Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind wordt steeds huilend wakker

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 09 Mrt 2018 08:25

Kind wordt steeds huilend wakker

Een week of vier geleden werd Mikey ziek. Hoge koorts, vreselijk hoesten. Hij had een luchtweginfectie. Is een week thuis gebleven van school. In die periode begon hij vaak wakker te worden In de avond en nacht.
Inmiddels word hij wel 10 keer per avond/nacht huilend wakker en ik word er moedeloos van. Ik krijg er niet veel uit waarom hij wakker word. We zijn van de week weer bij de ha geweest omdat hij al een week half doof was en hij bleek oorontsteking te hebben. Hier hebben we ab voor gekregen. Maar Iers zegt mij dat dit niet het probleem is. Gister avond zei hij dat hij niet alleen wil zijn omdat hij dan bang is eng te dromen. Ik heb hem gewezen op zijn (10.000) knuffels in zijn bed en dat hij niet alleen is. Ik heb onder het bed in de kast gekeken op zoek naar niet bestaande monsters. Er brandt een lampje boven zijn bed, in de gang en in de woonkamer (woon in een flat) niets schijnt te helpen. En ik ben echt moedelois en kapot.
Is dit herkenbaar voor iemand? En hebben jullie tips waar ik evt nog wat mee kan?
A.K.A Slaatje

]
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 09 Mrt 2018 08:33

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Niet echt herkenbaar, maar als onze zoon wakker wordt omdat hij bang of ziek is mag hij bij ons in bed verder slapen. Op die manier laten we hem voelen dat hij veilig is en slaapt iedereen lekker verder.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 09 Mrt 2018 08:38

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Puck schreef:Niet echt herkenbaar, maar als onze zoon wakker wordt omdat hij bang of ziek is mag hij bij ons in bed verder slapen. Op die manier laten we hem voelen dat hij veilig is en slaapt iedereen lekker verder.


Dat heb ik jaren lang gedaan. Sinds een paar maanden slaapt hij eindelijk in zijn eigen bed. Hij gaat om het weekend naar mijn ex die hem pertinent niet in bed willen nemen omdat ze dan niet kunnen slapen. Daarbij moet hij leren dat hij niet altijd bij mama kan zijn en dat er niets is om bang voor te zijn.
A.K.A Slaatje

]
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Mrt 2018 11:23

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Wat vervelend Venzje! Is hij wel echt wakker op die momenten, en weet hij er 's morgens nog iets van? Onze oudste heeft rond 4 jaar veel last gehad van zogenaamde nachtangsten. Ze werd in paniek wakker, maar was ontroostbaar en onbereikbaar eigenlijk ook. Wat het beste werkte, was haar terug naar haar kamer begeleiden zonder al te veel te zeggen. En dan viel ze altijd meteen weer in slaap. Maar dat was hooguit 3 keer per nacht, meestal maar 1 keer. Dus ik weet niet of het dat kan zijn, google het anders eens, misschien herken je het.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 09 Mrt 2018 11:56

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Wij hebben het ook maanden gehad met ons zoontje. We hadden alles geprobeerd maar niks hielp en werden er moedeloos van.
Ik ben homeopatische druppels gaan gebruiken en toen leek het beter te gaan.
Vorige week is hij ziek geweest en sindsdien slaapt hij ineens de hele nacht, heerlijk!

Ik heb verder dus geen tips, alleen als je er open voor staat die homeopatische druppels.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Mrt 2018 14:18

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Mijn oudste heeft ook wel van die fases - al was het nooit 10 keer, per nacht, maar wel periodes van eng dromen, niet durven gaan slapen, wakker worden enzo. Nog steeds durft hij niet alleen te gaan slapen dus blijft er altijd iemand bij hem. Als hij 's nachts echt bang is mag hij bij ons in bed. Onder het mom van 'op z'n zestiende wil hij dit vast niet meer' :smile:

Maar dit:
Venzje schreef: Ik heb onder het bed in de kast gekeken op zoek naar niet bestaande monsters.

zou ik dus niet doen, want dan bevestig je voor hem dat monsters bestaan.
<<

Anoniem260

Bericht 09 Mrt 2018 15:05

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Even inhaken op Caulfield: afhankelijk van de leeftijd is het juist wel goed daar in mee te gaan. Jonge kinderen kunnen fantasie en werkelijkheid niet uit elkaar halen. Wanneer je zegt dat monsters niet bestaan, kan een kind zich onbegrepen/ niet serieus genomen voelen. Door erin mee te gaan, ze samen weg te jagen, laat je merken dat jij je kind veiligheid biedt.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 09 Mrt 2018 16:19

Re: Kind wordt steeds huilend wakker

Hoe oud is je zoon Venzje? Ik begrijp namelijk wel wat je zegt over leren dat mama niet altijd beschikbaar kan zijn en in eigen bed leren slapen. Maar tegelijk vind ik het persoonlijk belangrijk dat kinderen ook mogen ervaren / leren dat ouders hun angsten serieus nemen, er zijn om te troosten en veiligheid bij te vinden wanneer ze die nodig hebben. Heb je ook geprobeerd met hem te praten over het slapen en wakker worden op een heel ander moment? Gewoon een keer wanneer hij rustig aan het spelen is? Wellicht komt er dan, wanneer je open vragen stelt, wat meer uit? Maar misschien heb je dat ook al geprobeerd. In dat geval zou ik proberen een afspraak te maken (om ... / over ... minuten kom ik even bij je kijken maar ik wil dat jij tot die tijd gewoon rustig in je bed blijft en lekker gaat slapen). En misschien kan hij niet aangeven waardoor het komt, maar wel wat hij graag als oplossing zou willen? Geeft je een beter idee van wat hij wil / nodig heeft, waar je weer verder op kan inhaken. En tegelijk weet ik zelf ook dat deze ideeën soms heel mooi werken, maar het soms ook gewoon puinhoop en handen-in-het-haar-ga-nou-verdorie-gewoon-slapen avonden zijn waar geen oplossing voor lijkt anders dan er maar gewoon doorheen tot het weer over gaat. In dat geval gaat er bij ons vaak toch iemand naast liggen op een matrasje zodat kind wel gewoon in eigen bed blijft slapen óf belandt kind bij ons in bed. Slaap is slaap en oververmoeid komen wij vaak ook niet meer zo makkelijk uit zo'n situatie, dus kiezen we voor slaap en in betere tijden weer opnieuw opbouwen van 'normale' slaapgewoonten.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers