Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Referendum sleepwet

Voor of tegen?

Voor
12
26%
Tegen
33
72%
Maakt me niet uit
1
2%
 
Aantal stemmen : 46
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mrt 2018 10:56

Re: Referendum sleepwet

Oh dat laatste wist ik niet. Dan maakt het niet zoveel uit nee.
Stemmen voor de gemeenteverkiezingen ga ik sowieso doen, verder zie ik dan nog wel.
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 08 Mrt 2018 11:06

Re: Referendum sleepwet

Het is hoe dan ook een raadgevend referendum: Den Haag beslist. Dat maakt het ook zo raar. Ja, ik ga in ieder geval voor de Gemeenteraad. Ik twijfel nog over niet opkomen voor het referendum of de methode-Fred. Overigens, Fred, kiezen wij geen regering, dat doet de Tweede Kamer.
<<

Anoniem288

Bericht 08 Mrt 2018 11:12

Re: Referendum sleepwet

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Mrt 2018 11:15

Re: Referendum sleepwet

Voor degenen die voor zijn; stel dat er een groep aan de macht komt die het niet goed voor heeft met de samenleving, of misschien realistischer: een bepaalde groep in de samenleving. Zij hebben dan de middelen deze groep nauwlettend in de gaten te houden, zonder goede reden. En persoonlijke informatie dan te misbruiken. Idealiter zou dit niet kunnen, maar er is nu al duidelijk dat bv het toezicht op het wet niet goed geregeld is. En wat Night Owl zegt, de deur naar nog verdergaande maatregelen wb je eigen privacy gaat hiermee open, met een kleine aanpassing kunnen en mogen ze nog veel meer.
Vinden jullie het niet erg dat dit kan gebeuren? Of lijkt jullie dit niet realistisch? Of denk je er anders over?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mrt 2018 13:07

Re: Referendum sleepwet

Ik heb het hier gister nog met medestudenten over gehad. Wat 10 jaar terug goed beveiligd was is dat ju absoluut niet meer. Daarbij kan er dus informatie zo doorgespeeld worden naar andere landen zonder dat dit ban te voren gecheckt is.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mrt 2018 17:36

Re: Referendum sleepwet

Jammer dat dit topic niet goed loopt, want ik ben erg geïnteresseerd in iedereens voor- en tegenargumenten :)

UP dus :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Mrt 2018 17:46

Re: Referendum sleepwet

Haha, goeie Zoor.

Ik schaar me een beetje onder jouw reactie. Maar wat ik wel raar vindt is dat bijv. de algemene verordening gegevensbescherming (AVG/GDPR) van kracht is gegaan, die stelt privacy voorop. En de Wiv geeft juist veel meer ruimte aan inlichtingendiensten om persoonlijke data te verzamelen. Ik snap wel dat inlichtingendiensten een ander doel hebben, maar toch voelt het wat tegenstrijdig.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Mrt 2018 11:45

Re: Referendum sleepwet

Ik ben tegen de wet. Ik vraag me af in hoeverre de gegevens goed beveiligd worden. Waar worden ze opgeslagen? Wie heeft er toegang tot? Worden mijn gegevens doorgestuurd naar anderen/andere landen?

Ondanks dat ik niets te verbergen heb, hoeft niet iedereen mijn gegevens te hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 12 Mrt 2018 13:09

Re: Referendum sleepwet

Harrison schreef:Haha, goeie Zoor.

Ik schaar me een beetje onder jouw reactie. Maar wat ik wel raar vindt is dat bijv. de algemene verordening gegevensbescherming (AVG/GDPR) van kracht is gegaan, die stelt privacy voorop. En de Wiv geeft juist veel meer ruimte aan inlichtingendiensten om persoonlijke data te verzamelen. Ik snap wel dat inlichtingendiensten een ander doel hebben, maar toch voelt het wat tegenstrijdig.


Dat zei ik ook toen ik het met mijn vriend erover had. Als je kijkt naar de impact van de GDPR op bedrijven, dat is echt ongekend. En tegelijkertijd moet je als burger stemmen over het inleveren van je privacy. Ik kan die twee ook wat lastiger rijmen, qua planning is het iig redelijk waardeloos (niet dat dat iets aan te doen zal zijn maar toch).
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Mrt 2018 20:54

Re: Referendum sleepwet

Ja precies! En door jouw quote zie ik mijn lelijke spelfout. Joe!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mrt 2018 09:35

Re: Referendum sleepwet

2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2018 09:59

Re: Referendum sleepwet

Ik stem tegen. Het heeft misschien geen zin, maar als ze mijn mening vragen dan krijgen ze die en heel stiekem hoop ik nog wel een beetje dat het zo massaal nee wordt dat ze er toch een beetje over nadenken of het in deze vorm wel een goed idee is.

Op zich ben ik niet tegen het idee van de sleepnet. Wel ben ik tegen het niet objectief beoordelen, langdurig data bewaren en ook niet specifieke data delen met andere landen. Dan wordt het gewoon véél te veel een inbreuk op privacy icm "wat ik hier en nu doe is misschien niet strafbaar maar wie zegt dat dat in de toekomst zo blijft of dat ik ergens heen wil waar ze er anders over denken?".
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 16 Mrt 2018 12:30

Re: Referendum sleepwet

Helaas zeggen de peilingen nu dat een meerderheid voor is. Qua leeftijden vooral ouderen voor en jongeren tegen. Ik denk ook dat het lastige materie is voor 65+ om te begrijpen en dan snel ingaan op 'ja, maar dan kunnen we criminelen pakken en anders niet'.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2018 12:34

Re: Referendum sleepwet

Wolfinschaapskleren schreef:Helaas zeggen de peilingen nu dat een meerderheid voor is. Qua leeftijden vooral ouderen voor en jongeren tegen. Ik denk ook dat het lastige materie is voor 65+ om te begrijpen en dan snel ingaan op 'ja, maar dan kunnen we criminelen pakken en anders niet'.


Ja is ook lastig en ik vind de voorlichting ook echt enorm eenzijdig. Zelfs die stemwijzer is misleidend... Ik dacht dat gewone kieswijzer ergs waren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mrt 2018 12:59

Re: Referendum sleepwet

Ik merk dat ik best wel geïrriteerd raak als mensen zeggen dat ze voor de sleepwet willen stemmen. Hoe meer ik er in duik en ook hoe meer ik in de materie duik hoe meer ik denk NEE NEE NEE.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2018 13:14

Re: Referendum sleepwet

Ik ga mijn ouders eens vragen wat die stemmen. Die hebben laatst nog die docu zitten kijken over die vent in China en dat daar dus allesssss geregistreerd en bewaard wordt en dat vonden ze een heel eng idee dus ik ga er vanuit dat ze tegen gaan stemmen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2018 13:57

Re: Referendum sleepwet

Interessant jouw standpunt, whatever. Ik kan me eigenlijk wel erg vinden in jouw ‘op zich niet tegen, maar..’. Maar goed, daar schiet ik nog steeds niks mee op :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 17 Mrt 2018 14:34

Re: Referendum sleepwet

Whatever schreef:Ik ga mijn ouders eens vragen wat die stemmen. Die hebben laatst nog die docu zitten kijken over die vent in China en dat daar dus allesssss geregistreerd en bewaard wordt en dat vonden ze een heel eng idee dus ik ga er vanuit dat ze tegen gaan stemmen!


Aan die docu dacht ik ook! Eng toch als het in verkeerde handen valt? Weet je dat de regels nu nog strenger zijn geworden? Als je x lage rating hebt, mag je ook niet meer met de trein en het vliegtuig! Ik ben heel benieuwd waar dat heen gaat, ik heb er geen fijn gevoel bij.

En ook aan Haunted wat laatst op tv was. Het is fictie, maar geeft wel aan hoe er gewerkt wordt. Puur omdat een klasgenoot van jou van jaren terug verdacht is en jij nog Facebook vrienden met diegene bent mogen ze je onder de tap zetten, alles met je doen, etc.

Ik vind de informatie die er komt ook heel erg gekleurd. Ik begrijp dan goed dat ouderen, puur vanuit de media en overheid, voor stemmen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 18 Mrt 2018 09:00

Re: Referendum sleepwet

Ik lees trouwens net dat het beroepsgeheim tussen artsen en arts-patient niet genoemd zijn in de wet. Deze gegevens mogen ze dut allemaal krijgen. Artsenverenigingen hebben er meermaals op aangedrongen dit expliciet te benoemen, maar wordt tot dus ver geen gehoor aangegeven.

Whatever, heb jij hierover gehoord?

Amnesty laat zich hier ook over uit en flyers er tegen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Mrt 2018 09:59

Re: Referendum sleepwet

Ik heb er wel wat over langs zien komen bij medisch contact dat de KNMG ermee bezig was. Dit is het laatste wat ik erover kan vinden. Blijkbaar zijn er vorige week afspraken gemaakt:

https://www.knmg.nl/actualiteit-opinie/ ... de-wiv.htm
<<

Anoniem288

Bericht 18 Mrt 2018 22:24

Re: Referendum sleepwet

Het ziet er op dit moment nog steeds naar uit dat de meerderheid voor is..

Dit was destijds trouwens het advies vd Raad van State: https://www.raadvanstate.nl/adviezen/sa ... tml?id=421
Van wat ik er van begrijp, is er niet of nauwelijks iets gedaan met de bezwaren.

Ik ben trouwens ook niet tegen een vernieuwing van de wet, de huidige wetgeving loopt in mijn ogen ook wel erg achter. Maar ben dus wel tegen de wet zoals die er nu uit komt te zien.

Herken me trouwens ook wel wat in de reactie van Minx mbt die irritatie richting voorstanders :redface:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Mrt 2018 12:25

Re: Referendum sleepwet

Ik heb tegen gestemd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem246

Bericht 21 Mrt 2018 13:09

Re: Referendum sleepwet

Ik heb tegen gestemd. De reden hiervoor is dat ik er wel iets over heb gehoord, maar me er niet over heb ingelezen. Van wat ik heb gehoord moest ik van mezelf tegen stemmen en aangezien ik me er niet over had ingelezen, heb ik dus voor tegen gekozen. Maar het is een raadgevend referendum. Als 'zij' voor zijn, dan komt de sleepwet er wel door.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 21 Mrt 2018 20:35

Re: Referendum sleepwet

Ik heb tegen gestemd. Ik vind privacy echt vele malen belangrijker dan veiligheid en daarbij voel me in Nederland al zo ontzettend veilig. Van mijn hoeft er niet op elke hoek van de straat een camera, hoeft niet alles wat iedereen communiceert opgeslagen te worden en dergelijke.

Ik vind het 'enger' als DNA gegevens langer bewaard worden door inlichtingendiensten of dat inlichtingendiensten toegang hebben tot gegevens die bedrijven en/of overheidsdiensten over hun klanten bijhouden. Of dat bulkdata random met het buitenlandse inlichtingsdiensten gedeeld mogen worden.
<<

Anoniem288

Bericht 21 Mrt 2018 21:15

Re: Referendum sleepwet

https://nos.nl/artikel/2223707-exitpoll ... elijk.html

Zeer benieuwd naar de daadwerkelijke uitslag
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron