Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moesel (Duitsland)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2018 14:06

Moesel (Duitsland)

Mijn moeder wil graag met het hele gezin (plus aanhang en één kleinkind) een weekje naar de Moesel in september, met z'n allen in een groot huis. Hartstikke leuk. Ik ben in charge voor het vinden van een huis, want ik ben goed in reisjes organiseren en dingen uitzoeken, zo schijnt (klopt ook wel natuurlijk).

Ik ben wel eens vaker in dat gebied geweest dus ik weet dat Cochem leuk is en Burg Eltz zou ik wel leuk vinden om weer te bezoeken en een mooie wandeling naar toe te maken. Maar verder? Wat zijn nog meer mooie plekjes om naar toe te gaan of rondom die buurt een huis te zoeken? Hoeft niet een grote plaats te zijn, juist wat kleinere plaatsjes zijn ook leuk.

En mocht iemand heel toevallig wel eens daar in een mooi huis geweest zijn (5 a 7 slaapkamers) dan is dat helemaal super natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 22 Feb 2018 14:26

Re: Moesel (Duitsland)

Mooie omgeving daar.
Zelf vind ik Trier heel mooi. Dat ligt ook niet heel ver van Cochem.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 22 Feb 2018 18:26

Re: Moesel (Duitsland)

Trier vond ik ook een mooie stad om te zien, met name de oude Romeinse gebouwen. Wij zijn ook in Bernkastel geweest. Is niet zo groot, maar vond het wel mooi daar.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Feb 2018 18:27

Re: Moesel (Duitsland)

Wij zitten altijd in Treis-Karden. Dat is dichtbij cochem. Wij gaan meestal in november en rijden dan naar koblenz voor de kerstmarkt. Maar dat is in september natuurlijk nog niet. Wel gaan ze dan ongeveer de druiven oogsten denk ik? Wij zitten altijd in een All in pension met Nederlandse eigenaren. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Feb 2018 19:14

Re: Moesel (Duitsland)

Volgens mij hebben ze op Landal Sonnenberg ook grote huisjes. Je zou ook naar Landal Warsberg kunnen kijken. Ik weet alleen niet of ze daar grote huisjes hebben. Maar ik weet niet of je naar zo'n vakantiepark wil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2018 21:23

Re: Moesel (Duitsland)

Blue schreef:Volgens mij hebben ze op Landal Sonnenberg ook grote huisjes. Je zou ook naar Landal Warsberg kunnen kijken. Ik weet alleen niet of ze daar grote huisjes hebben. Maar ik weet niet of je naar zo'n vakantiepark wil.


Ik zou dat prima vinden maar m'n moeder wilde liever een 'los' huis. Blijkt lastiger dan we dachten, zoveel van dat soort huizen heb je eigenlijk niet daar. Maar ze had zelf al een hele mooie gevonden die we waarschijnlijk gaan boeken, alleen ligt die niet echt aan de Moesel zelf. Het ligt in Malberg, dat ligt op een uurtje rijden van Cochem dus kan je prima een dagtripje van maken als je zou willen. Trier is ook maar 45 minuten daar vandaan dus dat zou ook nog leuk zijn, dat ken ik nog niet en heb ik (via het forum al van meerdere mensen) positieve dingen over gelezen. M'n man zou zelfs vanuit daar een dagje naar de Nurburgring kunnen met gegadigden als hij zou willen. Klinkt wel als een mooie middenweg dus.

Koblenz is ook wel een leuke stad he, Justmedaan. Ben ik ook al wel eens geweest. Leuke andere plaatsjes, ik sla ze even op in Google Maps.
Let's discover the world together.
<<

bo_79

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 12 Okt 2015 09:51

Bericht 22 Feb 2018 21:54

Re: Moesel (Duitsland)

wij zitten meestal in de Eifel.
Voorheen altijd via centerparcs, maar kwam nu wel een interessante site tegen.
Misschien heb je er iets aan Marin.

https://www.eifelbooking.nl/eifel/

In daun heb je een leuk wildpark voor die kleine, maar weet niet of dat iets is wat je echt wilt rond die tijd.
En veel mooie wandelplekken in de Eifel zelf.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Feb 2018 22:33

Re: Moesel (Duitsland)

Koblenz is wel leuk ja. Daar komen ook de Rijn en de moezel samen in een hoek. Dat kun je ook bekijken.
In mörsdorf is een brug tussen 2 bergen die je over kunt steken. Ook leuk. Hangt vast aan staalkabels. Is de langste voetgangersbrug van Duitsland. De geierlay http://www.geierlay.de
En ik vind zelf Bernkastel-Kues en erg mooi dorp om te bekijken. Rondvaartboot eventueel. De moezel dwars door het dorp. Karakteristieke Duitse huisjes. Prachtig!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2018 07:06

Re: Moesel (Duitsland)

Oeh gaaf die brug. Weet niet of ik dat durf (hoogtevrees) en zeker met een kind maar ga 'm wel onthouden allicht voor andere avontuurlijke familieleden.

Oh leuk rondvaart is altijd beetje suf maar ook best heel leuk. En ik vind die Duitse vakwerk huisjes idd erg leuk. Dank je wel voor de tips.

Ja Koblenz zijn we geweest, met kabelbaan enzo. Was verbazingwekkend leuk stadje nog.
Let's discover the world together.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Feb 2018 09:01

Re: Moesel (Duitsland)

Leuk dat jullie een huis hebben gevonden! Dierenwildpark in Daun is echt een aanrader! En Bernkastel vind ook altijd leuk om naar toe te gaan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2018 11:34

Re: Moesel (Duitsland)

Ja het huis is intussen geboekt! Kijk nou hoe gaaf:

Afbeelding

Met jacuzzi (vorige jaar in de Ardennen zaten we ook in zo'n huis maar was ik net bevallen en mocht ik daar niet in), sauna, bioscoopzaal, pooltafel. Zo leuk, want dan is er voor iedereen ook wat te doen. Ik ga me lekker in deze keuken uitleven:

Afbeelding

:hulde:

Leuk dat dierenwildpark heb ik op de kaart opgeslagen en Bernkastel ziet er ook superschattig uit.
Let's discover the world together.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Feb 2018 12:25

Re: Moesel (Duitsland)

Wat een super gaaf huis!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 23 Feb 2018 18:26

Re: Moesel (Duitsland)

Mooi huis!!

Ah joh die brug heb ik ook gedaan en ik heb ook hoogtevrees. Aan de zijkanten zitten ook hele netten van staalkabels en met de opening stond er een paar honderd man op geloof ik. Dan kan ik er ook overheen dacht ik maar.

Rondvaart is misschien wel een beetje suf maar ik vind toch dat dingen er vanaf het water toch anders uit zien. En bernkastel is wel echt een dorp om lekker kneuterig te doen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2018 18:42

Re: Moesel (Duitsland)

Ja bedoel het ook niet verkeerd hoor, het ís gewoon een beetje suf maar ik vind het wel leuk.
Ik ga ook nog wel even zoeken naar leuke wijnhuizen voor een proeverij hier en daar. Hebben nog een schijnbaar goede wijn uit Cochem liggen in de wijnkelder trouwens.

He leuk ik heb er helemaal zin in.
Let's discover the world together.
<<

Ijsbeer

Noob

Berichten: 19

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 23 Feb 2018 19:54

Re: Moesel (Duitsland)

In de buurt van Cochem ligt een dierentuin/attractiepark. Klotti heet dat. Misschien ook leuk voor een groter gezelschap?
Trier is een aanrader. In de stad zelf staan ook borden waarmee je een stadswandeling kunt doen.

In Cochem zit aan de overkant van de grote brug een mosterd molen. Heerlijke mosterd eventueel met rondleiding...
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Feb 2018 22:44

Re: Moesel (Duitsland)

JustMeDaan schreef:Koblenz is wel leuk ja. Daar komen ook de Rijn en de moezel samen in een hoek. Dat kun je ook bekijken.
In mörsdorf is een brug tussen 2 bergen die je over kunt steken. Ook leuk. Hangt vast aan staalkabels. Is de langste voetgangersbrug van Duitsland. De geierlay http://www.geierlay.de
En ik vind zelf Bernkastel-Kues en erg mooi dorp om te bekijken. Rondvaartboot eventueel. De moezel dwars door het dorp. Karakteristieke Duitse huisjes. Prachtig!


Wat mooi die brug! Wij komen daar binnenkort als het goed is in de buurt en dan wil ik daar wel heen :ja:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Feb 2018 15:39

Re: Moesel (Duitsland)

Ja is zeker mooi. Je moet de auto ook 1,5 km er vandaan parkeren dus ook een leuke wandeling erheen. Zit ook een bezoekerscentrum bij waar de auto staat en daar kun je dan als je terug komt wat eten en drinken. Lekkere flammkuchen daar vond ik.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 26 Feb 2018 19:34

Re: Moesel (Duitsland)

Ik ga het onthouden!

Wij vonden Saarburg ook leuk, niet groot maar wel mooi en gezellig.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers