Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Mrt 2018 11:02

Lentemama's 2018

Je moet doen wat je zelf het beste lijkt / vindt. Vervelend dat het zo hoog zit bij je.
Ik wilde bv gaan geven, maar dat is niet gelukt en ben daarom aan het einde van de kraamweek op kv overgestapt. Achteraf een prima beslissing.

Dochter heeft wel bij ons op de kamer geslapen de eerste 3 maanden zo ongeveer. Ik werd inderdaad meteen wakker bij de eerste signalen en er werd dan ook zo snel mogelijk een flesje gemaakt. Ze heeft toen ook in een wiegje geslapen. Persoonlijk vind ik het wat vreemd uitzien om zo'n kleine baby meteen in een ledikant te leggen, maar het kan natuurlijk wel. Net zo goed als dat je je kind in de kinderwagen kunt laten slapen de eerste week / weken.

----------

Deel 1: post1129726.html#p1129726
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Mrt 2018 11:04

Re: Lentemama's 2018

Hoo, daar ging iets mis.

Volg je gevoel, IG. Niemand kan je verplichten tot borstvoeding en rooming in. Het is het belangrijkst dat jij straks zo relaxed als mogelijk bent. Dáár heeft je baby wat aan. Tuurlijk is borstvoeding goed maar een kindje wordt net zo goed groot op flesvoeding. En als jij de baby gewoon lekker op het eigen kamertje wilt laten slapen, is daar echt helemaal niks mis mee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Mrt 2018 11:13

Re: Lentemama's 2018

Je zegt het zelf al IG!
"bedacht ik me dat het beste voor je kind is, een moeder die zich goed voelt. "

Volg idd je gevoel!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2018 11:20

Re: Lentemama's 2018

Ja wat hierboven gezegd wordt. Jammer dat de voorlichting zo was. De voorlichting hier was van een super lieve en fijne lactatiekundige en dan was zo anders dan jij nu hebt ervaren. Vind het heel jammer voor je dat dit je zo tegen gevallen is.
Maar als het je tegen staat moet je het niet doen. De fles is echt niks mis mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2018 11:23

Re: Lentemama's 2018

Ah Islandgirl wat rot dat je er zo mee zit. Weet je, ik (en iedereen) kan een heel verhaal ophangen met waarom wel en waarom niet. Maar jouw gevoel telt. Als jij liever flesvoeding geeft dan borstvoeding dan doe je dat. Ongeacht de reden. Jouw gevoel is genoeg reden.
Ik denk wel dat het verstandig is om als je echt een besluit neemt dit in iets van een bevalplan te zetten of kenbaar te maken aan de kraamzorg. Je kunt (nadruk op kan, niet iedereen heeft dat natuurlijk) behoorlijk van de wereld of labiel zijn en dan kan men nogal op je in praten dat je 't toch moet proberen. Maar nee als jij het niet wilt, doe het dan niet. En als je 't wel wilt, dan doe je wel.
Overigens heb ik met weinig complicaties wél bijna de hele kraamweek in bed gelegen, want ik was gewoon moe en zwak en van de wereld. Maar dat zie je wel.

Ik wil daarnaast nog zeggen dat ik je goed snap en ik het echt heel erg rot vind dat je gevoel gebagatelliseerd werd. Ik word er bijna kwaad om. Maar laat ze maar praten. Jij bent de moeder van jouw kindje, jij doet wat goed is voor haar, maar óók voor jezelf.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Mrt 2018 11:43

Re: Lentemama's 2018

Alles wat hierboven staat IG!
En wat een stomme avond zo dan zeg.. Juist bij zo'n info avond moet je serieus genomen worden qua twijfels lijkt mij.
Als jij geen bv wil geven, doe je dat gewoon niet. Een kind heeft echt niks aan een gestresste moeder die tegen haar zin in bv geeft. Dikke kans dat het dan ook voor geen meter loopt.
En wie weet, misschien denk je er na de bevalling wel opeens anders over, dat zie je dan wel weer!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 13 Mrt 2018 11:58

Re: Lentemama's 2018

Dank jullie wel. Zo stom, ik volg meestal met alles mijn gevoel, maar hiermee ga ik twijfelen of mijn gevoel wel 'goed' is. Of ik niet raar ben of harteloos ben ofzo.

Die info avond was op zich goed, alleen niet echt geschikt voor mensen zoals ik denk ik. Ze wilden gewoon eerlijk zijn over de bv en wat erbij komt kijken zodat je goed voorbereid bent. Maar zelfs de meest gemotiveerde vrouw die nog geen vervelende verhalen had gehoord in haar omgeving had aan het einde zoiets van 'pfff.... er komt toch iets meer bij kijken dan ik dacht'. Ze ging iets minder enthousiast naar huis in ieder geval.

Alleen ja, dat mijn gevoel niet echt serieus genomen werd was wel erg vervelend. Juist daar had ik gehoopt op meer begrip ofzo.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 13 Mrt 2018 12:07

Re: Lentemama's 2018

IG, Je bent echt niet harteloos ofzo. Ik dacht er precies zo over als jij en ben nog steeds blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb. Mijn zoons sliepen ook snel (oudste gelijk, jongste na 2 weken) op hun eigen kamer en kregen flesvoeding.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Mrt 2018 13:37

Re: Lentemama's 2018

Islandgirl bij mij was het vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat ik geen borstvoeding wilde geven. Na een informatieavond werd dat gevoel alleen maar versterkt.
Kort na de bevalling direct aangegeven voor flesvoeding te gaan. Mijn dochter is ook niet aangelegd.
En eerlijk, ik ben er zo blij mee. Ze is makkelijk en vrolijk, slaapt door vanaf zes weken en lichamelijk en geestelijk was ik zo snel hersteld.
Je hoort altijd ophemelverhalen over borstvoeding, ik ken bijna alleen maar probleemverhalen. Het is volgens mij keihard werken borstvoeding in het begin.

Blije mama blije baby!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Mrt 2018 13:48

Re: Lentemama's 2018

Islandgirl, ik ben het helemaal eens met de rest. Volg je gevoel, er is hierin geen goed of fout.
Ik kan er sowieso niet goed tegen als mensen het argument "je wil toch het beste voor je kind" gaan gebruiken om je te overtuigen. In geval van borstvoeding is dat de beste voeding, maar dat maakt flesvoeding geen slechte voeding.

De keuze borstvoeding/flesvoeding gaat om meer dan enkel de voeding. ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat iemand die met veel weerstand borstvoeding geeft omdat dat "moet" op dat moment een goede band kan opbouwen.
Afbeelding
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 13 Mrt 2018 13:58

Re: Lentemama's 2018

Aahh Islandgirl, wat rot dat je je er zo vervelend over voelt. Wat iedereen al zegt: je moet doen wat goed voelt voor jou.
Niets is fout!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 13 Mrt 2018 14:04

Re: Lentemama's 2018

Islandgirl: wij gaan het net zo doen als bij onze eerste. Flesvoeding en meteen op eigen kamer in het ledikantje. Die keuze hadden wij niet weer gemaakt als het ons niet goed was bevallen.
Vanwege de keizersnee moest hij in het ziekenhuis de eerste twee nachten bij ons op de kamer maar dat vond ik helemaal niets. Elk piepje, elk zuchtje was ik weer wakker. Doe wat jij goed vind en niet wat andere denken of zeggen. :hug:

Tina: hoe gaat het daar? Of inmiddels al bevallen.

Hier nog maar een week tot de uitgerekende datum :banaan: ben zo benieuwd.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Mrt 2018 14:17

Re: Lentemama's 2018

Atelier Madame schreef:Islandgirl bij mij was het vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat ik geen borstvoeding wilde geven. Na een informatieavond werd dat gevoel alleen maar versterkt.
Kort na de bevalling direct aangegeven voor flesvoeding te gaan. Mijn dochter is ook niet aangelegd.
En eerlijk, ik ben er zo blij mee. Ze is makkelijk en vrolijk, slaapt door vanaf zes weken en lichamelijk en geestelijk was ik zo snel hersteld.
Je hoort altijd ophemelverhalen over borstvoeding, ik ken bijna alleen maar probleemverhalen. Het is volgens mij keihard werken borstvoeding in het begin.

Blije mama blije baby!

Maar dat zegt niets over wel of geen flesvoeding lijkt me.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2018 14:25

Re: Lentemama's 2018

(ik kan je niet quoten)

Ja en nee. Door de borstvoeding blijven al die hormonen langer in je lijf en dat kan best wel wat met je doen, weet ik uit ervaring. Pas toen ik gestopt was, werd ik weer een beetje 'normaal' voor mijn gevoel. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij een ander. En hoe de baby reageert is natuurlijk ook echt heel persoonlijk.

Ikzelf had bijvoorbeeld niet geweten wat ik met zo'n klein miniplukkie had gemoeten als hij maar was blijven huilen 's nachts en je zit op de maximale hoeveelheid flesvoeding. Bij borstvoeding kan je dan gewoon aanleggen. Maar voor een ander weegt dat totaal weer niet mee.
En zo is het gewoon heel persoonlijk. Daarom ook het advies aan Islandgirl om met name haar eigen gevoel te volgen. Ik denk dat elke moeder wel eens met haar handen in het haar zit en niet weet of ze nou de juiste beslissing heeft gemaakt, welke dat ook moge zijn.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Mrt 2018 14:56

Re: Lentemama's 2018

Ben je in mijn ziekenhuis geweest IG? Ik werd daar ook niet echt gemotiveerd voor de bv.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 13 Mrt 2018 15:00

Re: Lentemama's 2018

Ik denk dat het echt per situatie verschilt. Ik geef al meer dan een jaar borstvoeding en heb echt nog nooit problemen ervaren. Voor mij liep het vanaf begin heel goed en ik was lichamelijk ook zo hersteld. Het klinkt in ieder geval als een stomme avond IG! Dat er veel bij komt kijken zou bijna iedereen ontmoedigen. Ik ben het daar niet mee eens in ieder geval.
Ik denk dat bv geven echt een hele persoonlijke keuze is. Als je er nu al zo tegenop ziet zou ik je gevoel volgen en er niet mee beginnen. Wil je het toch proberen, dan zou ik gewoon zien hoe het gaat, stoppen kan sowieso altijd.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Mrt 2018 15:12

Re: Lentemama's 2018

Burn schreef:
Atelier Madame schreef:Islandgirl bij mij was het vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat ik geen borstvoeding wilde geven. Na een informatieavond werd dat gevoel alleen maar versterkt.
Kort na de bevalling direct aangegeven voor flesvoeding te gaan. Mijn dochter is ook niet aangelegd.
En eerlijk, ik ben er zo blij mee. Ze is makkelijk en vrolijk, slaapt door vanaf zes weken en lichamelijk en geestelijk was ik zo snel hersteld.
Je hoort altijd ophemelverhalen over borstvoeding, ik ken bijna alleen maar probleemverhalen. Het is volgens mij keihard werken borstvoeding in het begin.

Blije mama blije baby!

Maar dat zegt niets over wel of geen flesvoeding lijkt me.


Vast niet altijd, maar ik denk dat het bij ons er wel aan heeft bijgedragen. Zeker voor mijzelf. Voor een baby kan ik natuurlijk niet spreken.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 13 Mrt 2018 16:28

Re: Lentemama's 2018

Dank jullie wel meiden. Het doet me goed om te lezen dat jullie zeggen 'volg je gevoel'. Tegen een ieder ander zou ik dat ook zeggen, maar nu het om mezelf gaat is het ineens anders. Ik kan het inmiddels iets beter relativeren dankzij jullie verhalen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 13 Mrt 2018 17:08

Re: Lentemama's 2018

@ Islandgirl:
Volg je gevoel en doe hetgeen waar je achter staat! Bij mijn oudste lukte de bv niet vanwege de complicaties na de bevalling. Ook deze keer moet ik er rekening mee houden dat ik weer geen bv kan geven vanwege een slechte nierfunctie, omdat ik daarvoor weer over moet op andere medicijnen en dan mag ik dus geen bv geven.
Van de lactatiekundige hier kreeg ik wel de tip om minimaal 1uur per dag huid op huid te buidelen. Dus dat gaan we dan doen voor de binding.

Met mij gaat het nog steeds goed, waardes blijven stabiel. Morgen komen mijn man en dochter weer op bezoek, er veel zin in!!
Sorry voor de korte update maar internet klapt er steeds uit hier.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Mrt 2018 17:50

Re: Lentemama's 2018

Als je er zo'n slecht gevoel bij hebt, zou ik het inderdaad niet doen en je gevoel volgen. Daar heeft de baby uiteindelijk veel meer aan.

Ik ga volgende maand naar zo'n avond of anders in mijn verlof naar de lactatiekundige voor meer informatie, ben benieuwd wat mijn mening over bv is na die tijd. Heb er nu nog te weinig bij stilgestaan wat het eigenlijk inhoudt.
❤ 7 juni 2018
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 13 Mrt 2018 19:20

Re: Lentemama's 2018

Wat naar dat je er zo’n slecht gevoel aan over hebt gehouden. Ik kan me van de voorlichtingsavond over bv toen ik zwanger was van mijn dochter nog heel goed herinneren dat de lactatiedeskundige begon met dat semiet van de borstvoedingsmaffia was. Zoals zij zei: ‘Als je in Afrika woont en je geeft geen borstvoeding dan gaat je kindje dood. Maar wij wonen in Nederland en daarom hebben we een keuze.’ Nou en zo is het ook. Je bent echt vrij om te kiezen wat je zelf wil.

Hier inmiddels 38 weken! Voel me echt nog goed. Zometeen lekker zwangerschapszwemmen.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 13 Mrt 2018 19:21

Re: Lentemama's 2018

Wat fijn dat je waardes stabiel zijn Pinkel. Geniet ervan dat je man en dochter komen morgen.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 14 Mrt 2018 08:42

Re: Lentemama's 2018

Tina is al een paar dagen rustig. Zou het?

Pinkel: lekker genieten vandaag. Veel plezier. Ben blij dat het goed met je gaat.

Janelie: leuk dat zwangerschapszwemmen of niet? Fijn dat je je nog zo goed voelt.

Hier weinig bijzonderheden, morgen weer controle.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 14 Mrt 2018 09:50

Re: Lentemama's 2018

Ik moet vanavond weer naar de vk, ben er nog steeds niet uit of ik een draaipoging wil proberen :palm:
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:33

Bericht 14 Mrt 2018 10:01

Re: Lentemama's 2018

@flore. Ik zou het wel proberen. Je kan het altijd stoppen als het niet goed voelt. Het is een veel kleinere ingreep dan een keizersnede of stuitbevalling. Bij mij is het helaas niet gelukt, maar ben blij dat ik het geprobeerd heb. Hier wordt het een geplande keizersnede. Behalve als ons eigenwijsje nog spontaan gaat draaien, maar dat verwachten we niet. Ze ligt ingedaald en de hele zwangerschap al zo.
Heel eerlijk, ik vond de draaipoging echt niet fijn. Het deed mij echt wel pijn. Maar de gyn luisterde heel goed naar me en stopte even als ik dat wilde. Ik zou het bij een volgende zwangerschap weer proberen.
Ze kijken ook echt heel goed waar de navelstreng is en zo. Ik heb na die tijd ook ruim een uur aan de ctg gelegen, ook al zag het beeld er goed uit. Ik ben trouwens wel een halve dag in het ziekenhuis geweest. Daar had ik niet op gerekend.

Succes met je beslissing! Het is hetzelfde als met bv, als jij er niet achter staat moet je het niet doen natuurlijk.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers