Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Anoniem306

Bericht 31 Jan 2018 17:49

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

Ziet er mooi uit. En netjes gedaan je plinten.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Feb 2018 20:10

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

OH MY GOD! Morgen wordt mijn keuken betegelt en later in de week mijn inductiefornuis aangesloten. Zal 't dan toch echt? Kan ik in aankomend weekend weer koken?

Ik hoop het zo! Dan hebben we bijna een half jaar uit de magnetron gegeten en nee, dat kan ik niemand aanraden haha. Ik ben er zo klaar mee. Wil gezond voer en mezelf weer volgooien met groentes!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Feb 2018 20:12

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

Ik kan me voorstellen dat je daar behoefte aan hebt! Heerlijk!

Welke kleur oudroze is dat op jullie muur? Ik zoek nog een kleur voor de kamer van F. !
⁠♡♡♡
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Feb 2018 20:24

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

Wooooh wat zal je daar naar uitkijken zeg! Wij hebben nu sinds begin januari geen keuken meer en ik begon het nu al beu te worden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Feb 2018 20:51

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

Haha erg he! En ik was echt niet zo van het koken maar ineens voel ik mezelf echt een ontzettende keukenvrouw. Heb echt tientallen gerechten die ik graag wil koken. Heb ook echt zin om van alles te snijden, te roeren, te proeven, te ruiken.. Alles! We eten nu ook wel eens bij ouders/schoonmoeder/uit o.i.d. Maar op een doordeweekse dag ben je dan ook zo weer wat uurtjes kwijt omdat je niet gelijk na het eten wil zeggen 'Bedankt he! Doei'. Dus we eten steeds vaker op de bank uit een plastic bakje of bestellen friet.. Zo slecht.

Uffe, de kleur heet Herfstnevel en is van Histor. Wij hebben hem laten mengen in Sikkens Alphacryl pure mat verf.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Feb 2018 20:58

Re: Frankie's liefdesnest [30-1 Keukenupdate!]

We zijn er trouwens ook uit qua kleur voor de keuken.

De keukenkastjes worden de kleur Groots van Histor (in mat)
Afbeelding

In de woonkamer komt er op 1 muur dit behang van Lemon (Watercolour)
Afbeelding

En we hebben dit bijzettafeltje van Zuiver afgelopen week gekocht
Afbeelding

We hebben heel lang zitten twijfelen over een haard. We wilde in eerste instantie een pelletkachel i.v.m. milieu. Mijn man vond het daarna makkelijker om een gaskachel te nemen maar ik vond dat eigenlijk maar niets. Nu waren we 2 weken geleden in een prive welness met een super leuke houtkachel. Ik vond het zo knus en gezellig en mijn man vond het leuk om het vuur aan te houden dat we besloten hebben om een houtkachel aan te gaan schaffen. Past niet heel erg in ons milieuvriendelijke huis haha, maar goed. Hij is nog vrij rendabel en de warmte van de kachel kan via een systeem aangesloten worden op de CV ketel wat ook weer zorgt voor een hoger energielabel. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat ik het zo'n leuk ding vind en heel passend in ons huis.

Het word zo'n type. Deze vinden we beide heel erg leuk. We twijfelen alleen nog of we een smalle of brede willen maar daarvoor gaan we van de zomer eens kijken in de winkel. Wel echt super leuk om met dit soort dingen bezig te zijn!
Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 26 Feb 2018 21:16

Re: Frankie's liefdesnest [26-2 Kletsupdate!]

Ik heb ook zo'n zin om weer uitgebreid te koken en eindelijk na ruim een jaar weer een oven te hebben! Ik vind het trouwens ook heel knap hoe jij/jullie je interieur zo voor je kunnen zien en daar een invulling aan kunnen geven. Ik kan dat echt niet. Al onze muren worden nu wit omdat ik nog niet weet wat voor kleur ik wil. Wat er dus op neerkomt dat alles straks wit, zwart en hout is.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Feb 2018 21:36

Re: Frankie's liefdesnest [26-2 Kletsupdate!]

Ja een oven! Hoe fijn is dat!

En over het interieur/kleuren twijfel ik ook wel eens hoor haha. In mijn hoofd is het helemaal af maar nu we er midden in zitten slaat de twijfel dan toe. De muurkleur vind ik nu eigenlijk te rustig en sober. Maar dan probeer ik maar te denken dat ik dat nu alleen maar vind omdat er geen passende meubels in de woonkamer staan en we totaal geen aankleding hebben in de vorm van foto's, schilderijen, planten en dergelijke. Ergens kan ik dan toch het vertrouwen vinden dat we het wel tof gaan vinden haha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Feb 2018 22:20

Re: Frankie's liefdesnest [26-2 Kletsupdate!]

Joepie Frankie! Ik vond de eerste keer weer thuis koken ook echt hemels! Dus geniet er volop van.

Enne Mamsie wit, zwart en hout is ook mooi :ja:
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Mrt 2018 19:24

Re: Frankie's liefdesnest [26-2 Kletsupdate!]

De tegels zitten erop! Morgen gaan ze nog voegen (lichtgrijze voeg).

Ook is de (speciale) elektrakabel naar de meterkast getrokken. Helemaal aangesloten. Nu moet alleen de kabel nog aangesloten worden op ons fornuis. Dit doet het broertje van mijn man allemaal, dus die komt zaterdag. Zaterdagavond eet ik dus na 6 fucking maanden! weer normaal voedsel. Ik word daar zo blij van!

Ik kan het niet laten dus even een tussenupdate. De voegen moeten dus nog gedaan worden en randjes nog gekit, maar ik vind het nu al fantastisch haha.

Hier komt het fornuis tussen en we sluiten nog een afzuigkap aan (vandaar die draden die daar hangen haha).

Stukje boven aanrechtblad. Elektra wordt natuurlijk nog netjes afgewerkt. Je ziet hier ook een stukje van de vensterbank. Die hebben we mee laten tegelen. Vind ik ook echt heel erg leuk geworden. Kunnen we daar mooi de natte spullen opleggen (doekjes, handzeep o.i.d.)

En dit ubervette stuk wat boven de koelkast gaat uitkomen. De koelkast is 160m hoog en die vrije vorm steekt daar dan ongeveer 30 cm bovenuit. Ben er zo blij mee!

HAPPY!
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem239

Bericht 01 Mrt 2018 19:35

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Erg mooi Frankie!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Mrt 2018 19:45

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Prachtig! :love:
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Mrt 2018 19:53

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Ja zeker heel mooi! Zijn de tegels mat of geglazuurd?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 01 Mrt 2018 20:02

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Mooi!

Bedankt voor het doorgeven van de kleur ook nog! Zaterdag gaan we naar de winkel om te kiezen.
⁠♡♡♡
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 01 Mrt 2018 20:19

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Hele mooie tegels!
Ben erg benieuwd als het helemaal klaar is.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Mrt 2018 20:28

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

He wat grappig! Wij willen ook zulke tegels bij de keuken. Waar hebben jullie ze vandaan? Heel mooi trouwens!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Mrt 2018 20:34

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Mooi!!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Mrt 2018 20:44

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

minoessepoes schreef:Ja zeker heel mooi! Zijn de tegels mat of geglazuurd?


Ze zijn geglazuurd en ze zijn niet glad. Zit een soort gebobbel in haha. We hebben gekozen voor geglazuurde tegels omdat we matte muurverf hebben en de keukenkastjes ook mat hebben. In combinatie met een vrij matte houten vloer vonden we de glans een welkome afwisseling :smile:

Dit zijn ze trouwens. Tonalite extra bright
Afbeelding

Bedankt voor de complimentjes! Super leuk!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Mrt 2018 20:47

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Ik twijfel nu alleen over de kleur van de schouw en kast die in de keuken staan. We wilde die eigenlijk RAL9010 zoals de rest van het houtwerk in huis (kozijnen/deuren) maar ik vind dat niet zo mooi met de witte tegels. Ik zit er nu over te denken om de kast heel licht grijs te maken (dezelfde kleur als dat we op de muren hebben zitten). Dat ziet er volgens mij veel rustiger uit. Mijn man vindt misschien dat we die kast dezelfde kleur moeten geven als de kastjes onder het aanrechtblad (zie kleur hier ergens boven), maar ik ben dan weer bang dat het veel te donker wordt.

Nog even een dilemmaatje dus haha.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Mrt 2018 22:01

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Ik zou voor de lichte grijstint gaan, past ook weer bij je voeg. Een andere kleur wit bij je ral 9010 wit vind ik lelijk.

Al ons wit wordt ral 9016, dat is echt wit, dus ben benieuwd hoe dat met de muur gaat zijn en de tegeltjes...
Ik zal ook weer eens updaten trouwens!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mrt 2018 06:42

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Frankie schreef:
minoessepoes schreef:Ja zeker heel mooi! Zijn de tegels mat of geglazuurd?


Ze zijn geglazuurd en ze zijn niet glad. Zit een soort gebobbel in haha. We hebben gekozen voor geglazuurde tegels omdat we matte muurverf hebben en de keukenkastjes ook mat hebben. In combinatie met een vrij matte houten vloer vonden we de glans een welkome afwisseling :smile:

Dit zijn ze trouwens. Tonalite extra bright
Afbeelding

Bedankt voor de complimentjes! Super leuk!

Oe echt liefde voor die tegels, prachtig!
Wij krijgen ook wit geglazuurde tegels in de keuken, zelfde idee als die van jullie maar dan rechthoekig. Die hexagon vorm is wel heel tof zeg!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Mrt 2018 07:38

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Ohhh heel mooi Frankie! Ik hou van die tegels :heart:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem273

Bericht 02 Mrt 2018 19:33

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Frankie, wat wordt het gaaaaf!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Mrt 2018 19:52

Re: Frankie's liefdesnest [1 maart - TEGELS!]

Heel mooi, Frankie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 30 Mrt 2018 18:11

Re: Frankie's liefdesnest [29-3 - Grote update]

Een vrij grote update voor wie dat leuk vindt! Eerst post ik even wat foto's van het huis nu en later in de post wat nieuwe meubels die we gekocht hebben.

Als eerste is mijn current living status misschien wel leuk. Op het moment wordt het dak vervangen en geïsoleerd. Ook worden gelijk de dakkapellen aangepakt en worden er Velux vensters geplaatst. Afgelopen week hebben ze de achterkant van het huis gedaan (hier moet nog wel afgewerkt worden en de dakgoten moeten daar nog gedaan worden) en aankomende week beginnen ze met de voorkant. Wij sliepen eerst nog boven maar hebben ons bed en belangrijke spullen naar beneden verhuist omdat het heel stoffig zou worden. Zo gezegd, zo gedaan..

Als je binnenkomt gelijk ons bed haha. Gezellig! De deuren enzo moeten allemaal nog afgelakt worden. We hebben nog geen raambekleding.

's Avonds wel erg knus met onze hanglamp (hier komt de eettafel over 12 weken. Lange levertijd!)

En de rest van de woonkamer. Ik had wel even een lampje kunnen aanzetten.

De schouw. We hebben hem blauw geverfd met krijtverf in de kleur Boyish Blue. We moeten hem alleen nog met vernis behandelen. Gezellige tegeltjes erbij.

Hahaha met de kast die nog helemaal afgewerkt moet worden. De scharnieren paste niet in de oude gaten. Ellende allemaal. Nu moet ik al die oude scharniergaten nog dichten en de kast weer opnieuw schilderen want er zitten allemaal beschadigingen op van het inhangen van die deurtjes. Maar het komt goed. Ik ga er dit weekend aan werken. De hele kast wordt trouwens dezelfde kleur blauw :laughcry: De vloer moet trouwens nog afgelakt worden. Zit nu alleen beits op, maar we willen een half glanzende afwerking. De bakstenen muur wordt trouwens dezelfde kleur als de andere muren in de keuken (alleen dan dat je de baksteenvorm nog ziet, geen stuc). We vonden het toch niet mooi zo en het is mega stoffig. Dat gaat dus nog gebeuren.

Man aan het koken. Lekker! Verder vooral nog veel zooi. De kasten onder de keuken en afwerking wordt allemaal krijtverf in kleur Boyish Blue. We kopen een okergele koelkast (plaatje hiervan later in de post).

En dan nu foto's van het dak. Ben er nu al zo blij mee! Alles moet natuurlijk nog afgewerkt worden.
Van binnen was het zo. Klein raampje, nu dus 2 Velux ramen.

Zo is het nu. Whoo 2 meter hoog in de lengte!

En van buiten was het zo..

En nu met nieuwe pannekes! Boven die 2 Velux ramen komt nog 1 Velux raam die 120 in lengte is en dezelfde breedte heeft. Die plaatsen ze alleen van de andere kant, dat was makkelijk ofzo. Nou prima. Maar dit is dus even een tussenfoto haha

Het huis gaan we ook nog opnieuw latexen deze zomer en alle kozijnen worden dan die groen/grijze kleur die we beneden op de kozijnen hebben. De dakkapel wordt dezelfde kleur als de gevel. Ik denk 9010, die hebben we overal als basiswit gekozen.

Huisje in de steigers! Volgende week ook een mooie dak aan deze zijde.

En nu dan meubels. Leuuuk! Bijna alles heeft lange levertijden maar dat mag de pret niet drukken.

Deze bank hebben we gekocht in een 2,5 zit in de stof op het plaatje hieronder.

Die blauwe stof met dat motiefje. Dezelfde print dus als op die bank alleen dan blauw. We hebben het poefje ook gekocht. Eerst wilde we die ook in blauw maar we hebben hem gewoon in die oker kleur gekocht. Ik vind dat een super leuke combinatie met de bank.

Deze dus

Deze eettafel hebben we gekocht

Die komt in de achterkamer met dit behang op de achtergrond

En we willen er groene velvet stoelen bij. Deze stoelen vind ik zo mega gaaf maar echt onbetaalbaar haha. Dus nog in zoektocht naar iets wat we echt tof vinden.

En dit tv meubel

Verder hebben we dit tafeltje van zuiver gekocht (ik weet niet of ik hier al een foto van had gepost?)

En de Hay dlm in de kleur lavender

Verder willen we 2 toffe vloerkleden. We hebben een oude Pers overgenomen van de vorige bewoonster. Die laten we helemaal schoonmaken bij een bedrijf en leggen we dan onder de eettafel. Onder de bank willen we dan een andere. Ik vind deze 2 van VT Wonen heel erg gaaf, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We wachten dus even af tot we de bank hebben en het oude kleed onder de tafel hebben liggen.

Dit was het voor nu wel een beetje denk ik haha. Zijn jullie ook weer up-to-date.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:44, in totaal 5 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers