Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2018 16:22

Re: Stomme vragen topic #5

Teun wij hebben ook best veel 'vreselijke' items gekregen, tweedehands.
Ik stop zo nu en dan wat in zo'n Leger des Heils zak. Eerst voelde ik me ook echt rot erover, maar ik wil het gewoon niet aantrekken bij de baby dus wat moet ik dan?
Weggeven aan een ander wil ik ook niet want wil niet dat iemand denkt dat ik zulke rotzooi van mezelf nog durf weg te geven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Mrt 2018 16:28

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zou het weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken. Via een weggeefhoek of leger des heils/zak van max oid.

Dat zal het zijn, al probeer ik niet te veel op mijn mobiel te zitten wanneer zij in de buurt is. Een geluidenboekje kan ik haar zo mee afleiden, maar toch...zodra dat ding in beeld komt (bij oma, thuis, elders) dan kan ze heel hard kruipen, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 13 Mrt 2018 17:14

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb ook best veel lelijke en verwassen kleding gekregen. Ik heb gewoon bijna alles in de kleding container gegooid.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Mrt 2018 18:27

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zoek de kleding meestal uit en de goede dingen geef ik dan aan de Kringloop winkel.
Ik kreeg ook op een gegeven moment gewoon gebruikte onderbroeken met een compleet uitgedroogdelastiek. Dat gooi ik dan wel weg.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2018 18:30

Re: Stomme vragen topic #5

Ik doe net als Soleil. Soms, als het nog wel mooi is maar gewoon niet mijn smaak, geef ik het wel door aan anderen. Maar van een kennis kreeg ik hele verwassen, vormeloze shirts. Die ga ik echt niet bewaren.
Oh en nu hij loopt en buiten speelt bewaar ik de lelijke(re) broekjes ook, zodat hij die buiten kan dragen. Dan is het niet erg als hij er een gat in valt :smile:

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Mrt 2018 19:31

Re: Stomme vragen topic #5

Ik ben blij dat het herkenbaar is :smile: . Ik ben echt opgevoed met dat je iets pas wegdoet als de gaten er in vallen en heb zelf daardoor ook moeite met dingen weggooien. Zéker nu ik het gekregen heb en ze voor een ander dus wel goed genoeg waren.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Mrt 2018 19:43

Re: Stomme vragen topic #5

Bedenk maar dat je er iemand anders misschien wel heel blij mee kunt maken. Ik zou het gewoon naar de kringloop of het leger des Heils brengen. In Amersfoort zit een kledingbank, daar heb ik ook veel dingen heengebracht.
Ik ben ook zo opgevoed, had zelf ook vaak tweedehands kleding trouwens. Ik heb voor Lu. in het begin veel tweedehands gekocht. Maar ik ben wel kieskeurig, ik wil het niet tweedehands zodat het voor een habbekrats is en hij dan vezels aan zijn lijf heeft. Ik wil dan wel dat het er netjes uit ziet en dat het mijn smaak ik. Door ervaring ook wijzer geworden want ik trok het hem toch niet aan anders. Ik heb van mijn moeder wel eens vreselijke tweedehands kleding gekregen. Dat had ze dan gekocht, een of ander aftands broekje met gaar elastiek want het was maar 2 euro. Heb later toch maar gezegd dat ik vrij kieskeurig ben met tweedehands kleding. Ze heeft toevallig laatst wel een heel leuk overhemdje voor hem meegenomen wat tweedehands was, er staat wel tekst achterop, dat vind ik jammer, maar het is toch echt wel een leuk ding.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Mrt 2018 20:09

Re: Stomme vragen topic #5

Teun, wat lief dat je zoveel kleding hebt gekregen! Wat je eventueel ook nog kunt doen, naast weggeven aan Leger des Heils e.d., is tegen diegene van wie je het gekregen hebt zeggen dat niet alles je smaak is en of hij/zij misschien nog een andere geïnteresseerde heeft.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Mrt 2018 20:29

Re: Stomme vragen topic #5

Ik koop ook vaker tweedehandskleding, maar dan wel inderdaad gericht. Dit is allemaal gekregen en de mensen van wie we het kregen hebben 80% ook weer gekregen. Het zijn echt twee verhuisdozen vol! Superveel dus en ook superlief. Ik weet dat ze blij waren het kwijt te zijn dus teruggeven hoeft niet. Ik ben er nu doorheen aan het gaan en maak een stapel textielbak en een stapel goed doel. En we bewaren toch nog een groot deel, want voor naar de opvang of met buitenspelen komt veel vast nog van pas.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Mrt 2018 20:32

Re: Stomme vragen topic #5

Dat zou ik ook doen inderdaad Teun, superlief maar wat moet je er allemaal mee. Ik heb absoluut niets tegen tweedehands kleding maar koop dan wel wat ze past inderdaad. Mocht iemand nog zomerjurkjes voor F. hebben:)
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 13 Mrt 2018 20:34

Re: Stomme vragen topic #5

Oh goede oplossing, Teun! Zou ik ook hebben gedaan. Ik krijg ook wel 's wat van m'n schoonzusje maar onze smaken qua kinderkleding liggen zó ver uit elkaar... Ik trek 't Tobias soms aan, als-ie naar m'n schoonouders gaat, zo van, 'Kijk! Bedankt, hij draagt 't!' en daarna gaat 't de kast in en wordt 't een back-up kledingstuk tot-ie eruit groeit en ik Elliot en D. ermee opzadel :smile:

Verder vind ik tweedehands ook echt niet erg! Hoe kan ik 't erg vinden als ik zo'n flapdrol heb die rustig in de modder gaat zitten? Als ik alles alleen maar nieuw zou kopen, zou 't me een godsvermogen kosten, zo snel als-ie eruit groeit en/of dingen sloopt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Mrt 2018 20:48

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb 2 vriendinnen en die hebben beide 2ling meisjes...je kunt je dus voorstellen hoeveel kleertjes hier af en toe heen komen. Ik zoek het dan ook uit en geef een hoop weer door en hou zelf de leuke items. Dat vinden de vriendinnen ook prima dat het zo gaat. Ze zoeken het zelf ook niet meer uit, mikken alles in een doos en dat gaat naar mij.
Ik ben er overigens altijd superblij mee!
Laatst gewijzigd door Jip op 14 Mrt 2018 06:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2018 22:26

Re: Stomme vragen topic #5

Bazinga schreef:Oh goede oplossing, Teun! Zou ik ook hebben gedaan. Ik krijg ook wel 's wat van m'n schoonzusje maar onze smaken qua kinderkleding liggen zó ver uit elkaar... Ik trek 't Tobias soms aan, als-ie naar m'n schoonouders gaat, zo van, 'Kijk! Bedankt, hij draagt 't!' en daarna gaat 't de kast in en wordt 't een back-up kledingstuk tot-ie eruit groeit en ik Elliot en D. ermee opzadel :smile:


Haha nu bedenk ik me dat ik jou dit weekend twee foto's heb gestuurd van D. in kleertjes van T., maar dat deed ik niet om even te showen dat hij het draagt zodat ik 't daarna de kast in kan pleuren hoor :nopompom:

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2018 07:37

Re: Stomme vragen topic #5

Green_Pepper schreef:Teun, wat lief dat je zoveel kleding hebt gekregen! Wat je eventueel ook nog kunt doen, naast weggeven aan Leger des Heils e.d., is tegen diegene van wie je het gekregen hebt zeggen dat niet alles je smaak is en of hij/zij misschien nog een andere geïnteresseerde heeft.

Of het echt zo lief is weer ik niet hoor. Ik krijg soms ook weleens dozen vol troep. Volgens mij zijn ze vaak blijf dat ze er vanaf zijn.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mrt 2018 07:42

Re: Stomme vragen topic #5

Oh ik krijg ook vaak wat.
Ik zeg altijd dat ik eens zal kijken of er wat tussen zit wat past.
Dan weten ze ook gelijk dat ik niet alles ga gebruiken.
Ik zeg dan ook altijd dat ik nog wel een adresje heb om het door te schuiven.
Hoef ik mij er ook achteraf niet schuldig om te voelen
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mrt 2018 11:36

Re: Stomme vragen topic #5

Iemand ooit de zonnekap van de Joolz wagen gewassen? Hoe doe je dat? :smile:
Ding is mega vies door iedere keer in en uit de auto doen.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 14 Mrt 2018 11:53

Re: Stomme vragen topic #5

Ik kreeg bij mijn oudste ook veel 2e/3e/4e hands kleding. Ik haalde het leukste eruit en wat dingen om mee buiten te spelen. Vervolgens gaf ik het aan het kdv. Zij halen het bruikbare eruit als reserve kleding en de rest brengen zij weg voor het goede doel.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 14 Mrt 2018 12:41

Re: Stomme vragen topic #5

Carrie schreef:
Green_Pepper schreef:Teun, wat lief dat je zoveel kleding hebt gekregen! Wat je eventueel ook nog kunt doen, naast weggeven aan Leger des Heils e.d., is tegen diegene van wie je het gekregen hebt zeggen dat niet alles je smaak is en of hij/zij misschien nog een andere geïnteresseerde heeft.

Of het echt zo lief is weer ik niet hoor. Ik krijg soms ook weleens dozen vol troep. Volgens mij zijn ze vaak blijf dat ze er vanaf zijn.


Oh, haha :laughcry:
Ik krijg vrijwel nooit iets, dus associeer het met lief.

Dat klinkt wel weer erg sneu, zo bedoel ik het niet. Ik heb alleen geen vrienden met oudere kinderen.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Mrt 2018 12:47

Re: Stomme vragen topic #5

Elliot schreef:
Bazinga schreef:Oh goede oplossing, Teun! Zou ik ook hebben gedaan. Ik krijg ook wel 's wat van m'n schoonzusje maar onze smaken qua kinderkleding liggen zó ver uit elkaar... Ik trek 't Tobias soms aan, als-ie naar m'n schoonouders gaat, zo van, 'Kijk! Bedankt, hij draagt 't!' en daarna gaat 't de kast in en wordt 't een back-up kledingstuk tot-ie eruit groeit en ik Elliot en D. ermee opzadel :smile:


Haha nu bedenk ik me dat ik jou dit weekend twee foto's heb gestuurd van D. in kleertjes van T., maar dat deed ik niet om even te showen dat hij het draagt zodat ik 't daarna de kast in kan pleuren hoor :nopompom:


Haha! Dacht ik ook niet, hoor! Want dat waren leuke blousjes :smile: Ik verwacht ook echt niet dat-ie alles draagt natuurlijk.. Hoewel ik volgens mij geen lelijk/oud spul aan jou heb doorgegeven. Ik sorteer 't meestal eerst ff, hoewel ik nu twijfel.

Ik heb ook nog een stomme vraag :nerd: Hoe kan ik Tobias laten wennen aan ander eten? Iets anders dan aardappelgroenten bedoel ik. Hij vindt de Hollandse pot echt heerlijk en eet dan ook echt goed! Als we nasi of pasta eten, kan ik een lepel naar z'n mond brengen maar hij kijkt eerst wat er op ligt, herkent het niet als zijnde iets bekend en draait z'n gezicht weg :nopompom: Ik heb al kale pasta geprobeerd aan te bieden, in de hoop dat-ie dan ontdekt dat 't niet eng of vies is of zo, maar hij weigert. Iemand tips?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Mrt 2018 13:05

Re: Stomme vragen topic #5

Ik denk gewoon door het te blijven aanbieden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mrt 2018 13:14

Re: Stomme vragen topic #5

Hier is het gelukt met Tortellini's Bazinga. Die met vlees erin. Beetje rode saus erbij en wat broccoli.
Bami en nasi etc lust T ook niet. Ik ben er zelf ook niet zo gek op.
T eet ook nogsteeds het liefst stamppot.
2016
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 14 Mrt 2018 14:58

Re: Stomme vragen topic #5

Bazinga: hier hetzelfde probleem, vleesje en aardappels zijn alles. De rest is nee niet lekker.
Wij proberen het steeds weer, en tellen bij elk hapje. Meestal lukt het wel en anders eet hij maar niet (zeg ik met veel overtuiging :palm: )
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mrt 2018 15:02

Re: Stomme vragen topic #5

Ohh bij ons kun je T niet blijer maken dan als we pasta eten :) wat nou als je hem kale spaghetti aanbiedt? Dat moet toch leuk zijn?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Mrt 2018 16:42

Re: Stomme vragen topic #5

Geen idee of dit onder stomme vragen valt, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik ben gister wezen bloedprikken in het ziekenhuis. Is volgens de verloskundige normaal rond de 30 weken dat je op ijzer geprikt wordt. Dus ik eerst lekker met vriendinnen en kindjes geluncht in het pannenkoekenhuis (hoefde toch niet nuchter te zijn) en toen door naar het ziekenhuis om te prikken.
Toen ik aankwam bij het zkh bleek dat de VK vergeten was iets aan te kruisen op mij labformulier... dus heeft degene die me prikte me geprikt op ijzer en voor de zekerheid glucose. VK had me alleen heengestuurd voor ijzer, dus er was geen aanleiding voor glucose prikken en ik geloof ook niet dat dat veel zin heeft als je niet nuchter bent, maar oke....
Nu wordt ik dus net gebeld door de VK, ze vinden mijn glucose wat hoog, dus ik moet nog een keer terug om nuchter te prikken. glucosegehalte was 6.1 (na dus die pannenkoek met een berg stroop en 2 glazen appelsap). Ik heb geen klachten, net groeiecho gehad en alles ziet er prima uit, ik vind het dus zelf nogal overbodig om wéér te moeten prikken.
Nu kun je je afvragen waar ik zo'n heisa over maak, maar tot nu toe ben ik elke keer in mijn leven als ik nuchter moest prikken flauwgevallen. Gewoon echt van de wereld.... dus ik zit er niet zo om te springen.
Dus ik vroeg me af; moet ik niet zeiken en prikken of overdrijft mijn VK een beetje? Ik snap dat ze het zekere voor het onzekere willen nemen, maar als je vlak na zo'n lunch gaat prikken is het niet zo gek dat ie iets hoger is (en dan vind ik 6.1 nog niet eens hoog....)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Mrt 2018 16:51

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zou aankaarten waarom je er niet op zit te wachten. Ik kan me niet herinneren dat er bij mij specifiek op glucose gecheckt is, al helemaal niet nuchter.
En wat je zegt, 6,1 vind ik helemaal niet zo hoog na zo'n lunch. Mijn man heeft suikerziekte en moet dagelijks prikken. Daardoor weet ik dat een waarde tussen de 4 en de 7 redelijk normaal is.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers