Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2018 07:41

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Eens met ChiQ. Oudroze is prachtig.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 05 Mrt 2018 20:36

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Ik zou ook voor dat oudroze gaan. Mooie bank trouwens!

Chiq, ga je zelf 1 wand of meerdere deze kleur verven?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

ChiQ

Bericht 05 Mrt 2018 20:50

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Sneeuwwitje schreef:Ik zou ook voor dat oudroze gaan. Mooie bank trouwens!

Chiq, ga je zelf 1 wand of meerdere deze kleur verven?


Binnenkort komt er een nieuw tv meubel (enorme lange lage kast eigenlijk) en dan wordt die muur open gefreesd voor de tv kabels, en die muur wordt dan mooi wit ivm een antieke grote goudbronzen spiegel naast komt. Ik heb dan een muur waar een bruinzwarte kast staan en die kleur gaat daarop.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Mrt 2018 18:55

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Ben je er al aan uit Carrie?
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2018 20:20

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Tnx ChiQ en de rest! Het wordt Sweet Desire, twijfel nog om de hele woonkamer te doen of een paar muren wit.
Sorry dat ik zo laat reageer, had flink de griep. Ben nog steeds niet helemaal beter.
<<

Geel

Bericht 12 Mrt 2018 21:00

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Hee wat leuk!

Ik vind zelf alle muren vaak het mooist, dat maakt het echt een eenheid. (Zegt zij met één zalmroze muur.)
<<

Anoniem301

Bericht 12 Mrt 2018 21:31

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Geel schreef:Hee wat leuk!

Ik vind zelf alle muren vaak het mooist, dat maakt het echt een eenheid. (Zegt zij met één zalmroze muur.)

Ja? Ja ik ben er echt niet goed in dus ben blij met je mening. En het is een vrij lichte kleur dus kan wel denk ik.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 13 Mrt 2018 10:26

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Ben benieuwd naar het resultaat. Wij hebben de kleur op de slaapkamer van onze dochter en het is best wel roze. Minder zacht dan ik had verwacht.
<<

ChiQ

Bericht 13 Mrt 2018 10:35

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Misschien vind je Oud roze van Flexa ook mooi, iets grijzer en volwassener roze!
Kleur van het jaar is trouwens Heart Wood.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 13 Mrt 2018 10:47

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Oud roze hebben wij geprobeerd op onze slaapkamer. Vond ik in het echt ook tegen vallen, te roze.

Vervolgens Heart wood geprobeerd, maar die viel paars uit bij ons. Totaal niet zoals verwacht.

Uiteindelijk hebben we nu old pink van VT wonen er op zitten en daar ben ik blij mee.

Het was nogal een verf avontuur zal ik maar zeggen.
<<

ChiQ

Bericht 13 Mrt 2018 11:00

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Ja weet je sapphire, mensen zien kleuren anders. Bijv mijn zoontje heeft Mineraal op zijn muur, ik noem t lichtgrijs, en mijn man grijsblauw... het is zo persoonlijk.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Mrt 2018 11:09

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Hm lastig lastig. Het wordt wel iets in de richting van die kleur, maar eens goed bekijken hoe roze of niet roze we gaan.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 13 Mrt 2018 11:41

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

ChiQ schreef:Ja weet je sapphire, mensen zien kleuren anders. Bijv mijn zoontje heeft Mineraal op zijn muur, ik noem t lichtgrijs, en mijn man grijsblauw... het is zo persoonlijk.


Helemaal gelijk en lichtinval speelt natuurlijk ook mee. Ik heb bijvoorbeeld foto’s gezien van heart wood bij anderen en daar vind ik de kleur echt geweldig.

Is een flexa tester misschien iets Carrie? Dan kun je eerst een klein vlak doen om te kijken wat je er van vindt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Mrt 2018 12:26

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Je zou ook nog eens naar verven zoals Annie Sloan/ Pure and Original/Painting the past kunnen kijken. Dat zijn wat rijkere verven, zachter vaak van kleur en hebben een natuurlijke uitstraling. Persoonlijk hou ik erg van het effect van die verf soorten, puur omdat het 'zachter' lijkt. NIet alleen qua kleur maar je krijgt er een warmte door die je met andere verven niet krijgt
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Mrt 2018 12:27

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Als je een hele zachte kleur wil, is dit wellicht een optie: (Powder blush, Painting the Past). Painting the Past heeft trouwens ook sample potjes, daarmee kan je de kleur wellicht eerst even testen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Caro op 14 Mrt 2018 11:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Mrt 2018 17:21

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Ook mooi Caro! Bedankt voor het meedenken!
<<

Anoniem294

Bericht 13 Mrt 2018 18:36

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Als je een warm (oud) roze kleur zoekt is Soft Blossom van Histor ook erg mooi (vind ik dan). Die heeft mijn jongste op haar slaapkamer en komt vd week beneden in de hal bij ons.
Vind hem zelf wat lichter dan op de afbeelding maar dat kan ook zijn omdat zij veel lichtinval op haar kamer heeft.

Afbeelding pakt die niet, dan maar een link.

https://www.google.nl/search?q=soft+blo ... QXi-QVEFSM:
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 13 Mrt 2018 18:54

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Wij hebben de kleur Herfstnevel van Histor op de muur. Iets minder bruin dan Heartwood in mijn beleving. Misschien vind je zoiets ook een optie.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 13 Mrt 2018 20:36

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Mooie kleuren komen er allemaal voorbij! Nu wil ik ook een roze muur haha
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mrt 2018 19:47

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

We hebben uiteindelijk deze kleuren gekozen:

Flexa oudroze 1015
Afbeelding


Flexa zachtroze 1016
Afbeelding

De hoek waar de bank staat doen we de bovenstaande kleur evenals de langste muur en de rest schilderen we in de lichtere kleur.

Wat voor soort kleur kleed zou erbij passen? Liever niet weer roze anders wordt het iets te roze allemaal denk ik.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Mrt 2018 19:53

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Hm, op de potten lijken de kleuren anders, meer in hetzelfde kleurenpalet.

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 18 Mrt 2018 09:07

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Op de muur is het vaak weer anders!

Ik vind de zachtroze echt prachtig! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
<<

ChiQ

Bericht 18 Mrt 2018 09:31

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Leuk Carrie! Op de muur is t altijd net donkerder! Als kleed zou ik een kleed van house doctor kiezen, met een kek printje.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Mrt 2018 10:02

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Wij hebben spachtelputz op de muren zitten (erg blij mee want dat strakke vind ik niets, want dan zie je de scheuren ook beter en alle nieuwbouwhuizen hebben dat hier vanwege de de kleine aardse breuklijn) en 2 kleuren. Gebroken wit (dus minder fel dan gewoon wit) en twee muurtjes in het zitgedeelte zijn beige/bruin. Dit omdat daar ook de zon aardig opschijnt en zo het warmer aanvoelt. Enig minpunt is dat je met spachtelputz de hoek waar de andere kleur begint moeilijker in een mooie rechte lijn kunt afwerken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mrt 2018 10:26

Re: Kleuradvies muren woonkamer gevraagd

Oeh die zachtroze ziet er leuk uit. Wij gaan onze muren ook verven hebben nu een muur paars achtig en man kwam met licht roze hebben al wat staaltjes gehaald . Ga die van jou ook nog even halen
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers