Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Anoniem301

Bericht 02 Mrt 2018 18:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh oh on wat een ellendige situatie zeg.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Mrt 2018 19:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

...
Laatst gewijzigd door Thunder op 02 Mrt 2018 22:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Mrt 2018 19:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik lees nu pas weer bij Thunder, wat super dat je veilig thuis gebeld hebt. Kinderen hebben iemand nodig die voor ze op komt in zo’n situatie. Maar niet iedereen durft die stap te zetten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem336

Bericht 05 Mrt 2018 15:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb er niets van gelezen thunder, maar uit de reacties maak ik op dat het een heftige situatie is. Goed dat je kennelijk gebeld hebt, en hopelijk kun je daar zelf ook de rust in vinden (als in, dat je verstandige keuze hebt gemaakt).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Mrt 2018 16:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik weet het even niet meer. Vandaag provera en clomid gekregen om eisprong op te wekken. Gister nog een ovulatietest gedaan en die was heel licht. Wat normaal is bij mij want ik heb pcos. Vanmiddag na de afspraak in het ziekenhuis waar ik de medicatie kreeg, thuis nog een ovutest gedaan en hij is positief. Totaal niet verwacht. Maar wat nu? Wachten met provera? We hebben namelijk wel sex gehad. Of gewoon met provera starten? Ik weet jullie zijn geen artsen maar wie weet heeft iemand ook zoiets meegenaakt?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2018 10:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heeft iemand misschien ervaring met ovulatietesten van Kruidvat? Ik heb zojuist een zwangerschapstest gedaan en die test was knalpositief, de teststreep net zo donker als de controlestreep. Maar dit was voor mij zo’n onverwachte uitkomst, dat ik naar de winkel ben gegaan voor een CB-test. Die geeft negatief aan. Toch nog maar een Kruidvat eraan gewaagd en die is ook negatief (echt spierwit). Nu ga ik er maar vanuit dat die eerste test vals positief is, maar gek vind ik het wel. Meestal zijn de vals positieve testen niet zo knalroze toch?

Dus nu vraag ik me af of de ovulatietesten van Kruidvat dezelfde teststaafjes hebben en er in de fabriek misschien een lichting is verwisseld en dat ik nu dus eigenlijk een (late) eisprong heb. Waar je je al niet druk om kan maken :palm:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2018 11:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nou, wat irritant zeg! Je hebt dus één positieve (echt knallend) en twee negatieve zwangerschapstesten?

Misschien kan je nog een ovulatietest van Kruidvat doen om je ovulatie dan te controleren? Ik vind het wel gek! Hoe veel te vroeg heb je getest met de zwangerschapstesten? Want je zou ook normaal zeggen dat je geen twee weken na je normale eisprong nog een eisprong krijgt.

Idioot is het wel!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2018 11:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn cyclus is misschien nog wat op de hobbel na een miskraam, maar ik schat in dat ik tussen de 4 en 6 dagen te vroeg heb getest. Ik testte vooral omdat ik vlak voor de laatste menstruatie nog een klein beetje hcg in mijn urine had, en ik wilde nu een week voor de volgende menstruatie weten of het echt helemaal weg was, zodat ik - mocht ik nou wel positief testen over een week - ook zeker zou weten dat dat van een nieuwe zwangerschap komt en niet alsnog van de vorige zwangerschap.
Ik stond dus echt even gek te kijken van die knalpositieve test. Het leek me al vrij onmogelijk, maar ik vind het wel bijzonder dat hij dan zo positief uitslaat. Misschien haal ik vanmiddag nog even een ovulatietest op, en anders wacht ik mijn menstruatie volgende week wel gewoon af.

Vrij idioot inderdaad.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Mrt 2018 15:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat gek Biechtje! Ik kan het ook echt niet verklaren, maar het lijkt me heel spannend en daardoor eigenlijk helemaal niet zo fijn. Was de positieve test met ochtenduren en de rest niet? Een ovulatietest zou inderdaad nog een optie zijn om te doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Mrt 2018 15:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heel raar! Heb daar ook nog nooit van gehoord, alleen met vage streepjes. Misschien dat het 2 keer een teststreep is in plaats van een ovulatietest?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2018 15:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Lady, ik heb geen van de testen met ochtendurine gedaan. Misschien stom, maar ik heb ook helemaal niet getest met het oog op een zwangerschap, maar puur om te zien dat de test nu helemaal wit is. Op basis van een 28-daagse cyclus moet ik pas maandag ongesteld worden (vorige cyclus duurde 28 dagen), maar normaal duurder mijn cyclus meestal 30-32 dagen, dus dan zit ik meer dan een week voor de verwachte menstruatie. Alleen als ik kijk naar het moment waarop ik wat zeurende buikpijn had (en dan ervan uitgaande dat dat misschien de eisprong is geweest) zou ik over 4 dagen ongesteld moeten worden. Maar echt zicht op mijn cyclus heb ik dus nog niet.

Op de tweede Kruidvattest is inmiddels wel een heel licht streepje zichtbaar geworden, maar dat was flink na de afleestijd (zo’n 2 uur later) en het is vrijwel niet te zien. Als je de test in het licht houdt, dan zie je niks, alleen in de schaduw kun je heel licht iets zien. Misschien het beroemde indroogstreepje? Al heb ik eerder op negatieve testen nooit een indroogstreep gezien.

Maar die eerste test, echt bizar hoe positief die is. Ik dacht even dat mijn laatste menstruatie misschien niet een echte menstruatie is geweest, maar wat resten van de miskraam en dat ik misschien toen al zwanger was. Totdat ik dus de CB-test deed. Dat is dus geen optie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mrt 2018 15:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

SoGood, dat zou misschien kunnen. Al was het wel zo dat de controlestreep zichtbaar was en de teststreep nog wit, en toen ik drie minuten later keek stonden er ineens twee dikke strepen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Mrt 2018 15:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hmm, wat vreemd. Echt geen verklaring voor. Je zou nog een bloedtest kunnen overwegen? Wel super vervelend dat je nu niet weet waar je aan toe bent.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Mrt 2018 15:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou er helemaal de zenuwen van krijgen geloof ik.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Mrt 2018 15:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ook, laatst moest ik een week afwachten om te kijken wat het hcg ging doen, geen leuke week dus begrijp je gevoel. Veel sterkte, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 06 Mrt 2018 15:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Even verder onder mijn eigen naam (zo’n gedoe met dat in- en uitloggen).

Een bloedtest vind ik nog wat overbodig. Als het wel een zwangerschap is, dan zal ik ergens volgende week toch wel duidelijker positief moeten testen. Dat geduld heb ik wel. Ik vind dit alleen zo raar. Ik ken die vage vals-positieve testverhalen ook eigenlijk alleen met hele vage streepjes. Het was ook geen oude test trouwens, hij was nog over van de vorige zwangerschap, dus ergens in november gekocht.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2018 16:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

He wat vervelend. Ik hoop dat je snel iets van duidelijkheid hebt. :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2018 18:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je nog opnieuw getest, Maan?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 08 Mrt 2018 20:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb gisterochtend (met ochtendurine) getest met Kruidvat. Binnen de afleestijd is hij negatief. Na 2 uur een licht streepje, beter zichtbaar dan de indroogstreepjes (?) van dinsdag. Ik blijf het raar vinden waarom ik die ene knaltest heb gehad.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2018 20:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wel gek hoor. Ik denk dat je niet anders kunt dan afwachten of je menstruatie gaat doorzetten of niet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Mrt 2018 20:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het blijft vaag Maan! Misschien nog even afwachten en anders toch even contact opnemen met je vk. Zeker omdat je nog wel wat restweefsel had zitten.
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 08 Mrt 2018 20:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben daarna 1 keer ongesteld geworden en toen ben ik de eerste dag nog wat stolsels verloren, Uffe, dus ik denk eigenlijk wel dat het daarna schoon was. Maar ik wacht rustig af, volgende week nog maar eens testen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Mrt 2018 21:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh wat een onzekerheid Maan. Raar ook zeg, die knalpositieve test.
2012 & 2016
<<

Anoniem231

Bericht 09 Mrt 2018 06:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je misschien te vroeg getest?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Mrt 2018 08:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben aan het uitzieken en daarom is dochter een extra dag naar de opvang, maar toch voel ik me een slechte moeder hierdoor :redface:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers