Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2018 16:17

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Meneer de Uil schreef:Oh yes wat leuk (en mega spannend) Pompoen!! Van harte gefeliciteerd ook onder deze naam. Wat ben ik blij voor jullie!!

Wel bijzonder dat je niet naar de vk mag waarschijnlijk. Die regels zijn afgelopen jaar veranderd en mag je dus tot een bepaald aantal weken gewoon bij de vk en daarna naar het ziekenhuis. Dat was bij mijn zusje namelijk ook zo.
En de kans is toch juist groot dat je bij een andere partner geen reactie krijgt? Dat is mij verteld....mijn zusje en ik hadden het beter net elkaars partner kunnen doen :^^: . Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet (meer).

Ik ben zelf trouwens helemaal niet bang om weer zwangerschapsvergiftiging te krijgen, weet even niet meer wie het vroeg. Je krijgt dat ik je 2de zwangerschap (met dezelfde partner) eigenlijk altijd later, een week of 4, dan pas reactie. En dan ben ik nu al lang en breed bevallen.


Ik moet sowieso bij de gyn beginnen om te onderzoeken of ik medicatie moet gaan slikken en zo en omdat ik ernstige pre-eclampsie heb gehad vroeg in de zwangerschap willen ze me waarschijnlijk sowieso in de gaten houden.
Het feit dat ik ernstige pre-eclampsie heb gehad op zich was al genoeg reden om naar het ziekenhuis te gaan zei de klinisch verloskundige vandaag. Maar bij mij speelt dan ook nog dat ik antidepressiva slik en dat ik een nieuwe partner heb.
Een nieuwe partner vergroot de kans juist op herhaling. Het heeft iets te maken met een reactie op iets wat niet van je eigen lichaam is. Na mijn vorige zwangerschap heb ik een nagesprek gehad met de gynaecoloog die me toen behandelde, mijn man was toen al overleden en ik vroeg haar “wat als ik ooit een nieuwe partner krijg en weer zwanger raak?”. Dan moest ik gelijk naar de gyn gaf ze toen aan en ze vertelde dat de kans op pre-eclampsie best groot is bij een nieuwe partner.

Ik denk trouwens dat ik dat vroeg, haha, maar weet het niet meer zeker. :palm:
Ik ben er zelf dus wel bang voor, maar goed, de kans is dus ook wel groot en de consequenties waren vorige keer ook groot dus ik wil dat liever niet nog eens mee maken.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mrt 2018 19:30

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Dat had ik niet zien aan komen! Leuk zeg, gefeliciteerd Pompoen!
08/2018
05/2021
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Mrt 2018 19:50

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oh hmmmm...bijzonder, echt wel andere info dan. Maar maakt ook geen donder uit! Als je maar op de goede plek bent.
Mijn zusje had HELPP en met 31,5 week bevallen. Vandaar dat ik dat ook juist aangaf dat zij naar de vk mocht na de eerste afspraak bij de gyn. Maar in jou geval zal de AD vast ook nog een rol spelen.

Oh ik vind het echt zo onwijs leuk en fijn voor je!! Retespannend, maar heel erg leuk :love: .
Ben jij bij de high tea komende zaterdag?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Mrt 2018 19:56

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat leuk Pompoen, gefeliciteerd! Ik had werkelijk geen idee haha!
⁠♡♡♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2018 19:58

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jaaa ik ben bij de high tea! Ik hoop alleen dat ik niet te misselijk ben haha, maar anders eet ik gewoon niet zo veel en kom ik voor de gezelligheid.

Gek dat het zulke andere info is. Ik ga het wel met de gyn bespreken. Helpp is wel echt heftig!
Eerlijk gezegd blijf ik liever onder controle van het ziekenhuis, dat vind ik prettiger. Dat speelt ook mee, de verloskundige die ik vandaag sprak zei ook dat ik als patiënt ook een stem heb in het hele gebeuren toen ik aangaf dat ik het allemaal wel heel spannend vindt. Het vertrouwen dat het allemaal ook goed kan gaan moet denk ik ook nog wel een beetje groeien en ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ik ga er ook gewoon voor om heerlijk te genieten van de zwangerschap. In ieder geval vind ik het nu alweer een stuk leuker nu ik een eerste goede echo heb gehad. Heel fijn!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Mrt 2018 20:16

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Pompoen!
<<

Patsy

Bericht 06 Mrt 2018 21:10

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wauw, Pompoen! Wat tof zeg! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem315

Bericht 06 Mrt 2018 21:15

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Pompoen! Wat leuk en spannend!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 06 Mrt 2018 22:39

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd pompoen! Ik wens je een fijne zwangerschap!
M:21072011
J :08012014
<<

ChiQ

Bericht 07 Mrt 2018 07:53

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ah wat leuk Pompoen, ik lees hier nooit meer eigenlijk maar ik zag je ticker elders! Gefeliciteerd! Krijg je toch nog een groot gezin :dance:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Mrt 2018 08:19

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat fijn voor jullie, Pompoen! Gefeliciteerd!
Ik wens je een hele goeie zwangerschap.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2018 17:10

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik heb vandaag mijn dossier opgehaald in het ziekenhuis in Amersfoort. Uur rijden, vijf minuten binnen, weer een uur rijden.
Best confronterend om terug te lezen, ik herinner me het (gelukkig) minder erg dan hoe het beschreven staart en ik was bepaalde dingen echt vergeten. Het is wel een beetje abracadabra tussen al die afkortingen in.
Er zit in elk geval een duidelijke brief ook in dat de Gynaecoloog 2e lijns controle in een tweede zwangerschap aanbeveelt.
Wat ik ook niet meer wist was dat de placenta infarcten vertoonde en ik wist nog wel iets van de windsels van de navelstreng, maar niet meer precies hoe dat zat. Ik had dus teveel windsels in elk geval, dat schijnt niet goed te zijn.
Nou ja, we gaan het wel zien en horen bij de intake maandag denk ik, wat het plan wordt.

Wel lief trouwens, er zat een brief bij van de gynaecoloog met handgeschreven nog een berichtje dat ze me veel geluk wenste met deze zwangerschap, zo lief! Het is toch al bijna 5 jaar geleden dat dit allemaal speelde. Maar ze was toen geloof ik al erg onder de indruk van mijn verhaal, met A. die overleed na de geboorte van Lu.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 07 Mrt 2018 17:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hé wat super leuk Pompoen! Gefeliciteerd!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 07 Mrt 2018 17:51

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Pompoen, wat leuk!

Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Ik heb gister positief getest. Heel spannend weer!

Meneer de Uil, volgens mij zaten wij vorige keer ook samen in een topic. Leuk is dat!
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2018 18:32

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Welkom Mouette! Wanneer ben je uitgerekend denk je?
Spannend he zo dat begin.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 07 Mrt 2018 19:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Pompoen schreef:Welkom Mouette! Wanneer ben je uitgerekend denk je?
Spannend he zo dat begin.


Ik denk dat ik nu bijna 5 weken zwanger ben, uitgerekend rond 10 november, maar ik weet het niet precies ivm een onregelmatige cyclus.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mrt 2018 21:21

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Mouette!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mrt 2018 21:22

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat leuk Mouette, gefeliciteerd!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Mrt 2018 21:41

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Weten jullie al of je de nipt-test gaan doen?

Ik neigde eerst naar nee, vorige keer had ik vooral keuze voor de combinatietest en die wilde ik toen niet doen. Ik dacht: we doen het nu gewoon ook niet.
Maar ik merkte dat bij mij de reden om het niet te doen vooral de angst is dat er iets slechts uit komt terwijl als er iets slechts uit zou komen ik daar waarschijnlijk wel actie op zou willen ondernemen.
Ik neig nu dus steeds meer naar ja. Mijn man vindt dat we ook nevenbevindingen moeten doen, daar twijfel ik dan ook weer een beetje over.

Ik ben benieuwd naar jullie afwegingen.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 07 Mrt 2018 21:52

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Bedankt voor de felicitaties!

Ik denk dat wij wel een NIPT laten doen. Beide keren hiervoor ook de combinatietest laten doen. Ik weet dat je (ook met de NIPT) niet alles uit kan sluiten, maar ik zou dat wat kan wel willen laten onderzoeken. Inderdaad ook omdat wij er mogelijk wel conclusies aan zouden verbinden, als er iets mis zou zijn.
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Mrt 2018 22:16

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Mouette!
⁠♡♡♡
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 08 Mrt 2018 08:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat leuk Mouette, de vorige keer zaten we inderdaad ook samen in een topic. Gefeliciteerd!

Wij gaan de NIPT niet doen. We gaan zien wat de zwangerschap ons brengt. Ik zou de moeilijke keuze van eventueel afbreken niet willen/kunnen maken. Hele gedachten er natuurlijk erachter, maar krijg het even niet opgeschreven. Maar in ieder geval de keuze om niks te testen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 08 Mrt 2018 08:54

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Mouette!

Wij gaan waarschijnlijk de NIPT ook niet doen. We hebben bij de vorige zwangerschappen ook geen extra onderzoek (combinatie test) gedaan.
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Mrt 2018 09:30

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Mouette!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Mrt 2018 10:14

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Mouette!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers