Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'ler

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2018 20:13

De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'ler

Ik ben dit weekend een nachtje weg geweest, samen met mijn dochter. We hadden ongeveer voor een half weeshuis aan spullen mee. Thuis aangekomen ging ik eerst even zitten, even bijkomen van de reis enz.

Toen bedacht ik me: Pak jij bij thuiskomst van een vakantie altijd meteen je koffers uit, of ben je het type dat denkt 'dat kan morgen ook wel!' ?
<<

Anoniem315

Bericht 25 Feb 2018 20:16

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim direct alles op en zet de wasmachine aan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2018 20:20

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Exogenesis schreef:Ik ruim direct alles op en zet de wasmachine aan.

Dit! Ik heb één keer niet direct mijn koffer uitgepakt, en toen stond hij er 4 weken later nog steeds. :eyes:
Of nouja, toen lag de koffer open op de grond, aan één kant vol kattenharen en aan de andere kant vol met kleding die ik nooit draag maar wel perse mee wilde op vakantie zodat ik ze daar niet kon dragen.

♥♥
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Feb 2018 20:22

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Hangt er een beetje vanaf hoe laat we thuis komen. Maar meestal wel eerst even zitten en dan 's middags of de volgende dag rustig opruimen en wassen.
Maar als er natte handdoeken of zwenspullen bij zitten zet ik het wel meteen een was aan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 25 Feb 2018 20:22

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Half/half... Vaak gaat de vieze was wel gelijk in de wasmachine en dat wat niet gebruikt is raakt op de een of andere manier nooit in de kast waardoor het een paar weken later alsnog gewassen wordt...

M’n vriend is laatst naar het buitenland geweest en heeft de hele inhoud van zijn koffer daar laten wassen de dag voordat hij naar huis ging. Alles zat keurig schoon en opgevouwen in de koffer dus dat is wel gelijk de kast ingegaan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Feb 2018 20:24

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim eigenlijk altijd direct alles op. Doe ik alles in de wasmachine etc. Ik vind het voelen als minder moeite als ik het direct doe en daarna zit ik pas echt lekker.
<<

Anoniem231

Bericht 25 Feb 2018 20:28

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Oh pluis dat is slim!

Hier is het altijd even neer ploffen op de bank en de tas komt de volgende dag wel. Zo ook met de schooltas (ligt nu nog in mijn fietsmand van vrijdag en heb het dinsdag pas nodig), zwemspullen (alle natte spullen gaan in een plastic zak en neem ik los mee, kiep ik om in bad, hang het een beetje uit en de rest blijft in de tas zitten) en alle andere tassen.
Daar ben ik dus heel laks in, mijn man niet, die ruimt alles meteen op.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Feb 2018 20:30

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim alles meteen op! Ik word heel onrustig van die rommel in huis daarna dus ruim meteen op en zet de wasmachine aan!

Leuk dat jullie samen een weekend weg geweest zijn!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 25 Feb 2018 20:43

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

In principe ruim ik alles meteen op en wasmachine aan enz. Laatste vakantie toevallig niet.. maar we waren toen ook na middernacht thuis en bekaf!
<<

ChiQ

Bericht 25 Feb 2018 20:55

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik bedenk al voor ik op vakantie ga hoe ik t ga doen haha. Zodra we thuiskomen moet mijn man de koffers naar het washok brengen. Ik heb dan een zak in de koffer voor ons alle 3, daar gaan ondergoed en sokken in. Dus eerste wat ik doe is dat in de wasmachine stoppen. Vervolgens was ik alles in rap tempo weg, ik kan daar zo tegenop zien. Vorig jaar gingen we naar Mallorca en 3 weken later weer naar Gran Canaria, nou toen had ik het dus half half laten staan, maar die laatste week moest ik 800 wasjes draaien en drogen want al die zomer dingen moesten weer mee haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Feb 2018 22:39

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Als ik het direct uitruim gaat het goed, maar als ik ook maar even ga zitten kan het zo zijn dat het twee weken daarna nog open ligt. Was enzo er wel uit dan natuurlijk maar ander spul kan dan eeuwig blijven liggen bij ons. We ergeren ons daar ook niet echt aan, al staat het wel slordig. Daarom proberen we 't toch meestal wel echt direct te doen.
Let's discover the world together.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Feb 2018 22:47

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim het meteen op en zet gelijk een was aan. Vindhet fijn als het gelijk gedaan wordt en weg is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Feb 2018 23:10

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim meteen alles op. Ik laat het huis ook superschoon achter zodat ik daar niet meer over na hoef te denken. Ik dacht trouwens dat dit topic was: als je op vakantie gaat, haal je dan je koffer leeg en stop je het in kasten (langer dan weekend weg) of leef je uit je koffer?
Afbeelding
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 26 Feb 2018 07:20

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Het eerste wat ik doe als ik thuiskom, is alles opruimen en stapels voor de wasmachine maken en de 1e was aanzetten. Tassen/koffers opruimen, toilettas legen.
Daarna heb ik pas rust om te zitten en post te bekijken ofzo.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Feb 2018 07:39

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim het gelijk op. Rotwerk maar dan is het maar gebeurd
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 26 Feb 2018 07:52

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Als we gewoon overdag of vroeg in de avond terug zijn dan haal ik eerst de vieze was (al verzameld gedurende de vakantie in een plastic tas) in de machine.
Maar er zijn altijd wel dingen die niet meteen opgeruimd worden. Apparaten, laders, speelgoed, dat soort dingen
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Feb 2018 07:57

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim gelijk op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem281

Bericht 26 Feb 2018 08:02

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Wij hebben trouwens het systeem dat vies ondergoed en sokken gelijk in een plastic tas gaan tijdens de vakantie en ik gebruik de ene helft van de koffer of tassen voor schoon spul en de andere helft voor vies. Als ik thuis kom, is alles dus al georganiseerd en is 't zo opgeruimd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Feb 2018 08:21

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Bazinga schreef:Wij hebben trouwens het systeem dat vies ondergoed en sokken gelijk in een plastic tas gaan tijdens de vakantie en ik gebruik de ene helft van de koffer of tassen voor schoon spul en de andere helft voor vies. Als ik thuis kom, is alles dus al georganiseerd en is 't zo opgeruimd.


Dit doen wij ook.
Of ik het direct opruim hangt vooral af van het tijdstip dat we thuiskomen. Laat op de avond/midden in de nacht ga ik het niet meer opruimen, dan komt het de volgende ochtend wel. Vaak laten we dan ook alles in de auto liggen en zorgen we vooral dat de kinderen snel naar bed kunnen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Feb 2018 09:24

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Bazinga schreef:Wij hebben trouwens het systeem dat vies ondergoed en sokken gelijk in een plastic tas gaan tijdens de vakantie en ik gebruik de ene helft van de koffer of tassen voor schoon spul en de andere helft voor vies. Als ik thuis kom, is alles dus al georganiseerd en is 't zo opgeruimd.


Zo heb ik het in theorie ook. IN de praktijk raakt altijd alles door elkaar op vakantie. Zodra ik thuiskom, gaan de koffers open en kieper ik alles de was in. Maakt niet uit of het nu echt gedragen is of niet. Vaak is het toch gekreukt, of raakt het naar vieze hotel luchtjes (die je pas ruikt als je thuis bent).

MIjn vriend vindt dit overigens heel irritant. Die ergert zich echt aan het feit dat ik dan alles ga opruimen. Ik kan er echt niet tegen als een opengeslagen koffer er drie dagen er later nog ligt. Alsof het koffer me uitlacht: 'ha, ik lig hier wel maar we zijn niet meer op vakantie hoor!'.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 26 Feb 2018 10:25

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Elliot schreef:Dit! Ik heb één keer niet direct mijn koffer uitgepakt, en toen stond hij er 4 weken later nog steeds. :eyes: Of nouja, toen lag de koffer open op de grond, aan één kant vol kattenharen en aan de andere kant vol met kleding die ik nooit draag maar wel perse mee wilde op vakantie zodat ik ze daar niet kon dragen.


Ik kom niet meer bij :smile:

Ik ruim ook alles op en zet zsm de wasmachine aan. Met 2 rondlopende kindjes duurt het opruimen wel altijd wat langer dan dat ik wil :laughcry:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 26 Feb 2018 10:27

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Bazinga schreef:Wij hebben trouwens het systeem dat vies ondergoed en sokken gelijk in een plastic tas gaan tijdens de vakantie en ik gebruik de ene helft van de koffer of tassen voor schoon spul en de andere helft voor vies. Als ik thuis kom, is alles dus al georganiseerd en is 't zo opgeruimd.


Wi doen ook alle vieze dingen in een waszak, ideaal! Thuis even sorteren en dan kan het zo in de was. En de schone dingen weer in de kast.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Feb 2018 10:30

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ruim eigenlijk altijd direct mijn koffer/tas op als ik van vakantie terug ben.
Gelijk een was aanzetten en als alles is opgeruimd en de eerste was draait ga ik boodschappen halen. Dan ben ik daar ook klaar mee en is alles weer zols het was :P
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 26 Feb 2018 10:45

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Peinture schreef:
Bazinga schreef:Wij hebben trouwens het systeem dat vies ondergoed en sokken gelijk in een plastic tas gaan tijdens de vakantie en ik gebruik de ene helft van de koffer of tassen voor schoon spul en de andere helft voor vies. Als ik thuis kom, is alles dus al georganiseerd en is 't zo opgeruimd.


Wi doen ook alle vieze dingen in een waszak, ideaal! Thuis even sorteren en dan kan het zo in de was. En de schone dingen weer in de kast.


Dit net zo. Ik ruim gelijk alles op en zet gelijk een wasmachine aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Feb 2018 10:49

Re: De gelijk-tas-opruimer vs eerst-even-zitten-komt-zo-wel'

Ik ben beiden. Ik pak vaak de belangrijkste dingen eerst uit en vanuit daar zie ik het wel weer verder. Ik ben regelmatig in het weekend op pad en dan hoef ik de was niet gelijk aan te zetten. Als ik terugkom van een vakantie, doe ik dat vaak wel.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers