Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Mrt 2018 11:22

Re: Het grote slaaptopic.

Marin: E. had ook al voor ze een jaar was een knuffel waar ze aan gehecht was. Bij een knuffel zie ik zelf het probleem niet. Ze kan er beneden ook heerlijk mee tutten en spelen.
Ik snap wel dat je niet wil dat je kind met 4 jaar zo'n verlepte knuffel meesleept, haha. Wij hebben daarom ook als regel dat haar knuffel voor thuis is. Als ze de hele dag weg is (naar opa en oma of de gastouder) mag ze hem wel mee, omdat ze daar 's middags ook naar bed gaat. Gaan we een heel stuk rijden, mag hij mee in de auto, maar niet daaruit.
Sowieso wil ik niet dat ze hem kwijt raakt (dan zit je daar weer mee, haha), maar ik vind het idd ook niet nodig dat ze hem de hele tijd bij zich heeft.
Vooral als je mannetje ziek is, zou ik er niet te moeilijk over doen hoor! Juist ook wel fijn, dat hij daar ook troost uit put.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 08 Mrt 2018 11:38

Re: Het grote slaaptopic.

Dank voor je uitleg, Marin. Hopelijk kun je met de verhalen van anderen en jouw visie samen een mooie tussenvariant vinden waar jij achter kunt staan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mrt 2018 12:31

Re: Het grote slaaptopic.

Hier ook al vroeg een knuffeltje. Ging vanzelf. Ze heeft er in elke hand een. Sinds kort werd Bumba ook toegelaten tot die inner circle ;)
Wat je zou kunnen doen als je wil dat hij het niet buiten bed heeft, samen het knuffeltje in bed gooien omdat die nog lekker moet slapen. Maak je er een ritueeltje van. Hij zal daar natuurlijk eest verdrietig om worden maar misschien dat je hem kan afleiden met een speelgoedje van beneden?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Mrt 2018 12:39

Re: Het grote slaaptopic.

Inderdaad kun je vanaf 2 a 3 jaar gewoon met je kind afspraken daarover maken hoor Marin, dat komt echt wel goed. Als hij nu ziek is, en hij heeft er behoefte aan, lijkt het me juist superfijn voor hem als hij daar troost uit kan putten. Ik vind een speen ook wat anders dan een knuffel.

T had ook vroeg een knuffel. Misschien ook wel omdat dat in ons hoofd zat, dat dat fijn voor hem is. Maar sinds 1 jaar ofzo merken we echt wel dat hij die knuffel heel belangrijk vindt. Hij ligt echt lepeltje lepeltje met zijn konijn en houdt 'm zo stevig vast, echt cute :) Bij de opvang had hij dat trouwens veel eerder; echt een beetje comfort nodig daar dus.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 08 Mrt 2018 12:48

Re: Het grote slaaptopic.

Onze L. Is 6, en die slaapt nog steeds met dezelfde Hema tutknuffel die ze als baby had. Hij geeft haar ook echt nog steeds troost en ik sjouw hem overal mee naartoe. Ze heeft hem overdag niet nodig, maar als ze bijv iets spannend vind geeft hij haar echt troost. Al heeft ze hem alleen maar vast, ze duimt niet ofzo. Ik vind dat bijzonder, laat maar lekker.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Mrt 2018 12:51

Re: Het grote slaaptopic.

Hier was het er een beetje ingeslopen dat F steeds zijn knuffel mee naar beneden nam nadat hij ziek was geweest. Uiteindelijk wel weer boven gelaten. F ging een paar keer met tranen mee naar beneden maar zodra hij aan zijn ontbijt zat was hij nijn weer vergeten. Nu gooit hij hem zelf in z'n bed als ik hem uit bed kom halen.

Ik zou hem nu gewoon geven als hij zich niet lekker voelt. En zodra hij weer beter is weer in bed laten liggen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 08 Mrt 2018 12:53

Re: Het grote slaaptopic.

Tobias heeft 3 knuffeltjes, eentje is heel oud (nog van m'n man geweest) dus die gaat niet overal mee naar toe. Andere knuffeltjes wil-ie graag meenemen, maar hij begrijpt ook als ik zeg dat ze thuis blijven. Wel onder 't mom van, 'Aapje is moe! Laat die maar lekker in bed.' Hij begrijpt dat nu en vindt 't ook prima.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Mrt 2018 13:01

Re: Het grote slaaptopic.

T. heeft een aap en twee beertjes die hij altijd bij zich wil hebben.
De aap gaat ook mee in de auto naar de opvang en ook wel eens mee naar het winkelcentrum, haha.
De beertjes blijven altijd in bed. Inderdaad ook onder het mom van 'de beertjes willen nu lekker slapen'.
Hij weet ook dat deze boven moeten blijven.
Soms heeft hij ze stiekem wel mee naar beneden genomen, maar dan leggen we ze samen weer terugin bed.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Mrt 2018 13:09

Re: Het grote slaaptopic.

V heeft zelfgemaakte knooppopjes. Zonder gaat ze ook niet slapen. Voorheen konden we elk knooppopje geven, maar sinds 2 weken terug wil ze alleen maar die ene. Ik had een nieuwe gemaakt zodat eentje in de was kn...maar die nieuwe hoeft ze nog niet. Ligt wel bij haar in bed. Maar goed. Ik heb nog stof over dus ik kan nog een aantal van dezelfde maken.
Ze krijgt m alleen in haar slaapkamer. Zodra we daar af gaan (ze ligt vaak nog even met de pop wanneer we haar uit bed een schone luier geven) gaat pop in bed slapen.
Pop krijgt een kus (doet ze zelf, zo schattig! Als ze gaat slapen moeten wij pop een kus geven), wordt in bed gesmeten en uitgezwaaid.

Toen ze vorige week ziek was is pop de hele tijd bij haar geweest. Gaf zoveel troost!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Mrt 2018 13:39

Re: Het grote slaaptopic.

Marin schreef:Ineens is 1 ook zo snel he, Kees. Ja de regel alleen in bed wil ik eigenlijk sowieso aan blijven houden, zowel voor speentje als knuffeltje. Die twee zitten ook aan elkaar vast dus lekker duidelijk. (hoewel een andere speen wel mag bijv in de auto of kinderwagen, maar in elk geval altijd als hij gaat slapen, speen = slapen).
Wel grappig dat ie echt ineens er aan gehecht geraakt lijkt te zijn. Dan twijfel ik direct weer of dat wel goed is, maar in bed mag dat wel gewoon toch? Nou ja mogen, mogen, dat is onze beslissing natuurlijk wat mag en niet mag.


Ik vind je wel echt te streng nu. Hij is er erg aan gehecht zeg je en hij huilt alleen maar want is ziek. Dat zou voor mij dan een hele goede reden zijn hem juist dat knuffeltje te geven! Ik snap heel goed wat je zegt hoor maar waarschijnlijk is hij in goede doen gewoon afgeleid doordat er een hoop te beleven valt en speelt dat probleem niet. Nu wel dus zou ik hem nu comfort bieden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Mrt 2018 13:39

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn kinderen hebben ook allebei een knuffel, nooit een speen gehad. Hier is ook de afspraak dat de knuffel boven in bed blijft en dat vinden ze allebei prima. Alleen als ze ziek zijn, mag de knuffel (als ze het vragen) wel naar beneden, maar anders blijven de knuffels gewoon in bed liggen.

Ik zou hem dus gewoon zijn knuffel geven Marin, je kan nog perfect afspraken maken met je kind als hij wat ouder is hoor.
2012 & 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Mrt 2018 14:51

Re: Het grote slaaptopic.

Soms had ik gewild dat ik het afgeleerd had, die knuffel. Maar door zijn beperking heb ik dat eigenlijk nooit gedaan. Het geeft hem zoveel rust en troost dat ik nu maar laat. Met als consequentie dat ‘ie er nu zo uitziet. :laughcry:
Afbeelding
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Mrt 2018 16:04

Re: Het grote slaaptopic.

Ik heb nog ergens gemist waarom een knuffel niet goed zou zijn...? M heeft een aapje en ook altijd een of meer (spuug) doekjes waar ze mee slaapt. Vooral die doekjes moet ze echt hebben. Afhankelijk van hoe ze wakker wordt, gaan ze ook mee naar beneden, als ze nog wat fuzzy is. Wanneer ze gaat spelen, laar ze die dingen vanzelf ergens liggen en dan leg ik ze weer weg tot ze gaat slapen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem252

Bericht 09 Mrt 2018 09:27

Re: Het grote slaaptopic.

Mijn baby van 3 maanden heeft sinds 6 weken al geen nachtvoeding meer. Heerlijk, alleen ze heeft haar fopspeen dus altijd nodig om in slaap te vallen. S nachts wordt ze standaard rond 4 uur wakker (soms al veel eerder) en wil ze haar speen. Die valt uit en weer wakker etc. Dit herhaald zich soms wel 20x op een nacht. Ze huilt niet maar jammert meer tot ze haar speen terug heeft. We worden er toch wel een beetje gek van inmiddels want we willen natuurlijk liever dat ze helemaal doorslaapt. Weet iemand hoe we dit kunnen doorbreken?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Mrt 2018 12:35

Re: Het grote slaaptopic.

Heeft ze echt geen honger dat ze daarom steeds wil zuigen op die speen?
Kan een groeispurt zijn dat ze extra voeding nodig heeft.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Mrt 2018 13:00

Re: Het grote slaaptopic.

Atelier Madame schreef:Mijn baby van 3 maanden heeft sinds 6 weken al geen nachtvoeding meer. Heerlijk, alleen ze heeft haar fopspeen dus altijd nodig om in slaap te vallen. S nachts wordt ze standaard rond 4 uur wakker (soms al veel eerder) en wil ze haar speen. Die valt uit en weer wakker etc. Dit herhaald zich soms wel 20x op een nacht. Ze huilt niet maar jammert meer tot ze haar speen terug heeft. We worden er toch wel een beetje gek van inmiddels want we willen natuurlijk liever dat ze helemaal doorslaapt. Weet iemand hoe we dit kunnen doorbreken?

Deze fase heeft D. ook gehad. Het duurde ongeveer tot hij zelf zijn speen kon pakken en in zijn mond kon doen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer hij dat kon. Nu werd hij gelukkig niet twintig keer per nacht wakker, maar twee of drie keer. Misschien kun je een doekje of knuffeltje aan de speen vastmaken zodat ze hem zelf kan vinden? Of vind je dat nu nog een beetje eng? Ik vind twintig keer per nacht echt wel heel vaak hoor, zou het dan niet toch iets anders (honger) zijn?

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mrt 2018 15:55

Re: Het grote slaaptopic.

T heeft die fase ook heeeeeel lang gehad, alleen begon die bij hem niet al zo vroeg. Helaas ging het zelfs niet over toen ie m zelf kon pakken want dat deed ie gewoon niet :laughcry: lag ie te janken met zn wang op die speen :face:

Zeker weten idd niet toch honger?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 11 Mrt 2018 21:08

Re: Het grote slaaptopic.

Lastig of ze echt geen honger heeft. Overdag drinkt ze voldoende voor haar gewicht. Alleen de fles voor de nacht gaat niet leeg (denk 30/40 blijft staan). Het is niet dat ze huilt van de honger of smakt ofzo. Ongetwijfeld als ik haar 2 uur eerder een fles aanbied drinkt ze die op. Maar het is niet dat ze dus al direct vraagt erom.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Mrt 2018 22:05

Re: Het grote slaaptopic.

Drinkt ze 5x180cc?
Dan zou ik 90cc geven in de nacht en in de ochtend de andere 90.
Eens kijken of ze direct weer doorslaapt na dat flesje.
Lijkt me prettiger dan 20x de speen er in moeten doen.
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 11 Mrt 2018 22:46

Re: Het grote slaaptopic.

Als ik dit zo lees denk ik toch dat het honger is waardoor ze wakker wordt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem252

Bericht 12 Mrt 2018 08:45

Re: Het grote slaaptopic.

Nou vannacht eens geprobeerd, ze meldde zich twee keer en toen gelijk 90 cc voeding aangeboden. Ze lag vervolgens een uur te kreunen en kwam daarna weer voor haar speen. En dit deed ze bijna nog erger dan dat ze normaal doet. De fles ging er op zich wel in, maar niet per se van harte. Dus of het honger is blijf ik betwijfelen. Ze drinkt overdag namelijk echt meer dan voldoende voor haar gewicht.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Mrt 2018 11:29

Re: Het grote slaaptopic.

''jammer'' dat dat het niet is. Hopelijk gaat het snel over.
Ze hebben echt fases van slecht slapen of wakker worden in de nacht helaas. T heeft dat ook echt soms een periode.
En dan ineens is het over.
2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Mrt 2018 11:32

Re: Het grote slaaptopic.

Als onze dochter 's avonds minder drinkt, meldt ze zich vroeg in de ochtend weer (eerder dan normaal), dus vandaar dat ik dacht dat het honger is. Ook omdat je aangeeft dat ze zich zo vaak meldt.
Onze dochter valt in slaap met de speen, maar meldt zich daarna niet meer als ie uit is gevallen. Ze heeft 'm dus alleen nodig als inslaapmiddel. Dat vragen om de speen komt mij (nog) niet bekend voor.

Waar ik wel nog een beetje mee zit is het korte slapen steeds. Soms is ze nog een beetje moe als ze weer wakker is, maar het heeft dan weinig zin om haar in bed te laten liggen, want dan gaat ze jengelen.
Ach, ik hoop maar dat ze uiteindelijk wel over gaat naar drie vaste slaapjes per dag.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Mrt 2018 17:26

Re: Het grote slaaptopic.

Nou ik heb de aerosleep stootrand gekocht. Ik vind het maar raar zitten in bed. Als ze aan de bovenkant trekt, trekt ze het zo over haar hoofd. Nu kun je er wel door ademen...maar toch. Ik ga het eerst maar eens overdag bekijken of ze er aan gaat trekken of niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Mrt 2018 19:37

Re: Het grote slaaptopic.

Zit ie dan wel op de juiste manier vast Jip? Het klinkt alsof je ergens een bevestigingspuntje gemist hebt. En heb je hem wel 'ingestopt' tussen het matras en ledikant?

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers