Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Mrt 2018 16:32

Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?
Ons teddy konijntje poept ineens een soort 'bramen' poepjes. Dus niet meer van die kleine ronde keuteltjes, maar een 'trosje' aan elkaar geplakte poepjes..

Heeft iemand een idee wat dit is, en of dit kwaad kan?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Mrt 2018 16:34

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Never mind..
Google is my friend :P

Voor de geïnteresseerden:
http://www.hetkonijn.nl/index.php?optio ... &Itemid=11

:P
<<

Anoniem294

Bericht 15 Mrt 2018 18:00

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Plakpoep :razz:

Ik zou hem/haar even vooral hooi laten eten. Niet teveel groente/fruit en krachtvoer. Is een teken dat ze genoeg van al het andere hebben gegeten waardoor ze hun blindedarm keutels niet opeten, welke ze wel hard nodig hebben ivm de voedingstoffen die het bevat. Normaal gesproken eten ze dat rechtstreeks vanuit hun ass op.

Ik geef dan altijd maar twee eetlepels krachtvoer (groot hangoor konijn) voor ik zelf naar bed ga, als wij avondeten de schil van komkommer en verder alleen hooi. Voor 1 dag. En dan is het weer zoals het moet zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Mrt 2018 18:14

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Ga ik doen!!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 15 Mrt 2018 20:26

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Hooi hoort het hoofd voedsel te zijn. Ze eten ongeveer hun eigen grootte aan hooi op een dag
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mrt 2018 21:23

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Mijn konijn at nooit hooi. Wou hij niet hebben. Alleen een brokjesmix. Heeft-ie 9 jaar lang volgehouden.

Heb je het konijn misschien sla of fruit gegeven?
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mrt 2018 21:24

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Coco schreef:Plakpoep :razz:

Ik zou hem/haar even vooral hooi laten eten. Niet teveel groente/fruit en krachtvoer. Is een teken dat ze genoeg van al het andere hebben gegeten waardoor ze hun blindedarm keutels niet opeten, welke ze wel hard nodig hebben ivm de voedingstoffen die het bevat. Normaal gesproken eten ze dat rechtstreeks vanuit hun ass op.


Gatver, echt? Wat ranzig!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Mrt 2018 06:09

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Mijn konijn eet ook geen hooi. Zelfs niet als hij een paar dagen geen brokken krijgt maar alleen hooi.
Ik heb het opgegeven, hij is bijna 8 en kerngezond!
10.04.17
<<

Anoniem294

Bericht 16 Mrt 2018 11:40

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Exogenesis schreef:
Gatver, echt? Wat ranzig!


Ja zeker! Ranzig vinden ze het echt niet. Die van ons zie je gewoon genieten. Die begint al te knikken als die het aan voelt komen. Ik weet altijd precies hoe laat het is. :thumbup:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2018 12:55

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Coco schreef:
Exogenesis schreef:
Gatver, echt? Wat ranzig!


Ja zeker! Ranzig vinden ze het echt niet. Die van ons zie je gewoon genieten. Die begint al te knikken als die het aan voelt komen. Ik weet altijd precies hoe laat het is. :thumbup:


#beelddenker... Hahahahahahaha

Nee, ze krijgen konijnenbrokjes, en hooi en soms een konijnensnoepje.
Zal ze even iets minder brokjes geven en wat meer hooi! Ze zit er nu ook al lekker aan te knabbelen.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Mrt 2018 13:08

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Haha :omg:
Gelukkig doet hij het nooit onder etenstijd, dan zit hij onder tafel te bietsen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Mrt 2018 13:12

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Heb je misschien nog een manier om konijnen zindelijk te maken Coco?
Fien doet het zo goed als aan 1 kant van haar kooi, maar Titus die maakt er een groot poepfestijn van..
(ze zitten even apart omdat Titus erg in de stemming was voor het maken van baby's, maar hij nog niet geholpen kan worden).
<<

Anoniem294

Bericht 16 Mrt 2018 13:48

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Keutelt hij alleen rond? Doet hij dat altijd al of alleen nu hij jeuk heeft? :smile:
Als hij het voorheen niet deed en nu wel kan het zijn omdat hij hitsig is. Je kunt het opvegen met stoffer en blik en in zijn toilet gooien. Daarmee leer je hem waar het hoort.

Urine opvegen met toiletpapier of keukenrol en ook (tijdelijk) in zijn toilet gooien.

Heb je ze binnen of buiten? Wij binnen en ik heb zo'n curver kattenbak voor het oog. Daarin achterin een maandje met back to nature bodembedekking (echt een aanrader) en voorin de bak hooi. Hij springt over het hooi zn toilet in en dan gaat hij daar zitten eten en keutelen (dat doen ze het liefst tegelijk).
Je kunt er ook gewoon een afwasbak voor gebruiken, daar leren ze het beter van dan gewoon in een vaste hoek is mijn ervaring en het ruimt ook makkelijker op voor jezelf.
<<

Anoniem294

Bericht 16 Mrt 2018 13:51

Re: Heeft iemand verstand van konijnenkeutels?

Je hebt het trouwens over hem helpen maar laat haar aub ook helpen. Hoeft niet tegelijk, want een vrouwtje is een stuk duurder (150-200) maar heel veel vrouwtjes krijgen vanaf/rond hun 2de baarmoederhalskanker en dat is echt heel erg naar.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers