Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke fotocamera?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 08 Jan 2018 15:06

Welke fotocamera?

Wij zijn op zoek naar een nieuwe fotocamera.

Maar nu zijn we allebei nog wel een aardige leek op dit gebied, maar met het oog op ons kleine meisje willen we graag een wat betere camera. Ik heb geen idee of we uitkomen op een spiegelreflex of een compact (?)

Het budget is zo'n €500,-

Wie wil er met mee denken, kijken en advies geven?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jan 2018 15:18

Re: Welke fotocamera?

Ik zou voor dat budget (wat groot is voor een compact camera maar klein voor een spiegelreflex) een spiegelreflex vergeten en voor een compact camera of een systeem camera gaan.
Ik weet daar alleen te weinig van af om je van advies te voorzien. Ik weet alleen dat je, zelfs met tig goede cameras in huis, bijna nooit naar een grote camera grijpt met een kind, en dat alles wat klein is en je makkelijk bij de hand kan houden sneller gebruikt wordt dan zo'n groot ding.
En met een baby heb je ook weinig tijd om echt te leren hoe zo'n spiegelreflex werkt. Dus ik zou me richten op een goede spiegel loze camera, met dat budget kom je dan een eind denk ik. Maar welke kan ik je helaas niet in adviseren.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem242

Bericht 08 Jan 2018 15:19

Re: Welke fotocamera?

Spiegelreflex is natuurlijk een heel fijn toestel. Maar je moet er wel mee om kunnen gaan anders is het ook zo zonde. Dus als je wilt investeren in kennis in de camera, zou ik je de instap aanraden van de canon. 1300d is een mooi toestel en valt binnen jullie prijs categorie.

Echter heb je tegenwoordig ook echt mooie compact camera's die wellicht makkelijker te besturen zijn. Dus is net wat jullie willen. Is het puur voor foto's voor jullie dochter dadelijk, gezin foto's ect, dan zou ik voor een goede compact camera gaan.
<<

Anoniem242

Bericht 08 Jan 2018 15:19

Re: Welke fotocamera?

Verder nog eens met Marin haha
<<

Anoniem281

Bericht 08 Jan 2018 19:11

Re: Welke fotocamera?

Ik heb een spiegelreflexcamera gehad, maar sinds Tobias geboren is, er nooit meer naar omgekeken! Dus weggedaan.

We hebben nu een Nikon Coolplix S9900. Een fijne compacte camera, met een bizar goede zoom! En kantelbaar scherm en zo, da's vooral makkelijk zodat je niet direct op je knieën hoeft bij een schattig moment. Weet je die foto's van m'n vakantie met de fontein? Die zijn gemaakt met die camera! Ik ben verre van een expert, natuurlijk, maar ik vind 't een heel fijne camera en volgens mij gebruik ik 'm zoals jullie 'm ook willen gebruiken.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jan 2018 19:22

Re: Welke fotocamera?

Tja ik ben niet echt objectief hierin. Ik ben dol op mijn camera en nu ik het fotoboek van L heb gemaakt ben ik blij dat er ook hele goede foto's tussen zitten.
Het is wel waar dat je hem minder snel pakt, maar sinds ik hem voor het grijpen in de buffetkast heb liggen, pak ik hem vaker.

Ik zou, als je je er verder niet te veel in wilt verdiepen, een compact camera kopen. Als het je leuk lijkt om meer dan alleen foto's van jullie dochter te maken, een spiegelreflex overwegen. En dan gewoon het instapmodel van een canon of nikon.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Jan 2018 20:33

Re: Welke fotocamera?

Is het sowieso niet zo dat de fotograaf de foto maakt en niet het toestel?

Daarbij vind ik Marins advies wel een goede; een spiegelreflex moet je leren kennen en is meestal niet handzaam. Een compact of een systeem is veel handzamer
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 08 Jan 2018 20:39

Re: Welke fotocamera?

Ook eens met Marin. Als je toch voor spiegelreflex gaat raad ik een Nikon 3200/3300 aan.

Maar een Coolpix is ook een super toestelletje!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Jan 2018 20:56

Re: Welke fotocamera?

Charles schreef:Ook eens met Marin. Als je toch voor spiegelreflex gaat raad ik een Nikon 3200/3300 aan.

Maar een Coolpix is ook een super toestelletje!


Ik zou dan eerder de Canon 1300D/100D/200D noemen maar ka, dat is de eeuwige canon-nikon discussie :’g
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 08 Jan 2018 20:57

Re: Welke fotocamera?

Tom schreef:
Charles schreef:Ook eens met Marin. Als je toch voor spiegelreflex gaat raad ik een Nikon 3200/3300 aan.

Maar een Coolpix is ook een super toestelletje!


Ik zou dan eerder de Canon 1300D/100D/200D noemen maar ka, dat is de eeuwige canon-nikon discussie :’g


die discussie is idd vrij zinloos. Zijn allemaal prima toestellen. De een is niet echt beter dan de ander. Echter heb in vooral ervaring met het toestel dat ik noem. Verder geen reden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jan 2018 21:03

Re: Welke fotocamera?

Nee dat lijkt me ook een zinloze discussie. Sterker nog, voor vrouwen zou ik met name nikon aanraden vanwege de handzamere modellen. Als ik geen Canon geschiedenis had, had ik dat veel beter kunnen hebben.

Maar ik denk met name dat als je je niet zo snel in zult verdiepen, je zoveel betere foto's krijgt met een high class compact dan een instapmodel spiegelreflex. Die hebben toch vrij basis lenzen, dus dan moet je toch alweer investeren in extra lenzen met mooie diafragmaformaten terwijl je met een topklasse model compact ook echt dat soort dingen wel in kunt stellen als je wilt.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2018 21:01

Re: Welke fotocamera?

Hebben jullie al iets gevonden Burn?
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Mrt 2018 11:01

Re: Welke fotocamera?

Even een up, ik ben op zoek naar een goede camera voor iemand zonder ervaring met camera’s. Wij maken echt nooit foto’s en hier wil ik echt eens verandering in gaan brengen :)
<<

Anoniem257

Bericht 12 Mrt 2018 08:46

Re: Welke fotocamera?

Wil je echt alles willen instellen Emma? Of vooral snel automatisch foto's willen maken
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Mrt 2018 20:14

Re: Welke fotocamera?

Betty schreef:Wil je echt alles willen instellen Emma? Of vooral snel automatisch foto's willen maken


Snel automatisch foto’s maken :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Feb 2022 19:32

Re: Welke fotocamera?

Even opnieuw een up.
Ik twijfel al tijden, maar vond de camera op mijn telefoon goed genoeg. Alleen nu merk ik dat ik minder foto’s van de kinderen begin te maken en meer natuurfoto’s, omgeving etc etc dat deze niet meer toereikend is (niet genoeg inzoom en veel pixels). Dus het begint toch steeds meer te kriebelen.
De spiegelreflexcamera die ik had is bij mijn ex achter gebleven en daar baal ik nogsteeds van. Ik was daar ook mee aan het oefenen (als ex hem niet in haar handen had).
Maar ik twijfel tussen alles, ga ik voor een compact, systeem of spiegelreflexcamera?
Iemand anders een tip?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Feb 2022 19:49

Re: Welke fotocamera?

Ow, nog een vraag;
Zouden jullie het aandurven om bijvoorbeeld een camera via/op marktplaats/marketplace te kopen?
Wel ophalen dan, om hem verder ook te kunnen checken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 27 Feb 2022 19:51

Re: Welke fotocamera?

Ik zou voor een systeemcamera of spiegelreflex gaan. Ik heb zelf een systeemcamera (Sony A6000) en ben daar erg blij mee. Via Marktplaats een camera kopen zou ik niet doen, je hebt toch een bepaalde levensduur (clicks) voor camera's. Dan zou ik liever investeren in een nieuwe.
<<

Anoniem332

Bericht 27 Feb 2022 19:55

Re: Welke fotocamera?

Ik heb zowel een spiegelreflexcamera en compact. Beide gebruikt ik nooit tot amper.
Omdat mijn telefoon veel makkelijker en scherpere foto’s maakt.

Waarvoor wil je het gaan gebruiken? Wil je echt op pad met als doel iets fotograferen? Of mee om af en toe een foto te maken?
Ik heb die compact gekocht omdat ik het gesleep met een SRC op vakantie zat was.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Feb 2022 20:24

Re: Welke fotocamera?

Ik wil hem mee kunnen nemen als we gaan wandelen in de bossen, duinen, strand en binnenstad.
Maar ook mee naar de Efteling bijvoorbeeld.
En het zo ook erg fijn zijn als hij binnenshuis te gebruiken is met bijvoorbeeld kerst.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 27 Feb 2022 20:30

Re: Welke fotocamera?

Ik vind de meeste compact camera's gelijkwaardig aan de camera op de gemiddelde telefoon. Als je dus kwalitatief betere foto's wilt maken en de handzaamheid van een camera belangrijk vindt, zou ik voor een systeemcamera gaan. De meeste merken hebben goede systeemcamera's in hun assortiment.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 06 Mrt 2022 21:41

Re: Welke fotocamera?

High Heels: Ja waarom zou je niet iets tweedehands kunnen kopen? Je kunt trouwens ook via bijvoorbeeld Kamera Express ook occasions kopen en dan heb je ook garantie. Misschien dat dat dan net wat prettiger is? Gezien je wensen dat je meer echt wilt fotograferen zou ik denk ik ook kijken naar een systeemcamera of anders een instapmodel van een spiegelreflex. Ik ken je budget niet en of je een bepaald merk wilt. Ik ben vooral met Nikon bekend, dus bijvoorbeeld van dat merk zou een D3500 of D5600 een goede optie kunnen zijn denk ik!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Mrt 2022 22:30

Re: Welke fotocamera?

Er zit in B.reda een grote Kamera Expres winkel, dus daar wil ik binnenkort een keer gaan kijken en verder oriënteren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers