Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd kinderwagen?

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Mrt 2018 22:44

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

T. heeft in de kinderwagen gezeten totdat N. werd geboren. Hij was toen 2;4 jaar.
Kleine stukje naar en in het winkelcentrum liep hij meestal wel zelf. Maar als we een langer stuk gingen lopen of als ik (toen ik hoogzwanger was) even met hem naar de winkel wilde, zat hij er nog gewoon in.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2018 07:30

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Ik vind het knap hoor dat sommige kindjes er dan in ‘moeten’. Ik kon op m’n kop staan maar ze wilde er echt niet meer in op een gegeven moment. Hoe makkelijk ik dat ook nog had gevonden.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Mrt 2018 10:34

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Hier ook hevige protesten hoor Carrie. 14 maanden en hij piekert er niet over om in de wagen te gaan zitten. Als hij eenmaal zit gaat het wel weer. Ik ziet dus de wagen in de ligstand (Joolz) en leg dan hem als een plankje erbovenop. Dan helpt de zwaartekracht een handje mee en lukt het vaak wel om hem erin te krijgen. Hij draait wel razendsnel dus enige houdgrepen zijn nodig en zonder hevig protest gaat het niet maar soms is het even mijn idee en niet zijn idee. Hij loopt al wel veel en lang dus ik denk dat met een maand of 4 hier ook de wagen vertrekt. Bij de oudste was dat ook zo alleen brak hij zijn been toen hij 2 was en heeft hij er toen nog ingezeten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Mrt 2018 20:18

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Nu lukt het niet meer maar tot voor kort liep ik nog naar het dorp met mn zoontje in de kinderwagen. Die vond ik toch wat fijner voor hem zitten dan de buggy.
Ook als ik een rondje ga lopen of naar de apotheek ofzo dan neem ik de kinderwagen wel mee. Eerst loopt hij een stuk maar openduur is hij er klaar mee en wil dan lekker zitten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Mrt 2018 20:31

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Maar niet willen is dan toch pech? Als ik zeg dat hij in de wagen moet zitten, dan gebeurt dat. Al is t met protest en wat dwang. 1 kind in de wagen en 1 rond banjeren die nergens af kan blijven en overal heen loopt is echt geen doen.

Edit: en dat betekent niet dat hij nooit mag lopen en altijd moet zitten. Want hij moet ook leren zich te gedragen. Maar heb daar niet altijd tijd voor en zin in.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2018 20:37

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Tja pech pech. Nee voor mij niet hoor. Ten eerste is het dan de hele weg krijsen en ten 2e als ze graag zelf wil lopen en dat goed kan en leuk vindt ga ik haar zeker niet dwingen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Mrt 2018 20:51

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Nee, dat doe ik dan ook niet. Dan is ze helemaal overstuur, dat vind ik echt niet fijn. Ik word daar eerlijk gezegd zelf zenuwachtig van, zeker als we op moeten schieten. Laatst had ik een lange ronde met boodschappen en na een half uurtje wilde ze echt niet meer, begrijp ik wel. Dus als we haast hebben dan maar met de fiets of auto.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Mrt 2018 20:55

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Wel jammer overigens want ik heb misschien wel duizenden kilometers gemaakt met die wagen. Heerlijk om samen lange stukken te wandelen. Maar ja; "ikke lopen!"
<<

Anoniem234

Bericht 15 Mrt 2018 09:10

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Mijn dochter tot 3 jaar en toen hebben we hem verkocht. En zoon is nu 14 maanden en zit er ook nog in. Ze vonden en vinden het gelukkig prima in de wagen.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mrt 2018 09:39

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Ik weet het niet precies meer, maar ik dacht dat N. er tot 2,5 jaar in heeft gezeten en een paar maandan daarna arriveerde I. en sindsdien heeft ze er nooit meer in gezeten.
I. is nu 1,5 jaar en zit voorlopig nog heerlijk.

N. liep wel goed en veel en fietste ook, maar als we lange einden gingen lopen, dan vond ze de kinderwagen wel prima. We hadden hem ook altijd mee naar pretparken, dierentuinen en op vakantie.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 15 Mrt 2018 10:22

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Ik bedacht me dat ik de laatste weken de wandelwagen eigenlijk nooit meer gebruik. Mijn dochter is nu 2 jaar en 2 maanden. Meestal gaan we met de fiets en als we naar de supermarkt gaan neemt ze haar loopfiets mee of loopt ze zelf. Overigens is dat niet altijd een succes, want sinds weigert ze verder te lopen (met haar fiets) en dan wens ik altijd dat ik die wagen toch nog mee zou hebben. Maar eerlijk gezegd vind ik haar er wel een beetje groot voor, geloof ik.
In de auto ligt wel altijd een buggy die ik meeneem als we weggaan.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Mrt 2018 10:32

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

E is 2jr en 1 maand, en meestal accepteert ze de wagen nog prima. Maar dan mag ze vaak op de terugweg van de supermarkt wel lopen. Ik heb het weleens andersom geprobeerd maar dat was echt krijsen en een worsteling om haar bij de supermarkt in de wagen te krijgen. Niet echt bevorderlijk voor ons beider humeur. Als dat vaker gebeurt zal ik de wagen ook minder vaak gaan gebruiken, hoe makkelijk het ook is met boodschappen doen.

Ze vindt het inmiddels ook fantastisch om in de supermarkt zelf met een (rol)mandje te slepen of zo’n mini-kinderwagen te gebruiken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 15 Mrt 2018 10:37

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Oh die rolmandjes in de winkel zijn voor mij ook echt de manier om haar mee te krijgen of in een wagentje (vindt ze gelukkig ook leuk). Haar zo 'los' in de winkel laten lopen is echt een ramp altijd, maar met zo'n rolmandje kan ze helpen. Ik moet alleen opletten dat ik niet allemaal onnodige boodschappen er in heb zittrn op het eind.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem280

Bericht 16 Mrt 2018 07:21

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Als ik een aantal uren wegblijf, dan neem ik toch echt nog wel de buggy mee.
Ze kunnen echt wel hele stukken lopen, maar merk ook wanneer ze moe worden, dan gaan ze zelf in de buggy zitten.
In de supermarkt allang geen buggy meer.
Ze nemen ieder hun eigen karretje of mandje.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2018 08:42

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Hier komt 't helaas uiteindelijk vaak neer op tillen. Meneer wil niet in de buggy, maar is lopen op een gegeven moment ook zat en dan hangt-ie aan m'n benen om getild te worden. En daar baal ik soms zo van... Hij is ruim 13 kilo en dat trekt m'n arm soms gewoon niet! Gelukkig leert-ie wel zich vast te houden en te klemmen, dat scheelt iets :')

Maar voor de korte stukjes is 't gelukkig niet nodig en wat ik ook nog vaak doe, is m'n rugzak mee voor de boodschappen e.d. en dan klem ik hem in m'n armen tegen me aan, dat vindt-ie zelf ook gewoon fijn volgens mij. De buggy vind ik zelf vervelend lopen dus ik pak dan sneller de kinderwagen nog en heb 't idee dat-ie daar zelf ook lekkerder in zit.

Hij wordt volgende maand 2 en ik denk dat we 'm tot de zomer nog wel in de kinderwagen blijven zetten. Hij gaat begin april ook 2 ochtenden naar een KDV en ik hoop dat-ie dan dus ook wat langer leert lopen/rennen en hij 't langer volhoudt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2018 15:22

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Op je nek is beter te hachelen Baz :laughcry: gratis tip.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Mrt 2018 15:24

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Of een ringsling?

Afbeelding

Ben nu ook op zoek naar eentje (maar mooie printjes, kiezen!) omdat J. ook aan de zware kant wordt om de hele tijd op de arm te houden.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2018 15:40

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Zora schreef:Op je nek is beter te hachelen Baz :laughcry: gratis tip.


Dat vindt-ie eng! :laughcry: Echt, ik deed 't laatst een keer, voor de lol zodat-ie de lamp kan aanraken ('Dieeeee?!' Ben je na 100 keer ook wel 's zat natuurlijk, dus oké) en toen was 't janken geblazen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mrt 2018 17:37

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Hahaha ach ff wennen :wink:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mrt 2018 23:41

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

J vind het serieus nog heerlijk in de wagen. Ik moet hem niet eerst laten lopen en dan in de wagen. Als ik de wagen pak klimt hij er ook echt zelf in. En meestal valt hij ook in slaap. Hij is heel druk normaal en zodra hij in de auto, fietsstoel, wagen zit valt hij in slaap.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 17 Mrt 2018 09:36

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Gebeurt hier ook Minx.
Ze vinden het heerlijk om in de auto, bakfiets en buggy in slaap te vallen.
En vind het ideaal dat ze zelf in de buggy klimmen wanneer ze moe zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31