Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar voel jij je het meest schuldig om?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Mrt 2018 19:58

Waar voel jij je het meest schuldig om?

Of het meest rot over? Of zou je in ieder geval heel graag anders zien?

Ik met stip op 1 dat ik m’n kind drie dagen per week al om 7:30u naar de VSO moet brengen en pas om 17u kan ophalen van de BSO...
En dat terwijl hij nog maar 4 is en een gewone schooldag soms al best veel energie kost en hij daarna óók nog bijna 3 uur naar de opvang moet.
En ik nooit kan helpen of kan komen kijken bij een kijkmiddag of iets dergelijks.
En hij maar 2 dagen per week op de fiets naar school kan, terwijl hij zo graag elke dag wil fietsen.
En hij dus bijna nooit met klasgenootjes kan afspreken. En hij het verschrikkelijk vindt om op donderdag naar de BSO te gaan, omdat het dan een overvolle en drukke groep is.
En hij steeds in z’n broek plast op de BSO (voorheen ook op school, maar dat gaat gelukkig heel goed nu)

Blegh, werken en moeder zijn vind ik maar niets.
Helaas is het momenteel niet anders...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Mrt 2018 20:10

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ja dat heb ik af en toe ook wel. Ik vind werken erg fijn maar vooral als hij niet fit is voel ik mij erg rot dat ik niet makkelijk een dagje thuis kan blijven. En inderdaad dat vroege uit bed halen en vliegen en haasten 's ochtends.

Verder kan ik eigenlijk niets bedenken gelukkig.
2016
<<

Anoniem231

Bericht 09 Mrt 2018 20:13

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel mij eigenlijk nergens schuldig om. Ik doe wat ik kan en meer kan ik niet. Ik ga tot het uiterste voor hun.
Ik heb dan wel het voordeel dat ik voor hun thuis kan blijven. Ik heb het een half jaar geprobeerd, werken maar ik voelde mijn toen ook zo schuldig en het voelde niet goed.

Voel mij wel af en toe rot omdat ik niet lekker in mijn vel heb gezeten. Ik denk dat mijn zoon dat teveel oppikte. Nu gaat het beter met mij en merk dat mijn zoon anders reageert.
En ik vind het vervelend dat ik dochter soms wakker moet maken om zoon te brengen of halen van de psz.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Mrt 2018 20:15

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ahw dat lijkt me ook heel naar, MB. Is er zicht op andere tijden, in de toekomst? Of hulp van ouders op iig de donderdag?

Ik vind 't wel eens vervelend dat ik Tobias vroeg moet wakker maken om naar m'n schoonouders te brengen (a.k.a. de opvang) maar da's gewoon omdat 't een uitslaper is :') Ik drop 'm regelmatig in z'n pyjama bij Oma en dan chillt-ie daar op de bank gewoon verder.

Verder kan ik niks bedenken, niets dat aan mij of ons ligt in ieder geval. Waar ik me wel echt heel erg rot om voel, is dat mijn vader niet de opa kan zijn, die hij zou willen zijn en die Tobias verdient. Als m'n vader nog gezond was, dan had 't zo'n fantastische opa geweest! Maar met de beperkingen gaat 't gewoon niet en ik vind 't voor zowel m'n vader als Tobias heel erg jammer.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Mrt 2018 20:18

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ah dat snap ik Bazinga. Vervelend van je vader zeg.
2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Mrt 2018 20:40

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Nee helaas Bazinga. Ik werk in het onderwijs, dus gewoon vaste uren en nooit vrij kunnen nemen enzo. Ja tuurlijk is een voordeel daarvan dat ik alle vakanties ook lekker vrij ben en zoon dan dus niet naar de opvang hoeft.

Helaas geen ouders die kunnen/willen opvangen ook. Dus het is echt niet anders. Maar wel sneu als zoon dan sip oppert dat ie al groot genoeg is om alleen thuis te blijven zodat ie niet naar de opvang hoeft :(
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mrt 2018 20:46

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik herken het schuldgevoel wel betreffende het vroeg wegbrengen en laat ophalen naar en van kdv/bso.

Maar dat schuldgevoel weegt voor mij niet op tegen het werkplezier dat ik heb en mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar thuis zou zijn. En de kinderen vinden het kdv en de bso hartstikke leuk. Het is erg leerzaam en ze worden er sociaal van.

Als ik een avond weg ga (voor mijn eigen plezier), voel ik me schuldiger.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Mrt 2018 20:56

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Precies wat Exo zegt, zo denk ik er ook over.

Een avond weg vind ik ook niet vaak leuk, dan ben ik liever gewoon bij m'n jongens.
R. 2013
D. 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Mrt 2018 21:01

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Mijn schuldgevoel is idd ook weer niet zó groot dat ik zou stoppen met werken. Ten eerste zou dat financieel niet kunnen, maar ten tweede zou ik er niet aan moeten denken om fulltime thuis te zijn. No offence he, maar voor mij zou dat niet werken.

Wat ook meeweegt is dat zoon het niet (alle dagen) zo leuk vindt op de BSO. Hopelijk is dat nog een kwestie van wennen, hij gaat pas sinds januari dit jaar 3 dagen geheel naar de VSO/BSO.

Een avondje voor eigen plezier weggaan heb ik dan weer geen moeite mee, dan liggen ze toch het grootste gedeelte op bed. Of bedoel je meer dat je ze uit het werk helemaal niet meer ziet tot de volgende dag?

Bazinga, wat een rotgevoel zeg wat je schrijft over z’n opa die niet volledig de opa kan zijn die hij zou willen zijn.
Onze kids hebben helaas ook nog maar 1 biologische oma (en een hele lieve opa, maar die is niet biologisch) Dat vind ik soms best moeilijk, maarja ook daaraan is helaas niets te doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Mrt 2018 21:14

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat vervelend dat je zoon het niet altijd naar zijn zin heeft MB, hopelijk is het inderdaad een kwestie van wennen. Ik vind in ieder geval 7.30 tot 17.00 uur helemaal geen rare tijden hoor, ik zou me daar absoluut niet schuldig over voelen. Ik herken het gevoel ook helemaal niet, ik breng D. 4 dagen per week om 7.15 uur weg (3 x naar het kdv en 1 x naar oma) en daar voel ik me echt geen seconde schuldig over. Ik doe het niet voor mijn eigen plezier.

Ik voel me op thuisdagen wel soms schuldig als ik de tijd zit weg te kijken tot hij naar bed gaat. Dat is natuurlijk niet elke dag zo, maar soms heb je van die dagen dat ik echt uitkijk naar het moment dat D. op bed ligt. Als hij dan eenmaal op bed ligt voel ik me daar heel rot over en dan mis ik hem ook heel erg.

♥♥
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Mrt 2018 21:26

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ja daar heb je gelijk in idd, we doen het niet voor ons eigen plezier. Moet wel zeggen dat ik dat bij jongste zoon en het kdv dan weer totaal niet heb, die breng ik zonder problemen van 8 tot 17u. Hij heeft het daar ook zó onwijs naar z’n zin. Die breng ik juist in de vakanties wel gewoon standaard 1 of 2 van de 3 dagen naar het kdv. Zo blijft hij in het ritme, hij wil zelf ook heel graag en heb ik quality time met oudste zoon. Win-win dus.

Bij oudste merk ik gewoon dat het allemaal wat te vee is/het niet zo naar z’n zin heeft.
<<

Anoniem247

Bericht 09 Mrt 2018 21:58

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel mij na 7,5 jaar nog steeds schuldig om mijn postnatale depressie die ik heb gehad 1,5 jaar lang. Ook al wist ik het niet en was ik ook gewoon ziek voel ik mij toch erg schuldig dat ik zo was. Ik was emotioneel afgevlakt, zat het liefst binnen en voelde niet veel voor mijn baby. Dit heeft wel zijn sporen achter gelaten en is de band tussen mij en mijn oudste niet hoe ik het voor ogen had. Allemaal door die stomme pnd. En het ergste vind ik dat die tijd niet meer terug te draaien is en ik hier waarschijnlijk met de rest van mijn leven mee moet rondlopen. Want ja het doet nu nog steeds pijn als ik er aan terug denk. En het had gewoon voorkomen kunnen worden.

Niet quoten ajb.
<<

Geel

Bericht 09 Mrt 2018 22:01

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Dat ik zo veel tijd voor mezelf nodig heb. Net als Elliot zit ik soms de tijd weg te kijken tot ze naar bed gaat. Vaak ook niet, maar ik vind het niet leuk als ik het doe.

Dat ik niet altijd even stabiel voor haar ben geweest en toen ze baby was meerdere keren tegen haar geschreeuwd heb. Ik denk dat het schuldgevoel daarover nooit zal overgaan, het is het verschrikkelijkste wat ik ooit heb meegemaakt/gedaan.

Verder voel ik me nergens schuldig over geloof ik, toch niet. Ik vind mezelf een leuke moeder.
Laatst gewijzigd door Geel op 09 Mrt 2018 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Mrt 2018 22:01

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik heb weleens dingen waarvan ik denk, dat had ik beter kunnen aanpakken, maar ik voel me nergens structureel schuldig om gelukkig. Ik doe m'n best, maar ik ben ook maar een mens.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 09 Mrt 2018 22:13

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik voel me momenteel best wel schuldig dat ik er niet voor mijn oudste dochter kan zijn. Ik moet de komende 3 weken in het ziekenhuis opgenomen liggen met een dreigende zwangerschapsvergiftiging.
Gelukkig had ik vanmorgen nog steeds stabiele bloeduitslagen en ben ik tot zondagochtend thuis. Dat koppie van mijn dochter toen ze me zag staan en dat ik mee mocht naar huis, oh wat was dat geweldig om te zien! :love:
Doordeweeks kunnen ze ook niet dagelijks langskomen, wat het nog een stukje lastiger maakt voor ons beide. Gelukkig kunnen we wel bellen iedere dag, maar het liefst heb ik haar gewoon dicht tegen me aan om te knuffelen.

Nog 3 weken en dan kunnen we hopelijk gaan genieten van ons tweede dochtertje en zusje! :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Mrt 2018 23:04

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik herken wat jij zegt Ava. Ik had het niet anders gekund hoor, maar ik voel me ook schuldig dat ik echt wel tegen hem geschreeuwd heb paar keer flink in de eerste 6 maanden. Of hem in zijn bed heb gelegd en ben weggelopen. Ik ben soms onwijs bang dat daar wat fout is gegaan met de hechting. En stiekem weet ik dat ik er altijd was, ik heb hem borstvoeding gegeven tot 7.5 maand terwijl dat hel was, ik hield hem altijd vast, altijd maar zingen en lopen. Maar tegelijkertijd ook zoveel huilen met hem in mijn armen. Hij huilde ZO veel: 20 uur per dag, 6 maanden lang. Ik snap niet hoe we dat hebben gered. En hij triggert me nog steeds, ik ben er nog steeds niet 100%. Hij is nu een vrolijk en aanhankelijk jongetje, vraagt veel aandacht maar huilt veel minder. Maar ALS hij dan huilt, gaat mijn bloed meteen koken. Laat ik niet merken natuurlijk. En het feit dat hij niet slaapt. Ik wil hem niet laten huilen, ik vind het zo vreselijk :(
Maar hij slaapt al 10 maanden niet, nog nooit langer dan 6 uren (en dat 2 keer ofzo). Dus hopelijk heeft hij er geen tik aan overgehouden, zoals wij hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 09 Mrt 2018 23:05

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Jeetje heftig zeg Pinkel. En heel spannend denk of niet? Je eerste zwangerschap verliep toch ook niet vlekkeloos? Ondanks dat het natuurlijk niet leuk is om zo lang in het zkh te moeten liggen, is het wel een fijne gedachte dat jullie dan in goede handen zijn.
Sterkte en succes met de laatste loodjes!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mrt 2018 23:25

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Marsy, ik kan me niet voorstellen dat dat slechte slapen daar iets mee te maken heeft. Er zijn nou eenmaal goede slapers en minder goede slapers, ik denk niet dat die paar keren dat jij even je geduld verloor dat hebben veroorzaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 09 Mrt 2018 23:25

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat Elliot en Geel zeggen herken ik heel erg en daar voel ik me dan ook schuldig over.
Volgend weekend ben ik een heel weekend zonder kind en man weg en daar kijk ik gewoon enorm naar uit. Ook daar voel ik me schuldig over. Natuurlijk ga ik haar missen, maar even die 24/7 zorg niet hebben... Heerlijk.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Mrt 2018 08:14

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Is een gastouder niet iets MB voor je zoon? Ik weet dat er niet heel veel gastouder zijn die na school ophalen, maar als die er wel is, is het in ieder geval een stuk rustiger voor je zoon. Heeft hij denk ik ook meer ruimte on bij te komen van een lange schooldag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Mrt 2018 11:10

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Wat rot dat je je daar zo over voelt Marsy. Ik denk niet dat hij er iets aan over houdt dat je hebt geschreeuwd hoor. Ik hoop zo dat jullie in rustiger vaarwater komen na dat eerste jaar.

Ik herken ook wel wat Elliot en Geel zeggen over een beetje de tijd uitkijken. Maar dat vind ik ook niet zo gek. Ik ben zó veel bij hem. Er zijn dagen dat ik echt de hele dag bij hem op de grond zit te spelen en heb ik engelengeduld maar soms wil ik dat echt even niet en dan ga ik gewoon een beetje m'n eigen ding doen. Moet ook kunnen vind ik. Laatst was ik alleen zo moe zelf, toen heb ik 'm in de box gezet en ben ik zelf half gaan dutten op de bank terwijl hij beetje jengelde. Toen voelde ik me wel schuldig maar ik móest gewoon even liggen.

Het ergste vond ik dat ik van de zomer superdruk was met werken en echt iets af moest maken en hem toen in zijn kamer heb gezet met de deur dicht zodat hij daar kon spelen maar niet eruit kon, camera aan en doorwerken. Dat vond ik echt niet fijn, voelde me heel schuldig.

En ik voel me soms schuldig dat ik geen probleem heb met een weekendje of zelfs een vakantie zonder hem. Maar dan voel ik me meer schuldig dat ik me niet schuldig voel. Snap je 'm nog? Maar ook dat vind ik juist ook wel goed. Voor mij in elk geval.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Mrt 2018 11:22

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

MB: precies wat jij aangeeft, lijkt mij één van de moeilijkste dingen van kinderen hebben. Ik weet namelijk dat ik het zelf als kind vreselijk had gevonden. En de situatie die jij schetst, weinig andere keus hebben dan deze manier, lijkt me erg realistisch. Hier kan ik nu ook al over nadenken terwijl, mocht ik ooit kinderen krijgen, die situatie zich helemaal niet op deze manier voor hoeft te doen. Vervelend dat jij hier tegenaan loopt, hopelijk heeft je zoontje het snel meer naar zijn zin.

De tijd uitkijken tot kinderen op bed gaan, hoor ik bij vriendinnen met kinderen trouwens regelmatig! Kan ik ook heel goed begrijpen als je de hele dag de zorg en verantwoordelijkheid hebt voor een ander persoon.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 10 Mrt 2018 12:36

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Ik herken veel van hierboven. De tijd uitzitten met de kinderen en ook het veel tijd voor mezelf nodig hebben (en dan neem ik nog te weinig eigenlijk). Ik heb momenteel zo'n behoefte aan (minimaal) een midweek zonder ze!
Maar het meest schuldig voel ik me over dat ik nog altijd een stuk minder houdt van mijn jongste dochter als van de oudste. Natuurlijk laat ik dat niet merken, maar veranderen lukt het me ook maar niet. Ik hou overigens wel veel van haar hoor, maar zeker niet zoveel als van de oudste.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Mrt 2018 12:45

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Oh Pure wat heftig zeg, dat laatste. Weet je misschien ook waar dat vandaan komt? Verwar je misschien ook niet het 'door en door kennen' met houden van? Je kent de oudste langer en omdat zij al wat ouder is heeft ze waarschijnlijk ook al meer een echte persoonlijkheid, terwijl je dat van de jongste nog niet echt kunt zeggen misschien.

♥♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 10 Mrt 2018 13:05

Re: Waar voel jij je het meest schuldig om?

Dat is het deels ook wel. Met de oudste hebben we inmiddels zoveel mee gemaakt en is ook een beetje een zorgen kindje zeg maar. Ik heb dr gewoon echt een betere band mee.
En nu de jongste meer gaat doen en meer persoonlijkheid krijgt merk ik wel dat het houden van meer gaat worden.
Maar ik denk dat het ook een beetje zo is omdat de oudste veel op mij lijkt, ik veel in haar herken en dat de jongste meer op papa lijkt.
En daarnaast ben ik bang dat het komt omdat ik eigenlijk niet perse een tweede kindje hoefde. Ik wilde meer een zusje of broertje voor de oudste als dat ik nog een extra kind wilde. Misschien de verkeerde beweegreden geweest? Ik weet het niet want zou haar absoluut niet willen missen en heb ook helemaal geen spijt. Daarom begrijp ik het ook niet goed van mezelf. Hoop dat het echt gaat veranderen of iig dichterbij elkaar komt te liggen, want merk dat ik nu heel erg ga compenseren (door bijv de jongste veel te geven materieel gezien).
Juli 2015
Maart 2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers