier vast goedkoper. Dachten wij...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 17 Mrt 2018 13:05

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Probeer het eens bij Herman Witgoed, Zora. Fijn bedrijf, hebben ons heel goed geholpen toen de droger er opeens mee op hield. Verkopen nieuw en tweedehands witgoed, maar weet niet zeker of ze ook inkoop doen of enkel gratis ophalen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Mrt 2018 14:22

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Helaas koopt Herman geen inbouw in. Boehoe! Thanks voor de tip though :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 29 Mrt 2018 21:03

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Bah, ik ben even geïrriteerd. Ik heb zondag gereageerd op een jasje voor dochter, prijs overeengekomen €25 incl verzending via pakketpost) en maandag heb ik het geld overgemaakt. Verkoopster zou het pakketje dinsdag, mogelijk woensdag proberen te versturen en me dat dan laten weten. Woensdag berichtje gestuurd of ze het verstuurd had. Nee, haar dochter had hoge koorts dus het zou vandaag worden. Nou ok, prima. Maar vandaag geen bericht gehad en normaal zie ik via Post NL dat een pakketje aangemeld is, maar niets te vinden. Dus ik denk dat ze het ook vandaag niet verstuurd heeft. Met de paasdagen die er nu ook nog aankomen ben ik nu wel een beetje ongeduldig. Ik ben gewoonlijk niet zo drammerig, maar ik heb al 4 dagen geleden betaald en vind het niet netjes dat het nog steeds niet verstuurd is (kreeg wel een foto met een pakketje waar mijn naam en adres op stond, dat het klaar lag, gisteren). Maar ja, en nu? Wat zouden jullie doen?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mrt 2018 21:17

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik snap dat het vervelend zo lang te wachten. Maar het komt op mij wel oprecht over. Ik was ook ziek toen ik 2 items had verkocht. Ik kon het toen ook een week niet naar het postkantoor brengen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 30 Mrt 2018 11:51

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb ook weer wat. Heb stenen uit de tuin op marktplaats staan. Vanochtend reageert iemand dat hij vanmiddag wil komen kijken. Ik geef aan dat vanmiddag niet kan vanwege werk, maar later dit weekend wel. Morgen kan hij niet, dus ik het als optie vanavond en herhaal nav zijn vraag nog even dat ik overdag vandaag niet kan. Stuurt hij alleen een reactie: ik ben nu daar en daar en kan zo op de terugweg langsrijden. Ehm.... volgens mij had ik al duidelijk gezegd dat vanmiddag niet kon. Ben benieuwd of hij nog een bericht stuurt.
<<

ChiQ

Bericht 30 Mrt 2018 11:59

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Gaar idd dat ze t jasje niet heeft verstuurd nog, maar ze gaf al aan bij je dinsdag of woensdag - en dat lukte blijkbaar niet, en donderdag haar kindje ziek. Kan gebeuren helaas, maar als ze t vandaag wegbrengt, morgen bij je!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mrt 2018 15:19

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Is het jasje inmiddels verstuurd


Ook zo stom char

Ik had net ook 1. Heb onze laminaat vloer erop gezet duidelijk in de advertentie gezet dat het om alleen een vloer ging

Krijg ik een reactie zitten er plinten bij ik nee want die breken met uithalen. Zei die kan je toch voorzichtig proberen ja gedaan maar de eerste rij breekt. Even later zit er ook een ondervloer bij. Ik nee zit er niet bij.

Hij bleef maar doorzeuren of de vloer nog nieuw was nee tuurlijk niet. Geef hem gratis weg dus verwacht niet iets nieuws dan . Uiteindelijk werd die man nog boos ook
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers