Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speelgoed opbergen

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Apr 2015 10:29

Speelgoed opbergen

Hoe en waar bergen jullie het speelgoed van je kind op?
Sinds we zijn verhuisd krijgen we het maar niet voor elkaar om L haar speelgoed netjes een plekje te geven en ligt ondertussen overal wel wat speelgoed!

Foto's zijn welkom!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Apr 2015 10:33

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben in de keuken zo'n ikea kast met vakken en daar zwarte bakken in staan, daar zit het in, daar tegenover staat een speelgoed kist, waar wat spullen in zitten.
Aan een kant van ons dressoir staan de spelletjes en de puzzels, aan de andere kant de knutsel spullen.

Ze spelen nu heel veel met playmobil, daar zijn ze echt druk mee, zetten ze alles neer maar ja het mag wel een hele dag staan en in een weekend mag het ook wel als ze naar bed gaan blijven staan, maar het moet wel weer een keer opgeruimd worden. Dat vind ik wel sneu, dus ik ben aan het kijken of ik op zolder een plek ken creeeren waar het allemaal kan blijven staan.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Apr 2015 10:34

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben een speelhoek afgezet met twee expedit kasten. Alle zooi in de bakken en we hebben de afspraak 1 bak pakken is de andere opruimen. Moet het snel netjes mikken we alles op het kleed en is het alsnog uit het zicht.

Ik zal zo even een foto maken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem133

Bericht 26 Apr 2015 10:41

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben zo'n ikea kast met 4 vakken in de woonkamer staan en in de buffetkast zitten de spelletjes en puzzels. Op hun kamer hebben ze ieder hun eigen speelgoed, de een lego en de ander playmobil.
<<

Anoniem154

Bericht 26 Apr 2015 11:01

Re: Speelgoed opbergen

Wij heben ook zo'n witte viervaks ikea kast in de woonkamer, twee speelkleden en eat losse bakken. In het volgende huis hebben we een heerlijk ruime speelkamer op de eerste verdieping, in de woonkamer alleen die viervaks kast en het keukentje in de keuken.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 11:03

Re: Speelgoed opbergen

Hun speeltafel hebben we zelf gemaakt. Daar passen precies van die ikea manden in. 1 mand met lis speelgoed, 1 mand met de treinbaan en 1 met playmobil. In de kast staan de spelletjes, knutselspullen, strijkkralen etc. Naast de kast de autogarage met auto's. De rest zit in speelgoedkisten op hun kamer.
<<

anoniem203

Bericht 26 Apr 2015 11:34

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben de kelder/voorraadkast die grenst aan de woonkamer omgetoverd tot speelgoedkast. Dus na het spelen al het speelgoed erin, deur dicht en je ziet er niks meer van. Ideaal! Ze hebben ook een tafeltje met stoeltjes in de woonkamer staan en daar staan ook wat losse dingen op.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Apr 2015 11:53

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben zelf een steigerhouten kast gemaakt waar al haar speelgoed in staat. En dan staan er nog wat losse dingen in de woonkamer omdat dat niet past.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Apr 2015 14:41

Re: Speelgoed opbergen

David heeft een grote houten speelgoedkist. er past veel in maar het nadeel is dat alles wel Door elkaar ligt. ik zou eigenlijk nog wel iets van een expedit kast willen voor zijn duplo en treinbaan.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Apr 2015 14:51

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben de expedit/kallax kast van de ikea met 4 rieten manden erin. En nog 3 losse manden onder de tv/naast de openhaard.
We gaan binnenkort beginnen met het bouwen van een erker waardoor we eindelijk een mooie speelhoek krijgen. Ik denk dat we dan voor die drie losse manden een tweede ikea kast halen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem112

Bericht 26 Apr 2015 15:55

Re: Speelgoed opbergen

Heb een dichte grote kast in de kamer staan en daarin staan spelletjes en puzzels, bovenin staan knutselspullen en klei
Dan staat er nog 1 tafeltje mer twee stoeltjes en daar staat wat klein speelgoed op, verder staat alles op hun eigen kamers en halen we af en toe wat naar beneden, was alles beneden zo zat!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 26 Apr 2015 16:16

Re: Speelgoed opbergen

Ik snap nooit hoe al dat speelgoed in zo'n expeditkast past. Dan hebben mijn meiden echt veel te veel :palm:

Hier staan in de buffetkast hun boeken, onderin de kast achter deurtjes staan de puzzels, speelgoed met kleine onderdelen (zoals ministeck), een mandje met de houten treinbaan en een mandje met poppenspullen. In een andere kast staan achter een glazen deur een stel blokken, de hamerbank, zo'n vormenkegel en nog iets (ben te lui om op te staan om te kijken :P). Dan hebben we nog een twee bij vier vakken grote expedit waar kartonnen boekjes en ander speelgoed in staan. En daarbij staat dan nog los in de kamer een mega bak met playmobil, een bak duplo, een loopfiets, een poppenbuggy, een hobbelpaard en die loopzebra van Vtech. Sinds een week of drie heeft de jongste Little People ontdekt dus daarvan staan het huis en de boerderij ook nog op de grond want die zijn allebei te groot voor in een kast. Om het af te maken staan er ook nog een tafeltje met twee stoeltjes en het Ikeakeukentje. Ik vind speelgoed in het zicht niet zo'n probleem maar ik kijk nu toch wel een beetje uit naar de tijd dat ze op hun kamers gaan spelen... :angel:
<<

Anoniem171

Bericht 26 Apr 2015 16:22

Re: Speelgoed opbergen

Nu in het nieuwe huis hebben wij een speelgedeelte, daar krijgen wij bij één wand van muur tot muur en tot aan het plafond een kast met schuifdeuren waar al het speelgoed in kan, heerlijk alles achter een deur.

Verder staat er veel op hun slaapkamers, ook in kasten want anders vindt ik het te onrustig.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Apr 2015 16:52

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben alles in de trapkast.
Daar hebben we 2 planken en ik heb de expeditkast met 8 vakken er ingezet.
Hier ligt alles genoteerd of in de bakken van de kast of in curve bakken van de hema en action.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Apr 2015 17:07

Re: Speelgoed opbergen

Novalee schreef:Ik snap nooit hoe al dat speelgoed in zo'n expeditkast past. Dan hebben mijn meiden echt veel te veel :palm:

Hier staan in de buffetkast hun boeken, onderin de kast achter deurtjes staan de puzzels, speelgoed met kleine onderdelen (zoals ministeck), een mandje met de houten treinbaan en een mandje met poppenspullen. In een andere kast staan achter een glazen deur een stel blokken, de hamerbank, zo'n vormenkegel en nog iets (ben te lui om op te staan om te kijken :P). Dan hebben we nog een twee bij vier vakken grote expedit waar kartonnen boekjes en ander speelgoed in staan. En daarbij staat dan nog los in de kamer een mega bak met playmobil, een bak duplo, een loopfiets, een poppenbuggy, een hobbelpaard en die loopzebra van Vtech. Sinds een week of drie heeft de jongste Little People ontdekt dus daarvan staan het huis en de boerderij ook nog op de grond want die zijn allebei te groot voor in een kast. Om het af te maken staan er ook nog een tafeltje met twee stoeltjes en het Ikeakeukentje. Ik vind speelgoed in het zicht niet zo'n probleem maar ik kijk nu toch wel een beetje uit naar de tijd dat ze op hun kamers gaan spelen... :angel:


We hebben trouwens ook nog speelgoed staan in het bovenstuk van een secretair. En in het dressoir ook nog op twee planken. En de grote dingen zoals fietsje, loopauto etc staan los in de woonkamer.
:wink:
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Apr 2015 17:59

Re: Speelgoed opbergen

Bij ons staat al het speelgoed in de bijkeuken, ideaal!
<<

anoniem196

Bericht 26 Apr 2015 19:41

Re: Speelgoed opbergen

Wij hebben deze kast.
Onder in staat haar speelgoed.
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Apr 2015 19:52

Re: Speelgoed opbergen

R. heeft nu nog niet zoveel speelgoed als ze op bed ligt gooi ik alles in de box.We hebben beneden nog een slaapkamer(tje) dit wordt R. haar speelkamer.
2014 2016
<<

Anoniem253

Bericht 25 Feb 2018 13:41

Re: Speelgoed opbergen

Ik up dit topic even. Waar en hoe bergen jullie het speelgoed van de kinderen op? Ik zie vaak van de ikea kastjes voorbij komen maar daar past toch nooit alles in? Hoe doen jullie dit? En hoe bewaren jullie bijv. duplo en andere dingen die bij elkaar horen? Zoals bijv. Zoef zoef dieren? Mijn dochter heeft een grote speelgoedkist waar nu alles in zit maar ze krijgt steeds meer speelgoed en in de kist zit alles door elkaar.

Iemand tips/ideeën?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2018 14:18

Re: Speelgoed opbergen

Nee in dat ding van Ikea past lang niet alles in.
Toet toet staat ernaast en de Duplo in een mand ergens anders in de kamer.
Boekjes op de onderste plank van onze boekenkast. Dus tsjah.. nooit echt netjes nee.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Feb 2018 14:21

Re: Speelgoed opbergen

Oja wat dus bij elkaar hoort in 1 mand van dat Ikea ding. Die zijn dus ook niet helemaal vol.
Ik heb ook geen ruimte voor een mooi groot meubel helaas.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 25 Feb 2018 14:23

Re: Speelgoed opbergen

Beneden liggen in een kleine kist en in lades van de boekenkast puzzels, spelletjes en teken- en knutselspullen. Het speelgoed van de jongste zit in de boxlade en in een mand. De rest van het speelgoed ligt allemaal boven. De jongste heeft een grote rieten mand op zijn kamer staan waar vanalles inligt. De oudste twee hebben allebei een trofastkast van Ikea op hun kamer staan en een paar plastic opbergbakken onder hun bed. Op zolder hebben ze een speelruimte. Daar staan twee kallaxkasten van Ikea, beide 4x2. Bovenop de kasten staan de grote playmobildingen. Verder staan in de berging op zolder nog allerlei plastic bakken waarin de duplo en playmobil op soort gesorteerd in zit.
2011 2012 2017
<<

Anoniem316

Bericht 25 Feb 2018 14:35

Re: Speelgoed opbergen

Hier is het ook niet echt netjes. We hebben naast het tv meubel een bankje staan die net zo hoog is. Daar past een bak vol met duplo en een bak met van alles wat onder. Er bovenop staan de zoef zoef dieren. Voor het bankje de loop auto's, het hobbelpaard. Achter bank staat nog een mand met speelgoed. Elders in de kamer staat sinds gisteren een keukentje. Het is wat dat aan gaat een speel paradijs maar ja, dat hoort erbij :palm: het huis is niet groter haha.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 25 Feb 2018 16:37

Re: Speelgoed opbergen

Champagne schreef:Ik up dit topic even. Waar en hoe bergen jullie het speelgoed van de kinderen op? Ik zie vaak van de ikea kastjes voorbij komen maar daar past toch nooit alles in? Hoe doen jullie dit? En hoe bewaren jullie bijv. duplo en andere dingen die bij elkaar horen? Zoals bijv. Zoef zoef dieren? Mijn dochter heeft een grote speelgoedkist waar nu alles in zit maar ze krijgt steeds meer speelgoed en in de kist zit alles door elkaar.

Iemand tips/ideeën?


Wij hebben een inpandige kastenwand gemaakt. Als de deuren dicht zitten geen zicht op het speelgoed, echt ideaal!
Speelgoed dat bij elkaar hoort zit in grote bakken bij elkaar (zoals duplo, lego, Toet Toet, auto's, knikkerbaan, klei, Grimms regenboog, Knexx etc).

Afbeelding

Hmmm ik wilde een foto erbij doen maar lukt mij helaas niet.
<<

Anoniem257

Bericht 25 Feb 2018 16:49

Re: Speelgoed opbergen

https://www.lidl-shop.nl/LIVARNO-LIVING ... rzEALw_wcB

Wij hebben deze, ideaal Duplo en BLokjes heb ik bijv in kleine doosjes gedaan. Hij mag daar alleen mee spelen als hij aan tafel gaat zitten want anders ben ik inderdaad alles kwijt en ligt het overal
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: SoGood