Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herinneringen met bepaalde etenswaren

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Feb 2018 17:58

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Mijn opa en oma hadden een moestuin met oa die rode besjes. Als ik die eet, waan ik me direct weer in hun tuin.
En als ik een bepaald soort vanille ijs eet ben ik ook altijd terug bij mijn opa en oma en zie ik me nog met mijn zusje en neefjes met een bakje ijs in hun tuin, de schaaltjes zelf zie ik nog zo voor me.
In zulke herinneringen was het ook altijd mooi weer haha.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Feb 2018 18:00

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Koetjesrepen en chocoladebloemen bij mijn beppe.
After eight en Hero Cassis bij mijn pake.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 20 Feb 2018 18:19

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Vroeger ging ik regelmatig bij mijn oma logeren. Na het eten ging ik in bad (thuis hadden we alleen een douche, dus dat was al een feestje). Als ik dan helemaal rozig van het badderen in mijn pyjamaatje beneden kwam, had mijn oma wierook aangestoken en stond er een schaaltje met bolognese chips voor me klaar.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 20 Feb 2018 18:45

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Bij mijn ene oma stonden (nu af en toe nog) mignonnetes van cote dor op tafel, die vind ik zo lekker.

Bij mijn andere oma kregen we standaard een schaaltje naturel chips. Er lagen altijd mini bros in de koelkast (wit uitgeslagen soms van het liggen), nu vind ik het niks meer maar toen heel lekker. Bij mijn oma at ik altijd kipmacaroni van de poelier, die is helaas weg en ik heb nergens iets vergelijkbaars gevonden.

Mijn moeder maakte altijd lekker draadjesvlees en stoofperen, als ik dat eet bij hun thuis ga ik ook wel een beetje terug in de tijd. Ik weet dat we in ons speelkeukentje ook altijd speelden met van die manna snoepjes.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Feb 2018 19:03

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Naar aanleiding van dit topic een doosje tictac gekocht, ik zat gelijk weer op de achterbank naar zuid-Frankrijk.
Mijn moeder kocht die altijd als we op vakantie gingen.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 20 Feb 2018 19:18

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Vroeger dacht ik altijd dat er miertjes door de bros waren gekropen :laughcry: door al die gaatjes..
<<

Anoniem232

Bericht 20 Feb 2018 21:17

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Bij m'n opa&oma mocht altijd alles als ik daar bleef logeren, ontbijten met beschuitjes met suiker in bed, lunch met frietjes en een snack en als avondeten pannenkoeken! En als gebakje kreeg ik daar altijd een streeptompouce van Maitre Paul.
Toen ik op de basisschool zat aten m'n opa&oma 's maandags altijd bij ons tussen de middag en dan aten we worstenbroodjes.
Op zondagavond gingen we daar altijd gegrilde kip halen en met feestdagen maakte oma Balkenbrij!

Van m'n andere opa kregen we altijd koetjesrepen, blikjes Sisi en gevulde kano's.
<<

Anoniem284

Bericht 20 Feb 2018 21:42

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Ik heb het met vanille cola. Als ik dat drink, ben ik weer even terug in Frankrijk. Ik heb meer levendige herinneringen met geur dan met smaak. Geur brengt me echt terug naar bepaalde plekken. Kokos douchegel bijvoorbeeld.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Feb 2018 08:54

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Het enige dat me nu te binnen schiet is dat ik bij mijn oude buurvrouw van vroeger altijd nesquick op een bordje kreeg. Dus gewoon dat poeder op een bordje met een lepeltje om op te eten. Die buurvrouw was helemaal fantastisch, het was een ouder stel en fungeerde voor ons echt als een extra opa en oma. We kwamen altijd 'om', hadden een speciale afspraak dat als ze de tussendeur open lieten (die je kon zien vanaf de oprit), dat ze dan thuis waren en dan mochten we zo door lopen.
Zo waren er nog tal van die speciale dingen van hun. Mijn broertje mocht bijvoorbeeld altijd al het zoete broodbeleg op een bordje doen en dat opeten. Wij (mijn zus en ik) hadden dat dus met Nesquick. Sindsdien ook nooit meer gegeten maar ik zie me nog zitten bij hun op de bank.

Ze is pas sinds kort uit dat huis, en altijd als ik daar kwam had de tijd gewoon stilgestaan. In de gang had ze nog een oude draaitelefoon, interieur was nooit veranderd, fotos hetzelfde. Alles nog exact zoals 30 jaar geleden. Heel bijzonder.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 21 Feb 2018 13:08

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Stokbrood met Unox leverpastei brengt me altijd terug naar het moment dat we op een stoepje op een parkeerplaats in Frankrijk zaten te eten. Oma smeerde ze in de caravan, had altijd een keukenkastje vol blikjes leverpastei.

En als ik vanille vla met aardbeien erin eet zit ik altijd voor mijn gevoel weer bij opa en oma aan tafel.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 21 Feb 2018 22:25

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

De kippenragout die mijn oma altijd maakte, meestal op of haar sterfdag op of haar verjaardag maak ik het ook. En ga ik weer even terug naar oma, met haar tafelkleed, onderzetters, haar bestek wat ik nog steeds heb. Ik mis mijn oma nog steeds zo vreselijk. Ook al is ze ondertussen alweer 11 jaar geleden overleden.Ik heb best wel veel van mijn oma, het nootmuskaat raspje, haar oude Brabantia blikken, nog meer blikken trouwens.
Mijn oma was eigenlijk de enige van de familie die naar me luisterde en er voor mij was.

En gele vla met bramensap die ze zelf maakte. Maar dat heb ik al jaren niet meer gehad.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Feb 2018 22:30

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

De tomatensoep op zondagmiddag van mijn oma. En de oppasavondjes van m'n andere opa en oma bestonden altijd uit; sinas, naturel chips en een schaaltje vanille roomijs.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mrt 2018 18:56

Re: Herinneringen met bepaalde etenswaren

Ik up deze even. Ik moest hier vanmiddag aan denken toen ik een zak cashewnoten open trok.
Mijn oma had altijd een bakje op tafel staan met cashewnoten en daarin mochten wij dan een paar van snoepen.

Hetzelfde eigenlijk met chocotoff. Deze lag in de kast en als we weg gingen kregen wij er altijd eentje mee voor in de auto.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers