Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Feb 2018 20:00

Re: Mei/juni 2018 mama's

Heel tof Jerry! Mooie kleur ook!

Arwyn...mannen ook altijd! Wij hebben gewoon witte kasten met witte deuren. Moest omdat mijn man ze op maat ging maken. Ik vind ze suf maar nu wel 2 meter kast en een lelijke muur weg!
⁠♡♡♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Feb 2018 20:41

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk Jerry! Met verschillende kleuren vind ik het wat te druk, maar zo in 1 kleur erg leuk!

Maar euh, mannen dus.. Ik laat het zien hier, zijn reactie: 'Nee.' :palm:
Ik heb dus zo een getroffen die steeds zegt dat ik het maar een beetje uit moet zoeken en het allemaal wel prima is, maar als ik dan iets laat zien wat ik leuk vind, heeft-ie er opeens wel een mening over. Zucht! Zo komen we dus echt geen steek verder, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem260

Bericht 27 Feb 2018 21:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oh irritant. En als je dan vraagt wat ie dan wél wil...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Feb 2018 21:07

Re: Mei/juni 2018 mama's

Dat weet-ie dan dus weer niet... :laughcry:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem260

Bericht 27 Feb 2018 21:09

Re: Mei/juni 2018 mama's

En als je voorstelt om het zelf te doen? :P
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Feb 2018 21:13

Re: Mei/juni 2018 mama's

Dat was ik sowieso al van plan, haha.
Ach ja, het is gewoon een soort van 'wat de boer niet kent'.. Moet maar even kijken wat ik ga doen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem260

Bericht 27 Feb 2018 22:25

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik had ook nog n leuke gevonden met een soort grote stippen op de muur. Oudroze met gouden stippen en dan bij t plafond veel stippen en naar beneden steeds wat minder... Klinkt vaag :laughcry:

Heb je de oude keuze-truc al geprobeerd? “Vind je deze leuker of deze?” En dan “oke dan doen we die” :^^:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2018 08:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Cursus gisteravond was wel leuk. We waren met z'n elven, op twee dames na is dit voor iedereen het eerste kindje. De eerste is eind april uitgerekend en ik ben één van de laatsten geloof ik. We hebben ons eerst allemaal voorgesteld, toen was de helft van de tijd al voorbij. Daarna wat (simpele) oefeningen gedaan en de docente legde wat uit over de bekkenbodemspieren. We kregen een informatieboekje mee om thuis te lezen. De komende weken leren we van alles ter voorbereiding op de bevalling, gecombineerd met wat beweging. Over twee weken is er de partneravond. Bij de laatste les ben ik op vakantie, dus ik heb nu nog vijf lessen vóór de bevalling. Daarna zijn er nog drie geloof ik. Wel leuk om ervaringen uit te wisselen met mensen die ongeveer even ver zijn, eigenlijk net als in dit topic. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Mrt 2018 12:07

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ha, uitslag van de suikertest is binnen: nuchtere waarde 4.4 en eindwaarde 4.8. Helemaal goed dus! Best aan de lage kant zelfs vind ik, maar dat lijkt me geen kwaad te kunnen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem260

Bericht 01 Mrt 2018 12:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Vooral ervaringen delen lijkt me fijn Bliss!
Snap nog steeds niet helemaal de inhoud van die cursus maar dat ligt misschien aan mij :laughcry:

Worden jullie ook wakker snachts van babygetrappel? Ik wel, wordt gelukkig niet wakkerwakker, maar wel genoeg om te bedenken en te voelen waar ik wakker van werd. Ben benieuwd wat dat betekent voor de komende weken..!
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 01 Mrt 2018 20:06

Re: Mei/juni 2018 mama's

super dat je waardes lekker laag zijn!

Ik kom er net achter dat onze kleine meid al veel meer kleren heeft dan mijn vriend en ik samen. Oops :omg:

Voel me eindelijke goed. de kleine voel ik gelukkig ook , alleen op 1 plek.

Hebben jullie alles al klaar? of nog echt een to do list voor de bevalling?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Mrt 2018 20:54

Re: Mei/juni 2018 mama'

Fijn dat de uitslag van je suikertest goed was, Bliss.

Cinn, de helft van de kleertjes zul je waarschijnlijk niet eens gebruiken, haha. Ze groeien er zo snel uit en meestal heb je toch wel een paar favorieten.

Ik heb vandaag een zwangerschapsmassage gehad. Wat was dat fijn! Met name mijn rug was steeds zo stijf en strak en stram en zij beaamde dat behoorlijk. Ze was nogal onder de indruk van de hardheid van zo ongeveer alle spieren in mijn rug. Ze heeft ook wat shiatsu toegepast voor mijn bekken en daardoor krijg ik een deel ook nog vergoed als het goed is. Ze had een speciaal kussen waardoor ik gewoon op mijn buik kon liggen. Ik was daarna wel echt heel erg licht in mijn hoofd, wat wankel en volgens mijn man echt lijkbleek. Denk dat mijn bloeddruk wat gekelderd is. Ik heb in ieder geval gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor in mijn verlof en dan ga ik in een soort stabiele zijligging waarbij ze mijn buik ook masseert. Schijnt heel chill te zijn voor de baby.

Aanrader dames!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem260

Bericht 02 Mrt 2018 07:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Klinkt fijn Lady! Ik ben in april jarig, ben van plan dan ook een zwangerschapsmassage te plannen!

Cinn, wat goed, fijn dat je je goed voelt!

En hier nog lang niet alles af... Héb niet eens een to do-lijst, dus ook 0 overzicht in wat er nog moet... Zo anders dan m’n vorige zwangerschap :laughcry:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Mrt 2018 07:36

Re: Mei/juni 2018 mama's

Klinkt goed Bliss, ben benieuwd hoe de komende lessen gaan zijn. En fijn van je suikerwaardes!

Cinn, ontzettend fijn dat het beter met je gaat! Deze keer heb ik nog maar heel weinig kleertjes gekocht (3 setjes). Ik wil eerst nog even alles van A uitzoeken en het weer een beetje aankijken. Met een warme zomer koop ik liever een paar mooie rompers, heb nu vooral effen blauw en grijs.

Lady, heerlijk een massage! Ik heb een paar weken geleden eentje van vriendinnen gehad, zo genieten was dat!

Jerry, ik word wakker om te plassen, telt dat ook :laughcry: En herkenbaar van dat lijstje tov de eerste.

Hier nog steeds een babykamer met verhuisdozen. Inmiddels zijn het wel alleen nog de dozen met babyspullen. Het behang is deze week binnengekomen, dus even kijken of we daar van het weekend tijd voor hebben. Verder is het meeste wel in huis qua meubels, alleen de commode nog. Aankleding moeten we nog wel uitzoeken, zowel voor aan de muur als dekentje/aankleedkussen etc. Over twee weken gaan we een dag shoppen zonder A, dus dan hoop ik een grote slag te slaan.
Verder voel ik me goed, al merk ik wel dat het zwaarder wordt. Ik slaap wat minder en ‘s avonds plof ik lekker op de bank. Ook met werken krijg ik wat minder focus, langzaamaan toch aftellen naar mijn verlof (vijf weken nog).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Mrt 2018 08:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Cinn, herkenbaar! Ik heb ook nog niet alles in huis en ook geen lijstje van wat nog moet. Ik dénk alleen nog wat lakentjes enzo maar zeker weet ik het niet. Het is inderdaad toch anders dan met een eerste zwangerschap.

Taeda, vijf weken nog. Het schiet voor jou ook op!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2018 08:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik word ook niet wakker van getrappel, maar moet nog wel vaak plassen idd! Vannacht maar één keer geweest, maar dat is een unicum.

Gisteren ben ik weer uuuren met het geboortekaartje bezig geweest. Had al een proefdruk in huis, maar heb er nu toch weer iets totaal anders van gemaakt. Nu weer een proefdruk besteld.

Donderdag gaan we ons geregistreerd partnerschap aan en ik wilde eigenlijk m'n kerstjurk aantrekken, maar uiteraard vond ik ineens al m'n kleren stom en heb ik nog wat jurken bij de Wehkamp besteld die vandaag komen. Hoop wel dat daar iets bij zit!

Ik heb ook al wel veel spullen in huis, maar moet echt weer even overzicht krijgen van wat ik nog nodig heb. Ook qua kleding ga ik alles even op maat sorteren binnenkort, zodat ik kan zien waar nog wat bij kan.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Mrt 2018 08:29

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik heb vannacht ook bijna de hele nacht geslapen! D was twee keer wakker aan het begin van de nacht dus heb om 00.30 nog geplast en daarna pas om 6,45 toen de wekker van mijn man ging :banaan: . D zit weer in een lange uitslaapfase momenteel dus die ligt nog steeds te tukken en ik lig ook nog. Heerlijk!
Als ik wakker ben omdat ik moest plassen is beeb meestal ook actief. Maar ik word eigenlijk nooit wakker van hem, hij dus wel van mij :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Mrt 2018 09:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Jerry: Ik denk dat het maar gewoon een effen roze muur wordt, of hooguit een lambrisering, haha. Ach ja, ik heb nou eenmaal zo'n kerel getroffen in de categorie 'Doe maar gewoon', haha. Als ik eenmaal iets toch doe vind hij het vaak ook wel goed hoor, maar daar ben ik dan weer te overlegerig voor, haha.
Ik word trouwens niet wakker van de baby. Wat ik wel eens heb, is dat ik wakker word van E. en baby daarna zo druk is dat ik daardoor lastig weer in slaap kan komen. Zolang ik er niet uit hoef 's nachts, is er dus wat dat betreft niks aan de hand :)

Bliss: Fijn dat de cursus leuk is! Een leuke groep vrouwen erbij maakt of breekt het vaak wel is mijn ervaring.
Fijn dat je suikerwaardes goed zijn!

Cinn: Hier geen to do lijstje en ook nog lang niet klaar!
Focus is eerst om de nieuwe kamer van E. af te krijgen, daar moet nog best veel gebeuren. Waarschijnlijk gaan we dit weekend behangen, dan kan daarna geschilderd worden en de vloer opnieuw gelegd. Dan zijn we al een heel eind :)
Voor de baby hebben we ook niet zoveel nodig, dat scheelt. We hebben eigenlijk alles nog van E., dus op een paar nieuwe kleertjes en rompers na hoeven we eigenlijk niks te kopen.

Lady: Klinkt echt heerlijk, zo'n massage! Ik zat er gisteren ook even naar te kijken. Leek me wel een leuk cadeau voor m'n verjaardag.
Heerlijk zeg, dat D.'tje zolang kan slapen! Dat redden we hier nooit.. Maar ik mag niet klagen, E. is vanochtend even opgehaald door m'n ouders zodat ik m'n handen vrij heb. Wasmachine staat al aan, heb stof gezogen en ga zo even in de stad in voor wat dingetjes en boodschappen. Lekker productief wel vond ik zelf :)

Taeda: Is het dat leuke stippenbehang geworden? Ik zag het vorige week liggen bij de Karwei en vind het nog steeds erg leuk!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Mrt 2018 17:31

Re: Mei/juni 2018 mama's

En, al flink aan het behangen, Arwyn?

Wel handig dat jullie de babyspullen van jullie eerste kind weer gewoon kunnen gebruiken!

Ik heb deze week steeds hele vieze oprispingen als ik iets heb gegeten. Had al wel gelezen dat dat in deze tijd voor kan komen. Niet echt fijn. Ook heb ik 's avonds last van winderigheid. :palm: Haha lekker smakelijk verhaal.

Ik voel de baby best veel en dat is leuk, maar soms word ik echt een beetje weeïg van al die beweging in m'n buik. Hebben jullie dat nooit? Het blijft een gek gevoel!
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Mrt 2018 14:47

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, het is het stippenbehang geworden Arwyn! Man heeft al drie keer gezegd dat hij het ging doen, maar weer uitgesteld (andere klusjes die prioriteit hadden). Jammer, want ben wel benieuwd. Jullie er al uit qua kast en schilderwerk? Misschien krijg je muurstickers er wel doorheen? Bijvoorbeeld die gouden stippen die Jerry voorstelt!

Bliss, die oprispingen heb ik soms, gelukkig niet heel veel, het is inderdaad smerig. Ben je er al uit met het geboortekaartje?
Deze keer heb ik het gevoel dat de baby wat minder vaak beweegt, ik ben misschien zelf overdag ook drukker met andere dingen.

Lady, jij nog twee weken werken toch? Jouw baan is natuurlijk ook een stuk intensiever, maar ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor :wink: Wanneer begin je weer met werken?

Wat fijn dat jullie nog zo goed slapen! Ik ben momenteel erg verkouden, nog een keertje plassen, man vroeg eruit en A is sommige nachten 1-2x wakker, dus alles bij elkaar korte nachten.
Verder hebben we nog geen oplossing voor de kinderopvang (2 dagen beschikbaar, 3 dagen gewenst) voor twee kinderen. Het gaat om acht maanden, dus ik zou onbetaald ouderschapsverlof op kunnen nemen of we moeten een tweede opvangadres zoeken. Ik weet zelf niet zo goed wat mijn voorkeur heeft, dus dat maakt het erg lastig.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 05 Mrt 2018 14:59

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hallo!

Ik lees alles trouw mee met jullie hoor, maar heb geen puf om te reageren of ik vergeet het als ik denk ‘straks even doen’..

Teada, als je het financiël trek zou ik kiezen voor ouderschapsverlof. 2 kinderen is toch echt drukker dan eentje en extra tijd samen alleen maar heel waardevol!
Ben benieuwd naar je behang.

Oprispingen heb ik ook, vooral snachts. Rennies werken gelukkig goed hier.

Klinkt goed Lady die massage!

Hier gaat het matig, ben echt verschrikkelijk moe. Nog 17 werkdagen en dan lekker verlof.
Begin mei gaan we nog lekker een weekendje weg. Heerlijk echt zin in!
Babykamer is behangen, nu nog muurtje verven en de meubeltjes schoonmaken.
Straks met de mama mazzel dagen de laatste dingen kopen.

Zijn jullie al aan het aftellen voor verlof?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Mrt 2018 15:01

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, de laatste proefdruk zag er leuk uit, dus ik denk dat dat 'm gaat worden!

Gisteren had de baby een superactieve dag! Dit in tegenstelling tot mijzelf, ik heb de hele dag alleen maar gehangen. Het één verklaart het ander natuurlijk wel, want hoe minder actief ik ben, hoe actiever de baby. Was wel grappig! Toen we 's morgens nog in bed lagen was ze steeds aan het schoppen en op een gegeven moment keek m'n vriend mee en zagen we een hele golfbeweging over m'n buik trekken. Rest van de dag was ze ook steeds aan het schoppen en zag ik m'n buik bewegen. Heb het nog gefilmd en naar m'n moeder gestuurd, die zag het ook.

Morgen heb ik weer controle bij de vk en donderdag gaan we naar het gemeentehuis voor het geregistreerd partnerschap! Fijn om het dan goed geregeld te hebben. Volgende week woensdag is de eerste groeiecho, ben zó benieuwd of ze goed op schema ligt!

Taeda, als je de mogelijkheid hebt tot ouderschapsverlof en jullie redden dat financieel, zou dat wel een mooie oplossing kunnen zijn toch?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Mrt 2018 15:03

Re: Mei/juni 2018 mama's

Sneeuwwitje, wat zijn mamamazzeldagen?

Ik ben zeker aan het aftellen, nog 19 werkdagen tot m'n verlof! Kan nu ook gewoon zeggen dat het volgende maand al ingaat (oké wel pas eind van de maand).
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Mrt 2018 15:11

Re: Mei/juni 2018 mama's

Leuk om wat van je te horen Sneeuwwitje!
Logisch dat je het vaak te druk hebt, drie kids en nu nummer vier, dat vraagt heel wat aandacht. Heb je fysiek 'veel' last van de zwangerschap? Fijn dat de babykamer opschiet. En lekker een weekendje weg, wij gaan komend weekend.

Gaan jullie er donderdag een feestje van maken Bliss?

Financieel is twee dagen werken mogelijk, dus het is echt wat ik zelf wil. Ik merk echter dat ik nu met drie dagen al zoveel minder betrokken ben op het werk en dat vind ik jammer. Daarnaast vind ik thuisdagen nu soms best een beetje saai en '13 in een dozijn', maar met twee kinderen is het ook weer anders natuurlijk. Ik heb verlof tot eind augustus, dus ik kan het ook even aankijken.

Vorige week heb ik alle te kleine kleding voor A uitgezocht, leuk om al die mini-maatjes weer te zien en ik heb geselecteerd dat er ook wat nieuwe dingen aangeschaft kunnen worden. Over twee weken gaan we een middag babyshoppen, dus hopelijk ook wat tijd om bij de kleding te kijken :heart:

Bliss, dat is een actieperiode twee keer per jaar en dan zijn de aanbiedingen vaak erg goed!
Hier nog 15 werkdagen, we gaan redelijk gelijk op :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Mrt 2018 15:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bij welke winkels zijn die aanbiedingen dan?

Donderdag wordt niet echt een feestje hoor, heel basic. We moeten er om 9.00 al zijn, dus staan waarschijnlijk om 9.15 weer buiten. :wink: Mijn ouders komen wel vanuit het oosten, ze zijn mijn getuigen. Schoonouders zijn de getuigen van m'n vriend en m'n zusje en schoonzus komen ook. We gaan daarna nog even koffie drinken en een taartje eten en dan gaan mijn ouders en zusje nog even mee naar ons huis, zodat ze de babykamer kunnen zien. Waarschijnlijk lunchen we dan nog even samen en dat was het. M'n vriend en ik gaan 's avonds nog wel uit eten met z'n tweeën, daar heb ik wel zin in.

Wanneer gaat jouw verlof in? Ik heb tussendoor nog een weekje vrij, vandaar dat ik nog maar zo weinig werkdagen voor de boeg heb. En donderdag heb ik natuurlijk ook vrij, die dag heb ik er al af gehaald.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers