Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen eten.

<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 16:49

Alleen eten.

Ik eet dus nu iedere week drie avonden alleen omdat de kinderen dan bij hun vader eten. Nu kan ik totaal mijn draai ernog niet in vinden. Dat is ook wennen na 11 jaar eigenlijk nooit alleen te hebben gezeten.
Ik zoek wat recepten dus eigenlijk, maar een klein probleempje, ik heb geen oven meer, die is helaas overleden.
Dus iemand ideeen en recepten om weer ook zin in het koken te krijgen weer.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Feb 2018 16:50

Re: Alleen eten.

https://www.bol.com/nl/p/solo-food/9200 ... modal_open

Ik zag dit boek liggen laatst 72 recepten voor solo food.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 16:58

Re: Alleen eten.

Oh, de omschrijving klinkt wel heel herkenbaar. Ik vond het heerlijk om te koken, maar die zin is er behoorlijk uit op het moment.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Feb 2018 16:58

Re: Alleen eten.

https://chickslovefood.com/recept/5-or- ... -spinazie/
Dit eet ik vaak als ik alleen eet. Makkelijk en m'n vriend vindt het niet lekker.
Of soep met een broodje of salade.

Nu eet ik momenteel ook 3/4 dagen alleen en dan maak ik gewoon wat ik anders ook zou maken, maar dan vaak voor 2x. Ik maak zelden voor mezelf voor 1x eten eigenlijk, vind ik zonde van de tijd die ik in de keuken sta.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Feb 2018 19:23

Re: Alleen eten.

Ik moest ook meteen aan Janneke Vreugdenhil denken, ik heb een ander kookboek van haar en dat vind ik echt top.
Moeten het eenvoudige recepten zijn? Ik zou het juist leuk vinden om voor mezelf wat uitdagender te koken, nieuwe dingen uitproberen, smaken die de kinderen misschien niet blieven, enzovoort.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 19:38

Re: Alleen eten.

Het mogen ook uitgebreidere recepten zijn hoor. Draai niet snel mijn hand voor iets om. Vrijdag al ingepland om met de oudste sushi te gaan eten. De kleintjes zijn dan bij hun opa en oma. Maar ja, om nou iedere week uit eten te gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2018 19:38

Re: Alleen eten.

Wat een leuk kookboek. Die wil ik ook. Ik bezorgde vroeger post bij haar. Ze kreeg altijd zulke leuke culi post, daar was ik toen een beetje jaloers op.

Ik eet ook wat meer alleen tegenwoordig. Ik kom vaak op wat pasta of een soepje met een salade uit. Of iets wat m'n man niet lust, zo had ik laatst een lekkere bieten salade gemaakt.
Biefstukje doet het ook prima in z'n eentje.
Let's discover the world together.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 20:49

Re: Alleen eten.

Heb m besteld!

Pasta komt de laatste tijd mijn neus een beetje uit eigenlijk. Kids vinden het altijd wel lekker dus eten het best wel veel. Soep had ik maandag inderdaad gemaakt, kinderen wilde graag tomatensoep. Prima! Dan hou ik nog wel een restje over en dat gooi ik dan wel in de vriezer, maar ik kon altijd zo genieten van eten koken. Maar daar is weinig van over.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Feb 2018 22:04

Re: Alleen eten.

Zo'n mini quiche of cocotte met eitje met wat groenten erin vind ik ook lekker en is prima zelf te maken.
Let's discover the world together.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 22:10

Re: Alleen eten.

Ja, dat is dus de pest. Mijn oven is overleden :( Daardoor behoorlijk beperkt geworden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 22 Feb 2018 09:05

Re: Alleen eten.

Ik at ook vaak wraps alleen. Gehakt, groenten, saus... beetje sla en geraspte kaas erbij. Of met kip en bbq saus. Die vulling maakte ik dan meteen voor 2 keer of vaker, lekker makkelijk.

Enne, nieuwe oven hoeft niet duur te zijn :P

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... 06516.html
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem282

Bericht 22 Feb 2018 11:19

Re: Alleen eten.

Ik begrijp wel dat als je gewend bent met je gezin/samen te eten, dat voor jezelf koken en alleen eten een stuk saaier is. Misschien kun je op de dagen dat je niet alleen eet grotere porties maken, zodat je minder vaak voor jezelf hoeft te koken? Verder zou ik proberen het positief in te steken: juist op de dagen dat je alleen bent, eten maken dat je heel lekker vindt en/of het gezin niet lekker vindt.

Zelf eet ik dagelijks alleen en kook dan voor 2 dagen en vries de helft in. Misschien is dat ook voor jou handig. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Feb 2018 11:31

Re: Alleen eten.

Ik zou zo'n klein oventje voor op het aanrecht kopen, desnoods op Marktplaats. Hadden wij vroeger voor de Daneroll croissantjes. Past precies een klein ovenschaaltje in. Dan heb je veel meer opties.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 22 Feb 2018 11:39

Re: Alleen eten.

Ik ga binnen drie maanden verhuizen, dus dan zal ik ook aan een nieuw gasfornuis moeten. Dus dan vind ik dat nu echt zonde om te doen.
Als het goed is komt het boek vandaag, dus ben benieuwd of ik er wat inspiratie uit kan halen.
Heb net een fijn gesprek met mijn psych gehad, dus voel me weer even wat beter.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 22 Feb 2018 18:34

Re: Alleen eten.

Ik zou vooral variëren met wokgerechten. Vlees/vis en groente in de wok, pasta/rijst/noedels oid erbij en een woksausje of kruiden erdoor. Ik voor een persoon prima te maken.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers