Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stenen vloer

<<

Anoniem315

Bericht 26 Feb 2018 11:05

Stenen vloer

Hoi!
Onze benedenverdieping wordt volgend jaar verbouwd en ondanks dat we nog even tijd hebben, ben ik al druk aan het nadenken over de indeling en de materialen.

We wonen in een oud huis, bouwjaar 1913. Het is de bedoeling veel met hout te gaan werken, zowel in de keuken als in de woonkamer (in de plafonds, in de keuken verwerkt, etc). Nu zijn we er al over uit: het wordt een tegelvloer. Ik heb de, voor mij, perfecte vloer gevonden: Bourgondische Dallen. Maar die zijn waarschijnlijk onbetaalbaar, dus dat wordt vast iets anders. Leisteen bijvoorbeeld. Ook prijzig. Maar ik wil het.

Voor als bovenstaande je te veel gewauwel is, nu de vragen aan degenen met ervaring:

Welke soort heb je en welke kleur?
Mat of glans?
Recht gelegd of wisselend?
Eén maat of meerdere groottes door elkaar?
Valt dit te combineren met vloerverwarming?
Hoe zit het met onderhoud?
Hoe houd je het schoon?
Wat heeft het je ongeveer gekost?
Wat zijn de voor- en nadelen?

Foto's zijn welkom!

Ik zal jullie zo mijn Bourgondische Dalletjes laten zien :heart:
<<

Anoniem315

Bericht 26 Feb 2018 11:08

Re: Stenen vloer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 26 Feb 2018 11:17

Re: Stenen vloer

Bij leisteen zit ik in deze hoek te denken:

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan robuuster en misschien ook 'slordiger' gelegd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Feb 2018 11:23

Re: Stenen vloer

Mooi!!

Wij hadden in ons vorige huis vloerverwarming met een stenen vloer. Wij hadden antraciet, 60x60 tegels. Onze tegels waren van keramiek dus knetterhard: met een tegelsnijder braken ze in verkeerde stukken. Ze moesten dus met een haakse slijper in de goede maat geslepen worden. Wij hadden ze gewoon in een rastervorm liggen.


Edit, zie nu je lijstje:
Welke soort heb je en welke kleur? Antraciet, keramiek
Mat of glans? Mat
Recht gelegd of wisselend? Recht
Eén maat of meerdere groottes door elkaar? 1: 60x60
Valt dit te combineren met vloerverwarming? Ja
Hoe zit het met onderhoud? Harde steensoort dus kan een hoop hebben.
Hoe houd je het schoon? Stofzuigen en dweilen
Wat heeft het je ongeveer gekost? Volgens mij 2k
Wat zijn de voor- en nadelen? Je ziet er wel snel vlekken op en het was moeilijk te verwerken als je geen hele tegel nodig hebt. Verder prima!


Gezocht naar een foto, kan geen duidelijkere vinden:
Afbeelding
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 26 Feb 2018 13:23

Re: Stenen vloer

Ik zou eens naar Belgisch hardsteen kijken oftewel arduin.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Feb 2018 13:59

Re: Stenen vloer

Mamsie schreef:Ik zou eens naar Belgisch hardsteen kijken oftewel arduin.

Mijn tante heeft dit en in de keuken is het wel heeeeel erg vlekgevoelig.
Zuur moet je enorm mee oppassen en vetvlekken blijf je ook een tijdje zien. De vlekken zakken erin zegmaar. Ze worden steeds minder zichtbaar. Zuurvlekken slaan wel echt wit uit.

Ik vind het wel echt prachtig :love:
2016
<<

Anoniem315

Bericht 26 Feb 2018 14:32

Re: Stenen vloer

Bedankt voor jullie reacties!

Mamsie, dat zijn ook mooie! Thanks voor de tip.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Feb 2018 14:47

Re: Stenen vloer

Oh jouw eerste plaatje is gaaf Exo!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Feb 2018 15:13

Re: Stenen vloer

Welke soort heb je en welke kleur? Donkerblauw met bruine tinten (zie je nauwelijks)
Mat of glans? Mat
Recht gelegd of wisselend? Recht gelegd
Eén maat of meerdere groottes door elkaar? 60 bij 60
Valt dit te combineren met vloerverwarming? Jazeker, hoofdvloerverwarming
Hoe zit het met onderhoud? Makkelijk
Hoe houd je het schoon? Stofzuigen en dwijlen
Wat heeft het je ongeveer gekost? - (geen idee, was door vorige eigenaar gelegd)
Wat zijn de voor- en nadelen? Wij hebben een donkere voeg, voordeel daarvan is dat je daar minder snel vuil op ziet en de vloer meer een is.

Zie foto's in het show je huis zonder genre topic.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 26 Feb 2018 16:09

Re: Stenen vloer

Salome schreef:
Mamsie schreef:Ik zou eens naar Belgisch hardsteen kijken oftewel arduin.

Mijn tante heeft dit en in de keuken is het wel heeeeel erg vlekgevoelig.
Zuur moet je enorm mee oppassen en vetvlekken blijf je ook een tijdje zien. De vlekken zakken erin zegmaar. Ze worden steeds minder zichtbaar. Zuurvlekken slaan wel echt wit uit.

Ik vind het wel echt prachtig :love:


Dat ligt ook wel een beetje aan welke bewerking je hebt. Maar goed natuursteen is sowieso altijd gevoeliger.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem250

Bericht 26 Feb 2018 16:59

Re: Stenen vloer

Salome schreef:
Mamsie schreef:Ik zou eens naar Belgisch hardsteen kijken oftewel arduin.

Mijn tante heeft dit en in de keuken is het wel heeeeel erg vlekgevoelig.
Zuur moet je enorm mee oppassen en vetvlekken blijf je ook een tijdje zien. De vlekken zakken erin zegmaar. Ze worden steeds minder zichtbaar. Zuurvlekken slaan wel echt wit uit.

Ik vind het wel echt prachtig :love:


Mijn ouders hebben ook Belgisch hardsteen in hal en keuken en zij hebben ook de ervaring dat het erg vlekgevoelig is. En bij zuur inderdaad witte plekken.

Ik heb Portugese cementtegels in mijn keuken en toilet, maar daar ben je denk ik niet naar opzoek. Een nadeel aan tegels vind ik trouwens dat kinderen er zo hard op vallen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Feb 2018 22:25

Re: Stenen vloer

Ik ben heel benieuwd hoe het wordt Exo, ik vind tegels altijd zo kil in de woonkamer. Ik vind alleen die houtlook tegels mooi, dit:
Afbeelding
Of nog mooier, in visgraat:
Afbeelding

Ofwel, aan mij heb je niets want ik vind alle vloeren anders dan hout in beginsel niet mooi.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Feb 2018 22:30

Re: Stenen vloer

Oh ik vind het prachtig juist Exo!
Wij hebben marmer in de woonkamer en iets van stenen tegels in de keuken. Het is wel echt heel veel kouder dan hout. Zeker met een kind dat nooit sokken aan wil is het niet ideaal. Mooi maar niet echt prettig zonder vloerverwarming. Ik kan verder je vragen niet echt beantwoorden.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Feb 2018 23:05

Re: Stenen vloer

Wij hebben Vietnamese hardsteen, 20 bij 20 cm, veel goedkoper dan Belgische en wat mij betreft net zo mooi. Wij hebben hem zowel in de keuken als in de woonkamer (nou ja, het gedeelte van ons huis dat ooit kantoor moet worden maar nu als woonkamer in gebruik is) en ik ben er na 7 jaar nog steeds ontzettend blij mee. We hebben hem aan het begin goed geolied, zodat hij mooi verzadigd is. En je ziet er dus echt helemaal niks op! Ik kan een week niet stofzuigen (bij wijze van spreken) en dat zie je er gewoon niet aan af, zelfs niet met een hond in huis.
Hij was maar 14,75 euro per m2 en we krijgen er ontzettend veel goede reacties op. Iedereen denkt dat het hele oude tegels zijn. Nadeel was dat ze niet allemaal precies even dik zijn, zodat het leggen wel een uitdaging was. We hebben er vloerverwarming onder en dat gaat prima. Vlekken gaan er zo vanaf, vandaag met de sneeuw bijvoorbeeld de hele dag sneeuw en zout over de vloer gelopen, maar even dweilen toen de kinderen naar bed waren en je ziet er niks meer van. Ik moet alleen altijd dweilen met een voedend schoonmaakmiddel, groene zeep bijvoorbeeld. Zo blijft hij mooi gevoed. Met een gewoon schoonmaakmiddel haal je de olielaag eraf. Vetvlekken blijf je wel wat langer zien, maar met een paar keer dweilen zijn ook die verdwenen.

We hebben hem inmiddels ook in ons koffiehuis gelegd, ook in de toiletten, en ook dat gaat prima. Veel wandelaars over de vloer met vieze schoenen, 's avonds even vegen en het is goed.

Afbeelding
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem315

Bericht 27 Feb 2018 10:45

Re: Stenen vloer

Pineco, ik heb je foto gisteravond laat nog gezien. Heel mooi!! Ik zou ze voor in ons huis alleen wel groter willen. Eens kijken of dat een optie is. Scheelt aanzienlijk in kosten, als ik vergelijk met de 100 euro (minstens) per m2. Bedankt voor je reactie!

Hollygolightly, die stenen ken ik niet. Zal ik vanmiddag even bekijken.

Bedankt voor jullie reacties en tips!
<<

Anoniem315

Bericht 27 Feb 2018 10:50

Re: Stenen vloer

Elliot, als we niet voor steen gaan, gaan we voor pvc denk ik. Maar dan wel voor iets robuusts. Visgraat vind ik heel mooi, maar dan wel in een groot en ruim oppervlak en dat is bij ons niet het geval. De hal en het achterhuis willen we allemaal met dezelfde vloer bekleden, en dan vind ik dat niet zo mooi geloof ik.

Dat is trouwens ook de reden dat we geen hout willen: ons achterhuis wordt intensief gebruikt. Daar wordt veel gelopen, komen we binnen met vieze schoenen, zetten we onze vieze laarzen en dergelijke neer..
<<

Anoniem250

Bericht 27 Feb 2018 10:57

Re: Stenen vloer

Op mijn instagram staat een foto van mijn keuken en dus keukenvloer. Maar dat is echt iets anders dan waar jij naar opzoek bent. Ik vind de Bourgondische Dallen ook erg mooi. Hoe duur is dat per m2?
<<

Anoniem315

Bericht 27 Feb 2018 15:32

Re: Stenen vloer

Ik las ergens dat ze ruim boven de 100 euro per m2 kosten.
<<

Anoniem294

Bericht 28 Feb 2018 10:45

Re: Stenen vloer

Welke soort heb je en welke kleur? Natuursteen/graniet zwart vol met glitters, in de keuken en gang.
Voor de woonkamer ga ik binnenkort op pad voor een houtlook stenen vloer.
Mat of glans? Glans
Recht gelegd of wisselend? Wisselend
Eén maat of meerdere groottes door elkaar? Een maat
Valt dit te combineren met vloerverwarming? Ja wij hebben er vloerverwarming onder.
Hoe zit het met onderhoud? Niets speciaals
Hoe houd je het schoon? Ik dweil het dagelijks en door de vloerverwarming is het echt super snel droog. Af en toe met een stoomreiniger.
Wat heeft het je ongeveer gekost? €59,95 per m2.
Wat zijn de voor- en nadelen? Ik vind het een groot voordeel dat knoeien met water geen probleem is. Er zitten ook nergens vlekken op de vloer als er iets een tijdje is blijven liggen. Nadeel is dat zwart met glitter niet helemaal mijn smaak is (al wen je daar ook wel aan). De vloer is alleen hetzelfde als het aanrechtblad en de achterwand vd keuken dus ik wacht met vervangen tot we de keuken ook vervangen. De meiden zijn wel helemaal gek op de vloer.

Foto's zijn welkom!

Ik zal jullie zo mijn Bourgondische Dalletjes laten zien :heart:[/quote]
<<

Anoniem315

Bericht 28 Feb 2018 12:07

Re: Stenen vloer

Dat vraagt wel om een foto, Coco! Ik ben heel benieuwd hoe je dat combineert. Het klinkt heel luxe en crib-like :)
<<

Anoniem284

Bericht 28 Feb 2018 15:41

Re: Stenen vloer

Elliot schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het wordt Exo, ik vind tegels altijd zo kil in de woonkamer. Ik vind alleen die houtlook tegels mooi, dit:

Of nog mooier, in visgraat:
Afbeelding

Ofwel, aan mij heb je niets want ik vind alle vloeren anders dan hout in beginsel niet mooi.


Jaaaa, dit gaan wij doen in het nieuwe huis. Visgraat houtlook tegels :love:
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 28 Feb 2018 23:57

Re: Stenen vloer

Exogenesis schreef:Pineco, ik heb je foto gisteravond laat nog gezien. Heel mooi!! Ik zou ze voor in ons huis alleen wel groter willen. Eens kijken of dat een optie is. Scheelt aanzienlijk in kosten, als ik vergelijk met de 100 euro (minstens) per m2. Bedankt voor je reactie!


Ik begrijp niet waarom mijn foto niet meer zichtbaar is, heb niks veranderd sinds gisteravond, maar fijn dat je hem nog gezien hebt. Mijn broer heeft twee jaar geleden dezelfde tegels in zijn keuken en woonkamer genomen in 40 bij 40 cm, ook erg mooi. Groter heb ik ze nog niet gezien, maar bestaat vast ook. Hij betaalde er toen ook nog geen 20 euro per m2 voor.

Ook heel gebruiksvriendelijk en mooi zijn terrazzo gietvloeren, maar die passen eerder in een keuken en zijn volgens mij ook behoorlijk aan de prijs.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem294

Bericht 01 Mrt 2018 20:15

Re: Stenen vloer

Exogenesis schreef:Dat vraagt wel om een foto, Coco! Ik ben heel benieuwd hoe je dat combineert. Het klinkt heel luxe en crib-like :)


Ik zal kijken of ik het morgen voor elkaar krijg het te plaatsen. Wij wonen niet luxe hoor, gewoon een ruime eengezinswoning "-"
Wat combineren betreft, bedoel je dan qua muren?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 01 Mrt 2018 20:33

Re: Stenen vloer

Heel gaaf hoor. Ik ben totaal niet thuis in tegels, maar jouw eerste foto vind ik echt heel erg mooi. Echt een mooie warme kleur waardoor het er niet koud uitziet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Okt 2020 19:58

Re: Stenen vloer

Even een flinke up, wat is jullie ervaring met geluid en tegels, we overwegen houtlook tegels tegen de tijd dat we een keer een huis gevonden hebben het enige waar ik over twijfel is of het dan niet heel snel hol gaat klinken?
2015 💙
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers