Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderwagen en vliegen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Feb 2018 21:44

Kinderwagen en vliegen

Ik mag voor zoon toch gewoon de kinderwagen meenemen? Het zijn natuurlijk 2 losse delen, maar we doen t in een zak zodat t 1 geheel is. Alleen las ik dat t maar 10 kilo mag zijn, maar de onze weegt 12 kilo..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Feb 2018 06:18

Re: Kinderwagen en vliegen

Een kinderwagen bestaande uit meerdere delen mag je alleen als ruimbagage meenemen.
Je kunt wel een buggy meenemen als handbagage.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Feb 2018 06:25

Re: Kinderwagen en vliegen

Wat Taeda zegt. Je kunt de kinderwagen dus niet meenemen tot aan de gate.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Feb 2018 07:02

Re: Kinderwagen en vliegen

Een paraplubuggy mag je wel meenemen tot aan de gate? Heb mij er nog niet in verdiept eigenlijk... we gaan pas in juni.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 07:05

Re: Kinderwagen en vliegen

Ja paraplu buggy wel.
En in principe mag een kinderwagen die zwaarder is niet mee dan. Ze kunnen natuurlijk coulant zijn maar ja als 't toch niet mag, sta je daar mee dat ding. Ik zou het er niet op gokken en een paraplu buggy meenemen.
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Feb 2018 07:43

Re: Kinderwagen en vliegen

Goed om te weten!
Al vind ik de kinderwagen toch lekkerder lopen dan de paraplubuggy.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 27 Feb 2018 07:59

Re: Kinderwagen en vliegen

Ik mocht mijn 2 delige kinderwagen wel meenemen tot aan de gate, daar ging de wagen het luchtruim in en zagen m pas weer op onze eindbestemming, met overstappen dus geen wagen.

Op de terugweg hadden we de wagen tot aan de gate en met overstappen.

Wat ik veelal hoor en/of lees, ligt het echt aan de vliegmaatschappij en aan de persoon die je incheckt. Je kan het allicht proberen. Inchecken mag sowieso, en ik vind de wandelwagen ook fijner dan de paraplu buggy, maar dat kan ook komen doordat het een knakending is.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Feb 2018 08:00

Re: Kinderwagen en vliegen

Volgens mij mag de kinderwagen in buggyvariant (dus zonder reiswieg) ook gewoon mee tot aan de gate. Hebben wij virig jaar in elk geval wel gedaan, niets voor betaald en werd ook niets van gezegd. Wij vlogen met ryanair, die zijn altijd aardig streng.
<<

Anoniem236

Bericht 27 Feb 2018 08:56

Re: Kinderwagen en vliegen

Paraplubuggy en buggy, wat is het verschil?

Wij hadden de buggy mee, in Nederland moesten we deze met inchecken afgeven dus op Schiphol geen buggy. Op de terugweg tot aan het vliegtuig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 09:15

Re: Kinderwagen en vliegen

Luisa schreef:Volgens mij mag de kinderwagen in buggyvariant (dus zonder reiswieg) ook gewoon mee tot aan de gate. Hebben wij virig jaar in elk geval wel gedaan, niets voor betaald en werd ook niets van gezegd. Wij vlogen met ryanair, die zijn altijd aardig streng.


Luisa vaak mag dat wel inderdaad, maar niet altijd. Stel je wilt je buggy graag gebruiken tijdens een overstap dan is een paraplu buggy die je kunt gate checken wel fijn want die kan je dan wel gebruiken tijdens een overstap. De kleinste inklap buggy's kun je zelfs mee aan boord nemen en in de overhead compartments kwijt.

Lotus, je hebt bijv ook de Bugaboo Bee en die Yoyo buggy's, dat zijn geen paraplu modellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 27 Feb 2018 10:35

Re: Kinderwagen en vliegen

Ik had mijn buggy nexo mee toen ik naar Engeland vloog. Ik hoefde de buggy pas in te leveren toen ik instapte in het vliegtuig. Net voor t trappetje haha. (Klein vliegtuig)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Mrt 2018 08:15

Re: Kinderwagen en vliegen

Aangezien ik hier geen wifi heb kom ik hier deze week niet Veel, maar we konden de kinderwagen toch ook meenemen naar de gate. Op t vliegveld lag hij op een speciale band bij de bijzondere bagage. Gek eigenlijk dat ik overal las dat ik t in moest checken, en uiteindelijk toch niet.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Mrt 2018 08:38

Re: Kinderwagen en vliegen

Fijn dat dat kon. Ik denk dat ze geen garanties willen geven, maar als er ruimte is, dan kan het. Fijne vakantie.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Mrt 2018 08:33

Re: Kinderwagen en vliegen

Maar van tevoren weten ze toch niet goed hoe veel wandelwagens er gaan komen? En er waren 'Maar' 12 stoelen vrij.
Ach ja:)
Bedankt:) moet nu goed komen (zoon is tot gisteren ziek geweest, zelfs voor de zekerheid naar de dokter geweest hier) maar t weer is beter haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Mrt 2018 08:50

Re: Kinderwagen en vliegen

Marin schreef:
Luisa schreef:Volgens mij mag de kinderwagen in buggyvariant (dus zonder reiswieg) ook gewoon mee tot aan de gate. Hebben wij virig jaar in elk geval wel gedaan, niets voor betaald en werd ook niets van gezegd. Wij vlogen met ryanair, die zijn altijd aardig streng.


Luisa vaak mag dat wel inderdaad, maar niet altijd. Stel je wilt je buggy graag gebruiken tijdens een overstap dan is een paraplu buggy die je kunt gate checken wel fijn want die kan je dan wel gebruiken tijdens een overstap. De kleinste inklap buggy's kun je zelfs mee aan boord nemen en in de overhead compartments kwijt.

Lotus, je hebt bijv ook de Bugaboo Bee en die Yoyo buggy's, dat zijn geen paraplu modellen.


Wij hebben meegemaakt dat je niet de buggy bij de gate terugkrijgt. Dus het is niet altijd zeker dat je de buggy kunt gebruiken bij een overstap.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 06 Mrt 2018 08:52

Re: Kinderwagen en vliegen

Wij hebben de Bugaboo Bee áltijd tot de gate meegenomen. Diverse Airlines.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Mrt 2018 09:37

Re: Kinderwagen en vliegen

ChiQ schreef:Wij hebben de Bugaboo Bee áltijd tot de gate meegenomen. Diverse Airlines.


Ja tot de gate kon altijd inderdaad. Maar bij het uitstappen was de buggy niet altijd weer bij de gate, in ons geval.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2018 09:50

Re: Kinderwagen en vliegen

Wij hebben meegemaakt dat onze handbagage bij de gate alsnog werd ingecheckt als ruimbagage (zonder extra kosten) omdat er al te veel handbagage in de cabine was. Dan krijg je je spullen pas terug bij de bagageband. Ik kan me voorstellen dat dat met een buggy ook zou kunnen gebeuren.

Als je de kinderwagen echt veel fijner en comfortabeler vindt dan zou ik denk ik toch daarvoor kiezen en op het vliegveld een draagzak o.i.d. gebruiken. Dan heb je de rest van de vakantie lekker wel de wagen die je het fijnste vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers