Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Feb 2018 18:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Caro schreef:@biechtje met collega: lekkere situatie dan! Ik vind je in iig heel erg helder over wat je wil en hoe je wil handelen maar ik zie ook wel dat je echt verliefd bent. Wacht het even af, hij moet inderdaad die beslissing over de relatie zelf maken en moet dat op zijn eigen voorwaarden doen. Misschien is hij ook in de war over wat hij voelt en wil hij het eerst zeker weten ofzo. geen idee! Wat zegt hij er zelf over?


Grappig dat je dat zegt want zo probeer ik inderdaad over te komen, alsof ik heel goed weet wat ik wil. Dat is natuurlijk helemaal niet zo want m'n verstand en m'n gevoel staan lijnrecht tegenover elkaar. We zijn nu een paar dagen verder en het is er niet echt makkelijker op geworden. Zondag kwam zijn vriendin terug van vakantie, toen ik 's avonds met hem aan het whatsappen was besefte ik me pas echt dat hij gewoon naast haar in bed lag, waar ik dan weer verdrietig en ook wel een beetje boos door werd.
Maandagmiddag ben ik even bij hem geweest en dat was fijn maar wederom verwarrend. Nu probeer ik het contact te minimaliseren en we hebben afgesproken elkaar niet meer te appen, wat uiteraard niet echt lukt. Wat hij vindt? Hij heeft tijd nodig. Hij zegt wel er klaar mee te zijn maar hij durft de stap niet te zetten. Ik vind dat hij uit medelijden bij haar blijft en hij zegt daarop weer steeds dat het goed komt maar het houdt natuurlijk wel een keer op.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2018 18:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

KP biechtje: wauw, zo lang alweer.. wat lijkt me dat moeilijk dat die ontzettend moeilijke dingen dan ook nog eens zo ontiegelijk slepend gaan (wat niet gek is natuurlijk maar wat het wel nog moeilijker maakt). Een normale scheiding lijkt me al ontzettend heftig en dit is helemaal zwaar. Heel knap dat jij je draai weet te vinden met je kindjes en keep that up! Je doet het zo ontzettend knap!

Biechtje met collega: geen idee wie je bent, maar ik ben nooit zo goed met dingen onthouden van mensen en daardoor ook verschrikkelijk slecht in mensen herkennen. Maar ik zou zeggen: blijf er ver vandaan. Het klinkt nogal als een slappe hap eigenlijk. Precies wat je zegt, als hij al zo lang in een moeilijke relatie zit, dan moet hij daar OF moeite in steken, OF de stekker uit trekken. En 'argumenten' van medelijden met haar en twijfels en de knoop niet door willen hakken zijn in feite natuurlijk allemaal lack-of-backbone-smoesjes. Zo'n slappe passieve pannenkoek wil jij toch ook helemaal niet? En dan 1) hij maakt het niet uit en jij wordt gekwetst, 2) hij maakt het wel uit en jij hoeft die slappe hap inderdaad niet en dan is het
"door jou" uit of 3) je begint er wel aan en dan? Ik ga er maar even vanuit dat je rond de gemiddelde forumleeftijd van in de dertig zit en hij ook en dan mag je toch we iets meer zelfreflectie en actie en daadkracht verwachten op dit soort punten en als hij dat nu niet heeft, waarom zou dat dan als jullie ooit iets hebben en een moeilijke periode tegenkomen anders zijn?

Nee, ik zou zeggen: brand je handen er lekker niet aan.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Feb 2018 22:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje met de collega: ben je ergens er niet huiverig voor dat, als hij al de stap zet de relatie met zijn vriendin te verbreken, hij dit ook bij jou kan doen op den duur? Die angst zou voor mij alle charme van dit stiekeme contact eraf hebben gehaald. Ik zou denken: "hij laat nu al zien dat hij niet per se monogaam is." Maar dit is natuurlijk per persoon verschillend; ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan trouw zijn, et cetera et cetera. Als dit wel een belangrijke waarde voor je is, zou ik me bedenken of je hiermee door wil gaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2018 22:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Guattari schreef:Biechtje met de collega: ben je ergens er niet huiverig voor dat, als hij al de stap zet de relatie met zijn vriendin te verbreken, hij dit ook bij jou kan doen op den duur? Die angst zou voor mij alle charme van dit stiekeme contact eraf hebben gehaald. Ik zou denken: "hij laat nu al zien dat hij niet per se monogaam is." Maar dit is natuurlijk per persoon verschillend; ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan trouw zijn, et cetera et cetera. Als dit wel een belangrijke waarde voor je is, zou ik me bedenken of je hiermee door wil gaan.


Dit inderdaad. Ik vind dat deze manier van coping (vermijden, niet reflecteren, passief, geen knopen doorhakken) veel over een persoon zeggen. Zeker op volwassen leeftijd. Wie zegt dat hij jullie toekomstige issues niet op precies dezelfde manier gaat vermijden?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 23 Feb 2018 08:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik hoop dat ik mezelf nooit verlies in iemand die al bezet is. Ik vind het zo respectloos naar mezelf toe om een ‘maitresse’ te zijn. Dit bedoel ik overigens positief biechtje, je bent meer waard dan iemand die blijkbaar z’n ballen mist.

Ik heb ook zo’n collega die dus niet benoemd dat ie een vriendin heeft, waarschijnlijk om te checken of ie nog een beetje goed in de markt ligt. Ik zat laatst te lunchen met ‘m en hadden een gesprek over dingen buiten werk etc, niets gezegd over z’n relatie.. prima maar wel vaag als ik vraag ‘heb je nog leuke plannen dit weekend’. Nu stonden we gister in de kroeg te kletsen en toen kwam er een aangeschoten collega bij staan en die zei ineens: ‘Hee, jullie zijn leuk samen! Ik probeer Feline te koppelen’. En hij zei gewoon niets dus toen zei ik: jij hebt een vriendin toch? En zelfs toen kwam er heel moeizaam ‘ja’ uit. Ik hoop echt dat als ik ooit weer een vriend heb dat ie me niet verzwijgt vanwege z’n eigen ego :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Feb 2018 11:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik waardeer jullie reacties enorm en ik zou hetzelfde reageren maar het ligt natuurlijk allemaal iets genuanceerder als je hier middenin zit. Het is goed en kritisch dat jullie het op deze manier beoordelen, dat zou ik zelf ook doen. Sterker nog, ik heb hetzelfde advies gegeven aan een vriendin in een soortgelijke situatie onlangs.
Mijn vriendinnen reageren hetzelfde, collega's die ons beide kennen benaderen het weer vanuit een heel ander perspectief. Dat hij in dit geval passief is en maar geen knopen doorhakt, wil niet zeggen dat hij dat op andere vlakken ook doet. Zijn vriendin is ook onwijs manipulatief. Hij heeft eerder op het punt gestaan bij haar weg te gaan en toen heeft ze gedreigd zichzelf wat aan te doen. Hij had toen al niet meer terug moeten gaan en dit is wéér een punt dat bevestigd dat ik er bij uit de buurt moet blijven. Ik heb helemaal geen zin in gezeik met een gestoorde ex.

Ik stoor me ook aan mijn eigen gedrag, ik kan het rationeel heel erg in jullie mening vinden maar laat me toch leiden door mijn gevoel. Ik merk dat ik me steeds ontzettend wil verdedigen, ook naar mezelf toe. Ik weet ook wel dat jullie gelijk hebben maar als er gevoelens bij komen kijken wordt het allemaal gecompliceerder.

Whatever schreef:
Guattari schreef:Biechtje met de collega: ben je ergens er niet huiverig voor dat, als hij al de stap zet de relatie met zijn vriendin te verbreken, hij dit ook bij jou kan doen op den duur? Die angst zou voor mij alle charme van dit stiekeme contact eraf hebben gehaald. Ik zou denken: "hij laat nu al zien dat hij niet per se monogaam is." Maar dit is natuurlijk per persoon verschillend; ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan trouw zijn, et cetera et cetera. Als dit wel een belangrijke waarde voor je is, zou ik me bedenken of je hiermee door wil gaan.


Dit inderdaad. Ik vind dat deze manier van coping (vermijden, niet reflecteren, passief, geen knopen doorhakken) veel over een persoon zeggen. Zeker op volwassen leeftijd. Wie zegt dat hij jullie toekomstige issues niet op precies dezelfde manier gaat vermijden?


Dit is wel een goed punt en dit houd me ook bezig. Natuurlijk hecht ik waarde aan trouw in een relatie, dat is de basis en dat moet gewoon goed zitten. Wanneer je een goede gezonde relatie hebt hoeft er geen reden tot zorgen te zijn. Echter, mijn ex is ook vreemdgegaan en ik ben in mijn jaren als vrijgezel al zo treurig vaak in situaties beland met een bezette man, ook mannen waarvan ik het totaal niet had verwacht, die ontzettend sympathiek zijn. Ik ben dus wel op mijn hoede.

En natuurlijk, als ik een ideaalbeeld schets komt dat totaal niet overeen met de situatie waar ik nu in zit. Hij komt zelfs totaal niet in de buurt van waar ik normaliter op zou valen, ook op andere vlakken niet. Feit blijft wel dat we elkaar ondanks dat tóch leuk vinden.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Feb 2018 21:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik lees ook in dat je jezelf verdedigt, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is jouw leven; jouw omgeving kan jou hooguit adviseren en proberen te behoeden voor (liefdes)verdriet. Er zit altijd een verhaal achter een situatie, maar doordat er bij de buitenwereld geen gevoel meespeelt, zal zelfs dat verhaal erachter vaak niet tot een ander advies leiden.

Het fijne van een biechttopic is denk dat je anoniem je verhaal kunt doen. Het is niet mijn taak, of van andere forummers, om je om te praten. Als je toe bent aan een verandering van de situatie, moet dat uit jezelf komen en het lijkt erop dat je dit punt nog niet hebt bereikt. Daar vind ik verder niets van en brengt me weer bij m'n tweede zin.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Feb 2018 21:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik word ook een beetje allergisch van de zin: zijn relatie gaat ook niet goed/of is slecht. Natuurlijk gaat hij niet tegen jou zeggen dat zijn relatie (ook) goede punten heeft, hij vindt jou leuk en hij vindt dit spannend. Ik zou er niet in trappen hoor. Als de relatie zo slecht is dan moet hij er gewoon zelf uitstappen i.p.v. een reden zoeken om eruit te stappen (en zelfs dat heeft ie nu nog niet gedaan, zo is het ook best makkelijk natuurlijk).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Feb 2018 23:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ok ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar het kan toch heus wel zo zijn dat zijn relatie slecht loopt. Mijn beste vriendinnetje hier had wederzijdse gevoelens met een man met 2 kinderen en getrouwd. Zij heeft duidelijk aangegeven niks te willen zonder dat hij de relatie verbrak maar dat was nogal wat natuurlijk met 2 kinderen. Na ongeveer half jaar heeft hij zijn vrouw opgebiecht en nu zijn ze weer een paar maanden verder en zijn mijn vriendin en hij elkaar langzaam aan het leren kennen. Natuurlijk zijn er veel eikels maar het kan natuurlijk ook gewoon wel echt zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 26 Feb 2018 07:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Mijn man had een relatie toen wij elkaar leuk begonnen te vinden. Hij vroeg mij mee uit en ik heb toen tegen hem gezegd: lijkt me heel leuk, maar misschien moet je dingen eerst afronden. Een week later heeft hij het verbroken, zonder er teveel details tegenover mij. Ook zij dreigde met vanalles en nog wat. Heeft het ons ook niet makkelijk gemaakt maar goed, zie hier, het houdt vanzelf op. Het is wel de klassieke zin: ‘mijn relatie loopt niet lekker..’
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Feb 2018 08:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Maar Marsy, bij jou klinkt het alsof hij wel respect naar z’n toenmalige vrouw toonde door niet vreemd te gaan. Ik vind vreemdgaan gewoon echt heel erg laf, hoe slecht je relatie dan ook gaat. En dat doet deze man dus wel.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2018 09:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik vind het vaak zo eenzijdig en makkelijk veroordelend. Ja we weten allemaal dat het fout is om verliefd te worden als je in een relatie zit, we weten ook allemaal dat je niet vreemd moet gaan en we weten ook allemaal dat het op papier zo ontzettend makkelijk is om knopen door te hakken. Maar liefde is niet rationeel, de keuze om wel of niet bij iemand te blijven is dat ook niet en het hoeft niks over een persoon te zeggen of die wel of geen knopen kan doorhakken. Misschien is hij wel onwijs loyaal, en nu in conflict met zijn gevoel tussen verantwoordelijkheid voor zijn huidige vriendin en zijn eigen geluk (nieuwe liefde).
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Feb 2018 11:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik vind het ook lastig om er zo'n oordeel over te geven. Wij kennen hem niet, zijn relatie niet, jou niet.

Maar sjiek vind ik het sowieso niet hoe het nu gaat.
Ik zou denk ik toch proberen om het contact stil te leggen en alles voor jezelf op een rijtje te zetten en ook bij hem aan te geven dat als hij niet gelukkig is in de situatie met zijn vriendin (ongeacht of hij jou wel of niet leuk vindt) moet hij daar toch wel over na denken en naar handelen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Feb 2018 11:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Caro schreef:Ik vind het vaak zo eenzijdig en makkelijk veroordelend. Ja we weten allemaal dat het fout is om verliefd te worden als je in een relatie zit, we weten ook allemaal dat je niet vreemd moet gaan en we weten ook allemaal dat het op papier zo ontzettend makkelijk is om knopen door te hakken. Maar liefde is niet rationeel, de keuze om wel of niet bij iemand te blijven is dat ook niet en het hoeft niks over een persoon te zeggen of die wel of geen knopen kan doorhakken. Misschien is hij wel onwijs loyaal, en nu in conflict met zijn gevoel tussen verantwoordelijkheid voor zijn huidige vriendin en zijn eigen geluk (nieuwe liefde).


Tjah, ik ben daar misschien wel een beetje hard in, maar ik vind dat toch wel een beetje lack-of-backbone. Ik veroordeel echt niet het verliefd worden an sich of de dilemma's en de twijfels om niet te snel uit je huidige relatie te stappen (in tegendeel). Maar ik veroordeel idd wel halfbakken niet je huidige relatie willen verbreken maar er ook niet voor gaan en je energie elders in stoppen en het vermijdende/ontduikende gedrag in leuke nieuwigheid van verliefdheid. Dat vind ik gewoon te makkelijk. Kies dan in ieder geval WAT je uit wilt zoeken en stop daar energie en reflectie in. En ik veroordeel vreemdgaan omdat er altijd zoveel stappen voor zijn qua spanning en dit-is-al-verkeerd waarbij je het zou moeten afkappen. Of dan extreem na een zo'n kus of nacht toch verrekte van jezelf schrikken en denken verdorie, waar ben ik in beland en DAN beslissingen gaan nemen. En ik besef me dat ik wat dat betreft een niet erg impulsief iemand ben en waarschijnlijk rationeler en bedachtzamer handel. Maar alsnog vind ik het niet erg volwassen gedrag. Heel normaal en begrijpelijk als je jonger bent, maar als je de dertig gepasseerd bent verwacht ik wel wat meer zelfreflectie en daadkracht van je.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Feb 2018 12:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ja wel eens met jouw laatste reactie, Whatever. Je zal zijn partner maar zijn :snik:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2018 13:18

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Whatever schreef:
Caro schreef:Ik vind het vaak zo eenzijdig en makkelijk veroordelend. Ja we weten allemaal dat het fout is om verliefd te worden als je in een relatie zit, we weten ook allemaal dat je niet vreemd moet gaan en we weten ook allemaal dat het op papier zo ontzettend makkelijk is om knopen door te hakken. Maar liefde is niet rationeel, de keuze om wel of niet bij iemand te blijven is dat ook niet en het hoeft niks over een persoon te zeggen of die wel of geen knopen kan doorhakken. Misschien is hij wel onwijs loyaal, en nu in conflict met zijn gevoel tussen verantwoordelijkheid voor zijn huidige vriendin en zijn eigen geluk (nieuwe liefde).


Tjah, ik ben daar misschien wel een beetje hard in, maar ik vind dat toch wel een beetje lack-of-backbone. Ik veroordeel echt niet het verliefd worden an sich of de dilemma's en de twijfels om niet te snel uit je huidige relatie te stappen (in tegendeel). Maar ik veroordeel idd wel halfbakken niet je huidige relatie willen verbreken maar er ook niet voor gaan en je energie elders in stoppen en het vermijdende/ontduikende gedrag in leuke nieuwigheid van verliefdheid. Dat vind ik gewoon te makkelijk. Kies dan in ieder geval WAT je uit wilt zoeken en stop daar energie en reflectie in. En ik veroordeel vreemdgaan omdat er altijd zoveel stappen voor zijn qua spanning en dit-is-al-verkeerd waarbij je het zou moeten afkappen. Of dan extreem na een zo'n kus of nacht toch verrekte van jezelf schrikken en denken verdorie, waar ben ik in beland en DAN beslissingen gaan nemen. En ik besef me dat ik wat dat betreft een niet erg impulsief iemand ben en waarschijnlijk rationeler en bedachtzamer handel. Maar alsnog vind ik het niet erg volwassen gedrag. Heel normaal en begrijpelijk als je jonger bent, maar als je de dertig gepasseerd bent verwacht ik wel wat meer zelfreflectie en daadkracht van je.


Precies. Maar het enige dat ik aangeef, is dat je zon proces dus niet op één dag kan vangen. Daar gaat vaak wel tijd overheen. JE besluit niet van 'ok vandaag word ik verliefd dus is het morgen voorbij'. Zo werkt het niet. Zeker niet als het een lange relatie is.

Uiteindelijk zal er een beslissing moeten vallen, anders ben je een slappe zak (of trut), maar om tot een besluit te komen gaat er wel een proces aan vooraf. En dat proces moet geen zes maanden duren nee, dan sta ik volledig achter wat je zegt. Maar het is ook niet van vandaag op morgen dat je zo'n keuze maakt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Feb 2018 16:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Caro schreef:
Precies. Maar het enige dat ik aangeef, is dat je zon proces dus niet op één dag kan vangen. Daar gaat vaak wel tijd overheen. JE besluit niet van 'ok vandaag word ik verliefd dus is het morgen voorbij'. Zo werkt het niet. Zeker niet als het een lange relatie is.

Uiteindelijk zal er een beslissing moeten vallen, anders ben je een slappe zak (of trut), maar om tot een besluit te komen gaat er wel een proces aan vooraf. En dat proces moet geen zes maanden duren nee, dan sta ik volledig achter wat je zegt. Maar het is ook niet van vandaag op morgen dat je zo'n keuze maakt.


Zo sta ik er ook in. Hij moet zelf een beslissing maken en ik geef hem daarin nu wel even de ruimte die hij nodig heeft. Hij moet zijn relatie ook niet voor mij beëindigen maar voor zichzelf en ik begrijp best dat hij die beslissing niet in een paar dagen kan maken. We zijn beide echt niet trots op hoe het allemaal is gegaan maar we moeten daar wel uit komen want op deze manier is het voor niemand een houdbare situatie.

Whatever, wij zijn beide de dertig nog lang niet gepasseerd dus fijn dat het dan wel allemaal heel normaal en begrijpelijk is ;-)
<<

Anoniem282

Bericht 26 Feb 2018 18:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:
Caro schreef:
Precies. Maar het enige dat ik aangeef, is dat je zon proces dus niet op één dag kan vangen. Daar gaat vaak wel tijd overheen. JE besluit niet van 'ok vandaag word ik verliefd dus is het morgen voorbij'. Zo werkt het niet. Zeker niet als het een lange relatie is.

Uiteindelijk zal er een beslissing moeten vallen, anders ben je een slappe zak (of trut), maar om tot een besluit te komen gaat er wel een proces aan vooraf. En dat proces moet geen zes maanden duren nee, dan sta ik volledig achter wat je zegt. Maar het is ook niet van vandaag op morgen dat je zo'n keuze maakt.


Zo sta ik er ook in. Hij moet zelf een beslissing maken en ik geef hem daarin nu wel even de ruimte die hij nodig heeft. Hij moet zijn relatie ook niet voor mij beëindigen maar voor zichzelf en ik begrijp best dat hij die beslissing niet in een paar dagen kan maken. We zijn beide echt niet trots op hoe het allemaal is gegaan maar we moeten daar wel uit komen want op deze manier is het voor niemand een houdbare situatie.

Whatever, wij zijn beide de dertig nog lang niet gepasseerd dus fijn dat het dan wel allemaal heel normaal en begrijpelijk is ;-)


Maar voor zover ik begreep gaat het toch al maanden slecht tussen hem en zijn vriendin? Tussen jullie was er al langer een klik, maar het is pas 2 weken geleden dat er meer is gebeurd, toch? Ik begrijp wel het stukje dat hij niet rigoureus knopen zou doorhakken als hij nog steeds gelukkig was met haar, maar in dit geval zou ik zelf ook goed nadenken of dit kans van slagen heeft en jij hier op den duur gelukkig(er) van wordt. Wat ik al eerder zei: hij is er blijkbaar toe in staat om al met een ander bezig te zijn, terwijl hij nog in een relatie zit. Stel dat jullie wel samen eindigen; dan zou ik dit geen prettige gedachte vinden en vooral in mindere periodes argwanend zijn/worden. Die mindere periodes komen over het algemeen in iedere relatie wel voor.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Feb 2018 19:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Dat lijkt me voor jou trouwens ook een nare gedachten. Hij doet flirterig/verliefd naar jou toe maar ondertussen deelt hij het bed nog wel elke avond met zijn vriendin. Ik zou me dan echt niet chill voelen als ik weet dat hij elk moment ook seks met een andere vrouw kan hebben (in dit geval dan zijn vriendin).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2018 19:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Op welke manieren is het mogelijk om hulp te krijgen bij vaginisme? Ik kom uit op een seksuoloog (wordt niet vergoed door m’n zorgverzekeraar) of een bekkenfysiotherapeut (wordt naar mijn weten wel vergoed). Is er hier iemand bekend met vaginisme en heb je hier hulp voor gezocht? Wat hielp bij jou? Ik wil gewoon zonder pijn kunnen genieten van de seks en er niet meer tegen penetratie op zien. Van de rest kan ik wel genieten.
<<

Anoniem249

Bericht 01 Mrt 2018 19:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Misschien kan dit je op weg helpen: https://vaginisme.nl/verwijzingen/seksuologen-psychologen/
Verder zelf geen ervaring mee.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mrt 2018 19:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik heb er heel lang bekkentherapie voor gehad. Dat werkte heel goed, want ik ben er vanaf gekomen!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Mrt 2018 19:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Claire, bedankt! Het punt is alleen dat een seksuoloog niet vergoed wordt dus als het ook met bekkenfysio zou kunnen, wat wel vergoed wordt, dan graag. Ook ligt er naar mijn weten niets psychisch en grondslag aan de pijn, is een seksuoloog dan echt nodig, vraag ik me af?

Thunder, wat fijn te lezen! Ben je gewoon naar een willekeurige bekkenfysio gegaan? Hoe kies je zo iemand uit?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mrt 2018 20:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik ben wel naar iemand geweest die gespecialiseerd is met vaginisme. Ik kreeg diegene via de seksuoloog/gynaecoloog, want daar ben ik eerst wel geweest. Ik heb nooit klachten gehad en na meerdere schimmelinfecties heb ik vaginisme ontwikkeld. Dus eerst het een uitgesloten en daarna het ander aangepakt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem249

Bericht 01 Mrt 2018 20:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Als je het via je zorgverzekering wilt doen, moet je huisarts je verwijzen. Die weet waarschijnlijk je ook de weg te wijzen in de juiste route.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers