Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Feb 2018 20:42

Re: Stomme vragen topic #5

Dank je. Maar het valt nu mee hoor. De zoektocht en het proberen op te hogen was vervelender dan die twee tabletjes die hij per dag moet nemen. Lust ze vis? Kabeljauw en haring zijn ook ijzerrijk. Net als gedroogd fruit en dan met name abrikozen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Feb 2018 20:44

Re: Stomme vragen topic #5

Haring heeft ze eigenlijk nooit op, lust ik niet en man eet het meestal aan de viskraam ofzo. Kabeljauw eten we wel eens. Ik kan wel een keer vissticks voor haar bakken, die zijn meestal ook van kabeljauw volgens mij!
⁠♡♡♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Feb 2018 20:55

Re: Stomme vragen topic #5

Ja, ze is ook nog jong natuurlijk. Kan me ook zo voorstellen dat ze nog lang niet alles geprobeerd heeft qua voedsel. En dan moet ze het ook maar net lusten. Bij mijn zoon komt het voornamelijk door het slechte eetpatroon, maar zijn ijzeropname is ook niet optimaal bleek uiteindelijk. Vandaar dat wij nu medicatie gebruiken. Maar we proberen hem ook wel zo veel mogelijk ijzerrijk voedsel bij te geven. Succes!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Feb 2018 21:42

Re: Stomme vragen topic #5

Wanneer mogen kindjes eigenlijk rauwe haring en gerookte zalm en dergelijke?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Feb 2018 13:05

Re: Stomme vragen topic #5

Dee schreef:Wanneer mogen kindjes eigenlijk rauwe haring en gerookte zalm en dergelijke?
Mijn kinderen eten dat sinds ze 1 jaar zijn.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Feb 2018 06:07

Re: Stomme vragen topic #5

T is ziek. Joepie, wat een fantastische timing! Kind is denk ik in zn hele leven 1 of 2x een beetje ziekig geweest maar dit is de eerste keer dat ie de hele nacht huilt en knallende koorts heeft en bij ons in bed wil. Hij wil helaas niet meer getempt worden en een zetpil proberen was al helemaal een verschrikking. Is dus niet gelukt, hij wilde het echt niet.

Hebben jullie dan standaard nog kauwtabletjes oid in huis en zoja, welke zijn fijn en werken goed en snel??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Feb 2018 06:23

Re: Stomme vragen topic #5

Ahhh wat vervelend Zora. Er bestaat ook vloeibare paracetamol, die hebben wij in huis omdat J niks anders accepteert. Voorheen deden we wel eens een kinderparacetamol tussen 2 lepels in fijn malen en dan door een lepel vla.
Beterschap!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Feb 2018 06:57

Re: Stomme vragen topic #5

Ik zou ook flesje vloeibare Paracetamol halen bij dienstapotheek Zora.
Of anders bij een supermarkt misschien mocht die open zijn vandaag bij jou in de buurt.
Die kauwtabletjes van Sinaspril hebben ze ook wel vaak.

Denk dat ik zelf ook zorg voor een oorthermometer. Rectaal is hier ook altijd een strijd.
2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 25 Feb 2018 07:25

Re: Stomme vragen topic #5

Ik heb sinaspril voor J. Hij vind ze heel lekker
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Feb 2018 07:33

Re: Stomme vragen topic #5

Ok dank dames! Kreeg van Baz ook al de tip voor Neurofen. Ik ga even een assortiment inslaan :laughcry:

En idd, een oorthermometer. Alhoewel die dingen altijd wel wat minder accuraat zijn toch? Heeft iemand zo’n vooorhoofdmeter?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Feb 2018 11:04

Re: Stomme vragen topic #5

Och Zora, arme T. En arme jij, wat zal je moe zijn. Veel beterschap, hopelijk knapt hij snel op en kan hij weer volop genieten.

Hier geen goede ervaringen met oorthermometers.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Feb 2018 11:13

Re: Stomme vragen topic #5

Zora schreef:Ok dank dames! Kreeg van Baz ook al de tip voor Neurofen. Ik ga even een assortiment inslaan :laughcry:

En idd, een oorthermometer. Alhoewel die dingen altijd wel wat minder accuraat zijn toch? Heeft iemand zo’n vooorhoofdmeter?

Ik heb een voorhoofdmeter en die is ook iets minder accuraat dan een rectale thermometer. Maar ik moet zeggen, het maakt mij niet heel veel uit of D. 38.4 heeft of 39.1. Ziek is ziek en pas als hij verder ook echt ziek is (niet eten, weinig drinken, niets willen, suf etc.) ga ik me zorgen maken.

Vervelend joh dat T. nu zo ziek is, wat een timing. Beterschap!

♥♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Feb 2018 11:57

Re: Stomme vragen topic #5

Arme jullie! Hier hebben we paracetamol met fruitsmaak, huismerk van de coop, tenminste er staat geen merk op. Sinaspril wilde F. niet, dit is voor haar een snoepje. Beterschap!
⁠♡♡♡
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 25 Feb 2018 12:16

Re: Stomme vragen topic #5

Wat sneu voor 'm Zora!

Wij hebben een duurdere oorthermometer van Braun, maar zeer tevreden en nauwkeurig. Deze is het:
https://www.bol.com/nl/p/braun-thermosc ... 031635173/

Hier ook drama met zetpillen. In het ziekenhuis gaven ze smelttabletten van Roter, maar ook zonder succes. Evenals sinaspril vloeibaar (toen hij kleiner was dronk hij dat weg als limonade). Hier is het dus helaas een zetpil (met drama). Ik ga ook eens op zoek naar de tabletjes die Uffe noemt.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 25 Feb 2018 12:20

Re: Stomme vragen topic #5

Persoonlijk zou ik niet zo snel voor Neurofen kiezen bij kleintjes, omdat daar ibuprofen inzit. Als je het meerdere dagen gebruikt bestaat de kans op irritatie van de maag/slijmvliezen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Feb 2018 12:29

Re: Stomme vragen topic #5

Wij hebben standaard Neurofen en Perdolan siroop in huis. Ik wissel dan overigens wel af.
2012 & 2016
<<

Anoniem301

Bericht 25 Feb 2018 12:59

Re: Stomme vragen topic #5

SoGood schreef:Och Zora, arme T. En arme jij, wat zal je moe zijn. Veel beterschap, hopelijk knapt hij snel op en kan hij weer volop genieten.

Hier geen goede ervaringen met oorthermometers.

Waarom niet? Wilde ook een oorthermometer aanschaffen want rectaal vindt ze zo naar. Die van Ysa is wel duur zeg, haf een budget van € 30,00 in m’n hoofd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Feb 2018 13:04

Re: Stomme vragen topic #5

Toevallig had ik die van Ysa, misschien wat dat ding kapot hoor maar soms scheelde het een volle graad, 2 x achter elkaar in hetzelfde oor. Bij mij gaf dat ding steeds aan dat ik koorts had, terwijl dat niet het geval was.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 25 Feb 2018 13:12

Re: Stomme vragen topic #5

Dat lijkt mij inderdaad niet goed Sogood! Wij hebben één keer een storing gehad in dat ding, maar toen netjes een nieuwe gekregen van bol.com.

Hij is inderdaad flink geprijst, maar hij wordt hier dagelijks gebruikt (lang verhaal, maar dagelijks voor het slapen gaan check ik zijn temperatuur). Ik kan mij indenken dat het wat boven budget is in normale omstandigheden. Braun heeft veel verschillende soorten, ook wel goedkopere.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 25 Feb 2018 13:37

Re: Stomme vragen topic #5

Elliot schreef:Ik heb een voorhoofdmeter en die is ook iets minder accuraat dan een rectale thermometer. Maar ik moet zeggen, het maakt mij niet heel veel uit of D. 38.4 heeft of 39.1. Ziek is ziek en pas als hij verder ook echt ziek is (niet eten, weinig drinken, niets willen, suf etc.) ga ik me zorgen maken.

Eens met Elliot. Wij hebben ook al jaren een voorhoofdsthermometer van Medisana en die bevalt heel goed. In het begin heb ik het wel eens rectaal nagemeten, maar er zat hier niet eens zoveel verschil tussen.
2011 2012 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Feb 2018 14:07

Re: Stomme vragen topic #5

Ok dank voor jullie overwegingen over de thermometers. Ik ga eens rondshoppen! Had idd ook over de Neurofen gelezen dat het voor meerdere dagen niet heel goed is maar voor af en toe kan het dus juist wel fijn zijn. We gaan gewoon even meerdere dingen in huis halen! Gelukkig is de hoogste koorts nu even minder... duimen voor vannacht :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2018 16:54

Re: Stomme vragen topic #5

Hier ook een zieke jongen. Hoge koorts. Ook uitslag erbij. Hij zegt zelf keelpijn te hebben.
Zetpillen geef ik nog, laat hij gelukkig nog goed toe. 'Wel zachtjes doen mama' ;) want wat moet je inderdaad anders. Die kauwtabletten eet hij ook niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Feb 2018 17:33

Re: Stomme vragen topic #5

Lotus schreef:
Uffe schreef:
Lotus schreef:Uffe; geen zuivel vlak na de warme maaltijd, dit breekt het ijzer uit de maaltijden af ofzo


Bedankt! Dat is vandaag al mis gegaan dan :palm: Arm kind....yoghurt is echt een feestje voor haar!


Dat kreeg ik als tip van de vk toen mijn ijzer laag was. Hoeveel tijd er tussen mag zitten weet ik niet, maar het advies was niet direct na de maaltijd. Dus misschien wel een uur later ofzo, dan kan ze er toch nog van genieten.
Op internet lees ik dat fruit bij de broodmaaltijd zorgt dat ijzer het brood beter wordt opgenomen. Dus dan misschien nog een extra stuk fruit geven?


Calcium remt vooral de opname van heemijzer. Dit komt uit dierlijke producten. Ook remt het wel de opname van ijzer uit plantaardige producten maar dit is wel veel minder. Vitamine C zorgt ervoor dat er meer ijzer opgenomen wordt uit voeding dus als F het lust zou ik vruchtensap bij/na de maaltijd geven en dan melk tussendoor. Alle beetje helpen.
2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Feb 2018 20:28

Re: Stomme vragen topic #5

Bedankt Salome! Vruchtensap is een groot succes hier, dat moet ik normaal remmen maar dan inderdaad nu maar bij de maaltijd een glas daarvan! Ik hoop echt dat we het zo bij kunnen trekken.

Nog een vraag, ik merk dat de spraak van F. stil staat en misschien zelfs terug loopt. Dit heeft natuurlijk te maken met haar oorontstekingen, hoelang mag dat duren? Wanneer moet ik weer vooruitgang merken? Als dit niet vooruit gaat moet ik dan naar de huisarts of direct naar een logopedist?
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Feb 2018 20:34

Re: Stomme vragen topic #5

Sam schreef:Hier ook een zieke jongen. Hoge koorts. Ook uitslag erbij. Hij zegt zelf keelpijn te hebben.
Zetpillen geef ik nog, laat hij gelukkig nog goed toe. 'Wel zachtjes doen mama' ;) want wat moet je inderdaad anders. Die kauwtabletten eet hij ook niet.


F. had het ook over haar keel, bleek oorontsteking te hebben!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers