Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Mrt 2018 11:32

Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Onze vakantie is geboekt! Begin mei vliegen we voor een weekje naar Mallorca en verblijven daar in een goed beoordeeld aparthotel (Zafiro Ca'n Picafort). Nou zijn wij door omstandigheden nog nooit met onze kinderen op vakantie geweest en ben ik dus op zoek naar wat tips / ervaringen.

We verblijven in een kamer met 1 aparte slaapkamer (2 persoons bed), in de woonkamer/keukentje is een slaapbank (2x1 of 1x2 persoons, is nog even onduidelijk) en er kan een kinderbedje geplaatst worden. Onze kinderen zijn beiden geen fantastische slapers, hebben nog nooit ergens anders geslapen en worden minimaal 1x per nacht wakker. Nu twijfel ik wat handig is qua slaapplekken. Oudste van 3.5 op de slaapbank, in een aparte en onbekende kamer... ik weet niet of dat een succes wordt ;-) Opties zijn om te switchen dat wij op de slaapbank gaan slapen of 1 van ons bij haar gaat slapen. Of toch allemaal in 1 kamer? Hoe doen andere gezinnen met jonge kinderen dat op vakanties, wat zijn jullie ervaringen?

Verder gaan we natuurlijk vliegen en hebben we daarbij bewust gelet op korte vliegafstand en redelijk gunstige vertrektijden. Met 2 uur reis naar schiphol - inchecken etc - vliegen - aankomst - uur transfer naar hotel zijn we al lang zat onderweg denk ik. We nemen in elk geval 1 buggy mee, mogelijk ook nog een drager huren waar hopelijk beide kinderen in passen zodat we wat kunnen afwisselen. Tips voor het vliegen met kinderen (TUI, nog geen stoelreservering gedaan) of wat vooral niet te vergeten met inpakken hoor ik heel graag :) !
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Mrt 2018 13:00

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Ik zou zeker het kinderbedje voor de jongste regelen, al heb ik ook wel wisselende verhalen gehoord over hoe fijn zijn leenbedje is. Maar eentje meenemen is ook wel erg omslachtig dus toch maar op vertrouwen.

Ik zou daar gewoon goed kijken hoe de slaap situatie is en dan pas verdelen. En hoe zit het bijv met een balkon of terrasje? Waar zitten jullie 's avonds als de kinderen slapen? Als dat buiten kan, prima, dan kunnen de kindjes wel in het woon gedeelte liggen. Maar als je 'savonds zelf in het woongedeelte moet zitten terwijl zij al slapen kunnen zij beter in de slaapkamer en dan één van jullie er bij (of niet).

Verder zorg voor lekker veel (stil) vermaak in't vliegtuig, stickers, ik heb ook wel eens van leuke gekleurde pleisters gelezen als tip om op zichzelf en papa en mama te plakken, een knuffeltje. Een schone set kleding voor als ze overgeven.

Verder veel plezier!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Mrt 2018 13:02

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

De jongste gaat dus sowieso in het babybed?

Ik zou de oudste dan op de slaapbank en jullie in de slaapkamer. Werkt het niet dan wisselt een van de ouders met de slaapbank. Ik zou dat nu nog niet zo vastleggen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 09 Mrt 2018 13:17

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Ik lees mee!
Wij gaan 2 weekjes later ook naar Mallorca en ik zit wel met dezelfde vragen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Mrt 2018 13:35

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Leuk Snirp! Waar gaan jullie naartoe? En ook in een hotel?

De jongste gaat inderdaad (hopelijk) gewoon slapen in het kinderbedje, zo niet dan is het geen probleem als ze tussen ons in komt te liggen. Daar belandt ze thuis ook nog regelmatig.

Marin, bedankt voor je tips bij het vliegen! Dat balkon/ terrasje is een goede, daar had ik nog niet helemaal bij stil gestaan ivm slapen. Er zit een balkon bij, dat grenst aan beide kamers maar ik weet niet of het vanuit beide kamers toegankelijk is. Ga ik even opzoeken, wel fijn om niet muisstil te hoeven zijn vanaf kinderbedtijd :)

Wat betreft het vastleggen hebben jullie gelijk hoor. Onze oudste heeft echter vaak moeite met nieuwe situaties en wat voorbereiding en duidelijkheid van te voren is voor haar daarom vaak wel fijn. Vandaar dat ik toch nu al de mogelijke opties aan het overdenken ben, maar ik hoef me er ook niet op vast te pinnen als het daar toch anders blijkt of niet blijkt te werken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 09 Mrt 2018 13:40

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Lilou schreef:Leuk Snirp! Waar gaan jullie naartoe? En ook in een hotel?


Wij gaan naar Alcudia, ook een aparthotel.
Hebben ook 2 kamers.
N. gaat sowieso in het babybedje en T. in een normaal bed.
Even zien of zij tegen die tijd samen op een kamer kunnen, zou wel fijn zijn.
Want dan hebben wij de woonkamer nog in de avond tot onze beschikking en dan kunnen we daar voor onszelf de bedbank fixen elke avond.
En we nemen de babyfoon mee, haha. Wie weet kunnen we dan nog eens 's avonds even een drankje doen op een terrasje daar.
Gaan all-inclusive, scheelt gesjouw en gezoek als we met 2 kinderen willen eten die op dat moment misschien niet meer zo gezellig zijn en ook honger hebben :smile:
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Mrt 2018 15:28

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Wij twijfelden over all inclusive, maar uiteindelijk niet gedaan. We verwachten dat we het soms juist wat fijner vinden om met ontbijt en lunch gewoon rustig in eigen kamer te kunnen eten en qua diner kunnen we volgens mij altijd gewoon apart betalen en aanschuiven in het restaurant van het hotel.

Alcudia schijnt leuk te zijn trouwens! Wij hopen niet alleen rond het hotel te blijven maar ook wat mooie plekken van het eiland mee te kunnen pakken met een huurauto en/of openbaar vervoer. Zo'n zin in gewoon lekker een weekje eruit met z'n viertjes!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

ChiQ

Bericht 09 Mrt 2018 17:23

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Alcúdia is heel leuk! Vaak geweest, wij zaten in VivaZafiro! Je kan er goed eten hoor, maar wij hadden all inclusive, en heel fijn na een dag zon en zwem.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 09 Mrt 2018 19:31

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Ik gooi meestal een aantal ballonnen in mijn handtas als we op vakantie gaan. Neemt nauwelijks plek/gewicht in maar zorgt wel voor veel vermaak voor de kinderen.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Mrt 2018 19:51

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Voor ons viel all inclusive vorig jaar onwijs tegen, omdat we geen gebruik konden maken van de lunch (viel precies tijdens Tobias zijn slaapje) en avondeten was vanaf 19h00. Gelukkig paste Tobias zich goed aan en ging-ie later naar bed in die week (en hij sliep ook uit tot 8h30, held) maar 't is wel even puzzelen!

Tips tijdens het vliegen; neem iets van een knijpfruitje mee zodat ze kunnen slikken tijdens het opstijgen. M'n man geeft nog als tip; bereid je mentaal goed voor :nerd: 't Kan meevallen, maar ook gruwelijk tegenvallen door de wachttijden e.d. Neem genoeg eten en drinken mee voor onderweg, genoeg vermaak. Extra kleding, niet alleen voor evt. ongelukjes, maar ook vanwege temperatuur in 't vliegtuig. Ik vond 't onwijs koud! En makkelijke broekjes, vrij kunnen bewegen enz.

Bij ons werkte, heel slecht.. de telefoon met filmpjes nog het beste. Wij gaan dit jaar pas in oktober weg, maar ik neem ook zeker weten weer de tablet mee, vol met filmpjes :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Mrt 2018 20:34

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Ik vind all in ideaal, lekker gelijk aanschuiven als er iemand honger heeft.

Wij hebben zo'n trunki koffer voor de kinderen, ideaal speelgoed op het vliegveld. Ook nemen we altijd een kleine bal mee in de handbagage voor het vermaak op het vliegveld.

Verder veel doosjes met kleine snoepjes, spelletjesblok en een paar cadeautjes.

Nog een don't, geen stuiterballen mee in het vliegveld.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Mrt 2018 16:42

Re: Vliegvakantie met jonge kinderen. Tips / ervaringen?

Met kinderen ben ik ook wel fan voor all in.. genoeg te kiezen qua eten voor iedereen wel wat we ze lusten. Altijd lekker koud drinken. Maar wij gaan ook nog wel eens aan het einde van de dag naar een stadje en eten dan daar iets, dat vind ik wel gezellig om te doen.

Vermaak hier in het vliegtuig is toch wel de ipad. En dan ben ik heel makkelijk en mogen ze er ook lang op. Van te voren wat nieuwe apps downloaden met nieuwe spelletjes of wat filmpjes downloaden.
Toen ze jonger waren had ik altijd wel rijstwafels en soepstengels mee en drinken. Nu ook nog wel drinken, maar vaak ook wat fruit of wat snoepjes, of sultana.
Boekje met stickers is leuk en vermaken ze zich mee, je hebt dat wel bij de action maar bij de speelgoedwinkels heb je dat ook van topmodels of iets met paarden. Dan kun je de paarden versieren of de modellen.

Qua slapen, wij hebben een keer een apartament gehad,toen sliepen de kids in de woonkamer, die hadden we wel wat verbouwd zodat er twee campingbedjes stonden en dat ging gewoon prima. Bij mij zijn ze natuurlijk van dezelfde leeftijd en slapen ze op vakantie altijd samen op de kamer, dus eigenlijk geen slaap problemen dan.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers