Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lang haar of korter met meer krullen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Mrt 2018 09:26

Lang haar of korter met meer krullen

Dochter had altijd heel veel krullen, waar ze (ik) veel complimenten over kreeg.
Nu is t veel langer, tot halverwege haar rug, maar verdwijnen de krullen door de zwaarte van t haar. Aan de onderkant zitten ze er wel, maar dag erna ook alweer minder.
Nu twijfel ik om er een stuk af te knippen zodat er weer meer krullen zijn. Maar zo lang is ook wel mooi, en kan ik er meer kapsels mee doen. In laagjes vind ik zelf weer iets minder, want dan wordt bijv invlechten moeilijker (laat t eerder los)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 05 Mrt 2018 10:21

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Ik zou haar vragen wat ze wil.
Ik kies altijd voor praktisch, daarom krijgt mijn dochter ook langere haren zodat de pony niet in de ogen komt maar alles gewoon in een staart.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Mrt 2018 11:34

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Onze dochter van 5 had eerder ook veel krullen en nu door langer haar ook minder. Ik heb het zelf daarom wat korter geknipt vorig jaar maar toen had ze bijna helemaal geen krullen meer. Nu is het rondom haar haarlijn wat krulletjes en voor de rest slag in haar haar.

Ik zou het, met mijn ervaring, dus zo houden!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Mrt 2018 11:46

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Wat wil je dochter zelf? Het lijkt me niet dat je haar kapsel afstemt op het aantal complimentjes dat jij erover krijgt, maar op wat jouw dochter mooi vindt. Zij moet er immers mee lopen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2018 12:13

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Elliot schreef:Wat wil je dochter zelf? Het lijkt me niet dat je haar kapsel afstemt op het aantal complimentjes dat jij erover krijgt, maar op wat jouw dochter mooi vindt. Zij moet er immers mee lopen.


Dit.

Mijn dochter heeft ook meer krullen als ze korter haar heeft en ik vind een wat korter koppie ook heel leuk staan bij haar, maar ze heeft toch echt zelf inspraak in hoeveel eraf gaat bij de kapper.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem257

Bericht 05 Mrt 2018 12:36

Re: Lang haar of korter met meer krullen

En anders lagen erin, zodat de krul terug komt. Maar eens met de rest. Her gaat er om wat zij wilt.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2018 14:03

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Ik zou geen lagen doen, vind ik persoonlijk niet zo mooi of je moet het bij een krullenkapper laten doen. Zij weten wel precies hoe ze dat mooi moeten knippen.

Zowel bij mijzelf als mijn dochter zijn de lagen nog nooit mooi geknipt bij een gewone kapper omdat zij het gewoon niet volgens de krul knippen.

Verder zou ik vooral doen wat ze zelf graag wil. Mijn oudste was net zo'n krullenbol als mijn jongste maar naarmate ze langer haar kreeg werd dat ook minder. Ik knip het 3 a 4 keer per jaar. 1 keer wil ze het dan vaak op schouderlengte en de andere keren doe ik alleen de puntjes. Met schouderlengte heeft ze dan idd altijd kleinere krullen.
<<

Anoniem294

Bericht 05 Mrt 2018 14:07

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Knip je het trouwens zelf? In dat geval moet je wel echt een goede kappersschaar gebruiken die goed scherp is en niet een "kapperschaar" die bij een tondeuse zit of van de kruidvat/etos dat doet de krullen absoluut niets goeds.

En je moet lang haar met krullen ook niet met een borstel borstelen want dan trek je de krul eruit. Kammen met een grove kam.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Mrt 2018 15:44

Re: Lang haar of korter met meer krullen

Dochter heeft nog nooit laten blijken wat ze wil met haar haar. Vind t allemaal wel prima volgens mij. Heel kort wil ze niet, maar of er nu puntjes geknipt worden of een groter stuk eraf maakt voor haar niet uit.
Goed te lezen dat korter haar niet altijd wil zeggen dat de krullen terugkomen. Dan laat ik t zo, met af en toe puntjes, totdat zij aangeeft iets anders te willen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira