Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2018 17:55

Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Mijn man was laatst jarig en zou het vieren. We hebben afgezegd omdat ik ziek was. Hij heeft op zijn verjaardag zelf niks van zijn ouders gehoord. Hij had zijn vader 2 dgn ervoor gezien en hij had mijn toen alvast gefeliciteerd. Beetje raar, want het was niet de dag zelf!
De dag zelf heeft mijn, ja MIJN moeder mijn man gebeld om te feliciteren en gezegd dat hij zijn envelop later nog kreeg.
Zijn eigen ouders hebben niks laten horen en ik vind dat niet kunnen. Hij viert het altijd in het weekend, maar dan feliciteren zij hem op de dag zelf niet. Wat is de moeite om even te bellen ofzo?
Afgelopen week heb ik mijn ouders gezien en kreeg dus die envelop en wijn mee voor mijn man.
Er zat een kaart bij beginnend met lieve ..... liefs ... en ......
Nou dat heeft hij nog nooit, maar dan ook nog nooit van zijn bloedeigen ouders gehad!
Laat staan iets met lieve en/of liefs erop!
Ik vind het echt raar gedrag van ze naar hun zoon toe. Ik weet zeker dat ze de kleinkinderen op de dag zelf wel bellen als het al of nog gevierd gaat worden in het weekend.
Bah!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mrt 2018 18:12

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Alsof ik mijn verhaal lees over mijn schoonouders. Zij bellen mijn man ook nooit op zijn verjaardag krijgt op zijn verjaardag een lege kaart want dan kan die hem nog een keer gebruiken en qua cadeau ook vaak iets kleins. Zijn broer zien ze dagelijks en word uitgebreid afscheid genomen en als ze elkaar zien zeggen ze heb je zo gemist terwijl ze elkaar constant zien. Bij mijn man is het hoi en doei als ze hem zien. Ze bellen mijn man ook nooit. Zijn broer krijgt altijd hele dure cadeaus voor de verjaardag. Zelfs als we sinterklaas met hun vieren kopen schoonouders voor broer en schoonzus en neefje allemaal extra cadeaus voor ons niet.

Het valt zelf andere mensen op, wat wij er aan doen niks. We hebben het opgegegeven en gelukkig heeft mijn man lieve schoonouders die hem net zo behandelen als hun eigen kind.
Afbeelding
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 12 Mrt 2018 18:24

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Als hij zo'n kaart nog nooit gehad heeft, dan is het geen raar gedrag, dan is het precies wat 'ie elk jaar van zijn ouders krijgt. Ik weet dat jij zijn ouders niet mag, maar misschien moet je het maar gewoon laten zoals het is, daar geen drukte over maken, of meer verwachten?
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2018 19:19

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

sarah1985 schreef:Alsof ik mijn verhaal lees over mijn schoonouders. Zij bellen mijn man ook nooit op zijn verjaardag krijgt op zijn verjaardag een lege kaart want dan kan die hem nog een keer gebruiken en qua cadeau ook vaak iets kleins. Zijn broer zien ze dagelijks en word uitgebreid afscheid genomen en als ze elkaar zien zeggen ze heb je zo gemist terwijl ze elkaar constant zien. Bij mijn man is het hoi en doei als ze hem zien. Ze bellen mijn man ook nooit. Zijn broer krijgt altijd hele dure cadeaus voor de verjaardag. Zelfs als we sinterklaas met hun vieren kopen schoonouders voor broer en schoonzus en neefje allemaal extra cadeaus voor ons niet.

Het valt zelf andere mensen op, wat wij er aan doen niks. We hebben het opgegegeven en gelukkig heeft mijn man lieve schoonouders die hem net zo behandelen als hun eigen kind.


Wat een rare ouders heeft je man zeg! Lijkt idd wel op elkaar. Waarom zien ze zijn broer dagelijks? Is wel erg vaak he. Het is duidelijk dat ze een lievelingszoon hebben. Ik zal dat nooit begrijpen dat je een van de kinderen de liefste vind.
Dat van die cadeaus vind ik echt werkelijk waar belachelijk!
Waarom vieren jullie het uberhaupt nog met ze? Kan je het daar niet eens over hebben met je man?
Ik zou tegen mijn man zeggen dat ik het niet wil vieren met hun. Het gaat niet om dat zij dure cadeaus krijgen, maar dat zij hun voor trekken.
Fijn dat jouw ouders wel lief zijn voor hem.

Als ik er wat van zeg tegen mijn man zegt hij laat maar maakt niet uit, maar dat maakt wel wat uit!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mrt 2018 20:21

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Zijn ouders en broer wonen in de dezelfde stad en wij wonen 45 km van ze vandaan. Zij eten bijna dagelijks samen. Waarom we sinterklaas met ze vieren van mij hoeft het niet maar man wil dat graag voor ons neefje . Maar hoeft voor mij echt niet. Ik snap ook niet waarom ouders een voorkeur hebben voor een kind mijn ouders behandelen mij en mijn broers allemaal hetzelfde.

Als schoonouders hier op verjaardag zijn praten ze ook niet met anderen alleen maar met de broer van mijn man want ja die hebben ze al een paar uur niet gezien.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2018 20:21

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

kerel schreef:Als hij zo'n kaart nog nooit gehad heeft, dan is het geen raar gedrag, dan is het precies wat 'ie elk jaar van zijn ouders krijgt. Ik weet dat jij zijn ouders niet mag, maar misschien moet je het maar gewoon laten zoals het is, daar geen drukte over maken, of meer verwachten?


Hoe bedoel je met wat dan is het precies wat hij elk jaar krijgt? Hij krijgt elk jaar geld, maar heeft dus niks gehad omdat wij het hadden afgeblazen met een goede reden. Ik vraag me af wanneer hij die envelop wel krijgt. Hij gaat volgende maand een weekend weg, dat weten ze dus dat kan hij goed gebruiken.
Zij vinden dat je het hoort te vieren, maar nu ging het gewoon niet en ik denk dat hij het niet alsnog gaat vieren.

Het is raar dat mijn ouders meer aan hem denken dat zijn eigen ouders!

Ik heb het in het begin wel gevierd, maar doe dat al jaren niet meer. Ik krijg nooit een kaart van ze alleen wel toen ik een bepaalde leeftijd had bereikt. Toen dacht ik echt......nou wel dan hoeft het van mij ook niet dat is gewoon schijnheilig en hypocriet!
Toen zijn vader het een keer niet vierde heb ik een kaart gestuurd waar zijn vader verbaasd over was er een te krijgen.
Dat is toch normaal?
Zij zijn gewoon raar, vier je het niet, dan laten we niks van ons weten. Kinderachtig heet dat ook wel.

Het is niet dat ik ze niet mag, maar oa dit zijn ze gewoon raar in. Vervolgens willen ze dan wel mee rijden dat is raar. Je denkt niet aan je eigen zoon, niet aan mijn verjaardag, maar wel verwachten om mee te rijden omdat zijn moeder te dom en te lui is om haar rijbewijs te halen!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mrt 2018 20:58

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

sarah1985 schreef:Zijn ouders en broer wonen in de dezelfde stad en wij wonen 45 km van ze vandaan. Zij eten bijna dagelijks samen. Waarom we sinterklaas met ze vieren van mij hoeft het niet maar man wil dat graag voor ons neefje . Maar hoeft voor mij echt niet. Ik snap ook niet waarom ouders een voorkeur hebben voor een kind mijn ouders behandelen mij en mijn broers allemaal hetzelfde.

Als schoonouders hier op verjaardag zijn praten ze ook niet met anderen alleen maar met de broer van mijn man want ja die hebben ze al een paar uur niet gezien.


Moet er echt niet aan denken om onderhand dagelijks bij mijn schoonouders te eten! Waarom zou ik ook? Ik heb een eigen leven en zeker als je kids hebt lijkt het me meer dan logisch dat je thuis blijft met je gezin.
Jij kan dan toch zeggen dat je geen Sinterklaas meer wilt vieren? Of je viert het alleen met zijn broer en zijn gezin?
Mijn ouders behandelen mij niet anders dan mijn broertje, we zijn gelijk, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn!
Wat triest zeg hoe zijn ouders zich gedragen op verjaardagen. Een reden om het niet meer te vieren misschien?
Praat je man dan wel met anderen?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Mrt 2018 21:30

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Als ik dit zo lees, is dit niet raar gedrag, maar hun normale gedrag. Niet bellen op de dag zelf als hun zoon jarig is, geen kaart met lieve woorden erin. Klinkt als mijn eigen ouders. Ik wed dat ze ook nog nooit gezegd hebben dat ze veel van hem houden of ontzettend trots op hem zijn. Dat wil niet zeggen dat ze niet van hem houden, niet trots op hem zijn, dat ze niet aan hem denken als hij jarig is, maar misschien vinden ze het gewoon niet prettig en zijn ze het niet gewent om zich op die manier te uiten en over hun gevoelens te praten. Jij bent dat wel gewent vanuit jouw familie, dus daardoor valt dat enorm op. Je man zal denk ik zeggen, dat het altijd zo geweest is waarschijnlijk. Weet je... sommige mensen kan je gewoon niet veranderen in dit soort dingen. Je kan daar bakken met energie in stoppen, een gesprek aan gaan, boos erom worden, maar dat gaat je alleen maar energie kosten kan ik je vertellen en het werkt alleen maar averechts. Haal de energie uit de kleine dingen. Want ze zullen vast op hun manier af en toe ook wel eens laten merken dat ze diep in hun hart ook best wel trots op jullie zijn en van jullie houden, toch?
<<

Anoniem244

Bericht 12 Mrt 2018 22:16

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Wat lief van je ouders dat ze dat gedaan hebben.
Zou het ook niet leuk vinden als mijn ouders mij niet zouden feliciteren op mijn verjaardsg.
Net wat je zegt een telefoontje is zo gedaan.

/
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 15 Mrt 2018 08:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Mrt 2018 22:34

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Tsja zo zijn sommige ouders/mensen. Ik kreeg 2 jaar geleden met mijn verjaardag een envelop van schoonmoeder met €100 erin. Haar eigen zoon, mijn man dus, kreeg een broek en shirtje van de zeeman... zo is ze nu eenmaal. Ze bedoeld het goed. Maar het komt er slecht uit. Ze zegt ook nooit dat ze trots op hem is enz. Zo zijn hun niet. Uitten hun gevoel niet. Ik heb een heel andere band met mijn ouders. Maar niet per definitie beter.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2018 16:03

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Wat ik ook zo raar vind en eigenlijk te belachelijk voor woorden is het volgende.
Als mijn man zijn verjaardag viert (ik vier het al een aantal jaren niet meer), dan zetten we nadat iedereen taart heeft gehad hapjes op tafel. Soms staat de tafel best vol.
Eerst viel het me niet op, maar ik ben er sinds een aantal jaren op gaan letten. Mijn schoonvader neemt een enkele keer wat, soms niks en mijn schoonmoeder nooit, maar dan ook nooit!
Mijn ouders wel en mijn moeder vraagt als zij zelf wat pakt of ze voor iemand anders ook een toastje kan beleggen (ze is gek).
Bij mijn schoonzus waar we toevallig a.s weekend heen gaan ivm een verjaardag pakken ze beide regelmatig wat. Ik heb echt de neiging om te vragen ze denken dat wij een ziekte oid hebben omdat ze nooit wat pakken!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Mrt 2018 16:34

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Waar kun je je druk om maken?? :palm:
Ik pak soms bij de ene verjaardag niks van zoutjes / hapjes / chips die op tafel staan en bij de andere verjaardag wel.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 14 Mrt 2018 16:40

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Vraag het ze of stop met overal wat achter zoeken.
Zo heb je toch geen leven?
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2018 17:29

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Amandine schreef:Waar kun je je druk om maken?? :palm:
Ik pak soms bij de ene verjaardag niks van zoutjes / hapjes / chips die op tafel staan en bij de andere verjaardag wel.


Ze pakt nooit wat dus dat valt op. Het is toch raar dat ze bij mijn schoonzus wel regelmatig wat pakt?
Het is nu net alsof wij een besmettelijke ziekte hebben.
<<

Anoniem244

Bericht 14 Mrt 2018 17:44

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Misschien vinden ze die hapjes lekkerder ;-)
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2018 17:47

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Radler schreef:Misschien vinden ze die hapjes lekkerder ;-)


Lijkt me sterk aangezien ze op elkaar lijken. Stokbrood/toastjes met de bekende standaard dingen. Het is gewoon triest gedrag!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mrt 2018 17:58

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Adem in, adem uit. Wat is er trouwens gek aan dat iemand vraagt of ze voor iemand anders een toastje kan beleggen? Dat vind ik normaal en sociaal gedrag eerlijk gezegd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem244

Bericht 14 Mrt 2018 18:05

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Misschien hebben ze er dan meer zin in.
Dat het je überhaupt al opvalt, zal er verder niks achter zoeken hoor.

Ik vraag ook altijd of ik voor iemand anders een toastje kan smeren ja
<<

Anoniem248

Bericht 14 Mrt 2018 19:14

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Ik zou echt proberen niet op zulke dingen te letten. Lijkt me alleen maar vermoeiend voor jezelf.

Wat betreft die hapjes dan. Dat je schoonouders hun eigen zoon niet bellen/feliciteren op zijn verjaardag zelf, daar mag je van mij inderdaad best wat van vinden.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2018 19:16

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Radler schreef:Misschien hebben ze er dan meer zin in.
Dat het je überhaupt al opvalt, zal er verder niks achter zoeken hoor.

Ik vraag ook altijd of ik voor iemand anders een toastje kan smeren ja


Dat ze er dan meer zin in hebben vind ik raar, want het elk jaar echt elk jaar zo. Dit is geen toeval meer!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mrt 2018 19:18

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Maple schreef:Ik zou echt proberen niet op zulke dingen te letten. Lijkt me alleen maar vermoeiend voor jezelf.

Wat betreft die hapjes dan. Dat je schoonouders hun eigen zoon niet bellen/feliciteren op zijn verjaardag zelf, daar mag je van mij inderdaad best wat van vinden.


Wij doen toch moeite voor hun ivm hapjes. Zijn ouders vinden het ook dat het hoort dat je je verjaardag viert dus ze hebben hun zin. Vervolgens halen wij van alles in huis om vervolgens veel over te houden. De hapjes doe ik dan ook zeker niet voor hun, maar voor ons beide en mijn ouders.
<<

Anoniem248

Bericht 14 Mrt 2018 19:25

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Dan maak je voortaan gewoon wat minder hapjes. Of gaat alles gewoon op? Dan zou ik me al helemaal niet druk maken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Mrt 2018 20:37

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Is het verder wel gezellig op die verjaardagen of zit iedereen vooral elkaar in de gaten te houden? :)
#teammaple🍁
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 14 Mrt 2018 23:26

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Echt ik zou gewoon helemaal geen verjaardagen meer vieren. Uberhaubt geen feestjes meer. Hoef je je nergens niet druk om te maken. Probleem opgelost.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Mrt 2018 07:15

Re: Raar gedrag schoonouders richting mijn man!

Zit jij echt te kijken wie wat van jouw hapjes eet, en of diegene ergens ander wel hapjes pakt?
Waarom klets je niet gezellig met mensen in plaats van op zulke dingen te letten.
Als ik op alle kleinigheden die om mij heen ga reageren erger ik mij ook iedere dag de hele dag. Dat wil je toch niet?
Laat die mensen lekker, en focus je meer op je eigen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers