Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 22:41

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

DoubleFun, ik snap wat je bedoelt en het is misschien niet zo netjes, maar ik zie dit forum ook als een klankbord en ik vind het fijn om ervaringen van anderen te horen. In mijn vriendenkring heeft nog bijna niemand schoolgaande kinderen namelijk. Ik zeg ook niet dat ze een slechte moeder is, maar ik heb hier gewoon een mening over. M'n vriend ook en dit wordt ook naar haar gecommuniceerd.
❤ 7 juni 2018
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 09 Mrt 2018 22:47

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Bedenk dat wel goed dat zij dit ook zou kunnen lezen. Als dat gebeurt, zal je daar de relatie niet beter op maken en dat ik zeker niet in het belang van je stiefdochter. Ik zou ik ieder geval goed kwaad zijn als ik dit over mezelf op een openbaar forum lees.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2018 22:47

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Y gaat wel gewoon onder schooltijd naar de tandarts, dat hebben we niet altijd voor het kiezen, volgens mij hebben zij helemaal niet veel plek laat op de middag. Vind daar ook niet echt iets mis mee, die paar keer per jaar dat ze daar naartoe gaat. Als ze klaar is gaat ze uiteraard wel gewoon naar school.

De mondhygiënist probeer ik wel altijd na schooltijd te plannen, maar laatst moest ik haar een kwartiertje eerder ophalen, dat vind ik dan ook niet echt een drama eerlijk gezegd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Mrt 2018 22:49

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

DF, ik zal er voortaan meer rekening mee houden. Thanks voor de reality check.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem255

Bericht 10 Mrt 2018 09:07

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik probeer bezoekjes aan de tandarts/huusarts etc. zoveel mogelijk buuten schooltijd te plannen maar wat niet gaat, gaat niet. De ergo is bijvoorbeeld van h9 tot 9u. Maar na zo'n bezoek gaan ze gewoon weer naar school.

Als ze echt heel verkouden zijn, laat ik ze ook weleens thuis. Maar het is echt afhankelijk van hoe ze zijn. De juf kan, als er echt iets is, altijd bellen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Mrt 2018 15:30

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik vind het wel fijn om dit van jou en Exo te lezen want ik zou juist denken dat juffen het heel vervelend vinden kinderen in de klas te hebben die zich niet lekker voelen. Ik neem dat dus mee in mijn overweging of dochter wel of niet naar school moet. Nu ik dit leea krijg ik de indruk dat ik daar misschien wel wat te voorzichtig in ben.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mrt 2018 16:33

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Olíve schreef:Ik vind het wel fijn om dit van jou en Exo te lezen want ik zou juist denken dat juffen het heel vervelend vinden kinderen in de klas te hebben die zich niet lekker voelen. Ik neem dat dus mee in mijn overweging of dochter wel of niet naar school moet. Nu ik dit leea krijg ik de indruk dat ik daar misschien wel wat te voorzichtig in ben.


Ja hoor. Als het echt niet gaat, is dat vaak wel duidelijk. Dan bel ik de ouders of oppas. Maar als een kind aangeeft dat hij zich niet lekker voelt, adviseer ik eerst even wat te eten of te drinken, eventueel een halve paracetamol, dan kijken hoe het gaat en dan geef ik aan hoeveel minuten we nog naar school moeten. Vaak houden ze het nog wel vol. Uiteraard pas ik hun werkzaamheden dan wel aan, dus dan mogen ze bv de helft van het werk doen, even een boek lezen of een spelletje doen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 10 Mrt 2018 16:52

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Exo, waar ik wel benieuwd naar ben. Je geeft aan eventueel een halve paracetamol. Overleg je dat dan eerst telefonisch met de ouders? Een kind kan natuurlijk ook net paracetamol hebben gehad voordat het naar school gaat.

Hier kijk ik hoe het gaat. Zijn ze echt ziek, koorts dat hou ik ze thuis maar bij een gewone verkoudheid of het gaat opzich wel dan gaan ze gewoon naar school of het kdv.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mrt 2018 17:31

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Noor schreef:Exo, waar ik wel benieuwd naar ben. Je geeft aan eventueel een halve paracetamol. Overleg je dat dan eerst telefonisch met de ouders? Een kind kan natuurlijk ook net paracetamol hebben gehad voordat het naar school gaat.


Ik heb groep 4/5, dus die kinderen weten zelf wel of en wanneer ze er eentje gehad hebben. En ik geef altijd pas rond de 1e pauze, dus dan hebben ze er al zo'n 2 uren op zitten. Maar bij twijfel (wanneer ik niet zeker weet of ze het überhaupt al eerder hebben gehad) bel ik sowieso.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Mrt 2018 18:25

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Maar je geeft toch geen paracetamol zonder overleg met ouders? Ook niet als je zeker weet dat ze nog geen paracetamol gehad hebben thuis.
Volgens mij mag dat niet eens zonder toestemming van ouders.

Wij houden de kinderen niet heel snel thuis, niet bij een verkoudheid in ieder geval. Maar als ze ziek zijn dan blijven ze wel thuis tot ze weer beter zijn.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 10 Mrt 2018 18:30

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Als ze echt duidelijk niet in hun hum zijn, oververmoeid of niet lekker blijven ze thuis. Maar ik heb kinderen die graag naar school gaan dus het komt vrij weinig voor.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Mrt 2018 18:57

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Liadan schreef:Maar je geeft toch geen paracetamol zonder overleg met ouders? Ook niet als je zeker weet dat ze nog geen paracetamol gehad hebben thuis.
Volgens mij mag dat niet eens zonder toestemming van ouders.

Wij houden de kinderen niet heel snel thuis, niet bij een verkoudheid in ieder geval. Maar als ze ziek zijn dan blijven ze wel thuis tot ze weer beter zijn.


Wij mogen idd nooit zomaar paracetamol geven. Moeten daar altijd voor bellen, tenzij ouders een toestemmingsformulier hebben getekend.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 10 Mrt 2018 19:11

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Lejow schreef:
Liadan schreef:Maar je geeft toch geen paracetamol zonder overleg met ouders? Ook niet als je zeker weet dat ze nog geen paracetamol gehad hebben thuis.
Volgens mij mag dat niet eens zonder toestemming van ouders.

Wij houden de kinderen niet heel snel thuis, niet bij een verkoudheid in ieder geval. Maar als ze ziek zijn dan blijven ze wel thuis tot ze weer beter zijn.


Wij mogen idd nooit zomaar paracetamol geven. Moeten daar altijd voor bellen, tenzij ouders een toestemmingsformulier hebben getekend.


Hier ook idd.

Ik krijg wel vaker s ochtends van ouders door dat Pietje niet zo lekker is, mocht het niet gaan kun je bellen. En dat doe ik dan ook.
Wel kijk ik, net als Exo zegt, het even aan als kinderen het zelf aangeven. Soms knappen ze na wat eten of drinken of even buiten zijn in de pauze wel weer wat op.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 10 Mrt 2018 19:20

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Met hoge koorts en buikgriep.
Met een simpel verkoudheidje zeker niet. Onze dochter is nu na dit weekend al 4 weken onderweg bijv met van alles en nog wat. Het begon op valentijnsdag met Buikgriep...wat dagen duurde (het spugen) en medicatie voor kreeg. Na 1,5 week knapte ze op, de voorjaarsvakantie was net 1 dag aan de gang toen ze extreem hoge koorts kreeg (3e dag sloeg de thermometer zelfs door omdat die niet hoger kon meten), HA constateerde bronchiën-ontsteking? (AB voor gehad) en daarnaast spuugt ze een aantal keren in de week (tegen de nacht aan) varieert van slijm tot toch wel hele maaltijden. Sinds vandaag (gisteravond was het weer zover) is ze in hongerstaking. Want mam, ik moet tot wel spugen vanavond weer. Zo sneu!
We hebben gelukkig al wel medicatie voor het spugen, domperidon, maar helaas, het werkt (niet) meer. Dus na het weekend maar weer naar de HA om bloedonderzoek aan te vragen en een verwijzing naar de kinderarts (of iets) voor meer onderzoeken.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 10 Mrt 2018 19:29

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik was inderdaad ook verbaasd vandaar dat ik erop reageerde. Ik zou not amused zijn als mijn kind zonder overleg met mij paracetamol krijgt. Als wij willen dat er paracetamol gegeven word moeten we daarvoor tekenen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Mrt 2018 19:33

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik ben echt heel blij dat het bij mij thuis nooit zo is geweest dat ik pas thuis mocht blijven als ik spuugde of hoge koorts had. Ik heb nooit snel koorts, vorig jaar had ik voor het eerst in ik weet niet hoe lang een temperatuur van 39 graden en daar was ik zelf nogal verbaasd over. Ik heb in mijn leven echt heel weinig koorts gehad, maar net als ieder ander mens ben ik wel gewoon soms ziek. Ik zie al dat ik dan maar met alles door zou moeten lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem248

Bericht 10 Mrt 2018 19:44

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Wij mogen niet eens paracetamol geven in de kinderopvang, alleen op doktersvoorschrift en dan moeten ouders er nog voor getekend hebben. De reden is dat we het ziektebeeld goed moeten kunnen volgen, en dat wordt natuurlijk onderdrukt met paracetamol.
Overigens maak ik er geen probleem van als ouders thuis een zetpil gegeven hebben en dan hun kind brengen (mits het niet een te zieke indruk maakt). Ik wil het alleen wel van tevoren weten, dan weet ik dat een kind rond de lunch weer in kan storten en/of de koorts weer op kan lopen en we het rond die tijd dus nog even extra in de gaten moeten houden.

Ik bleef vroeger trouwens vaak thuis. Ik had vaak nachtelijke astma-aanvallen/pseudokroep, dat trok tegen de ochtend altijd wel weer weg maar dan was in de dag erop echt te moe om naar school te gaan.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Mrt 2018 20:03

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Dit vroeg ik mij een aantal weken geleden ook af. Maar een “simpele” verkoudheid mond hier 9 van de 10 keer uit in hoge koorts en heel erg hangerig zijn.
Alle virussen die er ronddwalen heeft zl op de 1 of andere manier in extreme vorm.
Gister kon ik hem 12u spugend, en zichzelf onderspuugd van school halen. Waarschijnlijk de hele ophoping van de verkoudheden met hun slijm wat hij steeds doorslikt..
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mrt 2018 22:52

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik zonder overleg paracetamol geef. Ik vraag altijd aan de ouders, zodra ze een halfziek kind afleveren, of het een optie is of ouders geven het zelf al aan. En, zoals ik zij, bij twijfel, bel ik altijd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Mrt 2018 23:32

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Mijn vader had ook de regel koorts of overgeven mijn moeder was daar vaak wat coulanter in maar dan had mijn vader daar wel zijn vraagtekens bij. Zo ben ik opgevoed en dit dreunt dus nog wel in mijn hoofd na. Ik ben er nu wel steeds beter in om mijzelf serieus te nemen als ik ziek ben want hierdoor ben ik vaak in nare situaties gekomen en ik vind dat ik mezelf belangrijk genoeg/serieus moet nemen in zo’n geval. Mijn regel is nu dat ik ziek ben als ik niet in staat ben om mijn werkzaamheden goed uit te voeren, dus: koorts, spugen, duizelig, tollen op benen etc.

Maple: wij mogen dat ook niet. Wij mogen ook geen kinderen opvangen met koorts hoger dan 38.5 grafen. Dit met het gevaar op eventuele koortsstuipen en dat wij in een groep de zorg voor een ziek kind niet op ons kunnen nemen. Plus dat een ziek kind ook liever thuis wil zijn (of bij familie met een-op-een zorg) op zo’n moment. Jullie mogen dus wel kinderen met koorts opvangen?
<<

Anoniem231

Bericht 11 Mrt 2018 05:46

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Susan ik en mijn kinderen hebben ook nooit koorts. Maar wij hebben alle 3 standaard een lage temp dus dat geeft een vertekend beeld.

Ik heb geen richtlijnen voor wanneer ziek zijn. Ik ben van mening dat je het wel merkt als een kind te ziek is. Maar ik weet ook dat het snel om kan slaan bij een kind.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Mrt 2018 07:46

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Exogenesis schreef:Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik zonder overleg paracetamol geef. Ik vraag altijd aan de ouders, zodra ze een halfziek kind afleveren, of het een optie is of ouders geven het zelf al aan. En, zoals ik zij, bij twijfel, bel ik altijd.


Je gaf aan aangezien je groep 4/5 hebt dat de kinderen zelf wel weten of ze 's ochtend wat hebben gehad en bij twijfel dat je dan zou bellen. Dat vatte ik op als dat je het ook zonder toestemming van ouders gaf.
Maar duidelijk zo. Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Mrt 2018 08:40

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Ik heb niet echt richtlijnen.. ze zijn ook niet heel vaak ziek thuis.
Ze zijn ziek thuis als ik denk dat het beter is dat ze niet naar school gaan. Vaak is dat met lamlendig zijn, toch ook wel koorts, of gewoon na een nacht overgeven, dan heb je mijn inziens weinig energie om echt wat op te nemen en te leren op school.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem248

Bericht 11 Mrt 2018 09:40

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Lot: bij ons staat daarin eigenlijk geen richtlijn beschreven in ons beleid. Een koortsstuip kan ontstaan bij snel oplopende koorts, en nou ben ik verder geen medicus maar dan lijkt het me verder niet zinvol om een kind te weren dat al 38,5 heeft.

Bij ons worden kinderen met koorts meestal toch al door de ouders thuis gehouden. Niet fitte kinderen mogen bij ons gewoon komen, ook als ze thuis een zetpil gekregen hebben, mits ze de drukte van de groep wel trekken. En bij koorts letten we altijd wel op hoe een kind is. Ik verzoek bij 39,0 of hoger wel om het kind te komen/laten ophalen, maar bij alles onder de 39 en als het kind het gewoon red, hebben we vooral contact via WhatsApp en dan komen de meeste ouders vanzelf al wat eerder halen dan anders.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 11 Mrt 2018 10:46

Re: Hoe snel houd jij je kind thuis van school?

Mijn kinderen zitten in groep 2 en vinden dat bij vlagen allebei best vermoeiend. Als we richting een vakantie gaan merk ik dat ze uit school in de auto al in slaap vallen, wallen hebben en gewoon een beetje op zijn. Ik hou ze dan wel eens sneller een dagje thuis om even bij te tanken. Want ik weet inmiddels gewoon dat ze anders een week later écht ziek zijn. Ik doe dit natuurljjk njet te vaak maar ik ben er als ik dit zo lees wel wat makkelijker in. Ik laat ze best soms een dagje even bijtanken als ik zie dat ze erg vermoeid zijn. Ze zijn allebei kinderen die heel eeg ijverig zjjn en hun best doen, en erg gevoelig voor veel prikkels . Ik had dit als kind ook en had die dagjes soms ook echt nodig.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers