Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Mrt 2018 08:42

Re: Het grote slaaptopic.

Hij zit tussen matras en ledikant in. Heb het bovenste om de spijlen gedaan en dan zit het iets beter. Maar bij het hoofdeinde blijft het slap hangen (zie foto). Daar zit geen bevestigingsiets.

Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem252

Bericht 13 Mrt 2018 09:15

Re: Het grote slaaptopic.

Amandine schreef:Als onze dochter 's avonds minder drinkt, meldt ze zich vroeg in de ochtend weer (eerder dan normaal), dus vandaar dat ik dacht dat het honger is. Ook omdat je aangeeft dat ze zich zo vaak meldt.
Onze dochter valt in slaap met de speen, maar meldt zich daarna niet meer als ie uit is gevallen. Ze heeft 'm dus alleen nodig als inslaapmiddel. Dat vragen om de speen komt mij (nog) niet bekend voor.

Waar ik wel nog een beetje mee zit is het korte slapen steeds. Soms is ze nog een beetje moe als ze weer wakker is, maar het heeft dan weinig zin om haar in bed te laten liggen, want dan gaat ze jengelen.
Ach, ik hoop maar dat ze uiteindelijk wel over gaat naar drie vaste slaapjes per dag.


Zit er qua tijden met voeding en slaapjes bij jullie nog niet zoveel ritme in?

Vannacht ging het weer een stuk beter. Ze meldde zich om 4 uur, toen 5, 6 en 7. Dus ‘maar’ vier keer. Gisteren ook erg goed gedronken.
Bedacht mij ineens dat we vorige week gestopt zijn met de puckababy. Ze slaapt nu in een gewone slaapzak. Wellicht dat ze daardoor toch eerder wakker wordt omdat ze zich minder geborgen voelt. Vannacht haar armpjes strak onder de deken gedaan en toen sliep ze rustig verder.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Mrt 2018 09:55

Re: Het grote slaaptopic.

Vannacht meldde onze dochter zich ook om 04.00 uur. Man ging kijken en ze lag zo ongeveer dwars in haar ledikantje.

Er was enigszins een ritme, maar dat is weer weg. Eerst sliep ze een uur tussen de voedingen en in het begin van de middag sliep ze vaak wel 1,5 uur tot soms 2 uur, maar dat is dus verdwenen. Ze slaapt een stuk korter en het lijkt ook wel alsof haar 'wakkertijd' korter is geworden. Ze heeft sneller rode wangetjes van vermoeidheid en gaat dan gapen of met haart handje door haar oogjes wrijven.

Weet niet of dit een fase is of dat meer meiden dit meegemaakt hebben?

Qua voeding zit er wel een ritme in hoor, ze komt nu steeds om de 4 uur en 's avonds maken we haar dus wakker voor de late voeding.
Laatst gewijzigd door Amandine op 14 Mrt 2018 16:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2018 13:38

Re: Het grote slaaptopic.

Oh ja ik zie wat je bedoelt Jip! Raar! Misschien een domme vraag maar in de hoeken zit toch ook een bevestiging? Waar je het nu door de spijlen hebt geregen? Misschien daar nog vastzetten? En proberen of je de bevestigingen aan de uiteindes een spijltje verder kunt doen? Dan zit het wat strakker

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Mrt 2018 14:53

Re: Het grote slaaptopic.

Yes, allemaal zo gedaan! Echter als je de uiteindjes strakker/verder vast zet, trekt ie de bovenkant juist meer naar beneden. Heb aerosleep gemaild hierover. Het is in elk geval wel lekker stil als ze gaat slapen...dat is wel wel een pluspunt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2018 14:59

Re: Het grote slaaptopic.

Dat scheelt, haha! Hopelijk heeft Aerosleep een oplossing!

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Mrt 2018 16:45

Re: Het grote slaaptopic.

Amandine schreef:Vannacht meldde onze dochter zich ook om 04.00 uur. Man ging kijken en ze lag zo ongeveer dwars in haar ledikantje.

Er was enigszins een ritme, maar dat is weer weg. Eerst sliep ze een uur tussen de voedingen en in het begin van de middag sliep ze vaak wel 1,5 uur tot soms 2 uur, maar dat is dus verdwenen. Ze slaapt een stuk korter en het lijkt ook wel alsof haar 'wakkertijd' korter is geworden. Ze heeft sneller rode wangetjes van vermoeidheid en gaat dan gapen of met haart handje door haar oogjes wrijven.

Weet niet of dit een fase is of dat meer meiden dit meegemaakt hebben?

Qua voeding zit er wel een ritme in hoor, ze komt nu steeds om de 4 uur en 's avonds maken we haar dus wakker voor de late voeding.


Het gekke is dat ze bij de opvang wel een ritme volgens het boekje heeft!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mrt 2018 18:51

Re: Het grote slaaptopic.

Op die leeftijd kunnen het volgens mij nog wel echt hazenslaapjes zijn. Er wordt wel steeds duidelijker een wakker en slaap ritme maar volgens mij is het helemaal niet zo gek als het nog een beetje hap snap is. Verder weet ik niet zo goed wat voor advies ik kan geven of wat je vraag precies is (staat misschien wel ergens in een eerdere post hoor maar dan heb ik dat gemist). Het sporadische wakker worden midden in de nacht herken ik iig ook wel vanuit die tijd. Ze kunnen het doorslapen al best wel een beetje maar dat betekent niet perse dat ze het ook doen. Echt hele lange rukken maken kan volgens mij nog wel lastig zijn. Zoals ik het lees gaat het heel niet slecht hoor!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mrt 2018 19:13

Re: Het grote slaaptopic.

Fijn dat het helpt Jip!
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 14 Mrt 2018 20:52

Re: Het grote slaaptopic.

Marin schreef:Op die leeftijd kunnen het volgens mij nog wel echt hazenslaapjes zijn. Er wordt wel steeds duidelijker een wakker en slaap ritme maar volgens mij is het helemaal niet zo gek als het nog een beetje hap snap is. Verder weet ik niet zo goed wat voor advies ik kan geven of wat je vraag precies is (staat misschien wel ergens in een eerdere post hoor maar dan heb ik dat gemist). Het sporadische wakker worden midden in de nacht herken ik iig ook wel vanuit die tijd. Ze kunnen het doorslapen al best wel een beetje maar dat betekent niet perse dat ze het ook doen. Echt hele lange rukken maken kan volgens mij nog wel lastig zijn. Zoals ik het lees gaat het heel niet slecht hoor!


Ik had niet echt een vraag, maar meer een opmerking n.a.v. AM’s vraag.
Onze dochter slaapt ‘s nachts prima. De ene keer dat ze zich voortijdig meldt, ligt ze dwars in bed of heeft ze een poepluier.
Overdag is het een ander verhaal. Dan zijn het inderdaad hazeslaapjes van ongeveer een uur. Maar op de opvang blijft ze blijkbaar met gemak twee uur wakker, terwijl ze thuis vrij snel moe is (rode wangetjes en met handje door oogje wrijven). Dat vind ik wel apart!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Mrt 2018 22:05

Re: Het grote slaaptopic.

Oh jongens wat wordt T weer vroeg wakker.
Laatste dagen ochtenden die variëren tussen 4.30 en 5.15.
Eerst een tand en nu verkouden. Gelukkig hield hij het prima vol tot na de lunch. Mehh

Sorry even klagen wie weet helpt het haha
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Mrt 2018 19:30

Re: Het grote slaaptopic.

Heeft iemand een idee wat dit is?
D. gaat keurig liggen als ik hem naar bed breng. Na een minuut of 10 gaat hij staan en huilen. Als ik naar hem toe ga is het meteen over, zodra hij me ziet is hij stil, gaat hij liggen en slaapt hij weer. Maar dit herhaalt zich dus elke zoveel minuten. Als ik niet naar hem toe ga staat hij rustig een half uur te huilen, zodra ik (of m’n man) mijn (zijn) neus om de hoek van de deur steek(t) is het direct weer over. Ik snap er niks van.

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Mrt 2018 19:35

Re: Het grote slaaptopic.

Is hij verkouden? Misschien last van zijn oortjes?
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Mrt 2018 19:44

Re: Het grote slaaptopic.

Ja hij is erg verkouden en heeft gister en eergisteren ook (hoge) koorts gehad en oorpijn. Ik dacht dat het weer op z’n retour was, want hij heeft vandaag helemaal geen koorts meer gehad. Maar het kan natuurlijk dat z’n oren nog pijn doen, zeker als hij gaat liggen en de druk erop komt. Arme kerel.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 15 Mrt 2018 19:47

Re: Het grote slaaptopic.

Tobias heeft precies hetzelfde gehad, al was 't bij hem vanuit 't niks, midden in de nacht. Hoera.. Dan was er gewoon even een knuffel en soort geruststelling nodig dat we in de buurt waren en dan was 't weer goed. Een faaase.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Mrt 2018 19:52

Re: Het grote slaaptopic.

Kan goed hoor Elliot! Staat zijn matrasje iets schuin? Dat wil nog wel eens helpen.
⁠♡♡♡
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 06:47

Bericht 15 Mrt 2018 20:53

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe veel uur per nacht slaapt jullie 7 jarige zoon of dochter?
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Mrt 2018 21:14

Re: Het grote slaaptopic.

Elliot T had ook een soort verlatingsangst toen hij die leeftijd had. Duurde paar weken.
2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Mrt 2018 23:10

Re: Het grote slaaptopic.

Ikknutsel schreef:Hoe veel uur per nacht slaapt jullie 7 jarige zoon of dochter?

Mijn 8 jarige slaapt zo’n 10 uur per nacht.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Mrt 2018 06:56

Re: Het grote slaaptopic.

Salome schreef:Oh jongens wat wordt T weer vroeg wakker.
Laatste dagen ochtenden die variëren tussen 4.30 en 5.15.
Eerst een tand en nu verkouden. Gelukkig hield hij het prima vol tot na de lunch. Mehh

Sorry even klagen wie weet helpt het haha


Ik klaag ook even mee.
Al de hele week om 5 uur wakker... :palm:
Maar ze zit dan ook helemaal onder de waterpokken.
Hoop dat dat de oorzaak is. Gelukkig slaapt ze wel gewoon de nacht door.

Heeft het klagen al geholpen, Salome?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Mrt 2018 07:00

Re: Het grote slaaptopic.

GeKKiE schreef:
Salome schreef:Oh jongens wat wordt T weer vroeg wakker.
Laatste dagen ochtenden die variëren tussen 4.30 en 5.15.
Eerst een tand en nu verkouden. Gelukkig hield hij het prima vol tot na de lunch. Mehh

Sorry even klagen wie weet helpt het haha


Ik klaag ook even mee.
Al de hele week om 5 uur wakker... :palm:
Maar ze zit dan ook helemaal onder de waterpokken.
Hoop dat dat de oorzaak is. Gelukkig slaapt ze wel gewoon de nacht door.

Heeft het klagen al geholpen, Salome?

Een beetje wel want het was kwart voor6 vanochtend.
Doordeweeks niet zo erg haha
2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Mrt 2018 07:32

Re: Het grote slaaptopic.

In de hoop dat hier klagen net zo goed helpt als bij de rest :P

Beiden meiden hebben een dikke week zonder problemen op hun eigen kamer door geslapen en nu ineens is het weer drama. J heeft nachtmerries en kruipt elke nacht bij ons en ook weer 2x een nat bed deze week. En S wordt weer midden in de nacht wakker om te drinken en dan vanaf half 6 klaar wakker maar stik sagrijnig omdat ze veel te weinig geslapen heeft.
Ik ga al elke avond tussen 9 en half 10 naar bed maar ik ben zo ontzettend moe. Vannacht ook weer vanaf 3 uur elke 3 kwartier wakker geweest en vanaf 6 uur niet meer geslapen.
Pfffff ik weet echt niet wat er deze week ineens anders is dan vorige week, volgens mij doen we precies hetzelfde dus ik snap er niks van.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Geel

Bericht 16 Mrt 2018 15:29

Re: Het grote slaaptopic.

Volhouden dan Fiwen! Er kunnen altijd zomaar ineens stoorzenders zijn. Een stabiele, liefdevolle reactie is denk ik waar je kinderen het meeste aan hebben. Dat jij weet wat het plan is en daaraan vasthoudt terwijl je ze liefdevolle geruststelling en zekerheid geeft. Dus ja, dat bed verschonen, wat drinken uit een beker (anders wordt jouw borst weer een slaapassociatie), dikke knuffels, aai over dr bol, maar mama is er, ga maar weer rustig slapen en uitrusten, welterusten. Dit zou mijn aanpak zijn iig. Volhouden met beleid dat je wilt wat goed is voor de kinderen en voor jullie. Jij bent de groepsleider hier ;-)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Mrt 2018 20:19

Re: Het grote slaaptopic.

Vervelend is dat Fiwen. T sliep eindelijk een week lang tot 06.30 a 07.00. Ik dacht: Yes, we zijn er eindelijk.
Week later was het weer dikke put. Waarom? Wist ik het maar.
We doen alles gewoon zoals we het altijd doen. Het is inderdaad gewoon volhouden zoals Geel zegt.
En als je af wilt van die nachtvoeding zou ik inderdaad ook een beker water geven.
2016
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2018 20:28

Re: Het grote slaaptopic.

Hee hier ook opeens een vroege vogel! Of nouja, voor zijn doen vroeg. Misschien voelen ze aan dat 't bijna lente is? :nerd: Ik denk bij Tobias dat-ie ook de vogels hoort, in de dakgoot o.a. en daarom sneller wakker wordt of zo.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers