Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Feb 2018 23:20

Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

In de zomer willen mijn vriend en ik naar Oost Europa voor 3 à 4 weken. Mijn vriend wil graag naar Macedonië, dat is ons ijkpunt nu een beetje. Albanië en Kosovo zouden we het mee willen combineren, maar eigenlijk trekken Kroatië en Griekenland ons ook wel.
Ook weten we nog niet of we erheen willen vliegen en daar een auto huren, of met de auto erheen. Met de auto kun je onderweg ook meer landen aandoen en bv door Kroatië of Bosnië rijden, maar heb je in de andere regio weer wat minder tijd. Als ik nu naar de landen om Macedonië kijk, zie ik alweer veel te veel wat me leuk lijkt.
Is er iemand die in deze regio gereisd heeft of vakantie heeft gevierd en tips voor ons heeft?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Feb 2018 11:06

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Lijkt me een heel bijzondere mooie trip idd! Helaas geen enkele ervaring dus ik hoop op andere dames voor je :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 11:12

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Ik ben in Macedonië geweest, Skopje en Ohrid. Ik vond het erg mooi. Wil je iets specifieks weten?
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Feb 2018 12:03

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Ik heb nog niet echt concrete vragen, maar ik vind het wel leuk te horen wat je ervan vond en of je tijd hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 12:45

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Ik vond Skopje een leuke stad maar het is niet perse een toeristische stad. Het oude centrum (aan de overkant van het water) is mooi, met oude kleine straatjes.
Ohrid vond ik sowieso erg mooi, prachtig meer, overal van die kerken. Het schijnt wel een stuk toeristischer te zijn tegenwoordig (ik was er in 2009).
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Feb 2018 12:56

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Uhh met tijd in m'n vorige bericht bedoelde ik tips ..

Ohrid lijkt me ook mooi inderdaad, wat leuk dat daar ook allemaal kerken staan. Het is ook aan de grens met Albanië.
Skopje niet zo toeristisch? Ik had al gezien dat het niet zo groot is. Maar da's mooi. Want al doen we op vakantie altijd wel steden aan, ik ben altijd blij als ik er weer weg kan. Een kleine stad bevalt me ook vaak beter. En oude kleine straatjes klinkt leuk :D

Ik heb er helemaal zin in. Ik baal dat we onze vakantie nog niet concreet kunnen vastleggen qua data en dat duurt misschien ook nog wel even. Heb zo'n zin om er echt naar uit te kunnen kijken, zolang het niet vaststaat, vind ik dat stom. Heb gister gewoon de lonely planet van Oost Europa besteld, daar staan 22 landen in. Kan ik me iig vast oriënteren en verheugen op wat we gaan doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Feb 2018 13:20

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Oh leuk dat je je alvast kunt voorbereiden. Ook al weet je nog niet precies wanneer en hoe (jammer is dat), lekker wegdromen kan dan alvast wel en hopelijk kun je t.z.t. een mooi plan in elkaar zetten.

Ik heb even wat oude foto's gezocht. Ik had toen een vrij ongezellige donkere bewerkingsstijl hoor, dus het ziet er niet al te gezellig uit. Het is ook allemaal vrij vervallen daar, maar dat heeft juist ook wel z'n charme.

Skopje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik vond het altijd zo fascinerend om te zien hoe de verschillende religies zo naast elkaar leven in die regio. Aan de ene kant van een plein stond dan een moskee en aan de andere kant een synagoge of een orthodoxe kerk bijvoorbeeld. Bijzonder wel.


Ohrid vond ik echt prachtig:
Afbeelding

Afbeelding

Echt overal kerkjes in Ohrid (volgens mij 365, eentje voor elke dag), zelfs in de rotsen of aan de waterkant:
Afbeelding

Afbeelding


De overige landen ben ik niet geweest (wel Bulgarije) dus daar kan ik verder geen tips over geven.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Feb 2018 13:27

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Oh wauw!! Prachtige foto's. Zo'n andere wereld daar. Oh Ohrid heb ik nu al erg zin in!! Daar gaan we ongetwijfeld heen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Feb 2018 15:50

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Ik ben in 2013 in Ohrid geweest, vond het zeker een aanrader! Eén dag zijn we met een taxichauffeur het hele meer van Ohrid rondgereden en toen dus ook in Albanië geweest.

Ik heb er geparaglided, was gaaf joh!
Afbeelding

Nog een paar fotootjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
❤ 7 juni 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Feb 2018 16:44

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Net hele reactie getypt, maar alles weg. Maar volgens mij heb ik eerder in een dergelijk topic gereageerd, dus misschien kan je de zoekfunctie gebruiken. Ik ben dus niet zo enthousiast over Albananie en Macedonie, wel over Kosovo. Mijn tip is, pak Montenegro mee! Dat landje is echt de moeite waard.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Feb 2018 17:09

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

Wat en waar vond je leuk aan Montenegro? Wat raad je er aan?

Albanië willen we evt oa voor het strand, een paar dagen strand op vakantie vind ik altijd wel lekker. Ben jij in Albanië ook bij het strand geweest? Ik heb me in de stranden van Albanië niet verdiept nog, weet niet of het wat is. Maar snorkelen aan de Griekse of Kroatische kust lijkt ons ook heel leuk..

Ik zal je andere reactie straks eens zoeken.

Oh en Bliss, mooie foto's!! En ook leuk dat paragliden daar!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Feb 2018 18:46

Re: Macedonië, Albanië, Kosovo rondreizen

In Albanie naar het strand zou ik dus niet doen, of je moet echt naar Zuid-Albanie gaan. In het noorden is het vies, althans dat is mijn ervaring. Ben wel even kwijt waar ik zat. In het noorden van Albanie kan ik Shkoder wel aanraden, dat is een gezellige stadje aan een groot stuwmeer. Daar kan je overigens ook naar strand, maar is wel koud.

In Montenegro raad ik Budva aan, ook voor strand juist. Verder ben ik even kwijt hoe het allemaal heet daar. Dat zoek ik nog wel even op.
Kosovo is mooie natuur. Pristina is niet zo boeiend, maar in Kosovo zijn wel leuke stadjes (wederom namen kwijt).
Macedonie, Ohrid vind ik ook mooi hoor, maar wel toeristisch. Skopje vind ik dan weer geen bal aan. Oude centrum is nog wel keuk, en goedkoop. Nieuwe centrum is mij te nep met alle nieuwe ‘oude’ standbeelden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers