Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inspiratie gezocht: voortuin

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mrt 2018 15:56

Inspiratie gezocht: voortuin

Hoi!

Dit voorjaar/zomer willen we graag onze voortuin gaan aanpakken.
Het was helemaal overwoekerd toen we het 2 jaar geleden kochten. Inmiddels hebben we er al veel planten en onkruid uitgetrokken.

Het is een grote voortuin van 6 meter breed en 8 meter diep.
Een deel zal worden bestraat zodat de bakfiets en de kliko’s er kunnen staan. De bakfiets kan niet achterom en de kliko’s willen we uit het zicht. Ze staan nu in de achtertuin maar dat irriteert me nogal.

Voor het hele huis had ik genoeg ideeën maar voor de voortuin weet ik het echt niet.
Ik ben dus op zoek naar inspiratie.

Hoe ziet jullie voortuin er uit? Of wat zou jij doen met een grote tuin?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 04 Mrt 2018 16:38

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Niet echt een duidelijke foto, maar onze vorige tuin vond ik heel leuk geworden.

https://www.funda.nl/koop/verkocht/lemm ... 14/#foto-2

Beukenhaagje, witte hortensia's, lavendel en een paar honderd bollen er tussen. Sneeuwklokjes, blauwe druifjes, narcissen, krokussen, tulpen, alliums etc. Met schors er over, kale modder vind ik zo lelijk.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Mrt 2018 19:39

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Blue Phone schreef:Niet echt een duidelijke foto, maar onze vorige tuin vond ik heel leuk geworden.

https://www.funda.nl/koop/verkocht/lemm ... 14/#foto-2

Beukenhaagje, witte hortensia's, lavendel en een paar honderd bollen er tussen. Sneeuwklokjes, blauwe druifjes, narcissen, krokussen, tulpen, alliums etc. Met schors er over, kale modder vind ik zo lelijk.


Je hebt niets aan mij reactie maar wat een mooi huis :love:
<<

Anoniem249

Bericht 04 Mrt 2018 20:06

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Ik heb geen voortuin, of tuin in general haha.
Maar ALS ik een voortuin had zou ik een lekker zitplekje maken voor in de zon. Daar zou ik mee beginnen en de rest eromheen bedenken. Dus rond je zitplekje leuke struiken en planten, zodat je een beetje afgeschermd van de wind zit etc. Een heggetje waar de kliko's en fiets achter verstopt kunnen worden. Of je plant je fiets gewoon in het fietsenrek in de straat? Ben je er ook vanaf.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mrt 2018 20:13

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Een zitje hebben we al, maar daar staat nu de fiets.

Die kan niet op de straat staan. Fietsenrekken hebben we hier niet op straat staan.
Iedereen in de straat heeft een grote tuin, daarna een smalle stoep en dan de straat met parkeervakken.

Teveel bestrating wil ik niet, maar teveel planten ook niet. Doordat de tuin zo groot is weet ik me er niet zo goed raad mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem249

Bericht 04 Mrt 2018 20:32

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Ik zou voor zoiets gaan, maar misschien vind je dat teveel plant?
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Mrt 2018 21:52

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Ja dat is wat we al hadden, maar dan minder hip ;)

We zoeken echt naar iets praktisch maar ook mooi, gezellig en een mix van groen en verharding.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 05 Mrt 2018 08:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem231

Bericht 05 Mrt 2018 06:58

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Je weet dat iedereen nu jouw naam kan zien?

Ik zou er mooie kleurrijke struiken neer zetten en bloembollen. Hortensia's, rozen, echt van die mooie kleuren. Vrolijkt wat op.
Het pad zo laten liggen, vind ik wel mooi, speels.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Mrt 2018 07:15

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Ohh dat is echt een mooie ruime voortuin.
Ik zou t zonde vinden er alleen iets praktisch mee te doen, zou er echt nog een leuk zitje oid in proberen te maken, evt met een schommel ofzo voor de kindjes?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Mrt 2018 07:35

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Misschien vanuit het huis gezien aan de rechterkant iets van een kant en klaar haagje neer zetten en daar de kliko's achter zetten en dan in de muur van het huis een beugel maken om de fiets aan vast te zetten? Zodat die dingen niet direct in het oog springen vanuit de woonkamer? Of zowel de kliko's als de fiets achter een haagje weg werken.
En dan voor het raam van de woonkamer een zitje/ bankje wat misschien in het grind staat, daarna een stukje grond met bodembedekkers of zo en een pad van tegels. Dan wordt het misschien niet teveel bestraat maar heb je er ook niet heel veel onderhoud aan?

https://goo.gl/images/yP7K2M
https://www.google.nl/search?safe=activ ... 0231692711
https://www.google.nl/search?safe=activ ... 0231817576


Al heb ik zelf nog geen idee wat we met onze achtertuin moeten, dus ik heb er totaal geen verstand van haha.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Mrt 2018 08:36

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Pollepel schreef:Je weet dat iedereen nu jouw naam kan zien?

Ik zou er mooie kleurrijke struiken neer zetten en bloembollen. Hortensia's, rozen, echt van die mooie kleuren. Vrolijkt wat op.
Het pad zo laten liggen, vind ik wel mooi, speels.


Weet ik. Ik haal de link zo weer weg.

Het pad gaat er sowieso uit. Zo’n slingerpadje is super onhandig met de bakfiets :thumbdown:

Onder het raam (waar nu de fiets staat) komt idd een zitje. Zo ver waren we al :)
Gisteravond hebben we nog even zitten brainstormen en wat Minoes zegt is wat mijn man ook voorstelde. De rechter kant als praktische kant gebruiken. Het wegwerken van de kliko’s hadden we ook als idee.
Dan de andere kant echt als tuin gebruiken.

Speeltoestellen wil ik liever niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mrt 2018 20:00

Re: Inspiratie gezocht: voortuin

Ik vind zo'n rand met witte hortensia's altijd erg mooi, zoiets:
Afbeelding
Wij hebben dat onder het raam aan de voorkant van ons huis, maar dan kan er natuurlijk geen zitje meer. Of je doet het aan weerskanten van het bankje bijvoorbeeld.

Verder ben ik dol op leilindes, en dat staat ook mooi in combinatie met hortensia's:
Afbeelding

Dit vind ik echt prachtig:
[img]https://i.pinimg.com/564x/83/ca/e0/83cae0354140db047a7eb6d51f7463c1.jpg/img]
http://www.hoveniersbedrijfsinke.nl/con ... woudenberg

♥♥

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers