Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw travel hack?

<<

Anoniem249

Bericht 04 Mrt 2018 19:13

Wat is jouw travel hack?

<<

ChiQ

Bericht 04 Mrt 2018 20:09

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik trek alles vacuum in mijn koffer. Terug ook, ik vraag gewoon vriendelijk aan t kamermeisje of ik even de stofzuiger mag lenen. Scheelt zóveel.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2018 20:12

Re: Wat is jouw travel hack?

ChiQ schreef:Ik trek alles vacuum in mijn koffer. Terug ook, ik vraag gewoon vriendelijk aan t kamermeisje of ik even de stofzuiger mag lenen. Scheelt zóveel.


Bij mij is plek nooit het probleem, gewicht echter wel. Helaas los je dat niet op met vacuüm trekken.
<<

Anoniem249

Bericht 04 Mrt 2018 20:30

Re: Wat is jouw travel hack?

Mijn travel hack is juist "travel light". Ik neem meestal 12 kg mee en dan zijn er nog dingen die ik niet nodig heb/draag. Volgend jaar probeer ik voor 10kg te gaan. Dat gezeul met zo'n zware tas, je hebt gewoon weinig nodig op reis.

Daarnaast reis ik altijd met slaappillen, oordoppen, diarree pillen en een oogmasker. You never know. En wees altijd aardig en in voor een praatje, voor je het weet krijg je de beste tips van een local.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mrt 2018 21:34

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik reis ook licht. Tripjes tot 5-6 dagen kan ik af met alleen carry on, dat vind ik zo relaxed reizen. Zeker naar warmere landen lukt dat wel. Ik rol m’n kleren op, heb m’n rolkoffertje en m’n handtas, en daar passen outfits, laptop, iPad, laders, internationale plugs en lenzen en make-up wel in. Eventueel koop ik toiletartikelen op de plek van bestemming.
Ik neem altijd vochtige doekjes en crème mee voor in het vliegtuig. Ik heb een tijdje zo’n beauty abbo gehad waarbij je elke maand een box met miniverpakkingen thuis kreeg. Daar ben ik al lang weer mee gestopt maar met die mini’s reis ik nog jaren :smile:
Dat was het wel qua slimmigheid. Ik download series op Netflix om op m’n iPad te kijken, koop giant Toblerone op het vliegveld en drink wijn in het vliegtuig (tenzij ik direct bij aankomst een presentatie moet geven of iets anders verstandigs moet doen).
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Mrt 2018 22:05

Re: Wat is jouw travel hack?

In een restaurant vragen wij perdoneel naar wat ze aanbevelen. Al vaak verrassend lekker gegeten op die manier!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Mrt 2018 22:07

Re: Wat is jouw travel hack?

Als je met iemand samen reist altijd een setje kleding (+bikini oid) in elkaars koffer stoppen. Mocht je koffer kwijt raken dan heb je iig nog reserve kleding.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2018 11:39

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik was mijn ondergoed en soms kleding onder de douche met vloeibaar wasmiddel dat ik meeneem. En als ik dat niet heb, met shampoo.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2018 11:40

Re: Wat is jouw travel hack?

Beachgirl schreef:Als je met iemand samen reist altijd een setje kleding (+bikini oid) in elkaars koffer stoppen. Mocht je koffer kwijt raken dan heb je iig nog reserve kleding.

Ik doe dit in mijn handbagage! Sinds ik een keer alleen reisde en mijn koffer 5 dagen later kwam, kwam ik erachter dat dat idd heel handig is :P
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 05 Mrt 2018 11:49

Re: Wat is jouw travel hack?

Joey schreef:Ik was mijn ondergoed en soms kleding onder de douche met vloeibaar wasmiddel dat ik meeneem. En als ik dat niet heb, met shampoo.


Dit doe ik ook.

Ik neem bijzonder weinig mee op reis. Ik ben afgelopen oktober 4 weken wezen backpacken met 9KG, eigenlijk is vooral mijn toilettas zwaar. Als ik weer een keer ga, koop ik een kleinere backpack zodat ik hem als handbagage mee kan nemen. Bij wintersport heb ik ook genoeg aan een handbagage koffertje. Setjes kleding maken van te voren is echt de uitkomst. Dat heb ik ooit van Frankie geleerd hier op 't forum!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2018 11:54

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik ben jaloers op jullie 'light' reizigers. Wil heel graag reizen met een backpack die ook met handbagage mee kan. En qua kleding ed lukt dat wel. Maar ik heb altijd veeeeeel glutenvrij eten mee, waardoor ik een grote backpack nodig heb.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Mrt 2018 08:53

Re: Wat is jouw travel hack?

Licht reizen.

Voor V hadden we wel handige dingen mee: een losse zonnekap voor op de buggy, een sack 'n seat waardoor we haar alle stoelen konden zetten, een travelcot zodat we altijd een bedje hadden.

Op rollen van kleding doe ik ook. En dan broeken bij broeken in een tasje, etc.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2018 08:59

Re: Wat is jouw travel hack?

Praktisch inpakken, ook voor handbagage. Dat merkte ik van 't weekend ook weer. Paspoort en portemonnee steeds op dezelfde makkelijk toegankelijke plek terug leggen, dat voorkomt een hoop stress waar je 't nou weer hebt gelaten.

Verder niet zoveel hacks geloof ik. Ik kan niets inventiefs verzinnen.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Mrt 2018 09:49

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik heb net 9 dagen met winterse bepakking in een kleine ruimbagagekoffer overleefd. Er mocht zelfs geen handtas mee. De hack? In het vliegtuig de kleding dragen die de meeste ruimte inneemt, jaszakken gebruiken voor dingen die ik normaal in een handtas zou doen, en op het eind sokken en ondergoed met zeep wassen op de hotelkamer. Maar dat kwam door de onverwacht 2x zo lange trip, anders had ik wel meer ondergoed meegenomen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Mrt 2018 09:52

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik heb niet zo'n boeiende travel hack, het is niet iets waar niemand ooit aan gedacht heeft, maar als we met Y een weekendje naar het buitenland gaan krijgt zij een full size trolley mee in plaats van een kinderkoffer, al heeft ze die niet echt nodig, en dan pakken we zo in dat we de bagage op de terugweg in twee trolleys kwijt kunnen. Dan hebben we een hele trolley over voor souvenirs en extra dingetjes, omdat je toch altijd meer koopt dan je denkt.

Maar nogmaals - niet heel revolutionair verder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem231

Bericht 06 Mrt 2018 12:38

Re: Wat is jouw travel hack?

Voor een weekend weg of midweek, doe ik alles in een kipling rugzak.
Ik spaar versleten ondergoed en sokken op als ik langer weg ga. Die gooi ik daar dan weg en kunnen er op de terugweg andere dingen mee.
Ik werk altijd met een hoop plastic zakken. Gewoon zo'n rol pedaalemmer zakken. Alle shirts bij elkaar, alle broeken, enz zodat je niet hoeft te zoeken. Maar ook voor een bikini mee terug nemen als die nat is bv. En je hebt altijd een afvalzak bij.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Mrt 2018 14:36

Re: Wat is jouw travel hack?

Pollepel schreef:Voor een weekend weg of midweek, doe ik alles in een kipling rugzak.
Ik spaar versleten ondergoed en sokken op als ik langer weg ga. Die gooi ik daar dan weg en kunnen er op de terugweg andere dingen mee.
Ik werk altijd met een hoop plastic zakken. Gewoon zo'n rol pedaalemmer zakken. Alle shirts bij elkaar, alle broeken, enz zodat je niet hoeft te zoeken. Maar ook voor een bikini mee terug nemen als die nat is bv. En je hebt altijd een afvalzak bij.


Haha dat van versleten kleren heb ik van huis uit meegekregen. Scheelt echt een hoop wassen bij thuiskomst.
Wij gingen naar Barcelona met 1 handbagagetrolley met kleding heen en die was bijna leeg terug. Ideaal!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mrt 2018 18:29

Re: Wat is jouw travel hack?

Maar het lijkt mij helemaal niet leuk om op vakantie met versleten kleren te lopen! Vind het altijd wel fijn om er dan ook nog een beetje leuk bij te lopen.
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Mrt 2018 18:32

Re: Wat is jouw travel hack?

Bliss schreef:Maar het lijkt mij helemaal niet leuk om op vakantie met versleten kleren te lopen! Vind het altijd wel fijn om er dan ook nog een beetje leuk bij te lopen.

Ok misschien is versleten wel wat overdreven. Ik kies wel datgene uit wat er nog knap uitziet, maar wat ik niet meer in mijn kledingkast hoef.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mrt 2018 19:50

Re: Wat is jouw travel hack?

Hoeveel ondergoed en sokken nemen jullie mee dat dit zoveel ruimte scheelt? Ik neem nooit meer kleding mee dan 7 dagen. Wij brengen elke week kleding naar de wasserij.
<<

Anoniem249

Bericht 06 Mrt 2018 20:00

Re: Wat is jouw travel hack?

Niet echt een hack maar meer logisch nadenken.
Wij spreiden altijd de kansen. Dus rijbewijs + creditcard en paspoort + pinpas worden op een andere plek bewaard. Daarnaast hebben we altijd nog 200 euro in cash bij ons in het geval dat we alles kwijt zijn. Als we op een onveilige plek zijn en met al onze spullen reizen, stop ik vaak 1 creditcard in de achterkant van m'n bh band.

Daarnaast hebben we altijd klein cash mee en een nep creditcard voor het geval we overvallen worden. Dan hebben we iets om af te geven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Mrt 2018 20:28

Re: Wat is jouw travel hack?

Ook niet heel revolutionair maar ik stop altijd een geurbuiltje van Robijn in de koffer zodat je kleding nog steeds fris ruikt bij aankomst. Oh en ik tape flessen shampoo enzo dicht. En ik gebruik mijn man voor het dragen van de reisdocumenten voor als we gaan inchecken, hij heeft daar een net systeem voor, ik niet. Plus ik alleen maar schaapachtig hoef toe te kijken ipv te zoeken in mijn tas.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Mrt 2018 07:34

Re: Wat is jouw travel hack?

Haha mijn man draagt ook alle reisdocumenten! Die doet alles in enveloppen; tickets heenreis, gegevens inchecken, tickets terugreis enz. Ik lach m altijd beetje uit omdat ie er lang mee bezig is en vind m dan een beetje een nerd, maar het werkt natuurlijk wel :smile:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Mrt 2018 10:27

Re: Wat is jouw travel hack?

Haha! Mijn vriend doet dat ook Bazinga. En ik lach daar ook altijd een beetje om maar ondertussen is het wel chill en profiteer ik van zijn georganiseerdheid.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Mrt 2018 10:36

Re: Wat is jouw travel hack?

Ik ben juist die georganiseerde. Heb het ook oprecht op volgorde liggen waarin je welke papieren nodig hebt. Mijn vriend vindt alles best. Hij hoeft er dan minder naar om te kijken (lees, gewoon niet).

Verder heb ik volgens mij niet echt een of ander revolutionaire hack. Ja, mijn vader zei me altijd dat je moest kijken naar welk restaurant druk was met locals. Daar kon je lekker eten. Maar dat is meer common sense :smile:
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers