Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd kinderwagen?

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Mrt 2018 07:27

Tot welke leeftijd kinderwagen?

Voorheen wandelde ik super veel met mijn dochter en gingen we iedere dag wel even te voet boodschappen doen ofzo. Nu het niet meer zo handig aangezien ze vooral zelf wil lopen. Ik twijfel of ik de kinderwagen Al weg moet doen, boodschappen met de buggy vind ik niks ivm gebrek aan ruimte. Wanneer ging ie bij jullie weg?
<<

Anoniem245

Bericht 13 Mrt 2018 07:32

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Erg vroeg al, ik denk dat mijn zoon met 1,5 bijna alles zelf liep. Hij was toen veel bij mijn ouders die 1,5 uur door het bos lopen elke dag en toen heeft hij wel een flinke conditie opgebouwd :D
Ik gebruikte de buggy toen wel voor de boodschappen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Mrt 2018 07:50

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

T wilde bijna niet in de wandelwagen, ook vanaf 1,5 jr ofzo dus niet veel meer gebruikt. Eerder dan een fietsje mee, maar nog vaker deed ik zelf vanaf toen gewoon alles op de fiets met T in het zitje :) maar echt wegdoen, weet ik niet of we dat snel hadden gedaan toen. Gek genoeg wilde T bij opa’s en oma’s wel in dat ding.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 13 Mrt 2018 08:08

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Ik denk dat ze met 1,5 ook niet meer in de kinderwagen ging. Wilde ze echt niet meer dus vanaf toen zijn we gaan wandelen en verder doen we veel op de fiets. De kinderwagen doen we nog niet weg, die staat op zolder.
<<

Anoniem231

Bericht 13 Mrt 2018 08:18

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Zoon zat er tot 2 jaar in. Hij gaat weg als dochter 1 jaar is en denk 10 maanden?
Heb hem namelijk al vergeven, dus als mijn neef een kindje verwacht gaat hij daadwerkelijk weg. Dochter heeft dus nog een paar maanden om te leren lopen en wat conditie te krijgen.
Ik heb wel nog een buggy en een fiets met mand.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2018 08:19

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

P zit er nog steeds graag in, ofja niet altijd graag maar soms moet hij gewoon. Vind lopen echt nog teveel gedoe.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 13 Mrt 2018 08:43

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Als t mag gaat Julian nu nog zitten haha!
Nee maar, ik heb hem echt vaak en lang gebruikt. Kijk, heen lopen was altijd goed, deden we boodschap etc maar dan moesten we terug, ging hij rustig liggen op de grond hoor, moest je dus een twee jarige meeslepen, terwijl je boodschappen ook nog in je hand had. Vet irritant. Gewoon wagen mee, haar laten lopen, je kan altijd nog de rommel erin doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Mrt 2018 08:46

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Bedankt voor jullie reacties. Dat is idd waar ChiQ. Het is best wel een flinke wandeling. De wagen staat ook niet in de weg hier thuis, emotioneel gezien vind ik de stap voor mezelf nogal groot. Ze heeft ook al een echt bed, staat ook nog op zolder te wachten tot ik eraan toe ben. :smile:
<<

Anoniem250

Bericht 13 Mrt 2018 08:53

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Tweeling heeft er tot 2 jaar ingezeten. Maar ik kon ook niet anders. Ik kon niet drie kinderen in de kinderwagen vervoeren. Ze liepen eigenlijk vanaf 1,5 al heel goed mee en voor echt lange afstanden nam ik loopfietsjes mee. Voor F, 1,5 nu, neem ik de buggy mee. Maar ze loopt liever en zit er eigenlijk ook al bijna niet meer in. De (duo)kinderwagen heb ik al aan mijn moeder gegeven.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Mrt 2018 09:51

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Tot de jongste geboren werd en S 2.5 was maar ik heb dan ook geen auto tot mijn beschikking dus ik doe alles te voet of op de fiets, gezellig wandelen deden we wel al veel, maar als ik functioneel iets wilde doen dan ging hij gewoon nog in de wagen.
Hij liep overigens ook pas met 1.5, daarna liep hij al snel heel goed maar de hele wereld was interessanter dan doorlopen, elk kiezeltje werd omgedraaid, dus dan was de wagen soms wel erg handig als ik ergens op tijd moest zijn of als ik wat verder ging lopen. En met boodschappen doen moest hij altijd in de kinderwagen want ik heb zo'n XL boodschappennet en kon niet goed meer tillen i.v.m. de zwangerschap, dus hij moest in de wagen als tegengewicht, anders viel de kinderwagen om :smile:

Het verbaasd me dat hier zoveel mensen al aangeven met 1.5 geen kinderwagen meer te gebruiken, als ik naar mijn vrienden met kinderen kijk gebruikt iedereen hem ook wel tot zeker 2 a 2.5 jaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Mrt 2018 10:45

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Mijn ouders gebruiken de kinderwagen nog steeds met boodschappen doen en zo. Ik wandel geen hele stukken meer met E., dus gebruik hem niet. Kan idd ook prima op de fiets en dat ze dan zelf meeloopt.
Een half jaar geleden gebruikte ik hem nog wel. Liep toen vaak op m'n vrije dag naar de stad en een uur lopen is voor zo'n kleintje vaak nog wel veel (iig als je echt ergens naartoe gaat. In de dierentuin of zo kon het al wel prima zonder wagen).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Mrt 2018 11:56

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Toen de jongste 8 maanden was, toen weggedaan, wij droegen hem meestal en voor nood hadden we een buggy.
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Mrt 2018 12:02

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Volgens mij zat de oudste er wel in tot ze ruim 2,5 was. De jongste is nu net 2 en we gebruiken de kinderwagen nog regelmatig als we met de hond wandelen of naar de stad gaan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Mrt 2018 12:28

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Geen idee, maa volgens mij echt niet voor de 2,5. Lopen ging te langzaam, en oo een fietsje/loopwagentje kon ze niet. En ik vond de kinderwagen wel makkelijker dan de buggy, die lag vaak in de auto
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Mrt 2018 12:41

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Ik gebruik hem nog bijna dagelijks voor het dorp etc.
Wil echt niet hebben dat T los door de Hema loopt. Ramp haha
2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 13 Mrt 2018 13:01

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Wij gebruiken de kinderwagen sowieso niet veel omdat ik haar meestal in de draagdoek doe maar voorlopig gaat hij zeker nog niet weg. S is donderdag 1,5 maar loopt nog niet dus het duurt nog wel even voordat we zover zijn dat ze een heel eind zelf kan lopen.
Bij J hebben we de wagen (en op een gegeven moment buggy) ook nog heel lang meegenomen als we een langer stuk gingen lopen of een dagje weg gingen. Op den duur werd ze gewoon moe en wilde ze niet meer lopen. En anders gooide we er alle zooi in die we bij hadden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 13 Mrt 2018 14:41

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Bij beiden tot een jaar denk ik. Bij zoon iets eerder weggedaan. Buggy hebben we tor 1.5 jaar gebruikt denk ik. Ze lopen prima mee beiden en als ze moe zijn pakte man ze altijd op zijn nek. Dat houdt hij makkelijk een paar uur vol.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2018 14:55

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

D. is nu 1 jaar en 4 maanden en wij gebruiken de kinderwagen af en toe. Meestal loopt hij zelf. We gaan op de fiets of met de auto naar de plaats van bestemming en aldaar loopt hij (of zit hij in een winkelwagentje). Alleen als we naar het bos gaan om te wandelen of vanaf huis een flink stuk gaan lopen nemen we de kinderwagen nog wel eens mee.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Mrt 2018 15:20

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

minoessepoes schreef:Het verbaasd me dat hier zoveel mensen al aangeven met 1.5 geen kinderwagen meer te gebruiken, als ik naar mijn vrienden met kinderen kijk gebruikt iedereen hem ook wel tot zeker 2 a 2.5 jaar.


J. wil ook niet meer in de wagen :palm:
Ze is nu 21 maanden.


Bij N. hebben we 'm gebruikt tot J. geboren werd. Ze was toen 2 jaar en 4 maanden.
Tot voor kort stond ze dan op het meerijplankje.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem291

Bericht 13 Mrt 2018 15:34

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Hier wordt de wagen nog meerdere malen per week gebruikt en zie ik in mijn omgeving ook. Natuurlijk mag hij ook zelf lopen, maar dan duurt het uren want van elk randje moet 10 keer afgesprongen worden en kiezeltjes in elke tuin zijn ook heel mooi en daar is niet altijd tijd voor. Daarnaast luistert hij niet altijd even goed dus na 5 keer zeggen zet ik hem mooi in de wagen. Ook als we de stad ingaan of naar de dierentuin gaat de kinderwagen mee. De buggy vind ik niet fijn lopen dus gebruiken we weinig. In de winter eigenlijk helemaal niet omdat er geen voetenzak in zit.
<<

Anoniem257

Bericht 13 Mrt 2018 16:35

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Wij gebruiken m vooral nog naar de winkel. K wil meestal lopen, dus hij mag heen lopen. In de winkel in de wagen en dan halverwege op de terug weg mag hij weer even lopen. Hij wordt straks 2 in mei
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 13 Mrt 2018 16:48

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

J. zit nog prima in de kinderwagen. En daarnaast is M. ook absoluut geen loper, dus het plankje aan de kinderwagen is ook nog volop in gebruik.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 13 Mrt 2018 18:27

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Wij wonen dichtbij het centrum en doen alles wandelend. Onze oudste zat er in tot ruim 2,5 jaar toen de middelste werd geboren. Daarna gebruikten we een duo wandelwagen en een enkele voor de middelste en de jongste. Nu de middelste drie is, gebruik ik de duowagen niet veel meer, maar de enkele wagen nog voor jongste en af en toe de middelste. Ik denk dat we over een half jaar de duo wandelwagen de deur uit doen en over 2 jaar de enkele als de jongste 3,5/4 jaar is. Ik vind de wandelwagen zoveel soepeler lopen dan de buggy en kan hem gemakkelijker met 1 hand besturen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Mrt 2018 21:43

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Hier is de kinderwagen ook nog in gebruik (mijn dochter is nu 20 maanden). Wij wonen alleen vlakbij een bakker en een slager, voor de rest moeten we wel een stukje wandelen. Sowieso vind ik het voor mezelf ook wel handig om sowieso de wagen mee te nemen als we ergens heen moeten waar ze een stukje moet lopen. Als ze toch zelf wil lopen, gooi ik er mijn eigen spullen in.

De oudste heeft er lang ingezeten, hij was/is niet zo'n held met lopen, alles gaat dan zo traag. Soms was het dan gewoon handig dat hij in de wagen zat en hij vond dat ook altijd prima. Hij heeft er ingezeten tot mijn dochter geboren werd en we hem voor haar gingen gebruiken, hij was toen 3,5.
2012 & 2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 13 Mrt 2018 22:39

Re: Tot welke leeftijd kinderwagen?

Jongste wordt volgende week 2 maar zit echt bijna dagelijks nog in de kinderwagen. Ik besef me nu terwijl ik dit topic lees dat ik haar best eens wat vaker zou kunnen laten lopen als ik naar de supermarkt ga enzo... Dat ze tot nu toe dan toch veel in de kinderwagen zit heeft vooral te maken met het feit dat ik dan ook altijd oudste bij me heb van 3,5 die lopend of op haar fiets mee gaat en nog niet altijd even oplettend is daarbij. Het angstzweet breekt me al uit als ik alleen maar dénk aan het idee dat ik de drukkere weg over moet steken met een kleuter die alvast vooruit denkt te kunnen fietsen en een treuzelende jongste die momenteel volop in de neeeeeee- en mijn-oren-doen-het-niet fase zit. De buggy gebruik ik zelden trouwens. Hebben we wel, maar de Bugaboo staat gewoon in de gang en als we weggaan gooi ik die dan toch in de kofferbak omdat het me voor dochter veel fijner lijkt zitten dan de buggy.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers