Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat brengt werk jullie?

<<

Anoniem247

Bericht 17 Feb 2018 21:50

Re: Wat brengt werk jullie?

Islandgirl schreef:Werk brengt mij een inkomen en dat inkomen brengt mij vrijheid. Ik krijg niet echt energie van mijn werk, het kost me juist energie. Ik mis uitdaging maar ik weet ook niet zo goed wat ik anders zou willen dus blijf ik steeds hetzelfde doen.

Maar verder ben ik ook niet zo heel ambitieus aangelegd. Ik vind het fijn dat ik door mijn inkomen de dingen kan doen die ik wil. Werk is voor mij dus eigenlijk meer een middel dan een doel.


Dit eigenlijk. Vooral na mijn overplaatsing zit ik wat dieper in het dal en heb ik er gewoon even geen zin meer in. Terwijl ik voorheen gewoon met redelijk wat plezier ging. :( Ik ben ook zo druk met alles dat ik werk op dit moment meer als een belasting zie dan als iets leuks. Ik heb gewoon even een flinke dip wbt mijn werk. Aan de ene kant zou ik een andere richting op willen maar andere kant is dit gewoon waar ik voor ben gemaakt. Ik ben er gewoon goed in en het voelt gewoon goed en een soort van veilig.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 18 Feb 2018 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Feb 2018 12:41

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik vind het echt k*t voor je ava dat je zo’n mindere periode hebt qua werk. Zou het een idee zijn om eens een loopbaancoach te zoeken voor een paar gesprekken? Zo’n iemand kan dan met je meedenken. Misschien blijkt dan wel dat je moet blijven doen wat je al doet, en misschien niet. Het is zo zonde als je vast zit in je werk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 18 Feb 2018 15:03

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik lees jullie reacties met belangstelling, maar ben nog niet thuis en heb net in een ander topic met m'n telefoon gereageerd. Vind ik dus echt geen succes en daarom reageer ik hier als ik weer thuis ben. :)
<<

Anoniem247

Bericht 18 Feb 2018 15:21

Re: Wat brengt werk jullie?

Urban Naked schreef:Ik vind het echt k*t voor je ava dat je zo’n mindere periode hebt qua werk. Zou het een idee zijn om eens een loopbaancoach te zoeken voor een paar gesprekken? Zo’n iemand kan dan met je meedenken. Misschien blijkt dan wel dat je moet blijven doen wat je al doet, en misschien niet. Het is zo zonde als je vast zit in je werk.


Ik zit daar wel aan te denken. Ik heb nog wat andere diploma’s en certificaten maar ik weet niet meer zo goed wat ik er mee kan. Maar ik wil eerst even dat de rust hier weer wederkeerd. Mijn jongste gaat over 4 weken naar de basisschool en daar zie ik echt ontzettend tegenop, mijn vader moet misschien weer geopereerd worden, in Maart weten we of we gaan verhuizen ja of nee en zo zijn er nog wat meer dingetjes waar wat spanningen inzitten. In April zal het hopelijk wat rustiger zijn en dan zal ik eens een aantal dingen op een rijtje moeten zetten.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Feb 2018 08:13

Re: Wat brengt werk jullie?

Mijn reacties komen in etappes, maar hier alvast een deel:

Elliot: wat leuk om te lezen en wat fijn voor je dat je zo op je plek zit in je nieuwe baan! Het is toch altijd een gok en soms ook lastig om je oude werk te laten voor wat het is. Het lijkt me overigens wel lastig met een kind om thuis te werken, maar jullie zoontje is nog wel heel klein, toch? Dan is het misschien anders dan wanneer een kind praat en loopt.
Ik had dat in 2015 dat ik een baan kreeg die precies aansluiting had op mijn studie. De sfeer op de werkvloer was helaas slecht, maar inhoudelijk heb ik er erg veel van geleerd en zat ik wel op m'n plek! Blij voor jou!

Lady: in jouw sector kan ik me zo voorstellen dat je heel veel voor mensen betekent (niet dat ik denk dat dit in andere sectoren niet zo is), maar het lijkt me op sommige dagen ook heftig. Wel fijn om te lezen dat deze baan je zoveel voldoening geeft! Dat afgedraaide herken ik en ik heb me afgevraagd waardoor het komt. In mijn geval is het echt combinatie van geen goede gezondheid en wel meedraaien alsof je volledig gezond bent. Mijn energielevel ligt lager, ook al is er gelukkig ook positief nieuws en merk ik dat ik vanochtend (net als op andere werkdagen) wel weer ruimschoots voor de wekker wakker werd, maar niet zo moe ben als afgelopen weken. :)

Claire: ja, vorige week was ik niet zo positief gestemd en vond ik dingen heel snel stom en vervelend. Het kost me moeite een balans te vinden in werk en privé, maar nu ik dat probeer te accepteren dat dit maar even zo is, geeft dat ergens ook wel weer wat rust.
<<

Anoniem321

Bericht 19 Feb 2018 09:53

Re: Wat brengt werk jullie?

Eerlijk? Werk brengt mij inkomsten en met inkomsten kunnen we (mede) ons gezin draaiende houden.
Het is gewoon niet meer dan dat.
Het is niet zo dat ik een hekel aan mijn werk heb, maar ik heb er ook geen plezier in. Ik werk 3 dagen per week en ik ben altijd blij als die weer om zijn.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Feb 2018 10:47

Re: Wat brengt werk jullie?

Fiederilsje: wat rot dat je werk zoveel energie vergt, maar ik kan het wel goed indenken als ik je omschrijving lees. Het lijkt me heel lastig om na zoveel jaren werken nog weer te gaan studeren, maar voor omscholing is het vaak wel noodzakelijk. Zou het heel knap van je vinden als je die stap zet! Misschien kun je eens samen met een loopbaancoach kijken naar de mogelijkheden? :) Ik hoop echt voor je dat iets vindt waar je meer plezier uithaalt dan je huidige functie!

Chocolate Cookie: leuk om te lezen dat je zo blij wordt van je werk! Als je leuke collega's hebt, is werken voor een kleinschaliger organisatie wel heel fijn. :) Hoop dat je dit goede gevoel nog heel lang blijft vasthouden!

Islandgirl: een beetje vergelijkbaar met wat Fiederilsje dus ook ervaart. Hoop ook voor je dat je meer uitdaging vindt in je werkzaamheden uitdiepen door die nieuwe wet waarmee je aan de slag gaat. Eerst genieten van je verlof binnenkort; fijn!

Dee: wat je omschrijft lijkt me echt heel naar. Te druk zijn op je werk kan onprettig zijn, maar de minuten weg zitten te kijken op de klok is ook echt geen pretje. Het zou heel fijn voor je zijn als je zoektocht naar een andere baan zou slagen op korte termijn. Dat lijkt me veel beter voor je energielevel en geeft veel meer uitdaging. Hoop dat je deze week wat meer te doen hebt dan afgelopen week!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2018 18:04

Re: Wat brengt werk jullie?

Olifant schreef:Eerlijk? Werk brengt mij inkomsten en met inkomsten kunnen we (mede) ons gezin draaiende houden.
Het is gewoon niet meer dan dat.
Het is niet zo dat ik een hekel aan mijn werk heb, maar ik heb er ook geen plezier in. Ik werk 3 dagen per week en ik ben altijd blij als die weer om zijn.

Wat voor een werk doe je dan? Is er niks leuks of leerzaams uit te halen? Lijkt me wel pittig als dat niet zo is. Ik realiseer me wel dat niet iedereen werk doet waar hij/zij echt iets uithaalt voor zichzelf hoor. Toch lijkt het me pittig :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem246

Bericht 19 Feb 2018 18:57

Re: Wat brengt werk jullie?

Niets, niet meer dan inkomsten.
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 19 Feb 2018 19:49

Re: Wat brengt werk jullie?

Werk betekent heel veel voor me. Het geeft me een hele nuttige dagbesteding, het voelt goed om iets nuttigs te kunnen doen. Daarnaast leer ik ook super veel op mijn werk, ik ontwikkel me op mijn werk. Ook kom ik met hele andere mensen in contact dan thuis. Dat brengt me ook wel eens inzichten die ik niet had gehad als ik thuis was gebleven. Het verbreed echt mijn horizon. Ook zorgt het ervoor dat ik financieel onafhankelijk ben.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Feb 2018 20:06

Re: Wat brengt werk jullie?

Raphanus Sativus schreef:Niets, niet meer dan inkomsten.


Wat jammer. Een tijdje terug was je nog zo enthousiast over het project. Hopelijk vind je opnieuw plezier in je werk!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Feb 2018 20:08

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik ben niet de meest ambitieuze persoon en mijn doel is niet om hogerop te komen (al is meer salaris wel leuk natuurlijk). Wel ben ik blij dat ik bijna een jaar geleden ben begonnen aan mijn huidige baan die veel meer past bij mijn interesses en talent dan al mijn voorgaande banen. Ik heb eindelijk een beter beeld bij wat ik kan, wat ik leuk vind en wat ik graag doe en deze baan sluit daar goed bij aan.

Werk brengt mij dan ook ervaring in de richting die ik leuk vind en het is gezellig met de collega's. Zonder werk zou ik me vrij nutteloos voelen, het geeft me een doel in mijn dagelijks leven en door te werken waardeer ik mijn vrije dagen des te meer. Toch werk ik vooral om te kunnen leven en zeker niet andersom. Ik hecht meer waarde aan vrije tijd en overwerken doe ik dan ook zelden tot nooit. Ik heb wat dat betreft best wel een 9-tot-5-mentaliteit.
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 19 Feb 2018 20:25

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik heb nog nooit een passende, leuke en uitdagende baan gehad. Dus ik kan geen antwoord geven op de vraag.

Mijn ervaringen tot zover zijn dus voornamelijk werken voor het geld of stages omdat ze verplicht zijn voor de opleiding. Beide doe ik niet met veel plezier of uitdaging, maar meer uit noodzaak.

Maar ik heb een positieve vibe dit jaar. Ik denk dat ik iets moois ga vinden wat bij me past.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Feb 2018 20:27

Re: Wat brengt werk jullie?

Guattari schreef:
Elliot: wat leuk om te lezen en wat fijn voor je dat je zo op je plek zit in je nieuwe baan! Het is toch altijd een gok en soms ook lastig om je oude werk te laten voor wat het is. Het lijkt me overigens wel lastig met een kind om thuis te werken, maar jullie zoontje is nog wel heel klein, toch? Dan is het misschien anders dan wanneer een kind praat en loopt.
Ik had dat in 2015 dat ik een baan kreeg die precies aansluiting had op mijn studie. De sfeer op de werkvloer was helaas slecht, maar inhoudelijk heb ik er erg veel van geleerd en zat ik wel op m'n plek! Blij voor jou!


Ja ik vond het ook erg lastig om weg te gaan en mis m’n oude collega’s enorm, maar m’n nieuwe collega’s lijken ook heel aardig dus dat komt mettertijd vast goed.
Thuiswerken met m’n zoontje wakker thuis gaat inderdaad niet werken, maar ik doelde meer op de avond wanneer hij op bed ligt bijvoorbeeld. Of gewoon thuiswerken op een dag dat hij naar de opvang is. Het is fijn dat die mogelijkheid er is.

♥♥
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Feb 2018 20:29

Re: Wat brengt werk jullie?

Heftig, Guattari!

Ik vind dit best een moeilijke vraag. Op dit moment werk ik eigenlijk vooral voor een inkomen, ik zou graag meer thuis zijn. Maar ik weet niet of dit hetzelfde zou zijn als ik meer voldoening uit mijn werk zou halen. Mijn werk is 'wel leuk'. Ik heb leuke collega's, er hangt een relaxte sfeer, maar er zit weinig uitdaging in voor mij. Verder vind ik mijn reistijd eigenlijk net iets te lang, ik moet 's ochtends daardoor om kwart voor 7 in de auto stappen, dus op de dagen dat ik werk heb ik eigenlijk standaard te kort geslapen.
Nu gaat er heel binnenkort van alles veranderen op ons werk, we krijgen een nieuwe leidinggevende, dus ik ben heel benieuwd of het zo relaxed blijft als het nu is. Eigenlijk zou ik wel een leuke baan dichterbij huis willen zoeken, maar ik ben er nog helemaal niet uit wat ik dan graag zou willen doen.

In het algemeen vind ik het wel prettig om te werken, omdat ik het idee heb dat ik mezelf nuttig maak, het ook best wel fijn is om af en toe niet de hele dag met de kinderen bezig te zijn en ik iets kan doen voor een ander. Aan de andere kant ben ik elke week weer blij als mijn werkdagen er weer op zitten, ik werk maar drie dagen. Gelukkig vliegen de werkdagen wel altijd om, want ik zit eigenlijk nooit zonder werk. Ik ben wel blij dat ik geen werk heb dat ik mee naar huis kan nemen, thuis ben ik ook echt vrij. Al is het soms ook wel een nadeel dat ik niet thuis kan werken, mijn werktijden staan vast en zijn niet flexibel.

Op de dagen dat ik werk sport ik 's avonds ook nog wel, maar ik moet mezelf er soms wel echt naartoe slepen, zo moe ben ik dan. Maar zodra ik bezig ben, is dat gevoel gelukkig verdwenen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Feb 2018 09:07

Re: Wat brengt werk jullie?

Mooi om van iedereen te lezen, jammer voor de meiden die er alleen een inkomen uithalen.
Ik heb al mijn baantjes altijd als nuttig en leuk gezien, maar nu ik een echt passende plek in het onderwijs heb gevonden, merk ik hoe leuk ik het vind. Ik wil zo graag nog beter worden, maar denk dat dit gewoon een kwestie van meer ervaring op doen is. En natuurlijk mezelf blijven ontwikkelen.
Er zijn ook lessen die wat minder gaan, maar ik haal uit iedere les wel iets positiefs en denk dan meer in termen als:’ was ik maar een jaar verder in ervaring’. Niet dat ik het niet kan of niet leuk vind.
Ik vind het vak dat ik geef het mooiste vak dat er is en de omgang met de leerlingen zo mooi. Ook heb ik hier een erg fijn team, waarin iedereen elkaar steund en fouten gemaakt mogen worden. (Hopelijk kan ik hier blijven na de vakantie)
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 26 Feb 2018 09:03

Re: Wat brengt werk jullie?

Ik ben een beetje zoekend naar wat werk voor mijn betekend.
Mijn oude functie begon energie te vreten doordat er steeds meer van mij verwacht werd wat buiten mijn interesse ligt. Na mijn zwangerschap ben ik daar dan mee gestopt. Hele beslissing maar wat een opluchting!

Nu werk ik in de flex als verpleegkundige. Ik merk dat thuis meer op 1 is komen te staan en werk meer bijzaak is. Maar het is nu wel een passie waar ik graag even tijd in steek. Ik krijg energie van het ontmoeten van steeds weer andere cliënten.
Ik weet niet of ik dit blijf doen, maar voor nu is het goed
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers