Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klacht over tweedehands verkochte kleding

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 28 Feb 2018 10:38

Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik heb voor €5,- een positieshirt verkocht via een lokale Facebook-groep.
Nu stuurt ze me na een week een berichtje dat ze het heeft gepast en er een klein gaatje in de zijkant zit.
Heel vervelend, wist ik uiteraard niet anders had ik het niet verkocht.
Dus ik stuur dat terug en dat ze ‘m natuurlijk mag terugbrengen en dr geld terug krijgt. Zegt ze dat ze dan weer extra kosten maakt om hierheen te rijden, dus dat niet wil.

Wat zouden jullie nu doen?
Ik heb me toch van m’n bereidwillige kant getoond? Of moet ik het ook nog eens gaan halen? Of het geld overmaken en het shirt laten weggooien?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 28 Feb 2018 10:40

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Grrr hoe langer ik erover nadenk, hoe stommer ik het vind.
1. Toen haar vriend het vorige week kwam ophalen had ie het toch zelf kunnen/moeten checken?
2. Pas het dan meteen/zo snel mogelijk en kom er niet een week later op terug
3. Ik bied al aan om alles terug te draaien, dan is het toch aan haar om er wel of niet op in te gaan?
<<

Zero

Bericht 28 Feb 2018 10:41

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Zou inderdaad niet verder er op in gaan. €5 is echt een prijs waarvan ik denk ; mens, wat doe je moeilijk. Ga dan naar de Primark als je niet meer wilt besteden.
De extra kosten zijn lekker haar risico in dit geval.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 28 Feb 2018 10:43

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ze zegt dat €5,- al veel voor haar is, dus ik voel me meteen weer schuldig.
Maar niet zo schuldig dat ik denk: zoek maar uit wat je met het shirt doet, ik maak het geld wel naar je over :wink:
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2018 10:45

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Maak een euro over, kan ze een klosje garen kopen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Feb 2018 10:45

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik vind inderdaad dat je al heel behulpzaam bent geweest en ik vind dat je op tweedehands kleding van die prijs niet zo enorm kritisch kan zijn of dat al gelijk bij aankoop had moeten checken. Dus eens met zero en jouw 2e post (naai dat gaatje dan even als je voor 5 euro een tweedehands truitje gekocht hebt en zelf dat gaatje niet gezien hebt). Ik zou echt niet weer een paar euro terug gaan over maken hoor, zeker niet als je dat gaatje zelf niet eens gezien hebt (hoe groot zal het zijn dan).
<<

Anoniem315

Bericht 28 Feb 2018 10:48

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Als het om een ieniemienie gaatje gaat, waar hebben we het dan over? Als 5 euro al veel is, moet ze leren naaien. Scheelt veel in de kosten!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Feb 2018 10:51

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

MissBitchy schreef:Ze zegt dat €5,- al veel voor haar is, dus ik voel me meteen weer schuldig.
Maar niet zo schuldig dat ik denk: zoek maar uit wat je met het shirt doet, ik maak het geld wel naar je over :wink:


Nou als dat zoveel is voor haar gooit ze vast geen truitjes weg vanwege piepkleine gaatjes en kan ze dat echt wel naaien. Ik ben ook een enorme kluns qua naald en draad maar kleine gaatjes naai ik zelfs.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 28 Feb 2018 10:58

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik vind je heel redelijk in je geboden oplossing en kan niet zo goed begrijpen dat iemand om €5 zoveel moeite doet. Dat wordt nog wat als die baby er is en er wéér een pak luiers, voeding, andere flesjes en alle andere heisa gekocht moet worden denk ik dan. Maar goed, daar mag ik ook niet over oordelen want in die positie heb ik gelukkig nooit gezeten. Betekent echter ook niet dat jij dat shirtje dan zelf maar weer moet gaan halen. Wellicht kun je €5 overmaken? Want als er een gaatje in dat shirt zit, wil jij het dan überhaupt nog terug?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 28 Feb 2018 11:00

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Lilou schreef:Ik vind je heel redelijk in je geboden oplossing en kan niet zo goed begrijpen dat iemand om €5 zoveel moeite doet. Dat wordt nog wat als die baby er is en er wéér een pak luiers, voeding, andere flesjes en alle andere heisa gekocht moet worden denk ik dan. Maar goed, daar mag ik ook niet over oordelen want in die positie heb ik gelukkig nooit gezeten. Betekent echter ook niet dat jij dat shirtje dan zelf maar weer moet gaan halen. Wellicht kun je €5 overmaken? Want als er een gaatje in dat shirt zit, wil jij het dan überhaupt nog terug?


Als ik al geld over zou maken dan hooguit de helft. Zij wil het niet terugbrengen/terugsturen en je hebt zelf dat gaatje nooit gezien. Even worst case scenario: er wordt ook superveel op deze manier opgelicht (nu zal dat nu vast niet het geval zijn hoor met 5 euro), iets kopen en dan klagen dat het kapot is en op je gevoel inspelen dat je geld teruggeeft of korting geeft terwijl er nooit iets mis was. Of beloven terug te sturen en dat niet doen. Wie zegt dat die persoon niet gewoon lekker achteraf nog wat extra korting wil?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2018 11:12

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Pff wat een gezeur om vijf euro! Ik zou er verder niks aan doen als ze niet op je aanbod ingaat. Vind dit al heel netjes van je!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 28 Feb 2018 11:48

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Nee hoor. Dat is het risico van 2e hands kopen. Je bent geen winkel :)
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 28 Feb 2018 11:58

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik vind je geboden oplossing al heel netjes hoor! Je kunt nog vragen aan wat voor oplossing ze zelf denkt, maar ik zou die 5 euro niet naar haar overmaken. Bij wijze van spreken trekt ze het shirt dan alsnog aan. Het is teruggeven en geld terug, wat ik al netjes vind, of anders is het helaas voor haar.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Feb 2018 11:58

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik zou het zo laten en er niet meer op in gaan. Als 5 euro echt zoveel geld is voor haar, had ze het wel beter gecheckt. (En dat wordt nog wat met een baby.. die kost wel meer dan 5 euro).
Het kan inderdaad ook (poging tot) oplichting zijn. (En dat ze hem daarom ook niet terug wilt brengen)
Zou het dus lekker zo laten, vind je al heel coulant dat je aanbood het shirt terug te nemen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Feb 2018 12:23

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik vind je geboden oplossing heel netjes. De mediamarkt komt het product toch ook niet bij de klant ophalen als het niet naar wens is :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Feb 2018 12:24

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ze mag het shirt terugbrengen en haar geld terugkrijgen, of ze kan het houden en dan hou jij het geld. Lijkt me heel simpel. Ik zou het hierna ook niet nog een keer aanbieden maar er gewoon niet meer op ingaan. Ik krijg de indruk dat ze hoopt dat jij het geld terugstort en dat zij een gratis shirt heeft. Een shirt met een klein gaatje kan je natuurlijk gewoon nog dragen, al is het alleen binnen of onder een vest of zo. Ze gaat het heus niet echt weggooien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2018 12:31

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Als ze het in een winkel had gekocht, had ze ook terug gemoeten naar de winkel. Bullshitreden dus. Gewoon niet meer reageren hoor, take it or leave it.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 28 Feb 2018 12:34

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Niet meer op ingaan. Als €5,- veel is, en ze voor dat geld dus ook een bepaalde kwaliteit verwacht, dan zou ik zeggen: ga dan naar een Primark/Takko.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Feb 2018 13:09

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Bliss schreef:Pff wat een gezeur om vijf euro! Ik zou er verder niks aan doen als ze niet op je aanbod ingaat. Vind dit al heel netjes van je!

Dit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 28 Feb 2018 16:50

Re: Klacht over tweedehands verkochte kleding

Ik had haar vanmorgen nog om een foto gevraagd (al zegt dat natuurlijk ook weinig), maar die heeft ze niet meer gestuurd en niks meer gehoord. Ik laat het dus hierbij.

Bedankt voor jullie reacties :)

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers