Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 10 Mrt 2018 20:54

Re: Lentemama's 2018

Bedankt voor de felicitaties meiden! Het gaat tot nu toe erg goed met ons, hij slaapt en hij drinkt, haha. Grote broer en zus zijn onwijs trots!
Laatst gewijzigd door Puck op 11 Mrt 2018 20:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 10 Mrt 2018 23:04

Re: Lentemama's 2018

@ Puck:
Zo dat heb je even snel gedaan zeg! En wat fijn dat je in bad heb kunnen bevallen zoals je graag wilde. Gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje. Hij heeft een leuke en stoere naam gekregen.

@ All:
Hier een heerlijk weekend gehad lekker thuis! Vanmorgen boodschappen gedaan en vanmiddag moest ik aan het ctg, maar mijn beste vriendin was gezellig mee, dus die tijd ging ook lekker snel.
Daarna nog samen even de stad in geweest en een paar mini rompertjes gekocht. :love: Verder nog even langs de snoepkraam geweest en voor allebei mijn schatjes een zak snoepjes gehaald. Dat waren dus 2 blije koppies toen ik thuiskwam! :smile: Ook nog wat paas chocolaatjes voor hun meegenomen en voor mezelf ook een beetje.
Eind van de middag nog koekjes gebakken met mijn dochter, dus we hebben het weekend tot nu toe goed benut zullen we maar zeggen. Al ben ik inmiddels wel echt aardig gesloopt. Ach vanaf morgen heb ik weer genoeg tijd om uit te rusten, dus nu geniet ik er even lekker van!
Morgen eind van de ochtend gaan we weer naar Utrecht en dan blijven mijn man en dochter daar de rest van de middag gezellig. Het afscheid zal wel weer even enorm slikken worden, maar het is voor een goed doel en dat is ook heel belangrijk. Gelukkig bellen we iedere dag, dus kan elke dag even met mijn dochter kletsen. Ik krijg meestal een uitgebreid verslag van wat ze die dag gedaan en gegeten enzo heeft, dus echt iets missen doe ik niet! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mrt 2018 07:39

Re: Lentemama's 2018

Ah wat een mooie naam Puck! :love:
Let's discover the world together.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 11 Mrt 2018 12:15

Re: Lentemama's 2018

Puck, wat leuk!! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje :love: . Wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan.

Hier alles nog rustig helaas. Van ons mag ze echt komen haha. Misschien ben jij wel eerder Vlinder :smile:
12-03-2018
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 11 Mrt 2018 12:18

Re: Lentemama's 2018

Aawh wat fijn Pinkel dat je het weekend lekker thuis mocht zijn. Goed benut ook, lieve mama! Veel sterkte en succes in Utrecht.
12-03-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mrt 2018 18:20

Re: Lentemama's 2018

Leuke naam, Puck!
Tina, succes met de allerlaatste loodjes, het kan nu toch niet lang meer duren!
❤ 7 juni 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 11 Mrt 2018 18:37

Re: Lentemama's 2018

Even een ego berichtje hoor, ik voel me zó rijk!

Ik heb vandaag een babyshower gehad. Ik dacht dat ik gewoon met een vriendin bij ging kletsen bij mij thuis, maar er kwam een heel gevolg mee! Mijn moeder, mijn zusjes, schoonmoeder en vriendinnen die bij 'aparte' groepjes horen zeg maar. Ik snap nog steeds niet hoe ze iedereen bij elkaar hebben kunnen krijgen en met elkaar in contact zijn gekomen. Maar ik vind het zo lief dat ze dat georganiseerd hebben! Ik zit nu al een tijd op de bank en ben me nog steeds aan het verwonderen dat mensen zoveel moeite hebben gedaan. Het is ook niet dat ze in de buurt wonen ofzo en eigenlijk had ik geen babyshower verwacht, of pas na de bevalling ofzo en dan van 1 groepje vriendinnen omdat we dat wel bij elkaar doen. Maar dat ze iedereen gewoon hebben weten bijeen te krijgen. Ik kan er nog steeds niet over uit. Ik voel me zo gelukkig!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mrt 2018 18:43

Re: Lentemama's 2018

Fijn dat je er zo van hebt genoten! Was gezellig!
❤ 7 juni 2018
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 11 Mrt 2018 18:54

Re: Lentemama's 2018

Thanks Bliss!


Oohhh zo leuk en super lief IG!! Ik weet precies hoe je je voelt, ik had hetzelfde na mijn babyshower. Hoop alleen dat jij vanavond wel lekker kunt slapen haha ik was zo happy en onder de indruk dat ik heel de nacht wakker was.
12-03-2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Mrt 2018 19:05

Re: Lentemama's 2018

Puck Gefeliciteerd !!
Afbeelding
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 11 Mrt 2018 19:07

Re: Lentemama's 2018

Ik ben ook nog helemaal hyper Tina, ben ook benieuwd of ik straks kan slapen hahaha
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Mrt 2018 19:37

Re: Lentemama's 2018

Wat leuk IG! Bliss vertelde het gisteren al en dat je helemaal niks doorhad. Fijn gevoel dat mensen dit voor je organiseren hè?! Lekker van nagenieten.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 11 Mrt 2018 19:43

Re: Lentemama's 2018

Wat heerlijk Islandgirl, ik herken je gevoel! Zo gewaardeerd voel je je dan he. Geniet maar lekker na.

Tina, zet hem op, het kan nu niet lang meer duren.

Pinkel, wat ben je toch een lieve moeder zeg.

Ik ben een beetje dom geweest, vrijdag gelunched met een vriendin, 's avonds eten en bios met een vriendin die een uur verder woont. Gister 2 uur in de auto naar mijn hometown, gelunched met vriendinnen, daarna bij een andere vriendin op de thee, bij mijn ouders gegeten en toen babyshower van mijn schoonzus. Gevolg: enorm veel pijn aan mijn rug, steken in mijn liezen, steken aan de zijkant van mijn buik, helemaal gesloopt. Ben bij mijn ouders blijven slapen, rond 11en vanmorgen weer terug gereden. Heb de hele middag in bed gelegen en nu gaat het wel weer een beetje. Les: rustiger aan doen en niet teveel in korte tjijd plannen dus.....
Boys rule!
2018 / 2020
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 12 Mrt 2018 09:23

Re: Lentemama's 2018

Flore: haha ja dat is ook wel heel veel in 1 keer. :palm: hoe gaat het nu?

Islandgirl: wat leuk, helemaal als het zo'n verrassing is. Wat hebben jullie gedaan?

Tina: hier is alles weer rustig, hoop voor je dat er inmiddels iets bezig is. Dat wachten is zo vervelend.

Pinkel: fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Hoe gaat het nu met je?

Hier dus alles weer rustig, heb om het uur ongeveer een wee dus echt wat doen is lastig maar probeer verder maar wat actief te blijven. Mijn zwangerschap liep steeds een week voor qua groei en buik dus hoop dat dat nu door werkt :smile:
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Mrt 2018 10:39

Re: Lentemama's 2018

Jeetje Vlinder, ik zou echt ongeduldig worden in jouw geval haha. Al heeft het hier vannacht ook erg gerommeld. Slijmprop verloren, pijn in mijn onderrug, harde buiken en daardoor slecht geslapen. Maar het is allemaal nu weer weggetrokken en ik denk ook niet dat de bevalling nu ineens snel gaat komen ofzo (officieel is het ook nog te vroeg), maar ik wil gewoon lekker slapen 's nachts haha.

@ Tina: Ik hoop voor jou dat je ook niet lang meer hoeft te wachten!

@All: Hoe bereiden jullie je bevalling een beetje voor? Lezen jullie een boek, gebruik je internet of zie je het allemaal wel?
Ik merk dat ik een houding heb van 'ik zie het allemaal wel'. Ik weet dat het pijn gaat doen maar voorbereiden erop kan ik het ook niet echt want ik kan me er geen voorstelling van maken. Ik heb geen bevalplan ook, zou niet weten wat ik erin moet zetten. Ik heb geen specifieke wensen, behalve dat de baby zo goed mogelijk geboren wordt maar ik neem aan dat dat ook het uitgangspunt is van de vk.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 12 Mrt 2018 11:30

Re: Lentemama's 2018

Zo ben ik er ook in gegaan IG. En in mn bevalplan stond ook weinig bijzonders.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mrt 2018 11:36

Re: Lentemama's 2018

Zo sta ik er ook in IG. Ik ga ook geen uitgebreid bevalplan schrijven. Hoe meer ik opschrijf hoe meer het ook zo moet gaan omdat ik anders onrustig wordt. Ik laat het allemaal maar zoveel mogelijk op me afkomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 12 Mrt 2018 11:41

Re: Lentemama's 2018

Islandgirl: ik ben ook wel een beetje ongeduldig, gelukkig nog een lekker drukke dreumes rond lopen die veel aandacht wil :palm: het zijn wel wat voortekenen die je hebt, ben benieuwd.

Ik heb ook geen bevalplan, sta er net zo in. Pijn gaat het doen maar dat zie ik dan wel. Zie het allemaal wel, en heb alle vertrouwen in het ziekenhuis.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 12 Mrt 2018 13:45

Re: Lentemama's 2018

Zo sta ik er ook in, Islandgirl. Enige wensen die ik heb zijn simpel: geen stuitbevalling, en ik wil niet te ver overtijd gaan (vriendin van mij is vorig jaar bevallen van een dood kindje met ruim 41 weken, ik krijg er enorme stress van denk ik, om te lang te moeten wachten)
Bij mij is alles weer rustig, geen pijntjes meer van het TE drukke weekend. Ook geen gerommel, zou ook wat vroeg zijn.

Vandaag is de special van &C over zwanger zijn et. bij etos verkrijgbaar he. Krijg je gratis bij een pak luiers of billendoekjes geloof ik. Ik ga zo even naar Etos!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mrt 2018 13:46

Re: Lentemama's 2018

Oh leuk dat &C blad. Ga ik ook even halen!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mrt 2018 13:48

Re: Lentemama's 2018

Ik laat trouwens alles op me af komen. Heb een heel kort geboorteplan waar dat ook in staat.
En dat ik, in geval van narcose, goed platgespoten moet worden omdat ik 2x te vroeg wakker werd en verdoving bij mij ook heel snel uitwerkt. Maar dat staat bij het ziekenhuis ook wel geregistreerd en m'n vriend weet het ook.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 12 Mrt 2018 14:39

Re: Lentemama's 2018

Ohja Cotton, dat heb ik ook. Mij krijgen ze juist niet goed onder zeil, heb dan 3x de normale dosis nodig, staat gelukkig ook in mijn dossier etc.
Ik heb het blad net gehaald, ziet er leuk uit!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mrt 2018 15:40

Re: Lentemama's 2018

Goede tip Flore, op naar Etos! Ik ga ook even een pak luiers van jumbo halen binnenkort, naar de tip van Zora. Volgens mij hebben zij sowieso een mooi gratis pakketje als je net bevallen bent.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 13 Mrt 2018 10:52

Re: Lentemama's 2018

Ik heb gisteren een info avond gehad over borstvoeding. Ik hoopte dat ik daardoor wat positiever over de bv zou zijn, maar ik heb er alleen nog maar een vervelender gevoel aan over gehouden. Al mijn bezwaren werden bevestigd en ik kon er voor mezelf weinig positiefs uit halen, behalve dan dat het het beste is voor je kind.

Ik was de enige daar die niet op een roze wolk zat mbt borstvoeding en heb dat ook eerlijk aangegeven. Ik zei misschien wat rare dingen in hun ogen over hoe ik het voor me zag en daar werd dan om gelachen door iedereen en grapjes over gemaakt maar voor mij zijn het wel serieuze issues. Ik voelde me dus een beetje onbegrepen en met het antwoord 'het hoort het eenmaal bij' kan ik niets.

Mijn verstand zegt borstvoeding want ja, je wilt toch het beste voor je kind? Maar mijn gevoel zegt fles. Ik had gehoopt dat mijn gevoel hierna wat meer richting mijn verstand ging, maar het tegenovergestelde lijkt te gebeuren. Inmiddels zie ik het ook niet meer zitten om het gewoon te proberen en dan zien hoe het gaat.

Ook begonnen ze weer over 'rooming in' en weer was ik de enige die eigenlijk de baby gelijk op haar eigen kamer wil hebben. Maar dat was zielig voor de baby volgens iedereen. Ook voor de bv zou het beter zijn, wat ik op zich wel snap. Dus ik gaf aan dat mocht ik daar toch anders over denken na de bevalling, zet ik de kinderwagen naast het bed. Maar nee....... dat mocht dan overdag wel want dan zat ik er toch steeds naast (hoezo, je brengt toch geen week in bed door als je verder geen complicaties hebt?), maar 's nachts werd het sterk afgeraden omdat de zijkant niet genoeg luchtdoorlatend zou zijn. Dus ik geef aan dat een pasgeboren baby toch helemaal nog niet gaat rollen enzo. Ja nee, het advies was toch om het niet te doen.

Nou toen was ik er helemaal klaar mee en had ik nog een extra motivatie om gewoon kunstvoeding te gaan geven. Heb ik ook geen gezeur dat ik voedingssignalen mis volgens hun omdat de baby niet in mijn kamer slaapt en hoef ik ook niet voor een week een wieg aan te schaffen.

Maar ja, dan voel ik me toch een beetje een slechte moeder want je wilt toch het beste voor je kind? En zo zit ik nog steeds in een cirkel haha.
Maar goed, vannacht na de zoveelste huilbui erover, bedacht ik me dat het beste voor je kind is, een moeder die zich goed voelt. En wat wil ik mijn kind later meegeven? Dat ze moet doen waar ze zich goed bij voelt.

Mijn man heeft het liefst dat ik wel bv probeer, maar ja hij heeft makkelijk praten natuurlijk. Dus nu heb ik afgesproken met mijn man dat ik nog 1 boek lees erover dat hier ligt en als ik dan nog geen goed gevoel erbij heb, we kunstvoeding gaan doen.

Sorry, heel verhaal geworden haha maar het zit me een beetje hoog.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Mrt 2018 11:02

Re: Lentemama's 2018

Lieve IH, volg je gevoel!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers