Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 05 Mrt 2018 19:57

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

CD, vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk voel je je snel beter. Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Oh zo spannend morgen!!!! Duimen dat alles goed is. En super benieuwd wie je bent :smile: .
Limoen, heb bij S inderdaad zwangerschapsvergiftiging gehad. Pas aan het einde van de zwangerschap, maar wel daarom ingeleid. Dus vandaar gesprek met de gyn.

Lot over je vragen:
- ik krijg bij 8, 11 en geloof 31 en 36 weken een echo bij de verloskundige en dan dus de 20 weken echo.
- de verloskundigepraktijk hier rept met geen woord over MvM. Dat is echt een keuze van jezelf.
- ik heb mijn collega's via de app op de hoogte gebracht. We hebben een groepsapp en en hen dezelfde foto gestuurd als iedereen.
- totaaaaaal geen voorgevoel. Bij S ook nooit gehad.
- ik heb nooit een zwangerschapsbh gekocht (wel ongeveer iedere maand een nieuwe maat omdat ik weer een cup gegroeid was). Nu zijn ze ook alweer gegroeid, maar vanwege mijn erg smalle omvang kan ik geen fatsoenlijke nu kopen.
- geen idee meer wanneer de misselijkheid weg was. Was en ben alleen maar misselijk als ik niet op tijd at.
- mijn borsten zijn al die tijd gevoelig geweest. Zelfs douchen is vervelend.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Mrt 2018 22:08

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Bedankt voor de antwoorden!

Succes morgen CD!!!
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 06 Mrt 2018 10:16

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Vervelend dat je zo misselijk bent en moeilijk naar de wc kunt Lot. Gaat het inmiddels weer wat beter? Ik zal ook nog even antwoord geven op je vragen.

-Hoeveel echo’s hebben jullie gehad bij jullie 1e? Ik las net het boekje en daarin stond, 1 bij 8 weken, 1 bij 12 weken, 20 weken en 36 weken. Dat is weinig toch? Hebben jullie zelf echo’s bijgekocht?
Ik had er iedere controle 1 en de 20 weken echo in het ziekenhuis. En ik heb nog 2 pretecho's gedaan. Nu heb ik er weer zoveel. Het verschilt per praktijk volgens mij. Ik heb er nu al 4 gehad.
-Gaat de verloskundige mvm stimuleren denken jullie?
Ik moest het volgens mij invullen op het intake formulier en omdat ik er al aan mee deed heeft ze er niks meer over gezegd iig.
-Was jullie 1e echo inwendig?
Nee uitwendig
-Hoe hebben jullie het je collega’s verteld?
Ik heb cupcakes gebakken met roze en blauwe muisjes erop en dan de foto erbij die ik daarna op fb heb gezet
- Hebben jullie een voorgevoel over het geslacht? :)
Ik niet, de vorige keer klopte het ook niet haha. Wat voor gevoel heb jij?
- Bestaat er ook speciaal zwangerschapsondergoed?
Ja maar heb ik niet gekocht
- Met hoeveel weken kochten jullie een zwangerschaps BH?
Dat weet ik niet meer. Toen mijn normale niet meer lekker zaten. Ik kocht meteen een voedingsbh.
- Met hoeveel weken verdween de misselijkheid?
Ik ben beide keren nauwelijks misselijk geweest.
- Blijven je borsten de gehele zwangerschap gevoelig of gaat dit nog over?
Ik heb er nu geen last van. De vorige keer alleen in het begin volgens mij.

MdU, ben je zelf weer bang voor zwangerschapsvergiftiging? Lijkt me wel echt heftig.

Succes vandaag CD! Ik ben benieuwd wie je bent! Balen dat je je zo beroerd voelt. Die moeheid hoort er wel bij denk ik. Ik doe tegenwoordig ook heel vaak een dutje 's middags. Ik hoop dat dat vanaf 16 weken echt weer beter wordt.

Hier gaat verder alles goed, buiten de moeheid nergens last van. Ik vind het nu best snel gaan en mijn buik groeit ook al goed haha. Wij hebben vorige week een pretecho gehad voor de nub maar die was niet goed te zien. De vk dacht eerst een meisje maar daarna een jongen. Over 2.5 week weten we het zeker maar ik ga nu wel uit van een jongen. Ik hoopte wel een beetje op een meisje maar weer een jongen is ook heel leuk. Als het goed is krijg ik deze week ook de uitslag van de NIPT. Doen jullie die ook?
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 10:21

Bericht 06 Mrt 2018 10:55

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jaaa een kloppend hartje! Ik ga me gauw bekend maken, maar eerst wil ik het nog wat mensen vertellen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2018 11:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Zo, ik maak me bekend! Ik ben dus Countingdays en ga nu weer verder onder mijn eigen naam.

Ik had vandaag dus een mooie echo en ben als het goed is 7+3, dat was ook ongeveer wat ik zelf in gedachten had, over 3 weken met de termijnecho zullen we de definitieve datum horen maar voor nu ben ik uitgerekend op 19 oktober.
Ik vond het wel hartstikke spannend, met het bloedverlies.
In tegenstelling tot wat ik onder mijn Countingdaysaccount schreef in het zwanger worden topic hadden we toch besloten nog even te wachten tot ik beter ingesteld zou zijn op medicatie, ik ben namelijk net begonnen met antidepressiva omdat het niet zo lekker ging. Ik heb op de dag dat ik zou beginnen een test gedaan (dat was dag 26) maar die was hartstikke negatief. Alleen vervolgens werd ik maar niet ongesteld en bleek ik toch zwanger te zijn. Ontzettend gewenst, want we hadden de wens al een aantal keer uitgesteld omdat we het beter vonden als ik eerst wat beter in mijn vel zou zitten.
Overigens gaat het wat dat betreft best wel goed dus ik kijk wat dat betreft vol vertrouwen naar de toekomst.

Wel vind ik het met mijn voorgeschiedenis best wel spannend allemaal. Ik had best wel ernstige pre-eclampsie in mijn zwangerschap met Lu. En ben toen ingeleid met 35 weken en met 35+3 bevallen. Omdat ik nu een nieuwe partner heb is de kans dat ik weer pre-eclampsie krijg een stuk groter dan normaal in een tweede zwangerschap.
Dat is ook de voornaamste reden dat ik onder controle bij het ziekenhuis kom te staan en hoogstwaarschijnlijk ook blijf, de klinisch verloskundige zei dat vandaag ook, dat ze de kans niet erg groot achtte dat ik nog naar de gewone verloskundige zou gaan. Ik zelf wil vooralsnog ook het liefst gewoon in het ziekenhuis blijven, ik merk gewoon dat ik het best eng vind, het idee dat ik het weer zou krijgen. Ik zou dolgraag deze zwangerschap een stukje onbezorgder doorkomen.
Maar goed, ik heb in ieder geval nu een gezondere man (denk ik, hoop ik).

Limoen, ik heb dus ook twee kinderen hier rond lopen van 4 en 6, Lo. (dochtertje van mijn man) is in januari 6 geworden en Lu. wordt in maart 5.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Mrt 2018 11:33

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jaaaaaa!!!!
Gefeliciteerd!!!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 06 Mrt 2018 11:34

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ah wat leuk Pompoen, gefeliciteerd!!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mrt 2018 11:38

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Nou ja, Pompoen! Wat ontzettend leuk, van harte gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2018 11:40

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ohhhb Pompoen, gefeliciteerd!!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Mrt 2018 11:40

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wauw pompoen! Wat leuk! Gefeliciteerd!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 06 Mrt 2018 11:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Pompoen! Wat leuk!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mrt 2018 12:05

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Gefeliciteerd Pompoen! Fijn dat alles goed was! Lijkt me wel spannend voor je maar ook iets positiefs om je op te focussen. Krijgt de baby dan ook AD binnen? Ik hoop voor je op een onbezorgde zwangerschap!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 06 Mrt 2018 12:31

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wauw Pompoen, gefeliciteerd!!
10.04.17
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 06 Mrt 2018 12:49

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat leuk Pompoen had al geen idee wie je onder het andere account was. Hopelijk mag de zwangerschap goed verlopen en houden ze je in het ziekenhuis goed in de gaten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Mrt 2018 12:50

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wooow, die zag ik niet aankomen :). Wat een mooi bericht, van harte gefeliciteerd lieve Pompoen. Wat fijn dat jullie samen ook nog een kindje mogen krijgen :heart: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Mrt 2018 13:08

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wow, Pompoen is CD? Die had ik niet verwacht. Maar echt, wat ontzettend leuk! En wat betreft medicatie, antidepressiva en zwangerschap kunnen best samen gaan. Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden rond de bevalling, maar verder valt het best mee. O ja, en gefeliciteerd natuurlijk!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2018 13:46

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Grappig dat zo veel mensen het niet hadden verwacht. Jip had het wel geraden, dat vond ik wel grappig.

@Lot, de baby krijgt ook AD binnen inderdaad. De kans op afwijkingen is echt heel erg klein met dit middel maar het kindje kan wel last hebben van dingen rond de geboorte. Er is ook een hele kleine kans op pulmonale hypertensie (hoge bloeddruk in de longen) waarbij ook weer een hele kleine kans is om later longfibrose te krijgen. Dat wil je natuurlijk absoluut niet, maar kijkend naar de risico’s is het risico om een paar jaar te wachten en dus op latere leeftijd zwanger te worden veel groter. Maar de baby moet na de geboorte wel goed in de gaten gehouden worden.
Ik ben zelf banger voor de pre-eclampsie.

@Lady, ja ik vind het ook heel bijzonder dat wij nu samen nog een kindje krijgen. We vonden eigenlijk twee kinderen wel genoeg, ‘t zijn ook pittige donders, maar de wens voor een kindje van ons samen was ook wel heel erg groot, zo groot dat we uiteindelijk besloten hebben er voor te gaan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mrt 2018 13:50

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hee wat ontzettend leuk Pompoen! Begrijpelijk dat het allemaal extra spannend is voor jullie. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 06 Mrt 2018 14:09

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Leuk Pompoen! Hopen op een onbezorgde zwangerschap. Grappig dat onze kinderen van dezelfde leeftijd zijn. Zitten ze net allebei op school, beginnen we er weer aan :)
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mrt 2018 14:20

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Nou ja, die zag ik niet aankomen!! Ik had geen idee dat jullie samen nog voor een kindje wilden gaan. Wat leuk, van harte gefeliciteerd!
❤ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Mrt 2018 14:28

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Haha Bliss en jij hoefde maar uit 20 namen te raden!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Mrt 2018 14:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Van harte gefeliciteerd Pom!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Mrt 2018 14:55

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Oh yes wat leuk (en mega spannend) Pompoen!! Van harte gefeliciteerd ook onder deze naam. Wat ben ik blij voor jullie!!

Wel bijzonder dat je niet naar de vk mag waarschijnlijk. Die regels zijn afgelopen jaar veranderd en mag je dus tot een bepaald aantal weken gewoon bij de vk en daarna naar het ziekenhuis. Dat was bij mijn zusje namelijk ook zo.
En de kans is toch juist groot dat je bij een andere partner geen reactie krijgt? Dat is mij verteld....mijn zusje en ik hadden het beter net elkaars partner kunnen doen :^^: . Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet (meer).

Ik ben zelf trouwens helemaal niet bang om weer zwangerschapsvergiftiging te krijgen, weet even niet meer wie het vroeg. Je krijgt dat ik je 2de zwangerschap (met dezelfde partner) eigenlijk altijd later, een week of 4, dan pas reactie. En dan ben ik nu al lang en breed bevallen.
Laatst gewijzigd door Meneer de Uil op 06 Mrt 2018 14:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2018 14:57

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wow wat ontzettend leuk Pompoen!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mrt 2018 15:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Pompoen schreef:Haha Bliss en jij hoefde maar uit 20 namen te raden!


Haha ja en ik had toch iemand anders in gedachten! Maar dat houd ik maar even voor me. Heb je verhaal in het andere topic (voor een kindje) ook niet heel goed gevolgd, ik had beter research moeten doen!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron