Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Mrt 2018 15:32

Re: Mei/juni 2018 mama's

Dat is alleen bij Prenatal, maar die hebben op allerlei producten dan kortingen. Dus zeker de moeite waard voor bijvoorbeeld de babyfoon, kinderstoel, kleertjes, dekentjes.

Ik heb 5 april mijn laatste werkdag, maandag en vrijdag ben ik altijd vrij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Mrt 2018 15:36

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oh ik had nog een Maxi Cosi op het oog bij Prénatal, dan wacht ik even af. Wanneer zijn die dagen?

5 april, dat is echt al snel! Nog precies een maand. Ik heb 25 april m'n laatste werkdag, ben ook altijd vrij op maandag en vrijdag.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Mrt 2018 16:24

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk Bliss, dat ze zo actief is! Ik merk het ook heel erg als ik zelf in de rust bent, dat hij veel actiever is. En altijd ‘s avonds rond een uur of acht, dat is gewoon standaard. Zal dus straks ook wel zo zijn :).

Die dagen van Prenatal is wel even iets om in de gaten te houden, al zou ik zo niet weten welke grote aankopen wij nog moeten doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 05 Mrt 2018 18:33

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze eind van de maand zijn.
Wij moeten nog een babyfoon, matrasje en nog 1 of 2 setje kleding erbij.
Ow en van die grote hydrofiel doeken.

Ik moet nog 17 dagen werken, 17 april laatste werkdag!!

Hebben jullie al plannen voor in je verlof? Ik wil een vlaggenlijn gaan maken en een krans voor aan de voordeur.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 06 Mrt 2018 09:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Whoah, ik lees allemaal dingen over nog 15 dagen werken, of 17. Ik ben eens gaan tellen, ik moet er nog 35 :laughcry: En dan heb ik m'n weekje vrij in april er al afgehaald, haha. Mocht ik trouwens toch 6 week van tevoren eruit moeten, dan moet ik nu nog 27 dagen, haha.

De mama mazzel dagen zijn volgens mij eind deze maand. Wij moeten nog een Tripp Trapp + newborn zitje hebben en ik wil graag zo'n meerijdt plankje voor de kinderwagen. Denk dat dat het wel zo'n beetje was.

Lady: leuk hè, die vaste tijden. Ik voel haar eigenlijk altijd rond 2uur en 22.00uur. Als het wat zegt over als ze er is, word ik wel wat minder blij van die 22.00uur. Dan wil ik eigenlijk zelf al wel zo'n beetje slapen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 06 Mrt 2018 09:22

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss: Vervelend, die oprispingen! Is dat maagzuur oid?
Klinkt als een prima dag hoog, donderdag. Als jullie het later nog eens groots willen vieren, kan dat natuurlijk altijd nog!

Sneeuwwitje: Logisch idd, dat je het wat zwaarder hebt. Dat merk ik nu bij de 2e al, laat staan de 4e! Gelukkig niet zo lang meer werken dus, dat scheelt. Waar gaan jullie heen in mei?

Taeda: Lastig, de opvang! Mijn 1e ingeving is ook om tijdelijk minder te werken (of mss een paar uur thuis op die 3e dag?). Ook omdat het me voor zo'n klein hummeltje zoveel lijkt, verschillende opvang adressen. Je kunt het idd altijd even aankijken, zien hoe het gaat.
Sowieso nieuwe kleertjes kopen over 2 weken! Baby verdient ook iets van zichzelf :wink:

Die gouden stippen had ik trouwens besteld voor het originele idee voor E's kamer! Ze zijn net binnen, dus ga iid kijken of ik daar iets mee kan of dat het te zoet wordt dan :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mrt 2018 18:41

Re: Mei/juni 2018 mama's

Werk jij fulltime?
Is inderdaad maagzuur denk ik, ik had al gelezen dat je daar in deze fase van de zwangerschap meer last van kunt krijgen.

Heb vannacht geen oog dicht gedaan en nu helemaal gesloopt, maar ik moet zo weer naar de cursus. Zal eerlijk gezegd blij zijn als ik straks weer terug ben en naar bed kan, maar hopelijk is het toch een beetje leuk en informatief.

Vanmorgen weer voor controle bij de vk geweest, nu was mijn echte vk terug van zwangerschapsverlof. Ik had haar nog niet gezien, had tot nu toe steeds een vervangster. Maar erg leuke meid is dit, heb er een goed gevoel bij.

Een Tripp Trapp is toch een kinderstoel? Vanaf wanneer gebruik je die? Misschien kunnen wij die inderdaad ook nog wel aanschaffen met die mazzeldagen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 06 Mrt 2018 19:48

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wanneer je kindje kan zitten (vanaf n maand of 6) kunnen ze erin met een babyset (zo’n beugel). Je hebt ook van die newborn-kuipjes, dan kunnen ze er meteen in. Bij S nooit zo’n newborn-set gehad (we zaten nooit aan tafel :smile: ), nu krijgen we een tweede tripptrapp en hebben zo’n kuipje geleend, omdat we nu met S wel altijd aan tafel eten en het me wel gezellig lijkt als de baby erbij kan zitten (als t zo gaat als bij S, dan is het de eerste maanden om en om eten, terwijl de ander een kind-met-huil-uurtje troost, maargoed :razz: )

Ik heb n wat mindere week... Ik denk mede door het plotseling overlijden van de opa van m’n man. Kost me veel extra energie en m’n lichaam reageert daar ook op (veel harde buiken, pijnlijke onderrug). Probeer maar te rusten waar ik kan. Maandag voor t eerst de schoonmaakster in huis gehad, zalig!
Verder qua baby-dingen vrij weinig nieuws.

Ohja, gekke vraag, beweegt jullie kindje weleens alsof ie een epileptische aanval heeft in je buik? Klinkt heel gek, maar soms voelt het getrappel als een soort stampertje, echt snel trillend. Had t daar bij m’n sportclub over en er waren drie anderen die het herkenden. Eentje had het gegoogled en het schijnt veel voor te komen rond de dertigste week
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Mrt 2018 08:46

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik herken dat niet echt Jerry. Ben benieuwd of je dit patroon na de geboorte ook zult herkennen. Wat verdrietig van de opa van je man, gecondoleerd.

Taeda, mijn verlof begint bijna! Vandaag over twee weken heb ik mijn eerste vrije dag :hulde: Lastige keuze die je moet maken met betrekking tot de opvang. Ik snap je dilemma over twee of drie dagen werken heel goed, ik heb met drie dagen ook het gevoel dat ik best vaak dingen mis en dat vind ik jammer. Met twee dagen ben je nog minder betrokken. Aan de andere kant is het tijdelijk misschien is dit wel de laatste keer dat je een kleine baby hebt. Maar daar staat weer tegenover dat de dagen best lang kunnen zijn wanneer je thuis bent bij de kinderen, zeker in de wintermaanden. En het maakt de baby misschien ook wel flexibeler wanneer hij naar twee gastouder gaat. Kortom, ik heb het antwoord ook niet voor je, haha.

Wat betref de Tripp Trapp stoel, beste aankoop ooit. Wij hadden de newborn set niet, heb hem ook niet echt gemist. Als ik er eentje zou kunnen lenen zou ik er wel gebruik van maken maar ik ga hem zeker niet nieuw aanschaffen voor die paar maanden.

Wij hebben in april nog een laatste nachtje samen weg geboekt voordat de baby komt. Ik ben dan precies 38 weken zwanger dus voor de zekerheid de vluchttas en maxi cosi maar meenemen :yes: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Mrt 2018 09:59

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss: Ik werk 4 dagen per week. Moet nog 6,5 of 8,5 week werken, afhankelijk van wanneer ik met verlof ga (wil graag 4 weken van tevoren als dat lukt).
Hoe was je cursus gisteravond?

Jerry: Vervelend, deze week! Gecondoleerd. Snap wel dat je dat lichamelijk ook merkt. Idd maar even rustig aan!
Dat snelle bewegen herken ik soms wel!

Lady: Lekker hoor, nog maar 2 weekjes! Echt aftellen :)
Dat kuipje voor de Tripp Trapp zou ik zelf ook niet snel nieuw aanschaffen voor die paar maanden.. Wij krijgen 'm van m'n ouders en m'n moeder vind het stom om hem tweedehands te hebben, haha. Ik wilde hem idd al lenen van vrienden. Net zo handig voor dat half jaar ongeveer!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem260

Bericht 07 Mrt 2018 14:45

Re: Mei/juni 2018 mama's

Teada over die opvang en aantal dagen werken; ik werk nu 2 dagen per week (1 dag osv). Heb wel het idee dat ik af en toe dingen mis, en met 3 dagen meer onderdeel van het team zou zijn, maar mis liever dingen op m’n werk, dan dingen in het opgroeien van m’n kindjes, dus sta helemaal achter deze keuze!
Ik zou, zeker als het tijdelijk is en financieel haalbaar, minder gaan werken
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2018 19:54

Re: Mei/juni 2018 mama's

Gecondoleerd, Jerry!

Ik denk dat wij dan ook geen newbornding nemen voor de Tripp Trapp, beetje zonde van het geld en ik wil ook maar één kind, dus sowieso is alles in verhouding al duur. Ik hoop dat we veel spullen ook weer een beetje leuk kunnen verkopen over een paar jaar!

Cursus was wel leuk gisteren. We hebben het o.a. gehad over ademhaling tijdens de weeën, kijken wat ik daar tegen die tijd nog van onthouden heb. :wink:

Ik ga het derde trimester gewoon alweer in, time flies!

Oeh spannend Lady, met 38 weken nog weg! Maar inderdaad, gewoon je spullen meenemen en dan kun je altijd weg wanneer het nodig is. Waar gaan jullie heen?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2018 19:58

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat is trouwens het voordeel van zo'n Tripp Trapp t.o.v. bijvoorbeeld onderstaande stoel?

Afbeelding

Ik heb me hier nog totaal niet in verdiept, weet ook niet waar ik op moet letten.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 07 Mrt 2018 20:10

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik weet van die stoel toevallig dat het zit-deel heel ruim is. Waren een x uit eten waar ze zo’n stoel hadden. S gleed alle kanten op.

Bliss, als je t vergeet, helpt de VK je wel herinneren bij de bevalling :wink:

Ik moet na deze week nog 3 weken werken :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mrt 2018 20:17

Re: Mei/juni 2018 mama's

Deze ziet er ook wel oké uit:

Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Mrt 2018 20:46

Re: Mei/juni 2018 mama's

Kinderstoel is met name design t verschil volgens mij. ;)
Je kan letten op hoelang kind er in kan / meegroeimogelijkheden en verder zou ik zeggen let vooral op de stand van de poten.

Wij hebben de kinderstoel van ikea voor buiten/als we in de tuin eten.
Is echt een superfijn stoeltje en betere prijs-kwaliteit vind je denk ik niet (ding kost 9,95 :D). Maarrrr die heeft van die uitstaande poten en serieus iedereen struikelt daar elke keer weer over. Om gek van te worden haha.
<<

Anoniem260

Bericht 07 Mrt 2018 21:00

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ohja Sophie dat gebeurt iedereen volgens mij!

Bij tripptrapp betaal je ook deels wel voor t merk, maar t is ook wel kwalitatief goed materiaal
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Mrt 2018 21:10

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss schreef:Deze ziet er ook wel oké uit:

Afbeelding

Ik breek even in. Deze stoel is op zich prima hoor (al is de zit in verhouding tot de tripp trapp wat ruim), alleen als je het tafelblad verwijderd (wat na een poosje natuurlijk wel de bedoeling is, zodat jullie dochter bij jullie aan tafel zit), steken die 'leuningen' waar het tafelblad ingeschoven zit erg uit. Dat leek mij onwijs onhandig. Even kijken of ik een plaatje kan vinden.
Ja, hier zie je het goed:
Afbeelding
Super onhandig met aanschuiven aan tafel en ook echt zo'n uitsteeksel waar je je continu aan stoot.

♥♥
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 07 Mrt 2018 21:18

Re: Mei/juni 2018 mama's

@ Bliss: Mensen die ik ken vinden die stoel van prenatal juist fijner dan de tripp-trapp vanwege het grotere zit gedeelte. Hun kinderen zitten er nu nog steeds in (volgens mij nu 5 en 7 jaar?).

Maar goed, anderen hebben weer ervaring dat dat grotere zit gedeelte helemaal niet handig is.
Dus ik denk dat het gewoon aankomt op wat je zelf het handigst lijkt haha.

Overigens hebben zij een stoel waarbij ook de zijleuningen weg zijn nu ze groter zijn, dus hij is wel iets anders dan je plaatjes.

Overigens schaf ik zo'n stoel pas aan als ze gaat zitten denk ik. Anders wordt het zo'n sta in de weg tot die tijd.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Mrt 2018 22:23

Re: Mei/juni 2018 mama's

Mijn oudste van 7,5 zit nog steeds op zijn tripp trapp..
Ze hebben er alle 3 eentje hier. Een van de beste aankopen van al het babyspul hier!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Mrt 2018 06:50

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef: ...misschien is dit wel de laatste keer dat je een kleine baby hebt.

Wat zeg jij nou voor geks :suspect:
Nee, het kan natuurlijk de laatste keer zijn, maar ik hoop het niet. Wat je schrijft, de dagen kunnen ook heel lang zijn met kinderen (en een beetje saai), dus daarom weet ik niet of ik gelukkiger word van veel thuis zijn. De vorige keer was er twijfel tussen drie of vier dagen werken, ik vind het ook fijn om even op een andere manier uitgedaagd te worden. Ik weet het dus nog niet.

Wij hebben een tripptrapp stoel, maar gaan geen tweede bijkopen. Voor nu zetten we A in de plastic Ikea variant en ik hoop dat hij snel op zo'n stoel past:
Afbeelding

Hiervan past er naast onze standaard eetstoelen nog eentje extra per zijkant, ze zijn niet duur, kunnen goed aangeschoven worden en ik vind ze mooier dan een meegroeistoel. Daarbij vind ik deze zelf ook prima zitten. Voor een extra tripptrapp zouden we een gewone stoel naar zolder moeten zetten (aangezien er maar eentje aan de kopse kant kan staan).

Gecondoleerd Jerry! Hopelijk gaat het snel weer wat beter lichamelijk. Een schoonmaakster lijkt me heerlijk!

Lady, wat fijn nog een weekendje weg. Ik denk dat het een welkome afleiding is tegen die tijd. Ligt de baby inmiddels al goed?

Verder gaat het hier prima. Ik ben heel verkouden geweest afgelopen weekend, maar dat trekt nu aardig weg. Het wordt uiteraard allemaal wel wat oncomfortabeler en vermoeiender, dat lijkt me logisch met nog maar twee maanden te gaan. De babykamer is nog steeds niks aan gedaan, dat begin ik wel vervelend te vinden (alleen aan de andere kant ook weinig motivatie om 's avonds nog hard aan de slag te gaan). We hebben het meeste wel in huis, dus het kan ook in een weekend geregeld zijn. Hoe gaat de verbouwing bij jullie Arwyn? En de rest de kamer al klaar?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2018 08:49

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda, ik weet dat je dat niet hoopt en ik hoop dat natuurlijk ook niet voor jullie! Maar het kán en ik hen geprobeerd alle voors en tegens te benoemen, vandaar. Het is gewoon een lastige keuze en ik hoop dat je de knoop gauw kunt doorhakken. Dat zal ook wel wat rust geven dan denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Mrt 2018 08:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

Weet ik hoor, was ook als grapje :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2018 09:00

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda schreef:Weet ik hoor, was ook als grapje :wink:

Gelukkig :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Mrt 2018 09:01

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss, waar heb jij die stoel trouwens gekocht, die op jullie babykamer staat?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers