Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 13 Feb 2018 16:55

Re: Sollicitatietopic #2

Dank je wel!! Ik heb aangegeven ook intresse te hebben in de invalpoul. Eenmaal binnen de organisatie kan ik dan wel verder kijken. Dus ze ging mij ook voorleggen bij de invalpoul.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem282

Bericht 13 Feb 2018 18:47

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed! Zo spreid je je kansen. :) Fingers crossed!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 13 Feb 2018 22:10

Re: Sollicitatietopic #2

Wat spannend Myloon, hopelijk komt er iets leuks voor je uit!

Hier ongeveer dezelfde situatie. Ruim 3 jaar niet meer aan het werk geweest en sinds kort weer aan het solliciteren. Vandaag mijn eerste gesprek gehad en dat ging opzich goed, al zijn er een paar dingetjes waar ik even over na moet denken. Zo vragen ze best wat flexibiliteit en ik weet niet zeker of ik die voldoende kan bieden met oog op opvang voor de kinderen etc. Eerst maar eens zien of ik door mag naar de tweede ronde, dat hoor ik waarschijnlijk vrijdag. Wel een leuke functie en interessante werkplek dus ik hoop van wel!
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 14 Feb 2018 12:05

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Lilou!
Dat is het verschil hè nu met kinderen. Moet er wel veel meer gepland worden .
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een dag mag mee draaien.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 21 Feb 2018 14:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb ook maar weer eens gesolliciteerd
1. Medewerker crediteurenadministratie bij een bedrijf
2. administratief medewerker op een MBO school
3. administratief medewerker bij een organisatie voor natuurbegraafplaatsen/

Als dat niet mocht lukken dan ga ik opleiding volgens als operator doen bij de Winfabriek. Werken en leren in de praktijk voor operator.

Want het werk bij de gemeente gaat het niet meer worden. Ze hebben nu de uitzendkracht die totaal niets deed en geen voorstellen deed bij administratie A aangenomen. Ik was en ben nog een B.
Ik ben ziek naar huis gestuurd en ben nu druk bezig met hulp te zoeken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2018 09:18

Re: Sollicitatietopic #2

Myloon gefeliciteerd.

Ik snap niet zo goed hoe het nou bij jouw werk gaat engeltje. Is het iets van een werkervaringsplek of stage? Omdat je het over je coach hebt.

Ik ben ook weer rustig begonnen met solliciteren. Ik zit nu weer tijdelijk op een werkervaringsplek om weer even te kunnen reintegreren. Heb afgelopen maandag een brief geschreven en kreeg gister al een uitnodiging voor een gesprek. Had dat totaal niet verwacht zo snel omdat de vacature maandag pas sluit. De uitnodiging had ik aan het hand van de functie-eisen wel een beetje verwacht. Ze zoeken nl iemand met ervaring in de zorg en affiniteit met ICT. En beiden heb ik aantoonbaar.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Feb 2018 10:19

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb toch zo’n rare afwijzing gehad! “U komt niet voor deze vacature in aanmerking”. Echt wtf. Ik had daar al eerder gesolliciteerd en deze vacature past nog beter bij mijn opleiding, ze zochten namelijk iemand in opleiding en ik ben al halverwege met die opleiding. Alleen geen praktijkervaring, maar dat stond als een pré, dus niet noodzakelijk. Ik ga het er maar bij laten en daar niet meer solliciteren, al zou ik het liefst verhaal gaan halen, maar dat doe ik maar niet.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 22 Feb 2018 10:42

Re: Sollicitatietopic #2

@ Minx

Ja ik was ook bezig met re-integratie en ik werk via een WSW bij een gemeente. Maar ik zie dit niet meer zitten, ik wil graag bij de Winfabriek gaan werken als procesoperator.
Daar ga je 4 dagen werken en 1 dag naar school. Dus de Theorie direct in de praktijk brengen. Dat lijkt me echt leuk werken in een fabriek, veel dezelfde handelingen en dat vind ik wel fijn om te werken.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 22 Feb 2018 11:08

Re: Sollicitatietopic #2

als operator in de regio Oss kun je ook terecht bij msd. zoeken ook leerling-operators.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 22 Feb 2018 12:09

Re: Sollicitatietopic #2

Oke dan, maar ik doe het op een andere manier zodat ik nog mijn WSW-indicatie kan behouden.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 22 Feb 2018 12:15

Re: Sollicitatietopic #2

kerel schreef:als operator in de regio Oss kun je ook terecht bij msd. zoeken ook leerling-operators.


Oh ja, ik kan dat niet vinden op hun website.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2018 12:53

Re: Sollicitatietopic #2

Scandic schreef:Ik heb toch zo’n rare afwijzing gehad! “U komt niet voor deze vacature in aanmerking”. Echt wtf. Ik had daar al eerder gesolliciteerd en deze vacature past nog beter bij mijn opleiding, ze zochten namelijk iemand in opleiding en ik ben al halverwege met die opleiding. Alleen geen praktijkervaring, maar dat stond als een pré, dus niet noodzakelijk. Ik ga het er maar bij laten en daar niet meer solliciteren, al zou ik het liefst verhaal gaan halen, maar dat doe ik maar niet.


Altijd even bellen. Ik zit nu ook aan de andere kant en bellen heeft echt wel effect.
2015 💙
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Feb 2018 14:29

Re: Sollicitatietopic #2

Idd even bellen Scandic! Ik ben laatst ook ergens afgewezen en ik heb gebeld. Het bleek dat ze (onterecht) vonden dat ik geen ervaring had en het bleek dat ze op aanvullende criteria hadden geselecteerd in verband met de grote hoeveelheid reacties. Wel bewaren ze mijn cv, mochten ze in de toekomst een vergelijkbare functie hebben.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 22 Feb 2018 15:33

Re: Sollicitatietopic #2

Engeltje31 schreef:
kerel schreef:als operator in de regio Oss kun je ook terecht bij msd. zoeken ook leerling-operators.


Oh ja, ik kan dat niet vinden op hun website.


Ik weet het ook niet van de website, maar ik kom er professioneel veel over de vloer.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Feb 2018 16:45

Re: Sollicitatietopic #2

@ Kerel... Ook ik ken msd vanuit mijn werk. Heel goed zelfs, maar daar kan ik hier niet teveel over kwijt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Feb 2018 17:15

Re: Sollicitatietopic #2

Ik mag ook weer gaan beginnen. Mijn nieuwe werkgever heeft een hele grote afnemer verloren en iedereen moet inleveren. En ik kon dus gaan. Jammer, maar begrijpelijk. Ik blijf wel oproepbaar als het nodig is, maar daar verwacht ik maar niet zoveel meer van. Volgende week is mijn laatste dag daar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 22 Feb 2018 19:51

Re: Sollicitatietopic #2

afhankelijk van waar je woont kun je gratis gebruik maken van FNV Werken aan werk (https://www.fnv.nl/themas/ontslag/fnv-werken-aan-werk) om te kijken wat je nodig hebt om weer een baan te vinden. Je hoeft niet eens lid te zijn, wie weet heb je er wat aan :)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Feb 2018 21:21

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb zojuist voor het eerst sinds 4 en half jaar een sollicitatie verzonden. 2 en half jaar geleden ben ik gestopt met werken om thuis te zijn bij mijn meiden. Maar de laatste tijd dacht ik wel eens na over weer gaan werken. Kwam toevallig een leuke vacature tegen dus meteen gesolliciteerd. Ben benieuwd of ik er iets op terug ga horen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Feb 2018 21:43

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vanmorgen ook nog een sollicitatie de deur uit gedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 26 Feb 2018 13:17

Re: Sollicitatietopic #2

Vandaag op gesprek geweest bij Nieuwebaan.nl voor de opleiding tot procestechniek.
Komende donderdag en vrijdag zijn de talentdagen hiervoor.
Daar ben ik dan uitgenodigd.
Ik had een heel positief gevoel met het gesprek.

Aan het einde van deze talentdagen ontvang je een certificaat van deelname en je talentenpaspoort.
Na een evaluatie van onze docenten en coaches kunnen we je al snel informeren of je toegelaten wordt tot de opleiding.

Dus ik ben wel benieuwd hiervoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Feb 2018 19:49

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend femm wat voor soort functies?

Thunder vervelend dat je weer moet zoeken.

Engeltje klinkt goed


Ik had vandaag gesprek en ben echt wel moe het kan alle kanten op.was best wel een heftig gesprek. Echt zeker 45 minuten zitten praten en ze vroegen echt veel door.
2015 💙
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 27 Feb 2018 06:56

Re: Sollicitatietopic #2

Lang gesprek Minx! Wanneer hoor je meer?

Ik heb gesolliciteerd op een functie als doktersass. op een poli k.indergeneeskunde.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Feb 2018 12:36

Re: Sollicitatietopic #2

Mooie functie, Femm!
Minx, dat was een lang gesprek. Hoe is je gevoel erbij?

Ik heb ook bericht gehad van het uwv. Over drie weken heb ik mijn eerste gesprek daar. Zie er wel tegenop, omdat het zo’n gedoe was met mijn oude werkgever. Is nog gedoe trouwens... Maar goed, afwachten maar. Ben benieuwd óf en wanneer ik eventueel een reactie krijg van mijn sollicitatie van zondag. Het zou leuk zijn, want het is én in de buurt én de uren zijn bespreekbaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Feb 2018 23:13

Re: Sollicitatietopic #2

Mooie functie femm

Thunder die gesprekken bij het UWV vond ik stond wat bijzonder heb er zelf niet veel aan gehad.

Ik ben helaas net niet aangenomen. Functie was voor 24-36 uur en de verwachting is dat het snel 36 uur zou gaan worden. Zelf wil ik echt max 28 uur werken en het liefste eigenlijk niet meer dan 24. Verder waren ze heel erg positief.
2015 💙
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 28 Feb 2018 07:58

Re: Sollicitatietopic #2

Hier ook niet verder.
Dagje mee gedraaid, moest direct om de grond gaan zitten tussen de baby's en vooral niet opstaan om rust op de groep te behouden.
Hierdoor wist ik voor mijn gevoel heel moeilijk mijn plek te vinden. Ze vonden mij onzeker en vonden dat ik teveel aan het praten was terwijl er baby's huilden.
Dat het niets geworden is vind ik prima, ik was zelf ook niet enthousiast. Maar een afwijzing is altijd wel moeilijk.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers